معرفی و دانلود کتاب صوتی فرو افتادگان

عکس جلد کتاب صوتی فرو افتادگان
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرو افتادگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرو افتادگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرو افتادگان

کتاب صوتی فرو افتادگان داستان زن و شوهری روسی است که به یکنواختی زندگی روزمره عادت کرده‌اند. وقتی مهمان غیرمنتظره‌ای وارد شهر می‌شود، زندگی این زوج نیز تغییر می‌کند و چیزهایی که زمانی ارزش محسوب می‌شدند، زیر سؤال می‌روند. ماکسیم گورکی در این کتاب یادآوری می‌کند که هر انسانی شایسته‌ی رسیدن به جایگاهی والاست.

درباره‌ی کتاب صوتی فرو افتادگان

کتاب صوتی فرو افتادگان (Orloff and His Wife) درباره‌ی زوج جوانی با نام‌های گریگوری و ماترِنا آرلوو است که هر دو کفاش هستند. آن‌ها در کنار هم کار می‌کنند و زمانی همدیگر را دوست داشتند؛ اما حالا همواره با هم دعوا می‌کنند و شوهر، زنش را به‌سختی کتک می‌زند. سپس مست می‌کند و برای عذرخواهی نزد زنش می‌آید. یک روز وبا در شهر شیوع می‌یابد و گریگوری و ماترنا با پیشنهاد دوستی، به بیمارستان می‌روند و در آن‌جا کار می‌کنند. ماکسیم گورکی (Maxim Gorky) در این بخش نشان می‌دهد که چگونه چنین اتفاقی زندگی این زوج را دگرگون می‌گرداند. یکی به‌ سمت تباهی می‌رود و دیگری استعدادهای خود را شکوفا می‌کند.

داستان فرو افتادگان برای اولین بار در سال 1897 و در مجله‌ی «اندیشه‌ی روسی» منتشر شد. یکی از منتقدان درباره‌ی این داستان نوشت که طرح کلی آن به اندازه‌ی یک رمان ارزش دارد. ماکسیم گورکی برای انتشار کتاب فرو افتادگان در اولین مجموعه‌ داستانش، آن را چندین بار ویرایش و اصلاح کرد.

ماکسیم گورکی در داستانش دو شخصیت فقیر روسی را توصیف می‌کند: گریگوری که برای رسیدن به پول بیشتر تلاش می‌کند و مانند هر مرد روس دیگری، از نوشیدن ودکا لذت می‌برد؛ زیرا ودکا تنها چیزی است که زندگی را از یکنواختی درمی‌آورد. و زن او، ماترنا، که شوهرش را دوست دارد و در کارها به او کمک می‌کند. او کتک می‌خورد؛ ولی به چنین شرایطی اعتراض نمی‌کند و حتی بعد از عذرخواهی شوهرش نرم می‌شود. گریگوری فقط زمانی که حوصله‌اش سر می‌رود شروع به زدن زنش می‌کند؛ و شنبه‌ها بهترین فرصت برای این کار است! کتاب صوتی فرو افتادگان با صحنه‌ی کتک خوردن ماترنا شروع می‌شود. همسایه‌ها هر شنبه از پنجره‌ی خانه‌شان دعوای این زوج را می‌بینند و با یکدیگر سر کشته شدن یا نشدن ماترنا بر اثر کتک‌های گریگوری، شرط می‌بندند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرو افتادگان

کتاب فرو افتادگان داستان مردمانی است که در مقطعی از زندگی هر چه تلاش می‌کنند به هیچ‌جا نمی‌رسند؛ پس به ودکا پناه می‌برند و زندگی خود را تباه‌شده می‌پندارند. ماکسیم گورکی از همان ابتدا دست شما را می‌گیرد و مانند یک خبرنگار، گزارشی از زندگی مردمانی فقیر و بیچاره می‌دهد. توصیف‌های دقیق و جاندار او باعث می‌شوند که خودتان را در آن فضا قرار دهید و جای شخصیت‌ها بگذارید. بی‌شک داستان زندگی ماترنا و گریگوری، شما را به فکر فرو خواهد برد.

انتشارات ارس نسخه‌ی متنی ترجمه‌ی سعید نفیسی از این کتاب ماکسیم گورکی را به انتشار رسانده. نشر جیحون، کتاب صوتی فرو افتادگان را با صدای اشکان فتولی تهیه و تولید کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب فرو افتادگان

فیلم «زوج اورلوف» (Супруги Орловы) با کارگردانی مارک دانسکوی در سال 1978 در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. در این فیلم نینا روسلانوا نقش ماترنا را بازی می‌کند و آناتولی سمیونوف در نقش گریگوری ظاهر می‌شود. جالب است که دانسکوی شش فیلم خود را براساس داستان‌های ماکسیم گورکی ساخته و این فیلم، آخرین اثر او به حساب می‌آید.

کتاب صوتی فرو افتادگان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی فرو افتادگان برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک کشور روسیه مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی فرو افتادگان می‌شنویم

یک گیلاس مشروب خوردن وقتی که اندازه را رعایت کنند به حال آدمی که کار می‌کند می‌سازد؛ اما در این روزگار ما بهتر این است که انسان از یک قطره هم خودداری بکند. شنیده‌اید که چه ناخوشی در میان مردم رواج دارد؟

با سیمای جدی که از قیافه‌اش بر می‌آمد بنا کرد برای آرلووها به زبانی که حالی‌شان بشود درباره‌ی وبا و وسایل دفع آن سخن بگوید. حرف می‌زد و در اطاق راه می‌رفت؛ دست به دیوار می‌مالید؛ نگاهی به پشت در می‌انداخت، در آن جایی که شیر را کار گذاشته بودند و لاوک آب‌های کثیف را جا داده بودند، حتی خم می‌شد زیر بخاری را بو بکند و ببینند چه بویی می‌دهد. هر لحظه صدایش بریده می‌شد: از آهنگ زیر به آهنگ بم می‌رفت؛ اما سخنان ساده‌ی نطق او به‌خودی‌خود به استحکام و با کوشش در ذهن شنوندگانش جای می‌گرفت و چشم‌های کم‌رنگش برق می‌زد و سراپایش از حرارت جوانی در راه وظیفه‌ای که با آن‌ همه سادگی و دلاوری انجام می‌داد، شعله‌ور بود. گریگوری با کنجکاوی به او نگاه می‌کرد. ماترنا در هر لحظه باد به دماغ می‌انداخت. پاسبان ناپدید شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
32 دقیقه
قسمت یک
27 دقیقه
قسمت دو
28 دقیقه
قسمت سه
29 دقیقه
قسمت چهار
26 دقیقه
قسمت پنج
21 دقیقه
قسمت شش
25 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرو افتادگان
نویسنده
مترجمسعید نفیسی
راویاشکان فتولی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرو افتادگان

مریم محبی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
غم انگیز بود و داستان روند فوق العاده‌ای داشت.
نویسنده‌های روس همشون عالین.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرو افتادگان

برای دریافت کتاب صوتی فرو افتادگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.