معرفی و دانلود کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

عکس جلد کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع
قیمت:
70200 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع داستانی آموزنده است درباره‌ی کسی که تصمیم می‌گیرد در یک نبرد درونی نفس‌گیر و جانانه به مبارزه با منفی‌نگری برود. جان گوردون در این کتاب تنها به تعریف کردن یک قصه اکتفا نمی‌کند. بلکه از خلال آن به ما مطالب مهمی درباره‌ی رفتار ناسالمِ غر زدن و راه‌های مقابله با آن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

گله و شکایت با غر زدن و ناله کردن زمین تا آسمان فرق دارد. روی کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع (The No Complaining Rule) با غرغروهاست. گله کردن به خودی خود رفتار منفی و مضری نیست. اگر در ارتباط با آدم‌های زندگی‌مان -چه در زندگی شخصی و چه در محیط کار- از مسئله‌ای ناراحت یا ناراضی باشیم، می‌توانیم با مطرح کردن آن موضوع با طرف مقابل، او را از تجربه و احساس منفی خودمان آگاه کنیم و سپس برای حل این چالش گامی رو به جلو برداریم. اما اگر گله کردن در ما تبدیل به یک رفتار همیشگی و رویه‌ای ماندگار و ثابت شود، باید این احتمال را بدهیم که این ماییم که یک جای کارمان می‌لنگد.

غر زدن و ناله کردن شکل‌وشمایل تشدیدشده‌ی گله کردن هستند. در غر زدن انگار مسئله‌ای که بابت آن غر می‌زنیم اهمیت چندانی ندارد. بلکه این نفس غر زدن است که موضوعیت دارد. آدم‌های غرغرو غر می‌زنند چون این رفتار برایشان درونی شده است. چندان مهم نیست سر چه چیزی غر می‌زنند؛ آن‌ها همیشه موضوعی برای غر زدن پیدا می‌کنند. کسی که ناله می‌کند و به هر جمعیتی نالان می‌شود هم وضعیتی مشابه دارد. وجه مشترک این دو رفتار انفعال است. نه آدم غرغرو و نه آدم ناله‌کن هیچ قصدی برای تغییر شرایط موجود ندارند.

جان گوردون (Jon Gordon) می‌گوید یک روز داشته با دوست بسکتبالیستش دوایت کوپر ناهار می‌خورده که کوپر با او درباره‌ی کتاب اتوبوس انرژی صحبت می‌کند. اتوبوس انرژی عنوان کتاب دیگری از گوردون است که یک سال پیش از قانون نالیدن ممنوع منتشر شد. گوردون می‌گوید ایده‌ی اولیه‌ی این کتاب از خلال گفت‌وگو با کوپر پدید آمد. کوپر معتقد بود ناله کردن به مثابه‌ی یک رفتار پرتکرار برای سازمان یا کسب‌وکار مانند یک توده‌ی سرطانی عمل می‌کند. او یک قانون طلایی برای مقابله با ناله کردن ارائه داد: شما حق ندارید غر بزنید مگر این که دو یا دست‌کم یک راه‌حل ممکن و شدنی ارائه بدهید. قانونی که ایده‌ی اصلی و مرکزی نوشتن کتاب قانون نالیدن ممنوع را به گوردون داد. او با یک روایت داستانی ایده و اندیشه‌ی خود را دراین‌باره به مخاطب منتقل می‌کند. شخصیت اصلی این داستان زنی است به‌نام خانم امید که در بزنگاهی متوجه می‌شود باید منش خود را در زندگی تغییر بدهد.

هدف این قانون حذف تمام‌وکمال شکایت‌ها نیست. گفتیم که شکایت‌ها اگر با روشی درست مطرح شوند می‌توانند سازنده باشند. این غر زدن و ناله کردن است که این کتاب قانون نالیدن ممنوع شمشیر را از رو بسته که با آن مقابله کند. شکایتی بدون هیچ پشتوانه‌ی فکری و بدون یک راهکار برای برطرف کردن آن. هدف بزرگ‌تر گوردون در کتاب تبدیل شکایات موجه به راه‌حل‌های مثبت است. به هر حال، هر گله و شکایتی می‌تواند فرصتی باشد برای تبدیل چیزی منفی به مثبت. ما می‌توانیم از شکایات مشتریانمان برای افزایش کیفیت خدمات خود و رفع نواقض آن‌ها استفاده کنیم. شکایات کارکنان سازمان می‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری‌ها و فرآیندهای جدید عمل کند. و گله و شکایت از خودمان به ما کمک می‌کنند که بدانیم چه چیزی را نمی‌خواهیم تا بتوانیم روی آنچه می‌خواهیم تمرکز بیشتری کنیم. ما می‌توانیم از قانون نالیدن ممنوع برای ایجاد یک فرهنگ مثبت در کسب‌وکارمان استفاده کنیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

- داستانی درباره‌ی راهکارهای مفید برای تبدیل شکایت به راه‌حل، نوآوری و موفقیت. هر شکایتی نشان‌دهنده‌ی فرصتی برای تبدیل چیزی منفی به مثبت است! (آمازون)

- بهانه‌ها همیشه از رختکن بازنده می‌آیند. در کتاب جان گوردون «قانون نالیدن ممنوع» او مزیت برنده را فراهم می‌کند. (لو هولتز)

- در دنیایی که به نظر می‌رسد بسیاری از آدم‌ها روی نیمه‌ی خالی لیوان تمرکز می‌کنند، جان گوردون یک طرح واضح در قانون نالیدن ممنوع ارائه می‌کند تا به هر یک از ما کمک کند که خودمان را بهتر کنیم. رویکرد او منفی‌گرایی را کاهش می‌دهد و می‌تواند بر محل کار ما تأثیر بگذارد. خانواده‌هایمان هم به ما کمک می‌کنند محیط‌های پربارتر و کم‌تنش‌تری ایجاد کنیم. (ناتان ویتاکر)

- نالیدن و غر زدن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در کسب‌وکارهای امروز است. این الگوی رفتاری کارایی یک تیم و سازمان را تضعیف می‌کند، و این کار منجر به ناتوانی در سازگاری و تغییر انعظاف می‌شود. جان گوردون در قانون قانون نالیدن ممنوع، پادزهری را برای این آفت ارائه می‌دهد. (کن فیشر)

کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در مقام رهبر یا کارمند در سازمانی مشغول‌به‌کار هستید، شنیدن این کتاب برای شما مفید خواهد بود. چرا که در طول عمر کاری‌تان حتماً با آدم‌های غرغرو مواجه خواهید شد. (البته اگر خودتان یکی از آن‌ها نباشید!) اثر حاضر به شما در تعدیل و اصلاح این رفتار کمک خواهد کرد.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

این نویسنده، سخنران و مشاور کسب‌وکار آمریکایی، با سازمان‌های مهم ورزشی، مؤسسات دانشگاهی و شرکت‌های متعددی در آمریکا و سراسر جهان در زمینه‌ی مشاوره‌ی کسب‌وکار و فرهنگ کار تیمی همکاری کرده است. گوردون «برنامه‌ی آموزشی اتوبوس انرژی» را در سال 2015 منتشر کرد. این برنامه یک دوره‌ی تعاملی بود که بر اساس کتاب پرفروش این نویسنده یعنی اتوبوس انرژی طراحی شده بود. در سال 2016، گوردون دانشگاه مثبت را راه‌اندازی کرد که یک برنامه‌ی آنلاین مداوم برای دسترسی به محتوای منسجم درباره‌ی غلبه بر چالش‌های روزمره است.

آثار گوردون در واشنگتن پست، اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی، وال‌استریت ژورنال و نیویورک پست، با استقبال فراوانی مواجه شده است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم بوم‌شناسی انسانی از دانشگاه کرنل و رشته‌ی هنر در تدریس در مقطع کاشناسی ارشد از دانشگاه اموری است.

در بخشی از کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع می‌شنویم

خانم امید درحالی که سرش پایین بود، گفت: «من فقط به زمانی بیشتر نیاز دارم تا بتوانم وضعیت زندگی‌ام را اندکی بهبود ببخشم.» دن قاطعانه گفت: «خیر، خانم امید. شما به زمانی بیشتر نیاز ندارید. اندیشیدن و غصه خوردن کافی است. اکنون زمان مناسب فرا رسیده است. من باور دارم هر رویدادی به دلیلی اتفاق می‌افتد. مشکل مربوط به باتری‌ها سبب می‌شود شالوده‌های شرکت ما استوارتر از گذشته بنا شود. من باور دارم شما هم اکنون فقط باید این مسئولیت را به عهده بگیرید.

خانم امید، من فکر می‌کنم، درست از زمانی که شوهرتان ترکتان کرده است، همچون انسانی زخم‌خورده شده‌اید که فقط درباره‌ی خودتان، زندگی‌تان و مشکلاتتان می‌اندیشید۔ شما از انسانی که می‌خواست به همه‌ی کارکنان شرکت کمک کند و تغییری مثبت و سازنده را در جهان به وجود آورد، به انسانی تبدیل شده‌اید که فقط می‌خواهد پنهان شود، آه بکشد و به حال خودش افسوس بخورد. ماهیت واقعی و راستین شما این‌گونه نیست. من از مدتی قبل همواره رفتار شما را زیر نظر داشته‌ام و کوشیده‌ام به شما فرصت دهم تا مشکلات شخصی و شغلی خودتان را از یکدیگر جدا کنید؛ اما بیش از این نمی‌توانم منتظر بمانم و به شما فرصت دهم. چنین اقدامی به نفع هیچ یک از ما نخواهد بود. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا کوله بارمنفی‌بافی‌های خودتان را از این اتوبوس بیرون اندازید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
بخش یک: فصل اول تا سوم
13 دقیقه
بخش دو: فصل چهارم تا پنجم
17 دقیقه
بخش سه: فصل ششم تا هفتم
13 دقیقه
بخش چهار: فصل هشتم تا نهم
18 دقیقه
بخش پنج: فصل دهم تا یازدهم
13 دقیقه
بخش شش: فصل دوازدهم تا سیزدهم
14 دقیقه
بخش هفت: فصل چهاردهم تا پانزدهم
19 دقیقه
بخش هشت: فصل شانزدهم تا هجدهم
19 دقیقه
بخش نه: فصل نوزدهم تا بیستم
17 دقیقه
بخش ده: فصل بیست‌ویکم تا بیست‌وچهارم
21 دقیقه
بخش یازده: فصل بیست‌وپنجم تا بیست‌وهشتم
21 دقیقه
بخش دوازده: فصل بیست‌ونهم تا سی‌ام
19 دقیقه
بخش سیزده: فصل سی‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع
نویسنده
مترجمسیما فرجی
راویسپیده سلیمیان
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
70200 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

زهرا قیاسی
۱۴۰۱/۷/۳
با سلام. کتاب نالیدن ممنوع کاربردی است و کمک می‌کند از دیدگاه جدیدی به مشکلات نگاه کنیم. قالب کتاب داستان کارمند سازمانی است که به نظر با مشکلات فراوانی در زندگی شخصی و کاری روبروست ابتدا جذاب نمی‌باشد ولی از فصل ۳ به بعد جاذبه لازم به وجود می‌آید. در قسمتهای از کتاب می‌شنویم که:
ما انسانها بیشتر
در مواردی مقاومت می‌کنیم که به آن بیشتر نیاز داریم.
علت اصلی تنشهای شغلی هر انسانی فقط و فقط همکاران آن‌ها و گله کذاری مطرح شده از سوی آنهاست.
یادمان باشد هر گله گذاری انرژی منفی دارد که باعث کاهش طول عمر، افزایش حملات قلبی، کاهش انرژی، تعداد دوستان و در نهایت موفقیت فرد می‌گردد.
انسانها گله گذاری می‌کنند چون:
احساس ترس و درماندگی دارند
این مسله برای آن‌ها تبدیل به عادت شده است.
با مطالعه کتاب در ادامه راههای عملی در آمدن از وضعیت گله گذاری را می‌آموزید.
این کتاب به نوعی تعامل سازنده با همکاران و فراهم نمودن زمینه رشد برای دیکران را در چهار چوب روابط سازمانی نشان می‌دهد. امیدوارم با مطالعه کتاب لا اقل در حد مقدور دست از نالیدن برداریم.
Maryam Deh
۱۴۰۱/۶/۱
کتاب معمولی وساده‌ای بوذ
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع

برای دریافت کتاب صوتی قانون نالیدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.