معرفی و دانلود کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی: ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا

عکس جلد کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی: ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی: ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا

کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی نوشتهٔ الیزابت تووا بایلی، ماجرای واقعی زنی بیمار را روایت می‌کند که به خاطر نگهداری از یک حلزون، نسبت به شیوه زندگی آن‌ها کنجکاو می‌شود. این کتاب غیرداستانی درواقع نوعی زندگینامه و پژوهشی درباره شکم‌پایان است. این اثر پرفروش و تحسین‌شده همچنین در سال 2012 جایزهٔ جان باروز را از آن خود کرد.

درباره کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی:

الیزابت تووا بایلی بعد از مبتلا شدن به بیماری سختی مجبور می‌شود چند وقتی را استراحت کند. زمان برای او که کل وقتش را در تخت می‌گذراند به چیزی ارزشمند و درعین‌حال بی‌فایده تبدیل شده بود. پس از مدتی یکی از دوستانش از سفری که رفته بود، برایش یک حلزون هدیه آورد. او حلزون را کنار تختش جا داد و روزها و شب‌هایش را با او می‌گذراند.

مشاهده نوع حرکت و غذا خوردن دوست جدید الیزابت برایش جالب به نظر می‌آمد و از آن‌ پس تصمیم گرفت دربارهٔ تاریخ طبیعی حلزون‌ها و به طور کلی شکم‌پایان تحقیقات گسترده‌ای انجام دهد. نتیجه این مطالعات و تحقیقات کتابی است که او بر اساس خاطراتش با حلزون خود نوشت و در سال 2010 آن را منتشر کرد.

دو روایت موازی از سبک زندگی موجوداتی که ظاهراً تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما طبق مشاهدات دقیق نویسنده شباهت‌های عجیبی نیز دارند، باعث جذابیت بیش از حد کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی (the sound of a wild snail eating) شده است. این کتاب تابه‌حال به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، چینی، کره‌ای و فارسی ترجمه شده و مخاطبان زیادی دارد.

کتاب حاضر همچنین جوایز متعددی را دریافت کرده که از بین آن‌ها می‌توان به جایزهٔ ملی بهترین کتاب در طبیعت نگاری اشاره کرد. الیزابت تووا بیلی در این کتاب سعی کرده نتیجهٔ مشاهدات نزدیکی را که در طبیعت داشته، در قالب یک داستان الهام‌بخش درمورد زنی بیمار به همراه همدم جدیدش با دیگران به اشتراک بگذارد.

تماشای طبیعت و موجودات زنده همیشه یک حس آرامش و شگفتی را در انسان بیدار می‌کند و کشف چیزهای جدید از آن‌ها درک وسیع‌تری از جایگاه خود در جهان به او می‌دهد. نویسنده از طریق همین مشاهده دقیق، شیفته نحوه زندگی حلزون شده و مواردی مثل آناتومی حلزون، ساختار دندان‌ها، شیوهٔ به خواب رفتن، سیستم دفاعی مرموز، تصمیم‌گیری واضح، جابه‌جایی هیدرولیکی و نحوهٔ معاشقهٔ حلزون‌ها را با دقت بررسی و در کتابش ثبت کرده است.

این کتاب یک سفر شگفت‌آور برای درک بقا و مقاومت است و با نشان‌دادن بخش کوچکی از جهان طبیعت ما را به فکر عمیق وامی‌دارد. الیزابت تووا بایلی (Elisabeth tova bailey) که جوایز ادبی مختلفی را از آن خودکرده، در این اثر تاریخ طبیعی حلزون را به شکلی شعرگونه مورد بررسی قرار داده و با لحن گزارشی ساده و مختصر ویژگی‌های جالب این موجود را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی:

- کتاب جهانی را به تصویر می‌کشد که، عمیقاً احساس می‌شود و روحی فوق‌العاده سخاوتمندانه دارد، داستانی که به‌آرامی روایت می‌شود و قدردان بخش‌های همیشه کوچک، همیشه جذاب و مخفی دنیای نابسامان ما است. (Alexandra Fuller for The Daily Beast)

- حلزون چقدر می‌تواند جالب باشد؟ همان‌طور که معلوم است، کاملاً فریبنده. [بیلی] نویسنده‌ای شگفت‌انگیز است. او علم و عرفان شاعرانه را که مشخصهٔ این کتاب کم‌حجم است به نحوی جادویی به یکدیگر پیوند داده است. (Minneapolis Star Tribune)

- [یک] شاهکار کوچک و آرام که قبلاً قرار بود یک کلاسیک شود. (Washington Times)

- بسیار زیبا. (ادوارد اُزبورن ویلسون - زیست‌شناس برجستهٔ آمریکایی)

- چقدر یک حلزون می‌تواند جالب باشد! او نویسنده‌ای شگفت‌انگیز است و پیوند علم و عرفان شاعرانه که مشخصه این حجم کم به شمار می‌رود جادویی است. (Star Tribune)

- [بیلی] راحتی و آرامش را در یک همراه دور از ذهن یافت؛ یک حلزون کوچک که کارهای کوچکش منبع یک فلسفه شگفت‌آور است. (انترتینمنت ویکلی - مجله آمریکایی)

- مراقبه‌ای نفیس درباره ارتباط ترمیمی بین طبیعت و انسان... کتاب باریک بیلی به‌اندازه خاکی که در تراریوم حلزون می‌ریزد دارای لایه‌های بسیار غنی است: قوی و احیاکننده. (هاف‌پست - شرکت روزنامه‌نگاری آمریکایی)

- گرچه بیماری ممکن است نشاط ما را از بین ببرد، اما گاهی اوقات می‌تواند به درک ما کمک کند... (NPR. org)

- فوق‌العاده. (The New York Review of Books)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی:

- برندهٔ جایزهٔ ادبی بین‌المللی ویلیام سارویان در بخش غیرداستانی در سال 2012
- برندهٔ مدال جان باروز برای بهترین کتاب تاریخ طبیعی در سال 2011
- برندهٔ جایزهٔ ملی بهترین کتاب در طبیعت‌نگاری (NOBA) 2010
- قرارگرفتن در لیست ده کتاب برتر علوم و فنون بزرگسالان در سال 2010

شنیدن کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این کتاب برای همه کسانی که اهل آثار علمی هستند و همچنین به کتاب‌های زندگینامه‌ای علاقه دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی می‌شنویم:

قارچ دکمه‌ای به‌عنوان تنها قلم در رژیم غذایی، یکنواخت و خسته‌کننده به نظر می‌رسید. به همین دلیل به حلزونم معجونی از نشاسته و آرد ذرت خیس‌خورده دادم. این غذایی بود که در جزوه‌ای که ادارهٔ گسترش تعاون برایم ارسال کرده بود، پیشنهاد شده بود. این کار اشتباه بزرگی بود. پرخوری حلزون کار دستش داد. به شکل حیرت‌آوری تا بالاترین نقطهٔ تراریوم بالا رفت. درحالی‌که روشن بود به شدت رودل کرده تا ساعت‌ها آن جا ماند و از تمام منافذش مدفوع دفع می‌کرد.

خیلی نگران بودم. این فکر خودخواهانه به ذهنم راه یافت که اگر حلزون از زیاده‌روی در مصرف نشاستهٔ ذرت نجات پیدا نکند، من چگونه بدون حلزون هم‌نشینم از این بیماری جان به در ببرم. آن شب برای هر دوی ما شب گندی بود و من تصمیم گرفتم که دیگر هرگز به او چیزی غیرطبیعی برای خوردن ندهم. صبح روز بعد، وقتی دیدم حلزون عادی راه می‌رود و طبق برنامهٔ همیشگی‌اش رفت که در گوشه‌ای خزه‌ای و نرم از تراریوم چرتی بزند، خیالم آسوده شد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
بخش نخست: ماجراهای گلدان بنفشه
27 دقیقه
بخش دوم: سرزمین سبز
43 دقیقه
بخش سوم: هم‌نشینی
48 دقیقه
بخش چهارم: زندگی فرهنگی
38 دقیقه
بخش پنجم: عشق و راز
25 دقیقه
بخش ششم: قلمرو آشنا
27 دقیقه
پسگفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی: ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا
نویسنده
مترجمکاوه فیض اللهی
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

F Z
۱۴۰۰/۷/۴
کتاب بسیاردلچسبیه. از شنیدنش بسیارلذت بردم. حتمابه پیشنهاد نویسنده گوش کنید وبه صدای شگفت انگیز جویدن هویج توسط حلزون که درسایت نویسنده وحود داره گوش بدید😉ممنون از کتابراه عزیزومجموعه‌ی همراه وهمدلش
monireh haghighi
۱۴۰۱/۶/۲۵
کتاب عجیبی بود، کل کتاب در مورد جزییات زندگی حلزون بود، فکر کنم تمام کتاب در اثبات این جمله بود که با هر سرعتی که بتوانم حرکت کنم کارهای زیادی هست که انجام دهم
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۲/۱۲
حس همزادپنداری جالب برای اونهایی که در دوره‌ی نقاهت طولانی بیماری هستند و ‌اونهایی که به جانورشناسی علاقمندند.
وحیده رسولی
۱۴۰۱/۹/۲۴
من فقط به خاطر اینکه خانم هاشمی خونده بودن خریدم... خیلی دوست دارم نحوه خوانش و صداشون رو.... البته موضوع هم جالب و خاصه
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۱/۸/۳۰
موضوع جالبی داشت ولی به جای پرداخت به دوستی اکثرش درمورد کسب علم درمورد شناخت حلزون بود نقل قول‌ها و موسیقی را هم اصلا نپسندیدم
گلی حاتمی
۱۴۰۱/۸/۱۵
کتاب بسیار شنیدنی است. توصیه میکنم حتما بخوانید (یا گوش کنید).
زینب زمانی
۱۴۰۱/۸/۲۹
جالب و متفاوت بود.
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

برای دریافت کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.