معرفی و دانلود کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

عکس جلد کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری
قیمت:
۹۶۵۰۰ ۶۷,۵۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

میراث همکاری دو روان‌شناس برجسته. کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری نوشته‌ی زیگموند فروید و یوزف برویر که یکی از آثار قدیمی و برجسته در علم روانکاوی محسوب می‌شود، اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی هیستری ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

اختلال هیستری یکی از اختلالات شایع در میان مردم است که البته امروزه در علم روان‌شناسی در دسته‌بندی‌های دقیق‌تر و جدیدتری جای گرفته و این نام برایش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبتلایان به این اختلال، در برابر حجم زیاد استرس و رنج روانی علائمی چون علائم بیماری‌های جسمی را از خود نشان می‌دهند، درحالی‌که معاینات پزشکی ایراد و خللی را در اندام‌های جسمانی آن‌ها تشخیص نمی‌دهد. برای مثال سربازی که در جبهه‌ی جنگ مشغول جنگیدن است، ممکن است به خاطر فشار روانی زیاد به‌طور موقت بینایی‌اش را از دست بدهد و تا برگشتن به اوضاع عادی و خارج شدن از میدان جنگ نیز بینایی‌اش را بازیابی نکند. غول‌های روان‌شناسی تاریخ همچون زیگموند فروید (Sigmund Freud) و یوزف برویر (Josef Breuer)، موفق شدند اختلال هیستری را به وسیله‌ی روش‌های منحصربه‌فردی درمان کنند و تجاربشان در این زمینه را در کتابی با عنوان مطالعاتی در باب هیستری (Studies in Hysteria) منتشر کرده‌اند که تبدیل به سنگ بنای علم روان‌کاوی شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

یوزف برویر و زیگموند فروید در زمان نگارش این کتاب، دوستی چندین‌ساله‌ای با یکدیگر داشتند. فروید در آن زمان هنوز در حال گذراندن تحصیلات خود در رشته‌ی پزشکی بود و در دنیای روان‌شناسی، تبدیل به نامی بزرگ و شناخته‌شده نشده بود. داستان شروع این مسیر به دختری یهودی به نام «آنا او» برمی‌گردد که برای درمان مشکلات ناشی از هیستری تحت نظر برویر قرار گرفت. برویر در درمان او، روشی مبتکرانه را امتحان کرد که بعد خودش هم از دیدن نتایجش شگفت‌زده شد. او پس از این تجربه‌ی موفق، نظرات و تجربیاتش را با فروید نیز در میان گذاشت که این هم‌فکری به نگارش کتاب مطالعاتی در باب هیستری منجر شد.

فروید در ادامه‌ی روند کاری‌اش با بیماران مبتلا به هیستری فراوانی روبه‌رو شد. او در درمان آن‌ها، همان روش مبتنی بر هیپنوتیزم برویر را به کار برد و سعی کرد آن را توسعه دهد. تلاش‌های فروید در این زمینه، منجر به تولد مبحث روان‌کاوی ذیل علم روان‌شناسی شد. فروید روش‌های علمی روان‌کاوی را به جامعه‌ی روان‌شناسی عرضه کرد و این روش‌ها همچنان برای درمان بیماران مختلف به کار برده می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری، شرح کامل و مفصلی بر روند این مطالعات و توسعه‌ی این مبحث علمی ارائه داده است. در ابتدا زندگی‌نامه‌ای از فروید و شرح آراء او در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود تا شناخت مناسبی از این روان‌شناس معروف پیدا کند. سپس سلسله رخدادهایی که منجر به شروع این مسیر و نوشتن این کتاب شد توضیح داده می‌شود. فروید و برویر تا مدت زیادی با یکدیگر هم‌نظر و هم‌عقیده بودند ولی رفته‌رفته مسیر حرفه‌ای و علمیشان را از هم جدا کردند و دچار اختلاف نظر شدند. این اختلاف نظر نیز از مواردی است که در این کتاب صوتی به صورت کامل شرح داده می‌شود.

از دیگر مواردی که در کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری مورد توجه واقع شده، مقدمه‌هایی است که برای چاپ اول و دوم این کتاب نوشته شده است. بررسی این مقدمه‌ها از این رو حائز اهمیت است که سیر تکامل دیدگاه‌های نویسندگان را برای مخاطب روشن می‌کند. مطالعات موردی انجام‌شده در زمینه‌ی درمان هیستری با روش هیپنوتیزم، از دوشیزه آنا او گرفته تا دیگر بیمارانی که توسط فروید و برویر درمان شدند نیز، در این کتاب توضیح داده شده. منشأ ذهنی اختلال هیستری، میل ذاتی هیستری، روش‌های خاص درمانی فروید در این زمینه و بسیاری از موارد این چنینی را نیز در این کتاب صوتی می‌شنوید.

کتاب مطالعاتی در باب هیستری نوشته‌ی زیگموند فروید و یوزف برویر با تلاش سهیل سمی به فارسی ترجمه شده و نشر صوتی جیحون و انتشارات پندار تابان وظیفه‌ی انتشار آن را به عهده داشته‌اند. این کتاب صوتی را با صدای کامبیز خلیلی، افشین اعتماد و هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب مطالعاتی در باب هیستری

  • این کتاب باید در کتاب‌خانه‌‌ی همه وجود داشته باشد. (نیویورک تایمز)
  • این اثر سنگ‌بنای روان‌کاوی و میراث همکاری برجسته‌ی فروید و برویر محسوب می‌شود. (آمازون)

کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران کتاب‌های کلاسیک روان‌شناسی هستید، شنیدن این اثر را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری می‌شنویم

پدر بیمار، که دخترش عشق و علاقه‌ی وافر و پرشوری به او داشت، در ژوئیه‌ی 1880 دچار آبسه‌ی عفونی و ملتهب شد، بیماری‌ای که بهبود نیافت و سرانجام در آوریل 1881، او را از پا درآورد. آنا در خلال نخستین ماه‌های بیماری پدرش با تمام وجود، همه‌ی توش و توانش را صرف مراقبت و تیمارداری از او کرد، و وقتی سلامتی خود او نیز به تدریج رو به وخامت رفت، هیچ‌کس چندان جا نخورد و تعجب نکرد. هیچ‌کس، و شاید حتی خود بیمار، نمی‌دانست که چه اتفاقی دارد برای آنا او رخ می‌دهد؛ اما سرانجام وضعیت بیماری او، کم‌خونی و بیزاری‌اش از غذا چنان حاد شد که به رغم غم و رنج فراوانش، او را از پرستاری از پدرش منع کردند. دلیل عاجل این وضعیت، سرفه‌های بسیار شدید بود، دلیلی که برای نخستین بار باعث شد معاینه‌اش کنم. مسئله سرفه‌ی عصبی معمولی بود. بیمار به زودی تمایل پیدا کرد که بعدازظهرها استراحت کند، تمایلی که شب‌هنگام به حالتی خواب‌گونه و سپس هیجان‌زدگی شدید تبدیل می‌شد.

در آغاز ماه دسامبر، چشمان بیمار دچار لوچی همگرا شد. یک جراح چشم‌پزشک (به اشتباه) دلیل این وضعیت را فلج ناقص عامل حرکت‌های خارجی چشم تشخیص داد. در 11 دسامبر، بیمار به بستر برده شد و تا 1 آوریل از بستر خلاصی نیافت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
16 دقیقه
زیگموند فروید، نگاهی به زندگی و آرای او
27 دقیقه
زیگموند فروید ـ قسمت دوم
8 دقیقه
مقدمه‌ی ویراستار ـ یک: نکاتی تاریخی در مورد کتاب
16 دقیقه
دو: تأثیر مطالعات بر روان‌کاوی
18 دقیقه
سه: اختلاف‌نظرهای دو مؤلف
3 دقیقه
مقدمه‌ی چاپ اول
3 دقیقه
مقدمه‌ی چاپ دوم
14 دقیقه
یک: در باب سازوکار روانی پدیده‌های هیستریک
12 دقیقه
یک ـ قسمت دو
5 دقیقه
یک ـ قسمت سه
10 دقیقه
یک ـ قسمت چهار
4 دقیقه
یک ـ قسمت پنج
17 دقیقه
دو: شرح‌حال‌ها (بروئر و فروید)
33 دقیقه
دو ـ قسمت دو
34 دقیقه
دو ـ قسمت سه
14 دقیقه
دو ـ قسمت چهار
27 دقیقه
دو ـ قسمت پنج
24 دقیقه
دو ـ قسمت شش
34 دقیقه
دو ـ قسمت هفت
12 دقیقه
دو ـ قسمت هشت
23 دقیقه
دو ـ قسمت نه
16 دقیقه
دو ـ قسمت ده
23 دقیقه
دو ـ قسمت یازده
18 دقیقه
دو ـ قسمت دوازده
8 دقیقه
دو ـ قسمت سیزده
22 دقیقه
دو ـ قسمت چهارده
5 دقیقه
دو ـ قسمت پانزده
28 دقیقه
دو ـ قسمت شانزده
27 دقیقه
دو ـ قسمت هفده
24 دقیقه
دو ـ قسمت هجده
21 دقیقه
دو ـ قسمت نوزده
25 دقیقه
دو ـ قسمت بیست
16 دقیقه
دو ـ قسمت بیست‌ویک
21 دقیقه
سه: نظری (بروئر)
18 دقیقه
سه ـ قسمت دو
13 دقیقه
سه ـ قسمت سه
33 دقیقه
سه ـ قسمت چهار
23 دقیقه
سه ـ قسمت پنج
20 دقیقه
سه ـ قسمت شش
20 دقیقه
سه ـ قسمت هفت
16 دقیقه
سه ـ قسمت هشت
34 دقیقه
سه ـ قسمت نه
36 دقیقه
چهار: روان‌درمانی هیستری (فروید)
19 دقیقه
چهار ـ قسمت دو
10 دقیقه
چهار ـ قسمت سه
21 دقیقه
چهار ـ قسمت چهار
22 دقیقه
چهار ـ قسمت پنج
30 دقیقه
چهار ـ قسمت شش
11 دقیقه
چهار ـ قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری
نویسنده،
مترجمسهیل سمی
راویکامبیز خلیلی، افشین اعتماد، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۹۶۵۰۰ ۶۷,۵۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری

برای دریافت کتاب صوتی مطالعاتی در باب هیستری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.