معرفی و دانلود کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی

عکس جلد کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی

کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی، مجموعه‌ای متشکل از سه جستار و یک مصاحبه از فیلسوف و روانکاو بلژیکی-فرانسوی، ژولیا کریستوا است. این متفکر برجسته در این جستارها، به مسئله‌ی ملی‌گرایی در جهان مدرن می‌پردازد و نشان می‌دهد دولت-ملت‌های مدرن چگونه می‌توانند تفاوت‌های فرهنگی بین گروه‌های مختلف را به رسمیت بشناسند و از فرقه‌گرایی و نژادپرستی بپرهیزند.

درباره‌ی کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی

ژولیا کریستوا (Julia Kristeva) برای علاقه‌مندان به نقد ادبی جدید و نظریه‌ی انتقادی، چهره‌ای شناخته‌شده است. او که متولد کشور بلغارستان بود، برای تحصیل در رشته‌ی ادبیات به فرانسه رفت و تحت‌تأثیر ایده‌ها و اندیشه‌های ژاک لاکان قرار گرفت. نوشته‌ها و آثار ژولیا کریستوا، حوزه‌های متعددی را پوشش می‌دهند که از آن جمله می‌توان به فمینیسم و نشانه‌شناسی اشاره کرد. او در کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی (Nations Without Nationalism) که مجموعه‌ای از سه جستار و یک مصاحبه است، به ملی‌گرایی با دیدی فلسفی و نظری می‌نگرد. جستارهای این مجموعه از این قرار هستند: «ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟»، «نامه‌ای سرگشاده به هارلم دزیر» و «ملت و کلمه». آخرین مدخل این کتاب، مصاحبه‌ای با ژولیا کریستوا در مورد رمانش «سامورایی‌ها» است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی

ژولیا کریستوا نشان می‌دهد با کم شدن آزادی‌ها و چندپاره شدن هویت‌های‌مان، گرایشی در ما به وجود می‌آید که خود را نه به‌عنوان فردی ویژه و یکتا، که به‌عنوان فردی متعلق به گروهی ملی یا مذهبی در نظر بگیریم. دولت‌ها نیز نقش زیادی در این فردزدایی دارند و با نفوذ به حوزه‌هایی که تا پیش از این خصوصی به‌شمار می‌آمدند، تصمیمات شخصی را به تصمیماتی سیاسی تبدیل می‌کنند که راه‌حل‌هایی سیاسی نیاز دارند. این مسئله باعث شده است که دموکراسی‌های جدید، در مقایسه با نظام‌های لیبرال قرن نوزدهم، به‌دنبال هم‌گرایی و هم‌نوایی بیشتری در ارزش‌های افراد باشند.

راه‌حلی که کریستوا برای غلبه بر مشکل ملی‌گرایی در برابر خواننده می‌گذارد، رجوع به آرای مونتسکیو و مفهوم روحِ عمومی (esprit general) است. او با اشاره به حس بیگانگی که بسیاری از اقلیت‌های قومی، مذهبی و اجتماعی تجربه می‌کنند، در اولین جستار این مجموعه، نشان می‌دهد تمامی انواع «دیگری» باید مورد پذیرش قرار بگیرند و این پذیرش، اولین قدم در راه رسیدن به جهانی متشکل از ملت‌های بدون ملی‌گرایی‌ست.

کتاب ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی اشارات فراوانی به ملت فرانسه و شهروندان آن دارد. یکی از نکات جالبی که ژولیا کریستوا در این زمینه به آن اشاره می‌کند، حس خودبرتربینی‌ای است که فرانسوی‌ها نسبت به مهاجرین و خارجی‌ها دارند. او بیان می‌کند ملی‌گرایی فرانسوی‌ها باعث شده آن‌ها به اهالی دیگر کشورهای غربی و به‌طور ویژه، آمریکایی‌ها، نگاهی تحقیرآمیز و حتی انزجار‌آمیز داشته باشند؛ گویی هنوز نتوانسته‌اند بپذیرند کشوری زمخت و مادی‌گرا چون آمریکا به قدرتی برتر تبدیل شده و بر جهان غلبه پیدا کرده است. از دید فرانسوی‌ها، برتری آمریکا حقیقتی تلخ و ناپذیرفتنی‌ست چون آمریکایی‌ها نسبت به آنچه در زندگی و اندیشه مهم است بی‌تفاوت‌اند و بویی از فرهنگ نبرده‌اند. سؤالی که آن‌ها همیشه از خود می‌پرسند، این است: آیا نباید کشورهایی که قدر هنر و اندیشه را می‌دانند بتوانند بر جهان مسلط شوند؟

کتاب ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی توسط مهرداد پارسا ترجمه شده و انتشارات شوند آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این اثر توسط نشر صوتی واوخوان و به گویندگی بیتا نریمانی تهیه شده است.

کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به آثار فلسفی و سیاسی، مخاطبین اصلی این کتاب صوتی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی می‌شنویم

«وقتی میان‌مایگی، آدمی را از هرسو وسوسه می‌کند، من باید به قصد شکوه و عظمت، دست به کار شوم.» (شارل دوگل)

در فرانسه زندگی می‌کنم و به‌لطف دوگل، شهروندی فرانسوی به‌حساب می‌آیم. چنین ادعایی که شاید گمان رود از بیخ‌و‌بن آلوده به افاده‌ای گالی یا فرانسوی‌ست، چیزی جز حقیقت محض نیست. در اوایل سال 1963، حمله‌ای سیاسی علیه اروپای شرقی آغاز شد که با رویکرد متحدین غربی مغایرت داشت و هدفش تنش‌زدایی از اروپایی‌ها از آتلانتیک تا رشته‌کوه‌های اورال بود تا خشونت ذاتی موجود در مسائل آلمان‌ها را حل‌وفصل کند. دوگل که از فرانسه خواسته بود در ثقل امور، سیاستی با مقیاس جهانی را در دستور کار قرار دهد، پیشتر دیوار برلین را در این طرح کلی برای اروپا ملغا اعلام کرده بود. طرحی که طی چند ماه گذشته، یعنی 16 سال پس از نوشته شدن متن زیر، در برابر چشمان‌مان شکل گرفته است:

باید روزی را در نظر آوریم که شاید در ورشو، پراگ، پانکو، بوداپست، بخارست، صوفیه، بلگراد، تیرانا، مسکو، رژیم تمامیت‌خواه کمونیستی که هنوز هم توان سرکوب کردن مردم محبوس خود را دارد، به‌تدریج، دستخوش تحولی سازگار با دگرگونی خود ما شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
معرفی و مقدمه
24 دقیقه
جستار اول: ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟ - قسمت اول
23 دقیقه
جستار اول: ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟ - قسمت دوم
20 دقیقه
جستار اول: ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟ - قسمت سوم
22 دقیقه
جستار اول: ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟ - قسمت چهارم
16 دقیقه
جستار اول: ملت فردا چگونه ملتی‌ست؟ - قسمت پنجم
32 دقیقه
جستار دوم: نامه‌ای سرگشاده به هارلم دزیر
24 دقیقه
جستار سوم: ملت و کلمه
39 دقیقه
جستار چهارم: درباره‌ی سامورایی‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی
نویسنده
مترجممهرداد پارسا
راویبیتا نریمانی
ناشر چاپینشر شوند
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی

برای دریافت کتاب صوتی ملت‌هایی بدون ملی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.