معرفی و دانلود کتاب صوتی معنای زندگی‌ام

عکس جلد کتاب صوتی معنای زندگی‌ام
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معنای زندگی‌ام

رومن گاری یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان فرانسوی‌ست که زندگی پرشور و پرتلاطمی داشت و دانستن سرگذشت او می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. کتاب صوتی معنای زندگی‌ام برگرفته از آخرین گفت‌وگوهای این نویسنده است که پیش از مرگش بخشی از خاطرات تلخ و شیرین زندگی‌اش را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

درباره کتاب صوتی معنای زندگی‌ام:

«فکر نمی‌کنم که عمر و زمان کافی برای نوشتن یک زندگی‌نامه جدید باقی مانده باشد.» این کلمات آخرین صحبت‌هایی‌ست که رومن گاری در مصاحبه خود با رادیو کانادا انجام داد و چندماه بعد در دوم دسامبر 1980 به زندگی پر فراز و نشیب خود پایان داد.

در سال 2014، نشر گالیمار این مصاحبه قدیمی را در قالب یک کتاب زندگی نامه منتشر کرد و روژه گرونیه نیز کار ویراستاری و تنظیم آن را انجام داد. رومن گاری در کتاب معنای زندگی‌ام (Le sens de ma vie. Entretien) به صورت مستقیم تمامی خاطرات سال‌های عمرش را در چهار بخش اساسی تعریف می‌کند و از دیدگاه‌ها و تجربیات خود در مواجهه با زندگی سخن می‌گوید.

گاری در بخش نخستین کتاب معنای زندگی‌ام، از دوران کودکی و نوجوانی‌ خود می‌گوید و ماجرای مهاجرتش به کشور‌های گوناگون، حضور در نیروهای هوایی ارتش فرانسه، آغاز نویسندگی و چاپ داستان‌ها و نوشته‌هایش همگی در این قسمت جای گرفته‌اند.

در بخش دوم به فعالیت‌های این نویسنده فرانسوی در حوزه سیاست و ارتش پرداخته می‌شود و بخشی از خاطرات جبهه‌های جنگ و تمرین خلبانی و ارتباط صمیمی و خاص با مادرش بازتاب داده می‌شود. بخش سوم کتاب نیز رومن گاری از حضورش در سینما و هالیوود می‌گوید و اشاراتی نیز به مسئولیت‌های سیاسی‌اش همچون دبیر کلی کنسولگری فرانسه در لس آنجلس می‌کند.

سرانجام در بخش آخر او به زندگی عاطفی و خصوصی‌تر خود یعنی ازدواج با جین سیبرگ (بازیگر مشهور فیلم از نفس افتاده) می‌پردازد و درباره نگارش بعضی از کتاب‌هایش همچون خداحافظ گاری کوپر صحبت می‌کند.

کتاب صوتی معنای زندگی‌ام برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن زندگی‌نامه هنرمندان و بزرگان ادبی همواره می‌تواند نکات جذاب و شنیدنی داشته باشد. پس اگر از طرفداران ادبیات فرانسه و آثار رومن گاری هستید، این کتاب زندگینامه به شما پیشنهاد می‌شود.

رومن گاری را بیشتر بشناسیم:

او رمان‌نویس، دیپلمات، کارگردان فیلم و خلبان فرانسوی در جنگ جهانی دوم بود. رومن تنها نویسنده‌ای است که توانسته دو بار برنده جایزه گنکور شود؛ چرا که هر نویسنده تنها یک بار می‌تواند چنین افتخاری را کسب کند، اما چون رومن گاری (Romain Gary) دو رمان خود یعنی «ریشه‌های بهشتی و زندگی در پیش رو» را با نام‌های مستعار نوشت، توانست دو بار این جایزه را در کارنامه ادبی خود ثبت کند. البته تا مدت‌ها این مسئله پنهان مانده بود، اما سرانجام او در کتاب «مرگ و چند داستان دیگر» این موضوع را فاش کرد.

او یکی از پرکارترین و محبوب‌ترین نویسندگان فرانسه به شمار می‌رود که در طول زندگی ادبی‌اش 21 رمان با نام واقعی خود و یک رمان با نام مستعار فوسکو سینی بالدی و چهار رمان با نام مستعار امیل آژار نوشت.

رومن گاری علاوه بر موفقیت در حوزه داستان‌نویسی، فیلمنامه فیلم‌های «طولانی‌ترین روز» و «قتل» را نوشت و سپس آن‌ها کارگردانی کرد. همچنین در سال 1979 نیز به عنوان عضو هیئت داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین انتخاب شد.

این هنرمند فرانسوی با نام اصلی رومن کاتسف زندگی پرتلاطمی را گذراند و تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشت. او که در سال 1914 در شهر ویلنا در لیتوانی به دنیا آمد، به خاطر طلاق پدر و مادرش در سن چهارده سالگی به فرانسه مهاجرت کرد. پس از آن توانست در رشته حقوق تحصیل کند، اما با شروع جنگ جهانی، به استخدام نیروی هوایی فرانسه درآمد و به خاطر شجاعت‌هایش در جبهه نبرد با آلمان نازی، موفق شد که نشان لژیون دونور را از ژنرال دوگول دریافت کند.

او پس از جنگ مدتی وارد فضای سیاست شد و در چندین شهر به عنوان دیپلمات کار کرد، اما سرانجام از این روند خسته شد و همه چیز را رها کرد.

سرانجام در سال 1980 میلادی، رومن گاری در سن شصت و سه سالگی با شلیک گلوله‌ای به خود، زندگی‌اش را به پایان رساند. او قبل از مرگش یادداشتی نوشت که در آن گفته بود: «به خاطر همسرم نبود. دیگر کاری نداشتم... واقعا به من خوش گذشت، متشکرم و خداحافظ!»

برخی از آثار این نویسنده مشهور فرانسوی عبارتند از: «اوضاع در ارتفاعات کلیمانجارو روبه‌راه است، ریشه‌های آسمان، قلابی، مرگ و چند داستان دیگر، سگ سفید، میعاد در سپیده دم، بادبادک‌ها، مردی با کبوتر و...»

در بخشی از کتاب صوتی معنای زندگی‌ام می‌شنویم:

از من می‌خواهید که کمی از زندگی‌ام بگویم و تصورتان این است که زندگی داشته‌ام اما چندان به داشتن آن اطمینان ندارم زیرا فکر می‌کنم این زندگی‌ست که ما را در اختیار دارد و مالک من است. آن وقت آدم احساس می‌کند زندگی کرده است؛ زندگی را به خاطر می‌آورد که از آن اوست و انگار خودش آن را برگزیده است.

شخصا معتقدم انتخاب اندکی در زندگی‌ام داشته‌ام و همواره این تاریخ بوده است که به طور کلی و به معنای واقعی کلمه هدایت و به نوعی احاطه‌ام کرده است.

من در سال 1914 در روسیه متولد شدم. پدر و مادرم بازیگر تئاتر بودند و نخستین خاطراتم مربوط می‌شود به تئاتر و پشت صحنه نمایش. انقلاب شوروری را در سال 1917 به یاد دارم. در میدان سرخ دراز کشیده بودم، صدای گلوله‌های توپ را می‌شنیدم و مادرم برای مراقب از من در آغوشم کشیده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
دیباچه
32 دقیقه
یک: میعاد در سپیده‌دم
33 دقیقه
دو: از نظامی‌گری تا دیپلماسی
33 دقیقه
سه: از دیپلماسی تا سینما
33 دقیقه
چهار: معنای زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معنای زندگی‌ام
نویسنده
مترجممحمدرضا محسنی
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معنای زندگی‌ام

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۸/۲۲
🍁یه مسئولیت مهم به عنوان اولین نظر…گردآوری بینظیری از یه گفتگوی رادیویی یه اسطوره، اونم روزای آخر عمرش! میدونید احساس می‌کنم به جورایی جان کلام، صفر تا صد، یه زندگی با شکوه و پر داستان رو توی این کتاب خوندم. به نظرم خیلی خوب میشه که آدم قبل از همه آثارش اینو بخونه تا به درستی به تفکر و قلم رومن و گاری واقف بشه. همه زندگینامش، کتاب هاش، سفرهاش، ازدواج هاش، موقعیتهای کاریش همه همه خیلی جالب بود. اگه بخوام چند تا مورد روی توی بالت لیست بیارم: - اولین مستی اون توی جشن که ندونسته سوپ دوستانش رو خورده بود و مقر فرماندهی رو به توپ بسته بود!! و باعث شد تنزل درجه پیدا کنه! - اینکه ۳۰ سال تونسته بود آزمایشات سلامت جسم رو با به دوست راننده‌ای که شبیش بود دور بزنه و تاییده سلامت بگیره! - اینکه یه آدم لیتوانی به دنیا بیاد، فرانسه بزرگ بشه، حقوق بخونه، خلبان بشه، توی جنگ جهانی دوم بجنگه، نویسندگی کنه، سیاستمداری کنه، به عنوان سفیر فرانسه توی سازمان ملل باشه و یا حتی کارگردانی کنه، حتما پای حرفاش نشتن بسیار مهیج و زیباست. - از افراد نزدیک به ژنرال شارل دوگل بوده. - سه سال بوده مادرش فوت کرده بوده، ولی قبل از فوتش نامه‌هایی رو براش نوشته بوده و توسط فردی پست میشده تا نفهمه که مادرش رو از دست داده! - اون جوایز متعددی رو در ارتش و جوایز نوبل ادبی دریافت کرده! - اون تنها نویسنده جهانه که دو بار جایزه گنکور به اون اهدا شده! - جمله اندری مالرو هم باارزش بود که گاری از اون نقل قول کرد؛ “جنگهای عادلانه‌ای وجود دارد، اما ارتش بی گناه وجود ندارد. ”- بعد از مرگ همسرش با شلیک گلوله خودشو میکشه و مینویسه؛ “به خاطر همسرم نبود، دیگر کاری نداشتم! واقعاً به من خوش گذشت، متشکرم و خداحافظ!
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
بر خلاف نظر آخرین کامنت زمان دریافت و شنیدن کتاب، انتظارم از مطلبی تحت عنوان "معنای زندگی" آن هم مطلبی که نام رومن گاری رو یدک می‌کشد، بیشتر بود… صدای زیبای راوی تنها بخش صد در صد مثبت این متن بود. هر چند دوباره یادم آورد: نویسنده‌ها هم آدمهایی معمولی‌اند که تحت مغزشویی‌های نظامهای سیاسی و آموزشی قرار دارند: /
برای زنده کردن وقتهای مرده، وقتی دنبال یک کتاب کم حجم دو سه ساعته می‌گردید بد نیست؛ هر چند به شخصه کپسول یا داستان کوتاه را مفیدتر تلقی می‌کنم…
آنا دال
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
این نویسنده شاهکاره، یک دیوانه تمام عیار، با زندگی پر ماجرا که خود داستان زندگیش و صحبت‌هایی که می‌کنه و فلسفه این آدم به طور کلی شنیدنی و بسیار نغزه‌.
معصومه فرزانه
۱۴۰۲/۲/۸
باشنیدن این کتاب شناخت بیشتری نسبت به رومن گاری پیدا میکنیم. همزاد پنداری ضمن گوش کردن به کتاب به همراه جملات خاص حس خوبی بهم داد.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معنای زندگی‌ام

برای دریافت کتاب صوتی معنای زندگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.