معرفی و دانلود کتاب صوتی مرد زیرزمینی

عکس جلد کتاب صوتی مرد زیرزمینی
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرد زیرزمینی

میک جکسون در کتاب صوتی مرد زیرزمینی، زندگی یک دوک ویکتوریایی قرن نوزدهمی را روایت می‌کند؛ مردی که همه او را عجیب و غریب و گوشه‌گیر می‌دانند و به خاطر داشتن تونل‌های وسیعی در زیر املاکش شهرت پیدا کرده است. این رمان در سال 1997 نامزد جایزه من بوکر و برنده جایزه بهترین رمان باشگاه نویسندگان شد.

درباره کتاب صوتی مرد زیرزمینی

ویلیام جان کاوندیش بنتینک اسکات، پنجمین دوک پورتلند که در سال 1879 درگذشت، فردی منحصر به فرد و عجیب بود. آنچه او را از سایر افراد عجیب و غریب مشهور متمایز می‌کند، ثروت فراوان او و داشتن شبکه وسیعی از تونل‌های زیرزمینی در زیر املاکش بوده است. تونل‌هایی که دوک به راحتی می‌توانست به وسیله اسب‌ها و کالسکه‌هایش به دنیای خارج برود. کتاب صوتی مرد زیرزمینی (The Underground Man) روایتی طنزگونه و جذاب از این عالی‌جناب انگلیسی است.

در حال حاضر املاک و تاسیسات دوک در کشور انگلستان پابرجاست و چندین سال پیش میک جکسون نویسنده کتاب پس از بازدید از تونل‌ها و شنیدن داستان‌های خارق العاده درباره این مرد، تصمیم به نوشتن رمان مرد زیرزمینی گرفت. او با شنیدن قصه‌های مردم محلی و اضافه کردن تخیل خود داستانی زیبا خلق کرد که می‌توان ردپای شخصیت‌های واقعی و اصیل را در آن دید.

در داستان مرد زیرزمینی، آقای برد مسئول ساخت و تکمیل تونل‌های زیرزمینی است؛ مکانی آنچنان بزرگ و جادار که به راحتی چندین نفر می‌توانند از آن عبور کنند اما آقای برد از چنین اتفاقی چندان خرسند نیست؛ چرا که شایعات محلی فراوانی درباره دیوانه بودن عالی‌جناب شنیده و گمان می‌برد که او به خاطر وجود تونل‌ها بیش از پیش منزوی‌تر شود.

شما در این کتاب شش ماه زندگی دوک را خواهید شنید که اطلاعات آن از طریق چندین راوی و دفتر یادداشت‌های خودش و دیگران روایت می‌شود و به مرور با حقایق جالبی از گذشته این مرد آشنا خواهید شد.

جوایز و افتخارات کتاب مرد زیرزمینی

  • نامزد نهایی جایزه‌ی بوکر سال 1997
  • نامزد جایزه‌ی بهترین رمان اول وایتبرد سل 1997
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان اول انجمن پادشاهی سال 1997
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان برتر باشگاه نویسندگان سال 1997

نکوداشت‌های کتاب مرد زیرزمینی

  • کاملاً حیرت‌انگیز! (ابزرور)
  • داستانی تراژدی‌کمدی با ضدقهرمانی دوست‌داشتنی. (تایمز)
  • ساختار روایی بی‌نقص، شخصیت‌پردازی عالی و نثر آنچنان صیقل‌خورده است که می‌توانید چهره‌تان را در آن ببینید. (دیلی تلگراف)

میک جکسون را بیشتر بشناسیم

یکی از نویسندگان مطرح انگلستان میک جکسون (Mick Jackson) نام دارد. بیشتر شهرت او به خاطر نوشتن رمان مرد زیرزمینی در سال 1997 است که به خاطر آن در لیست کوتاه جایزه من بوکر (Man Booker) قرار گرفت و برنده جایزه (Whitbread 1997) برای بهترین رمان شد.

میک جکسون در سال 1960 متولد شد و در مدرسه گرامر ملکه الیزابت در شهر بلکبرن تحصیل کرد. او در دوران جوانی درکالج هنر دارتینگتون تئاتر می‌خواند و مدتی نیز در تئاتری محلی فعالیت می‌کرد. همچنین جکسون از دوستداران موسیقی راک است و به همین خاطر مدتی در یک گروه راک به نام The Screaming Abdabs عضو بود.

سرانجام جکسون در سال 1990 دوره نویسندگی گذراند و پس از آن بر روی نگارش کتاب مرد زیرزمینی متمرکز شد. او از سال 1995 تاکنون نویسنده‌ای تمام وقت به شمار می‌رود.

از دیگر آثار این نویسنده انگلیسی می‌توان به پنج پسر (2002)، داستان بیوه (2010) ده داستان تاسف‌بار (2006) و خرس‌های انگلیس (2009) اشاره کرد.

کتاب صوتی مرد زیرزمینی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات انگلیسی و داستان‌هایی با حال و هوا چند قرن پیش اروپا علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی مرد زیرزمینی می‌شنویم:

بلافاصله بعد از صبحانه، کلمنت را فرستادم سراغ اوکلی‌ها و ساعت ده با این خبر برگشت که امروز بعداز ظهر از دیدن من خوشحال خواهد شد. مبلغی قابل قبول برای هر دو طرف تعیین شده بود.

ساعت دو از تونل شماره غربی خارج شده بودیم و می‌رفتیم به طرف روستای ویت‌بل. سرعت زیادی گرفتیم تا بتوانیم از شیب تپه بالا برویم اما گریم شاو خیلی زود متوجه شد که به حرکت درآوردن اسب‌ها کار بسیار سختی است و من و کلمنت به اجبار پیاده شدیم و چند صد متر باقی مانده را پیاده رفتیم.

تپش قفسه سینه‌ام همینطوری بهتر می‌شد و من نگران بودم نکند وقتی به اوکلی‌ها برسم، هیچ مشکلی نداشته باشم و راجع بهش حرف بزنم اما بالای تپه که رسیدیم و ایستادیم تا از خلوت سرد ناتینگهام شایل لذت ببریم که زیر پایمان پهن بود، ناگهان ضربان برگشت و من منظره رو‌به‌رویم را سر کشیدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
32 دقیقه
از روزنگار عالی‌جناب؛ سی سپتامبر
10 دقیقه
از روزنگار آقای برد
9 دقیقه
از روزنگار عالی‌جناب؛ چهارده اکتبر
5 دقیقه
روایت آقای گریم شاو
21 دقیقه
از روزنگار علی‌جناب؛ پانزده اکتبر
22 دقیقه
هفده اکتبر
8 دقیقه
روایت آقای بن
37 دقیقه
از روزنگار عالیجناب؛ بیست و دو اکتبر
31 دقیقه
دو نوامبر
33 دقیقه
نه نوامبر
25 دقیقه
دوازده نوامبر
20 دقیقه
بیست و دو نوامبر
37 دقیقه
بیست و پنج نوامبر
2 دقیقه
روایت یک زن محلی
24 دقیقه
از روزنگار علی‌جناب؛ بیست و هشت نوامبر
29 دقیقه
دو دسامبر
37 دقیقه
پنج دسامبر
42 دقیقه
یازده دسامبر
12 دقیقه
سیزده سپتامبر
4 دقیقه
روایت آقای هندلی
32 دقیقه
از روزنگار علی‌جناب؛ پانزده دسامبر
31 دقیقه
بیست و یک دسامبر
3 دقیقه
روایت خانم پلجر
22 دقیقه
از روزنگار عالی‌جناب؛ ادین برو، شش ژانویه
28 دقیقه
ادین برو؛ هشت ژانویه
32 دقیقه
ادین برو؛ نه ژانویه
6 دقیقه
روایت زن خدمتکار
22 دقیقه
از روزنگار علی‌جناب؛ سه فوریه
28 دقیقه
بیست و پنج فوریه
3 دقیقه
روایت فراش دوم
14 دقیقه
از روزنگار علی‌جناب؛ پنج مارس
4 دقیقه
روایت آقای واکر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرد زیرزمینی
نویسنده
مترجممیثم فرجی
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرد زیرزمینی

Aynaz Q
۱۴۰۰/۹/۲
برای من شبیه یه انشای طولانی بود، نه کشش داشت و نه ازش مضمون خاصی رو دریافت کردم، افکار یه انسان (به نظر من معمولی) و کمی هم گزارش بقیه درمورد اون😬ولی درکل نویسنده توانایی بیان جزییات خوبی داشت
zahra heydari
۱۴۰۱/۵/۶
داستان خاصی نداره ولی با این حال برام جذاب بود. چون قلم و توصیف نویسنده بسیار دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرد زیرزمینی

برای دریافت کتاب صوتی مرد زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.