معرفی و دانلود کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

عکس جلد کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی
قیمت:
۴۴۰۰۰ 30800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

کتاب لاکان و امر سیاسی نوشته یانیس استاوراکاکیس، نظریات ژاک لاکان – یکی از مهم‌ترن نظریه‌پردازان روان‌کاوی پس از فروید – را معرفی می‌کند و به ارزیابی و بررسی اهمیت و ارزش آن‌ها در علوم سیاسی معاصر می‌پردازد.

یانیس استاوراکاکیس (Yannis Stavrakakis) در این کتاب کاربردهای معیار مفهوم لاکانی سوژه در مسائل سیاسی و اجتماعی را مطرح می‌کند. همچنین با در نظر گرفتن تجربه عینی بشر فهم نوآورانه لاکان از مباحث سیاسی-اجتماعی را همراه با حوزه‌های نظری دیگر مثل نظریه گفتمان، جامعه‌شناسی ریسک، ساخت‌انگاری اجتماعی و ساخت‌گشایی را بیان می‌کند.

کتاب لاکان و امر سیاسی (Lacan and the political) دارای پنج فصل است. فصل نخست به معرفی سوژه لاکانی می‌پردازد و پیش‌شرط‌های نظری، معرفت‌شناختی و اخلاقی لازم برای در هم آمیختن نظریات لاکان و امور سیاسی را ارائه می‌کند.

در فصل دوم بینش و دیدگاه لاکانی درباره ساحت عینی که حوزه عمومی واقعیت اجتماعی – سیاسی است معرفی می‌شود. فصل سوم به بررسی درک لاکانی از مفهوم سیاسی به طور دقیق و تعریف مبحث لاکانی امر سیاسی می‌پردازد.

در فصل چهارم مفهوم آرمان‌شهر در نظریات لاکان را بررسی می‌کند و فصل پنجم ابهامات دموکراسی از دیدگاه لاکانی را شرح می‌دهد.

هدف سه فصل ابتدایی کتاب تأکید بر اهمیت مفهوم و نظریات لاکان در تحلیل‌های سیاسی و نظریه سیاست است و دو فصل پایانی آن سعی در اثبات رویکردهای چالشگر جدید لاکان دارد اما هدف اصلی این کتاب مباحثه درباره رابطه نظریه لاکانی با نظریه‌ها، پارادایم‌ها و ابزارهای دیگر است.

ژاک لاکان یکی از مهم‌ترین و مؤثرین نظریه‌پردازان روانکاوی بعد از فروید و دیدگاه‌های او در تحلیلات اجتماعی، سیاسی و فلسفی بسیار قابل توجه است.

با ژاک لاکان بیشتر آشنا شویم:

ژاک لاکان (1981-1901) فیلسوف، پزشک و روانکاو فرانسوی و ایده‌پرداز نظریه بازگشت به فروید است. از سال 1926 او به طور جدی به مطالعه فلسفه مشغول شد و به فیلسوفانی مانند کارل یاسپرس و مارتین هایدگر علاقه‌مند شد. در سال 1931 او به طور رسمی و با مجوز به عنوان یک وران‌پزشک فعالیت می‌کرد و در سال 1932 مدرک دکترایش را با ارائه رساله‌ای با عنوان جنون پارانوییک در ارتباط با شخصیت پارانوییک را دریافت کرد.

لاکان به عنوان یکی از روشن‌فکران فعال پس از جنگ جهانی اول شناخته می‌شد و با ژرژ باتای، سالوادور دالی، آندره برتون و پابلو پیکاسو ارتباط داشت. او سخنرانی‌های بسیاری در حوزه روانکاوی و روانشناسی و تلفیق آن با نظریات سیاسی انجام می‌داد. لاکان در نوشته‌های خود زبانی بسیار نامفهوم و پیچیده دارد و به همین دلیل بسیاری از اندیشمندان دنیا او را به مهمل‌بافی و بیان سخنان بی‌پایه متهم کرده‌اند. او نظریات مختلفی مانند امر خیالی، امر نمادین، امر واقع، گره برومه و امر سیاسی را ارائه کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی می‌شنویم:

دوران ما بی‌تردید دوران چندپارگی اجتماعی، افسون‌زدایی سیاسی و کلبی‌گری آشکار است که با زوال دگرگشت‌های سیاسی جهان‌گستری مدرن مشخص می‌شود. نوعی جهان‌گستری که با نشاندن خرد به جای خدا اشتیاق پیشامدرن به بازنمایی و برتری کامل بر گوهر و تمامیت ساحت واقع را از سر گرفته است.

در فضای سیاسی، این فانتزی جهان‌گستر به شکل مجموعه‌ای از ساخت‌های آرمان‌شهری درباره جامعه صلح‌آمیز آینده درمی‌آید. چندپارگی عرصه‌های اجتماعی و محیط فرهنگی کنونی حاکی از فروپاشی این فانتزی‌های باشکوه است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
یک - سوژه‌ی لاکانی - بخش اول
45 دقیقه
یک - بخش دوم
47 دقیقه
یک - بخش سوم
64 دقیقه
دو - اوبژه‌ی لاکانی - بخش اول
74 دقیقه
دو - بخش دوم
85 دقیقه
سه - در جستجوی امر سیاسی - بخش اول
35 دقیقه
سه - بخش دوم
58 دقیقه
چهار - فراسوی فانتزی آرمان‌شهر - بخش اول
37 دقیقه
چهار - بخش دوم
38 دقیقه
پنج - دموکراسی مبهم و اخلاق روانکاوی - بخش اول
39 دقیقه
پنج - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لاکان و امر سیاسی
نویسنده
مترجممحمدعلی جعفری
راویحسن آزادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ 30800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۴
مسلما ژاک لاکان پس از فروید شناخته شده‌ترین فرد در علم روانکاوی بوده و از بنیانگذاران این علم میباشد و در رسیدن این علم به جایگاه امرو آن نقش بسزایی داشته است. لاکان از ادامه دهنده گان راه فروید بوده و بسیاری از نظریه‌های او را که ناتمام مانده بود به نتیجه رسانده و بسط ‌و گسترش داده و همچنین با در ارائه نظریه‌های مهمی تحولات بنیادی این علم بوجود آورده و حتی تاثیر نظریه‌های او درستی علوم مانند علوم اجتماعی و مباحث مربوط به فمینیسم و موضوع فیلم و سینما و مباحث سیاسی و جامعه شناسی اثر گذار بوده است.
لاکان با پرس وجو کردن در کتابهای نوشته شده مربوط به او و طبق یادداشت‌های اطرافیان نزدیک او توصیفات درباره او میشنویم در کل فردی مغرور، خودشیفته و لجوج و قرتی میباشد. مهم‌ترین مسئله که در نظر باید داشت سبک لاکان در بیان مفاهیم به نحوی بحث برانگیز و جنجال آفرین میباشد که برخی از دانشمندان درباره اینکه چگونه مفاهیم گفته شده او را به درستی درک کنیم و به چه صورتی مطالعه کنیم دست به نگارش کتاب هم زده‌اند. از جمله مشهورترین این افراد اسلاوی ژیژک روانشناس و سیاستمدار اهل اسلوونی در کتابی بنام “چگونه لاکان بخوانیم” توضیحات مفصلرا بیان کرده و همچنین نظریات مرتبط با فیلم و سینمای او را به زیبایی بررسی ‌وبه چالش کشیده است.
به دوستانی که علاقه مند به علوم‌ روانکاوی هستند و تمایل به خواندن آثار مربوط به لاکان را دارند، اکیدا توصیه میکنم ابتدا از “کتاب مبانی روانکاوی - بازگشت به فروید لاکان” تالیف دکتر کرامت موللی شروع کرده و سپس آثار جامع تری مانند “ژاک لاکان” تالیف شون هومر و ”چگونه لاکان بخوانیم”تالیف ژیژک که اشاره شد، سپس بدست آوردن درک کلی از لاکان، این اثر قابل استفاده خواهد بود.
زهرا صادقی
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
من این کتاب رو خوندم خوب بود😇🙂
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

برای دریافت کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.