معرفی و دانلود کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

عکس جلد کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی
قیمت:
۶۲۴۰۰ 43680 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

برانیسلاو مالینوفسکی انسان‌شناس مشهور انگلیسی در کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی، به بررسی و مقایسه جوامع ابتدایی و جوامع متمدن و امروزی می‌پردازد و از تفاوت‌های جامعه مادرسالار و پدرسالار و نقش آن در روابط جنسی سخن می‌گوید.

درباره کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی:

برانیسلاو مالینوفسکی در سال 1927 کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی (Sex and Repression in Savage Society) را منتشر کرد. اثری مهم در حوزه انسان‌شناسی و مردم‌شناسی که حاصل تحقیقات میدانی‌ در جامعه تروبریاند گینه نو واقع در استرالیا و اقیانوس آرام است.

کتاب حاضر دو جامعه مادر تبار (جزایر مورد تحقیق) و پدر تبار (جامعه اروپا و آمریکا) را مقایسه می‌کند و از تفاوت‌های طبقات مختلف این دو می‌گوید. همچنین از علوم دیگر نیز کمک می‌گیرد و به ارتباط روانشناسی، جامعه‌شناسی، روانکاوی و انسان‌شناسی می‌پردازد.

کتاب غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی به اثری شهرت دارد که روانکاوی فروید را به شدت نقد کرده و برای مثال اصطلاح عقده ادیپ را برای تمامی مناطق کره زمین یکسان نمی‌داند. درواقع برانیسلاو مالینوفسکی در مشاهدات خود متوجه شده که نقش جنسیت در جوامع مختلف تفاوت دارد و جزیره تروبریاند گینه نو یک جامعه مادرسالار دارد و نوع روابط آن‌ها کاملا با شکل رایجی که در اذهان وجود دارد، متفاوت است.

در انتها باید گفت کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی از چهار بخش کلی تشکیل شده که هرکدام براساس یک سیر تاریخی نوشته شده‌اند.

در بخش اول مسائل مربوط به جنسیت کودک را از طریق بلوغ و نقش‌های مادری توصیف می‌کند؛ در بخش دوم مالینوفسکی مفهوم اسطوره و عقده را در خانواده شرح می‌دهد؛ در بخش سوم به تفاوت و اختلافات میان رشته روانکاوی و انسان‌شناسی می‌پردازد و در بخش چهارم نیز غریزه و فرهنگ را بررسی می‌کند؛ اینکه انسان‌ها به مرور از غرایز حیوانی خود فاصله گرفته و براساس ساز و کارهای فرهنگ و تمدن جامعه‌ی خود زندگی می‌کنند.

کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به موضوعاتی نظیر مردم‌شناسی، روانشناسی و جامعه‌شناسی علاقه داشته باشید و بخواهید با سیر تاریخی و فرهنگی یک مسئله آشنا شوید، این کتاب برای شما مناسب است.

برانیسلاو مالینوفسکی را بیشتر بشناسیم:

او یک انسان‌شناس انگلستانی بود که تحقیقات و نوشته‌هایش تاثیر فراوانی بر روی مردم نگاری، نظریه‌های اجتماعی و تحقیقات میدانی گذاشت. برانیسلاو مالینوفسکی (Bronisław Malinowski) از سال 1910 میلادی در مدرسه اقتصاد لندن به تحصیل مشغول شد و الگوهای مبادله تجاری در میان بومی‌های قاره استرالیا را از طریق اسناد مردم نگاری تجزیه و تحلیل کرد. در سال 1914 او موفق شد همراه با انسان شناسی دیگر به گینه نو سفر کند اما با شروع جنگ جهانی اول نتوانست به انگلستان سفر کند. به همین خاطر با همکاری دولت استرالیا مالینوفسکی در آنجا مستقر شد و به تحقیقات علمی و میدانی خود ادامه داد.

او سرانجام پس از سال‌ها مطالعه بر روی فرهنگ بومی مناطق مختلف استرالیا، به انگلستان بازگشت و اثر ماندگار و ارزشمند خود به نام Argonauts of the Western Pacific را در سال 1922 منتشر کرد.

برانیسلاو مالینوفسکی پس از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مردم شناسان اروپا شناخته شد و در دانشگاه‌ها رشته انسان شناسی را تدریس می‌کرد. همچنین از سال 1933 به آمریکا رفت و با آغاز جنگ جهانی دوم در همانجا ماندگار شد و به فعالیت‌های علمی خود ادامه داد.

در بخشی از کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی می‌شنویم:

از نظر فروید برادران همدست دچار همان احساس تعارض آمیزند که به شکل عقده نسبت به پدر و متشکل از احساسی آمیخته به مهر و کین در کودکان ما و در هر روان پریشی وجود دارد. آن‌ها از پدرشان که قدرتمندانه در برابر تقاضای جنسی و میل به قدرت رسیدن‌شان می‌ایستد، بیزارند اما همچنین دوستش هم دارند و ستایشش نیز می‌کنند.

برادران اولیه پس از اینکه با کشتن پدر ارضا و به این ترتیب با پدر یکی شدند، انگیزه‌های سرکوفته مهرآمیزشان به شکل پشیمانی و احساس گناه کشتن پدر پدیدار شد. قدرت معنوی پدر پس از کشته شدن به دست پسران زیادتر می‌شود، به گونه‌ای که حتی امروز نیز در مقدرات بومیان نقش مهمی دارد.

آنچه پدر در هنگام حیاتش منع کرده بود، پس از مرگش نیز از سوی برادران پدرکش منع می‌شود. وضع روحی اطاعت آمیزی که بعدا به وجود می‌آید و ما آن را از طریق روانکاوی کاملا می‌شناسیم، از همین ماجرا ناشی می‌شود. آن‌ها با اعلام منع کشتن جانشین پدر یعنی توتم، بر عمل پدرکشی خود خط بطلان کشیده‌اند و با چشم پوشی از زنان متعلق به پدر، خود را از نتایج پدرکشی محروم کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
بخش اول: تشکیل اهله - فصل یک: مسئله
15 دقیقه
فصل دوم: خانواده در جامعه مادرسالار و پدرسالار
12 دقیقه
فصل سوم: نخستین پرده نمایش خانواده
14 دقیقه
فصل چهارم: رابطه پدری در جامعه مادرسالار
10 دقیقه
فصل پنجم: جنسیت در بچگی
15 دقیقه
فصل ششم: دوره کارآموزی زندگی
18 دقیقه
فصل هفتم: غریزه جنسی در آخرین مرحله کودکی
26 دقیقه
فصل هشتم: بلوغ
15 دقیقه
فصل نهم: عقده مادرسالاری
3 دقیقه
بخش دوم: آینه سنت - فصل اول: عقده و اسطوره در جامعه مادرسالار
11 دقیقه
فصل دوم: بیماری و انحراف
23 دقیقه
فصل سوم: رویاها و اعمال
24 دقیقه
فصل چهارم: شناعت و اسطوره - قسمت یک
34 دقیقه
فصل چهارم: شناعت و اسطوره - قسمت دو
11 دقیقه
بخش سوم: روانکاوی و انسان شناسی - فصل اول: شکاف میان روانکاوی و علم اجتماعی
10 دقیقه
فصل دوم: عقده سرکوب شده
11 دقیقه
فصل سوم: سرچشمه فرهنگ
9 دقیقه
فصل چهارم: نتایج پدرکشی
27 دقیقه
فصل پنجم: تحلیل پدرکشی اولیه
10 دقیقه
فصل ششم: عقده یا احساس
9 دقیقه
بخش چهارم: غریزه و فرهنگ - فصل اول: گذار از طبیعت به فرهنگ
15 دقیقه
فصل دوم: خانواده، گهواره فرهنگ
15 دقیقه
فصل سوم: جفت گیری در حیوان و عشق بازی در حیوان
11 دقیقه
فصل چهارم: روابط زناشویی
18 دقیقه
فصل پنجم: محبت والدین
11 دقیقه
فصل ششم: پایداری وابستگی‌های خانوادگی در انسان
7 دقیقه
فصل هفتم: انعطاف پذیری غریزه‌های انسان
26 دقیقه
فصل هشتم: از غریزه تا احساس
18 دقیقه
فصل نهم: نقش عامل مادری در وسوسه‌های زنا
17 دقیقه
فصل دهم: اقتدار و سرکوبی
19 دقیقه
فصل یازدهم: مادرسالاری و پدرسالاری
14 دقیقه
فصل دوازدهم: فرهنگ و عقده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی
نویسنده
مترجممحسن ثلاثی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۶۲۴۰۰ 43680 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

نادیا
۱۴۰۱/۷/۲۷
این کتاب تفاوت ساختار خانواده ورسم ورسوم مربوط به خانواده و ازدواج وفرهنگ‌های کشور نویسنده که در اروپاست با قبایل دیگر، توضیح داده شده، که در مورد روابط دختر وپسر‌ها با والدین و تفاوت نوع خانواده در اروپا وقبایل است. بعضی قسمتها ترجمه سنگین بود، شاید برای من که رشته‌ام حسابداری است، درک سختی داشت. فرهنگ یک قبیله برای من جالب بود چون پدر را در فرزندآوری موثر نمی‌دانند و روح را در بوجود آمدن فرزند دخیل می‌دانند. در مورد اینکه چه زمانهایی وبه چه صورت در این فرهنگ هاسرکوبی جنسی بوجود می‌آید صحبت می‌کند. ونتایج این سرکوب شدن‌ها را این فرهنگ‌ها تحقیق کرده است. از نظر من هر کتابی به یک بار خواندن ارزش دارد.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب، تحقیقی کلی درباره تمایلات جنسی در قبایل کهن، در قیاس با جامعه مدرن امروزی است. در هر فصل یک فاکتور به تعبیر و تفسیر نویسنده اضافه میشود (مثلا فرهنگ-دیدگاه زیست‌شناختی- نقش اسطوره و …). نهایتا، به عقیده‌ی من، غریزه جنسی همیشه مرز نامشخصی بین انسان و حیوان طبیعت و فرهنگ خواهد داشت و هیچ وقت حس نمی‌توان اطلاق تماما آگاهانه یا به قولی متمدنانه را به آن داد! به علاوه این که سلسه‌ی پرورش و عادت‌ها و نظام منع و تشویق تاثیر مستقیم در سمت و سوگیری تمایلات دارند. روایت عالی.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
به نظرم بسیار اطااعات تاریخی خوبی دارد و مطابق اسناد و شواهد تاریخی است. لذت بردم. راوی هم بسیار خوب بود. ترجمه هم عالی بود.
علی جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نقدی که بهش دارم اینه که جا برای بهتر شدن داشت
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

برای دریافت کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.