معرفی و دانلود کتاب صوتی شعله طور: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حلاج

عکس جلد کتاب صوتی شعله طور: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حلاج
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شعله طور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شعله طور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شعله طور: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حلاج

کتاب صوتی شعله طور، اثری است جذاب و شنیدنی درباره‌ی اندیشه و زندگی عارف نامی ایرانی، حسین منصور حلاج. عبدالحسین زرین کوب در این کتاب، با نثری دلکش و بیانی شیوا، حکایت بزرگمردی را برای شما بازگو می‌کند که به بیان حافظ، «جرمش آن بود که اسرار هویدا می‌کرد».

درباره کتاب صوتی شعله طور:

منصور حلاج در قرن سوم هجری می‌زیست. در آن زمان، اگرچه عرفان اسلامی به تازگی شروع به بالیدن کرده بود، با این همه فضای فکری و فرهنگی جهان اسلام، تحت سیطره‌ی اسلامِ فقاهتی و شریعت‌مدار بود، و نگاه خوبی نسبت به اندیشه‌های صوفیانه وجود نداشت. در چنین روزگاری بود که حسین منصور حلاج بانگِ انا الحق (من حقیقت هستم) برداشت. (این کتاب در تاریخ 1400/4/15 به‌روز رسانی شد.)

او که به گواه بسیاری از مشایخ و عالمان بزرگِ پس از خود، و حتی به شهادت بسیاری از مردمان عصر خود، انسانی وارسته و موحد و پارسا بود، به سبب بدفهمی و خشک‌اندیشی و یا شاید بغض و کینه‌ی اطرافیان، متهم به کفرگویی شد، و بی‌رحمانه بر دار کشیده شد. انا الحق گفتن او که بعدها اسم رمزِ وحدت وجود شد، در گوش‌های سنگین مردان روزگار او، بانگی ملحدانه داشت. آنان گمان می‌کردند که حلاج ادعای خدایی دارد؛ حال آن‌که به واقع، او آن‌چنان در خداوند غرق گشته بود که «من» و منیتی برایش باقی نمانده بود، تا چه رسد به ادعای خدایی!

در کتاب صوتی شعله طور، جزییات زندگی منصور حلاج با روایتی داستان‌گونه شرح داده شده است. مخاطب مشتاق، پس از گوش سپردن به این اثر ارزشمند، نه تنها با زندگی یکی از درخشان‌ترین چهره‌های فرهنگِ ایرانی – اسلامی آشنا می‌شود، بلکه علاوه بر آن، بهره‌های فراوانی نیز از اندیشه‌های نغز و باریکِ عرفانی خواهد گرفت؛ اندیشه‌هایی که اگر بر جان مخاطب بنشینند، یقیناً سبب اعتلای روح و منش وی خواهند شد.

حُسن آثار عبدالحسین زرین کوب این است که با وجود برخورداری از دقت علمی بالا، برای مخاطبین غیرمتخصص نیز جذاب و آموزنده است. ایشان به عنوان عرفان‌شناسی بزرگ، به خوبی بر این نکته واقف بودند که مفاهیم عرفانی، اگر به شکلی شایسته و همه‌فهم بیان شوند، از کشش فوق‌العاده‌ای برخوردارند؛ و به راستی خود او، بهتر از هر کس دیگری این نکته را با آثار ارزشمندش اثبات نموده است.

کتاب صوتی شعله طور مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تاریخ، ادبیات، و عرفانِ ایرانی – اسلامی، از گوش سپردن به این اثر لذتی بی‌اندازه خواهند برد.

با عبدالحسین زرین کوب بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1301 و در شهر بروجرد دیده به جهان گشود. زرین کوب در حوزه‌های مختلفی چون تاریخ، الهیات، حقوق و ادبیات سررشته داشت، و آثاری درخشان نیز در این حیطه‌ها از خود به یادگار گذاشت. عبدالحسین زرین‌کوب برای دوستداران ادب و فرهنگ، چهره‌ای بی‌نهایت محترم و درخشان است. او چندین دهه در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان هم‌چون دانشگاه تهران، آکسفورد، سوربن و... به تدریس پرداخت، و شاگردان فراوانی را در حوزه‌های گوناگون علمی تربیت نمود. عبدالحسین زرین کوب (Abdolhossein Zarrinkoob) در سال 1378، پس از عمری کوشش علمی و فرهنگی، دار فانی را وداع گفت. برخی از مهم‌ترین آثار او عبارتند از:

از کوچه رندان، پله پله تا ملاقات خدا، سرّ نی، دو قرن سکوت، سیری در شعر فارسی، دیدار با کعبه‌ی جان، فن شعر ارسطو (ترجمه)، بحر در کوزه، در قلمرو وجدان، دفتر ایام، با کاروان اندیشه، با کاروان حله و...

در بخشی از کتاب صوتی شعله طور می‌شنویم:

با این حال من دچار گناه شدم. گناه که نه، وسوسه‌ی گناه، که بدتر از گناه، و یک گونه گناه دائم و مستمر و بازگشت‌ناپذیر بود. در آن سال‌های بلوغ، مثل هم‌اکنون که این طومار را می‌نویسم، به هیچ وجه از کسانی که گناه برای آن‌ها مجاز شمرده می‌شد نبودم. اما بی‌آنکه مجاز باشم، گرفتار آن شدم. با این حال اعتراف می‌کنم که این گناه از خود من بود. چرا باید ابلیس را به خاطر خطایی که از خود من رفت گنه‌کار بشمرم؟ اما چه شد که من در آن سال‌های اشتغال به طالب‌علمی، از واسط به بیضا رفتم؟ درست به خاطر ندارم. بدون شک برای سر و صورت دادن به کارهای خانوادگی نبود...در آن ایام برای طالب‌علمانی به سن و سال من، اینگونه سفرها عادی بود. اما من درست یاد ندارم چه انگیزه‌ای مرا در آن سال‌های بلوغ، از واسط زیبا و پرماجرا، به آن شهر خاموشِ متروک کشانیده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل اول: طومار حقیقت از زبان حلاج- قسمت اول
36 دقیقه
فصل اول: طومار حقیقت از زبان حلاج- قسمت دوم
29 دقیقه
فصل اول: طومار حقیقت از زبان حلاج- قسمت سوم
27 دقیقه
فصل اول: طومار حقیقت از زبان حلاج- قسمت چهارم
26 دقیقه
فصل اول: طومار حقیقت از زبان حلاج- قسمت پنجم
34 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت اول
34 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت دوم
31 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت سوم
31 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت چهارم
37 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت پنجم
31 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت ششم
13 دقیقه
فصل دوم: بوته‌ی شعله‌ور نامه‌هایی از شاگرد حلاج- قسمت هفتم
34 دقیقه
فصل سوم: سر ریز الهام بررسی اندیشه‌ها از زبان منشی محکمه- قسمت اول
16 دقیقه
فصل سوم: سر ریز الهام بررسی اندیشه‌ها از زبان منشی محکمه- قسمت دوم
36 دقیقه
فصل چهارم: از پشت پرده گزارش یک خفیه‌نویس- قسمت اول
11 دقیقه
فصل چهارم: از پشت پرده گزارش یک خفیه‌نویس- قسمت دوم
41 دقیقه
فصل پنجم: حلاج بر سر دار نامه‌ای از شاگرد به حلاج
32 دقیقه
فصل ششم: جست‌و‌جوی گمشده گفت و شنود دو شاگرد- قسمت اول
35 دقیقه
فصل ششم: جست‌و‌جوی گمشده گفت و شنود دو شاگرد- قسمت دوم
29 دقیقه
فصل ششم: جست‌و‌جوی گمشده گفت و شنود دو شاگرد- قسمت سوم
27 دقیقه
فصل ششم: جست‌و‌جوی گمشده گفت و شنود دو شاگرد- قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل هفتم: آخرین روایت از زبان تاریخ - قسمت اول
33 دقیقه
فصل هفتم: آخرین روایت از زبان تاریخ- قسمت دوم
35 دقیقه
فصل هفتم: آخرین روایت از زبان تاریخ- قسمت سوم
33 دقیقه
فصل هفتم: آخرین روایت از زبان تاریخ- قسمت چهارم
34 دقیقه
فصل هفتم: آخرین روایت از زبان تاریخ- قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شعله طور: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حلاج
نویسنده
راویامید تقوی
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شعله طور

Jahan Jahan
۱۴۰۲/۱/۱۲
فوق العاده بود، ضمن لذت بخش بودن قلم شیوای استاد عبد الحسین زرین کوب، اجرای صوتی زیبا این اثر، لذت شنیدن ان را دو چندان نموده است.
اشخاصی چون منصور حلاج و عین القضات همدانی بعد دیگر و برتری از وجود ادمی را ارائه می‌نمایند که
کامل‌ترین زبان برای ارائه تعریف از این بعد را در قالب عن الحق میابند و
زیرا تعریف ان را در ظرف زبان مادی ممکن نمی‌بینند فاصله و عدم شناخت انسان فانی از این بعد سبب محکوم کردن انها به کفر می‌گردد.
باشنیدن این اثر متوجه شدم ما سوای انچه در تفاوت نگرش معنوی حلاج و نگرش مادی جامعه در محکومیت وی وجودداشته است،
عدالت گمشده نزد قضات حکومتی در عصر‌های مختلف تا کنون سبب محکویت و ظلم به انسانها شده است و نیز مرگ وی را رقم زده است.
نگارنده چه زیبا نگاشته که هر حکمی که صادر می‌گردد هر چه هست می‌بایستی مبنای قابل اعتمادی داشته باشد و حال انکه متاسفانه دیده می‌شود در عصر‌های مختلفی تا کنون اشخاص بی گناهی صرفاً با استناد به علم قاضی بدون دلیل محکمه پسندی محکوم می‌گردند.
شنیدن این اثر را به منظور اشنایی با زندگی حلاج از منظری متفاوت پیشنهاد می‌نمایم.
Hamid Khesali
۱۴۰۲/۴/۲۰
با گوش دادن به کتاب صوتی "شعله طور" و غرق شدن در داستان واقعی زندگی منصور حلاج، یک تجربه عمیق و معنوی را تجربه کردم. صدای واقعی و بیان زیبای نویسنده به همراه صداگذاری حرفه‌ای، این داستان را برایم زنده کرد و در اعماق وجودم نفوذ کرد.
در این کتاب صوتی، منصور حلاج، شخصیتی که از تاریخ جاودانه‌ای است،
برخوردار با تمام وجود به زندگی و عشق متعهد می‌شود. حرف‌های او، گاهی معمایی و پراز رمز و راز می‌باشد و احساس می‌کنم که در آن زمان و مکان حاضر هستم و تمامی تجربه‌های او را با وی به اشتراک می‌گذارم.
از طریق کتاب صوتی "شعله طور"، داستان واقعی منصور حلاج به طرزی نمایان و قابل لمس می‌شود. صداگذاری مهارت‌های صوتی به اندازه کافی برای بیان عمق احساسات و روح این شخصیت بزرگ، هیجان و ارتباط من را با داستان تقویت می‌کند.
این کتاب صوتی، به عنوان یک راه جذاب برای شناخت و درک بهتر زندگی و افکار منصور حلاج، توصیه برای علاقه‌مندان به تجربه‌های گوش دادنی عمیق است.
Parviz Kamrani
۱۴۰۱/۴/۱۱
فوق العاده بود هم روایت آقای امید تقوی عالی بود و هم قلم استاد زرین کوب. نکته جالبی که این کتاب برای من داشت این بود که خیلی از مشکلاتی که زمان حلاج وجود داشته در زمان حاضر هم به شکلی دیگر وجود دارد برای مثال تنگ نظری‌ها و تعصبات کورکورانه که راه را برای افراد توانمند سد می‌کند. نکته جالب دیگر این کتاب به نظر من این بود که زندگی حلاج را از نگاه افراد مختلف بررسی می‌کند که این مسئله باعث می‌شود نگاهی جامع تر نسبت به زندگی و اندیشه این مرد بزرگ به دست آید. همیشه دوست داشتم در مورد زندگی حلاج بیشتر بدانم چون در حد کلی در کتاب‌های دبیرستان درباره زندگی وی خوانده بودم تا زمانی که این کتاب را خواندم و از آن لذت فراوان بردم. خواندن این کتاب را به افرادی که به خواندن زندگینامه و ادبیات کلاسیک علاقه مند هستند بسیار توصیه می‌کنم
حامد نعمتی
۱۴۰۲/۳/۱۰
دکتر زرین کوب این مرد تاریخ و ادب و فضیلت
بسیار از کتاب‌های ایشان استفاده کردم توجه داشته باشید که این کتاب بیشتر نگاه ادبی و فلسفی دارد تا تاریخی برای دوستانی که استاد رو فقط با کتاب‌های تاریخی میشناسن خیلی باید خوشحال باشیم که کتاب‌های ایشان به شکل صوتی بازخوانی شده‌اند
تنها ایراد این مرد فرزانه این بوده که کمی ملی گرایی بیش از حد گاها موجب حس تعصب در نوشته‌ها شده است
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
سلام
سرنوشت آقای منصور حلاج که انسان با خدایی بوده و بدلیل اینکه در زمان خلیفه مقتدر عباسی وزیر حامد نالایق بوده به او نسبت قرمتی داده و با شکنجه و کشتن او میخواسته عدم تدبیرش را پنهان کند. منصور حلاج همه اتفاقات را خدایی میدانسته. حتی اعتقاد داشته که فرعون هم رفتار منطقی داشته که قادر به تحمل قدرت دیگری در کنار خود نبوده است.
علی ربیعی
۱۴۰۲/۶/۲۵
عرض ادب و احترام خدمت تمامی دست اندرکاران عزیز بسیار عالی و شیوا و دلنشین بود مخصوصا وقتی باقلم استاد گران قدر عبدالحسین زرین کوب باشد. فقط چند جا در بیان کلمات اشتباهی رخ داده بود که از ارزشهای این اثر و زحمت های گویندگان چیزی رو کم نمیکنه. نگاه خداوند همراهتان باد
abbas masjedian
۱۴۰۱/۷/۱۷
کتابیست عالی که زندگی عارفی بزرگ را که بدستان مذهبیون ظاهری و مدعیان دین و‌وابستگان حکومت آن زمان به شهادت رسید را بیان میکند.. افرادی نظر تنگ که با عوام فریبی از دین بهره کشی میکردند و‌تحمل شتیدن صدای حق و‌حقیقت را نداشتند او را به مسلخ فرستادند که لعنت خدا بر آنان باد
رضا راد
۱۴۰۱/۲/۲۰
نکته در اینجاست که گفتن من حقم ولی از زبان الله 'در آن زمان سوتفاهم بزرگی ایجاد کرد
بر مستی من حد شرر بار زدند
با شگ و یقین 'تهمت بسیار زدند
حلاج شدم ولی به کفرم سوگند
مومن به تو بودم که مرا دار زدند
مجتبی م
۱۴۰۲/۴/۲۲
قبلا حلاج را از تذکره الاولیا عطار شناخته بودم و با قلم گرم دکتر زرین کوب از جنبه‌های دیگر مثل تاریخ زمان حلاج بهتر شناختم مشابه کتاب پله پله تا ملاقات خدا درباره مولانا از دکتر زرین کوب
سید مجید استخر
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتابی بسیار عالی به قلم استاد زرین کوب که انسان‌های معاصر را با زندگی حقیقی اولین شهید راه عرفان حسین بن منصور حلاج آشنا می‌کند و مورخ به قضاوت این مرد بزرگ به کرسی قضاوت خواهد نشست.
من یوسف زاده
۱۴۰۰/۴/۱۶
گوینده کتاب قوی نبود
من کتاب ملت عشق اقای گنجی رو هر چقدر گوش میدم سیر نمیشم. و دوست دارم تمام کتابهایی ک گوش میدم مثل اون باشن. شعله طور کتابی بود که دوست داشتم گوش بدم ولی از صوت کتاب متاسفانه لذت نبردم.
farid sebt
۱۴۰۱/۱/۱۹
خود کتاب که نیاز به تعریف نداره، از نام نویسندش همه چیز مشخصه. ولی تاکیدمن روی صداگذاری عالی و با کیفیت و با احساس هست، گویی خود حلاج داره صحبت میکنه
فرهاد قاسمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
سلام و درود و عرض ادب.
به یک بیت از میرزا صائب تبریزی قناعت می‌کنم:
گریه می‌آید به منصورم که در دار فنا
گفت چندین حرف حق، یک حرف حق نشنید و رفت!!!...
محمد شمس الدین
۱۴۰۲/۴/۱۲
بسیار عالی بود، سوالاتی رو در ذهن ایجاد می‌کنه و به برخی شان جواب میده و البته پاسخ به یک سری از اینها رو به خود خواننده میسپره، موجب عمیق تر شدن تفکر میشه.
محمد محمدزاده
۱۴۰۲/۴/۱
کتاب بسیار جالبی بود سرگذشت جالبی داشت
مصداق بارز گر خواهی نشی رسوا همرنگ جماعت شو
کسی که بنده حقیقی بود به این وضعیت دچار شد
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شعله طور

برای دریافت کتاب صوتی شعله طور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.