معرفی و دانلود کتاب صوتی شیر سیاه

عکس جلد کتاب صوتی شیر سیاه
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیر سیاه

کتاب صوتی شیر سیاه، خودزندگی‌نامه‌ای نوشته‌شده توسط الیف شافاک است. او در این کتاب، به مسائلی چون افسردگی پس از زایمان، سلامت روان، زنان شاغل، مادر شدن و همینطور ادبیات می‌پردازد. الیف شافاک در کتاب شیر سیاه، تجارب خودش به عنوان یک مادر را ارائه می‌دهد و در مورد افسردگی‌ای می‌نویسد که پس از تولد اولین فرزندش دچار آن شد.

درباره‌ی کتاب صوتی شیر سیاه

اصلی‌ترین مسئله‌ای که الیف شافاک (Elif Shafak) در کتاب صوتی شیر سیاه (Black Milk) به آن می‌پردازد، تقابل و تضادی‌ست که نویسندگان زن در طول زندگی‌شان بین شغل نویسندگی و مادری یافته‌اند. او به زندگی نویسندگانی چون سیلویا پلات (Sylvia Plath)، زلدا فیتزجرالد (Zelda Fitzgerald)، ویرجینیا وولف (Virginia Woolf)، آین رند (Ayn Rand)، دوریس لسینگ (Doris Lessing) و حتی لو سالومه (Lou Andreas Salomé) می‌پردازد و نشان می‌دهد هر کدام چگونه به روش خودشان تلاش کرده‌اند راهی برای حل کردن این تعارض بیابند. الیف شافاک تجارب زندگی خودش را با زندگی این نویسندگان مقایسه می‌کند و تلاش می‌کند مفاهیم زنانگی و مادر بودن را بفهمد تا نقطه‌ی تعادلی بین مادر بودن و نویسندگی پیدا کند.

الیف شافاک خود پس از تولد اولین فرزندش، دچار افسردگی شده بود (که در ادبیات روان‌شناسی «افسردگی پس از زایمان» خوانده می‌شود) و به همین علت در کتاب شیر سیاه به دنبال یافتن منشأ این افسردگی و فروپاشی روانی‌ای بود که خود تجربه کرده بود. الیف شافاک، در زمان افسردگی صداهایی را در پس ذهن خود می‌شنید که با هم گفت‌و‌گو می‌کردند. این صدا‌ها که الیف شافاک آن‌ها را «بندانگشتی‌ها در حرم‌سرای درون» می‌نامد، جنبه‌های متفاوت از شخصیتش را نشان می‌دادند؛ یکی همیشه می‌خواهد کتاب بخواند؛ یکی گرایش‌های صوفی‌گرایانه دارد؛ و یکی دوست دارد بچه‌های فراوانی داشته باشد. این شخصیت‌های لیلیپوتی، گفتگوها و مناقشات فراوانی با یکدیگر دارند و عموماً زمانی که خود الیف شافاک در موقعیت ناخوشآیندی قرار دارد بیشتر ذهن او را درگیر می‌کنند.

آنچه الیف شافاک در این کتاب به خوبی نشان می‌دهد این است که هیچ فرمول و مسیر یگانه‌ای برای سازگار کردن نویسندگی و مادر بودن وجود ندارد و هر کسی می‌تواند راهی را بیابد که برای خودش و نه هیچ کس دیگری مناسب باشد. آنچه این نویسنده در این کتاب به آن می‌رسد و از زنان می‌خواهد آن را بجویند، یکپارچگی و دست یافتن به حس هماهنگی و آرامش درونی‌ست.

کتاب شیر سیاه توسط معصومه طحانی سعدی ترجمه شده و انتشارات آتیسا آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط انتشارات رمانو و به گویندگی آیلار محمدی تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب شیر سیاه

  • الیف شافاک در این کتاب به شکلی صادقانه موانع و زیبایی‌های مادر شدن را روایت می‌کند. (وب‌سایت مدیوم)

  • زندگی‌نامه‌ای صمیمی و درگیرکننده. (کالین ماندور، منتقد)

  • گزارشی شخصی از تلاش الیف شافاک برای سازگار کردن زندگی‌اش به عنوان یک نویسنده و یک مادر. (وب‌سایت بارنز اند نوبلز)

کتاب صوتی شیر سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که علاقه دارند روایتی دست اول از افسردگی پس از زایمان بخوانند و همینطور کسانی که می‌خواهند بدانند نویسندگان زن چگونه وظایف مادری خود را در کنار شغل نویسندگی خود حفظ کرده‌اند، از شنیدن کتاب صوتی شیر سیاه لذت خواهند برد.

با الیف شافاک بیشتر آشنا شویم

الیف شافاک (متولد 1971) نویسنده‌ ترکیه‌ای-بریتانیایی است که پرخواننده‌ترین نویسنده‌ی زن ترکیه به شمار می‌رود. او که کتاب‌هایش را هم به انگلیسی و هم به ترکی می‌نویسد، دارای مدرک علوم سیاسی‌ست و مدت‌ها به عنوان استاد در دانشگاه‌های ترکیه به تدریس پرداخته است. الیف شافاک در سال 2017 به واسطه‌ی نوشته‌ها و کنشگری‌هایش در زمینه‌ی زنان و آزادی بیان، توسط نشریه‌ی پولیتیکو به عنوان یکی از 12 نفری که قادرند جهان را به جای بهتری تبدیل کنند انتخاب شد. آثار او به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند و از جمله‌ی این آثار می‌توان به کتاب‌های «ملت عشق»، «فرزانگی در عصر تفرقه» و «دختران حوا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی شیر سیاه می‌شنویم

ساعت، 6 صبح روز یکشنبه است. کنار دریا قدم می‌زنم. سحرخیزی‌ام به خاطر این نیست که خواب را دوست ندارم؛ بلکه بیدار شدن پس از طلوع خورشید، مرا کمی آزرده می‌کند. انگار تمام دنیا با شادی و هیجان فریاد می‌زنند ولی من به آخر مهمانی رسیده‌ام. به همین دلیل اینجا هستم و برای پیاده‌روی بیرون آمدم. در این وقت از روز، تنها جاندارانی که بیدارند مرغ‌های ماهی‌خوار، گربه‌های خیابانی و ماهی‌گیرهای تازه‌کار استانبول هستند. موسیقی در آیپدم «ایمی واینهاوس» پخش می‌کند و پاپ کورن در جیبم است. فقط همین را بگویم که به عقیده‌ی من در یک دنیای بهتر، پاپ کورن در لیست منوی صبحانه قرار خواهد گرفت.

سریع قدم بر می‌دارم و به زندگی سوفیا تولستوی فکر می‌کنم. ذرات بلورینی در هوا وجود دارد و آسمان بالای سرم، نیلی رنگ است. با ابرهای سفید و تازه، که به سمت تپه‌ها حرکت می‌کنند. استانبول، شاداب و تمیز به نظر می‌رسد. درست مثل عروس جوانی که تازه از حمام بیرون آمده است. کسی نمی‌تواند تصور کند این شهر، هر روز ساکنانش را دیوانه می‌کند. الان جذاب و فریبنده به نظر می‌رسد. گویی در عسل غرق شده باشد. به نظرم استانبول زمانی که ما استانبولی‌ها در این حوالی نیستیم، در زیباترین لحظاتش قرار دارد. این هم دلیل دیگری برای صبح زود از خواب بیدار شدن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
یادداشت نویسنده
14 دقیقه
سخنی با خوانندگان
30 دقیقه
مقدمه: ظرفشوی خوش‌شانس
74 دقیقه
بخش اول: زندگی قبل از ازدواج - قسمت اول
77 دقیقه
بخش اول: زندگی قبل از ازدواج - قسمت دوم
63 دقیقه
بخش دوم: تغییرات بزرگ
71 دقیقه
بخش سوم: مغز برابر بدن - قسمت اول
71 دقیقه
بخش سوم: مغز برابر بدن - قسمت دوم
36 دقیقه
بخش چهارم: هرگز، نگو هرگز
82 دقیقه
بخش پنجم: سرسپردگی زیبا
61 دقیقه
بخش ششم: ظلمت
16 دقیقه
بخش هفتم: سپیده‌دم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیر سیاه
نویسنده
مترجممعصومه طحانی سعدی
راویآیلار محمدی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیر سیاه

Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۲۶
خانم شافاک نویسنده توانا ترک زبان که کتاب معروف دولت عشق را در کارنامه خود دارند با نگارش کتاب شیر سیاه خوانندگان آثار خود را با زندگینامه خوداشنا نموده‌اند من از شنیدن این اثر لذت بردم
امین ماهیانه
۱۴۰۲/۹/۲۷
تجربه یک نویسنده تواناست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیر سیاه

برای دریافت کتاب صوتی شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.