معرفی و دانلود کتاب سفر در اتاق کتابت

عکس جلد کتاب سفر در اتاق کتابت
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر در اتاق کتابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر در اتاق کتابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر در اتاق کتابت

تجربه‌ی یک تعلیق ابهام‌آمیز در اتاقی کوچک همراه با پل استر، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی... کتاب سفر در اتاق کتابت روایتی شفاف، خواندنی و درعین‌حال مبهم و رازآلود است که در یک اتاق و از دریچه‌ی نگاه پیرمردی می‌گذرد که هیچ‌چیزی به‌خاطر ندارد و به‌تازگی در این اتاقِ ناآشنا به هوش آمده است.

درباره‌ی کتاب سفر در اتاق کتابت

ماجرا در یک اتاق اتفاق می‌افتد. اتاقی نه‌چندان بزرگ که پیرمرد حاضر در آن، با حالتی گیج و درحالی‌که هیچ چیز را به‌خاطر نمی‌آورد در آنجا به هوش آمده.

پل استر (Paul Auster) در کتاب سفر در اتاق کتابت (Travels in the Scriptorium) با چیره‌دستی خاص خودش، بار دیگر داستانی را خلق کرده که مخاطب را در یک تعلیق نفس‌گیر و جذاب به دام می‌اندازد و بیرون آمدن از معمایی که او به‌تصویر می‌کشد، به این آسانی‌ها امکان‌پذیر نیست‌.

شخصیت اصلی روایت، پیرمردی است که دچار فراموشی شده و حالا تلاش می‌کند که با زیرنظر گرفتن اشیای اتاق، ردّ آشنایی پیدا کند و چیزی را به خاطر آورد. اما، با گذشت زمان، متوجه می‌شود که طرز مرموزی در آنجا زندانی شده است. پیرمرد متنی را که روی میز اتاق قرار دارد، می‌خواند. در این متن داستان یک زندانی دیگر از دنیایی دور و ناشناخته نوشته شده و به‌نظر می‌رسد، کسی یا کسانی آن را همراه با چند قطعه عکس و با یک هدف مشخص، روی میز و برای پیرمرد قرار داده‌اند.

نقطه‌ی اوج ماجرای کتاب سفر در اتاق کتابت از آنجا آغاز می‌شود که شخصیت‌های متفاوت، در سلول با پیرمرد ملاقات می‌کنند. شخصیت‌هایی که او همچنان آن‌ها را به‌خاطر نمی‌آورد، اما هر کدامشان، سرنخی را درباره‌ی گذشته و هویت پیرمرد به او می‌دهند. پل استر هنرنمایی خود را با وجود یک دوربین در اتاق و ضبط صدای پیرمرد و دیگران به رخ می‌کشد و داستان را وارد سطح جدیدی می‌کند. حالا پیرمرد می‌داند که همه‌ی اعمال، رفتار و صحبت‌هایش با دیگران ضبط و توسط افراد دیگر در تمام طول مدتی که در اتاق است، دیده می‌شود.

اما، گره اصلی داستان در این نقطه خلاصه می‌شود که پیرمرد کیست؟ چه اتفاقی زندگی او را به این اتاق ناآشنا و مبهم پیوند زده است؟ ملاقاتی‌ها چه کسانی هستند و چه رازی در گذشته‌ی او پنهان شده است؟

پل استر همه‌ی این سؤالات را در لابه‌لای جادوی کلمات و قلم خود به زیبایی هرچه تمام‌تر پاسخ داده است. کتاب سفر در اتاق کتابت به همت نشر چشمه وارد بازار کتاب شده و احسان نوروزی کار برگردان آن را به زبان فارسی برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب سفر در اتاق کتابت

  • قطعاً در این کتاب نوعی جادو یا جادوگری دخیل بوده است. (Rain Taxi)
  • بدون شک پل استر از جمله بزرگ‌ترین نویسندگان در آمریکاست‌. (جاناتان مسینجر)
  • بورخس درباره‌ی این کتاب این‌گونه می‌گوید که استر از ظریف‌ترین نویسندگان ما از لحاظ فکری و روح سیری‌ناپذیر او دائماً در حال خلق روایات است. (هاروارد نورمن، واشنگتن پست)
  • یک اثر زیرکانه‌ی فلسفی که قدرت تخیل را به رخ می‌کشد! کتاب پل استر ماهیت هزارتوی ذهن را نشان می‌دهد و مقامی متعالی در خلق داستان است. (Donna Seaman, Booklist)
  • پل استر توانایی ویژه‌ای در خلق داستان‌هایی دارد که هم خارق‌العاده و هم باورپذیرند. استعداد داستان‌سرایی او، دل کندن از کتاب‌هایش را برای مخاطب بسیار دشوار می‌کند. (تیموتی پیترز، سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب سفر در اتاق کتابت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی دوستداران داستان‌ها و رمان‌های فلسفی و تخیلی با درونمایه‌ی معمایی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین طرفداران سبک نویسندگی پل استر از خواندن آن لذت خواهند برد.

با پل استر بیشتر آشنا شویم

اگر قرار باشد از چند نویسنده‌ی برجسته و خارق‌العاده‌ی آمریکایی یاد کنیم که در زمینه‌ی نگارش داستان و رمان بی‌نظیرند، قطعاً نام پل استر یکی از آن‌هاست. این نویسنده‌ی محبوب، در فوریه‌ی سال 1947 متولد شد. او دوران تحصیل خودش را در کلمبیا گذراند و پس از آن به پاریس رفت. پل استر در قلب فرانسه، به ترجمه‌ی آثار ادبی فرانسوی مشغول شد و پس از مدتی به زادگاه خود در امریکا بازگشت. از این نویسنده‌ی برجسته‌ی دنیا، تاکنون آثار بسیار زیادی به چاپ رسیده و هر یک به بیش از چهل زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

از جمله آثار خواندنی او می‌توان به کتاب‌های «بخور و نمیر»، «سه‌گانه‌ی نیویورک» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سفر در اتاق کتابت می‌خوانیم

قابل‌ذکر است که علاوه ‌بر دوربین، میکروفونی هم در یکی از دیوارها کار گذاشته شده، و هر صدایی که آقای بلنک تولید کند توسط ضبط‌صوت دیجیتال بسیار حساسی تکثیر و ضبط می‌شود. بنابراین کوچک‌ترین ناله یا فین‌فین، کوچک‌ترین سرفه یا بادشکمی گذرا که از بدن او خارج شود بخش جدایی‌ناپذیری از مسئله‌ی ما نیز هست. ناگفته پیداست که این اطلاعات صوتی همچنین شامل تمام کلماتی می‌شود که به‌هر نحوی زیرلبی، به صراحت یا با فریاد از زبان آقای بلنک گفته شوند، مثلاً همین تماس تلفنی جیمز پی. فلاد که در بالا ضبط شد. پایان مکالمه به این ترتیب است که آقای بلنک با بی‌میلی به درخواست افسر سابق پلیس برای ملاقات در حوالی صبح همین روز تن می‌دهد. بعد از این‌که آقای بلنک گوشی را می‌گذارد، بر لبه‌ی تخت باریک می‌نشیند، و وضعیتی مشابه به آن‌چه در جمله‌ی اول این گزارش آمده بود به خود می‌گیرد: کف دست‌ها گشوده بر زانوان، سر پایین، خیره به کف زمین.

در فکر این است که آیا باید بلند شود و به‌دنبال کمدی که فلاد بدان اشاره کرد بگردد یا نه، آیا اصلاً کمدی در کار هست، آیا باید پیژامه را درآورد و لباس بپوشد، البته بر فرض این‌که لباسی در کمد باشد، ‌اگر اصلاً کمدی در کار باشد. ولی آقای بلنک برای انجام چنین کار روزمره‌ی معمولی‌یی عجله ندارد. او می‌خواهد برگردد سروقت نوشته‌ای که پیش از مزاحمت تلفن مشغول خواندنش بود. به‌همین‌خاطر از تخت برمی‌خیزد و قدم اولش به‌سمت آن‌سوی اتاق را با دودلی برمی‌دارد، و در همین حین ناگهان دچار سرگیجه‌ای شدید می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر در اتاق کتابت
نویسنده
مترجماحسان نوروزی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-362-412-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر در اتاق کتابت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفر در اتاق کتابت

برای دریافت کتاب سفر در اتاق کتابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.