معرفی و دانلود کتاب صوتی علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی

عکس جلد کتاب صوتی علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی علیه افسردگی ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی علیه افسردگی ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی

کتاب صوتی علیه افسردگی ملی، مجموعه‌ای از مصاحبه‌هایی‌ست که با فیلسوف و روانکاو بلژیکی-فرانسوی، ژولیا کریستوا صورت گرفته‌اند و تصویری شخصی از کریستوا و افکارش ارائه می‌دهند. او در این مصاحبه‌ها رابطه‌اش با فرهنگ و فلسفه‌ی فرانسوی را شرح می‌دهد و به موضوعاتی چون اعتراضات می 1968، روانکاوی، عصیان و سرپیچی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی علیه افسردگی ملی

اعتراضات می 1968، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بود که حکومت مرکزی فرانسه از زمان انقلاب کبیر دچار آن شده بود. تأثیر این اعتراضات تا آنجا بود که رییس‌جمهور فرانسه بدون اطلاع به اعضای کابینه‌اش کشور را ترک کرد و بسیاری از دیگر سیاستمداران وقت فرانسه نیز به این باور رسیدند که اعتراضات به زودی منجر به انقلاب یا جنگ داخلی خواهد شد. اعتراضات می 1968 به مدت 7 هفته طول کشید و برخی آن را مرتبط با دیگر اعتراضاتی می‌دانند که در همان زمان در دیگر نقاط جهان رخ دادند و نوعی هنر اعتراضی را ایجاد کردند. ژولیا کریستوا (Julia Kristeva) در مِی 1968، یکی از دانشجویان فعال در اعتراضات بود و مصاحبه‌هایی که در کتاب علیه افسردگی ملی (Revolt, She Said) با او صورت گرفته است، نظر او را در مورد نتایج این اعتراضات و تأثیرش بر تفکر چپ بیان می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی علیه افسردگی ملی

اولین مصاحبه‌ی کتاب علیه افسردگی ملی، از زاویه‌ی دید مفهوم سرپیچی و سرکشی به اعتراضات می 1968 نگاه می‌کند. از دید ژولیا کریستوا دهه‌ی 60 میلادی، دهه‌ی رقابت بر سر مضامین جنسی و فرهنگی بود و در این دوره، ارزش‌های ثابت و معمول به چالش کشیده شدند. نتیجه، جهشی در متافیزیک، مذهب و مفهوم تمدن و همین‌طور به پرسش گرفتن تمامی انواع قدرت و هویت بود. شاید بتوان مهم‌ترین شعار اعتراضات می 68 را «قدغن کردن قدغن است» دانست که نشان می‌دهد معترضان به‌دنبال سرکشی و سرپیچی از هر نوع محدودیت و ممنوعیتی بودند.

بااین‌حال، ژولیا کریستوا بیان می‌کند نمی‌توان تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را کنار گذاشت، چون بدون آن‌ها سرکشی ممکن نخواهد بود. از نظر او، وجود محدودیت برای تفکر و زبان الزامی‌ست و در جامعه‌ی معاصر که ممنوعیت‌ها بسیار پیچیده‌اند و شکل محدودیت به خود گرفته‌اند، مردم به نقاط مرجع و بازنمایی‌های داخلی نیاز دارند تا بتوانند سرکشی کنند. زمانی که مردم در محل کارشان دچار انزوا می‌شوند یا زندگی‌شان به علت نظم جهانی جدید از هم فرو می‌پاشد، نبود این بازنمایی‌های داخلی و ناتوانی در سرکشی، باعث ایجاد بیماری‌ها و اختلال‌های روحی و روانی، مانند افسردگی و روان‌گسیختگی در آن‌ها می‌گردد. در اینجاست که به باور ژولیا کریستوا، روانکاوی می‌تواند به زندگی روانی یکپارچگی دهد و محدودیت‌ها و قوانین را در کنار ارزش‌هایی که فرد آن‌ها را پذیرفته است قرار دهد. ژولیا کریستوا، با تأکید بر این نقش روانکاوی، به اضطراب‌ها، خاطرات و تعارض‌هایی می‌نگرد که در جهان مدرن توجه کمتری به آن‌ها می‌شود. این متفکر و فیلسوف برجسته، همچنین به ارزش‌هایی که برای زنان مقدس شمرده می‌شوند نیز می‌پردازد و مفهوم سرکشی را به فمینیسم و مبارزات زنان مرتبط می‌سازد.

کتاب علیه افسردگی ملی، توسط انتشارات شوند و با ترجمه‌ی مهرداد پارسا منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی واوخوان و به گویندگی متین بختی تهیه شده است.

کتاب صوتی علیه افسردگی ملی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه‌ی پست‌مدرن، روانکاوی و اندیشه‌های چپ علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی علیه افسردگی ملی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی می‌شنویم

فیلپ پتی: به نظرتان می‌توان درباره‌ی شورش کارگران و جوانان در 1968 داوری کرد؟ روح می 1968 به سنت انقلابی فرانسه تعلق دارد یا صرفاً به نسل سراسیمه‌ی پس از جنگ جهانی دوم؟

ژولیا کریستوا: وقتی برای کلاسم درباره‌ی هانا آرنت آماده می‌شدم، متوجه شدم که او تقریباً هیچ واکنشی نسبت به رویدادهای می 1968 از خود نشان نداد. اما وقتی به نامه‌های حاکی از انزجار ماری مک‌کارتی پاسخ می‌دهد، او به سهم خود نسبت به فروپاشی‌های بسیار متظاهرانه نگاهی بس خصمانه دارد. به‌رغم نگرانی از بیماری‌ شوهرش، به مسئله‌ی دنیل کوهن-بندیت که پسر یکی از دوستان نزدیکش بود علاقه نشان می‌دهد و می‌خواهد با او تماس بگیرد. هانا آرنت در جستاری درباره‌ی انقلاب از انقلاب فرانسه و پوپولیسم تروریستی‌اش بسیار انتقاد می‌کند. او ابعاد مشروع و قانونی انقلاب آمریکا را ترجیح می‌دهد. در آغاز اما، چیزی می‌گوید که آشکارا در ضدیت با تصویر لیبرالش است. به‌ویژه که شدیداً از انقلاب فرانسه انتقاد می‌کند. می‌گوید: «می‌ارزد که بر سر دوام روح انقلاب فرانسه و درست بودن آن در قرن‌های آتی شرط‌بندی کنید.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
معرفی و مقدمه
22 دقیقه
بخش اول: از 1968 چه بر جای مانده؟ - قسمت اول
24 دقیقه
بخش اول: از 1968 چه بر جای مانده؟ - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش اول: از 1968 چه بر جای مانده؟ - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش اول: از 1968 چه بر جای مانده؟ - قسمت چهارم
32 دقیقه
بخش دوم: چرا فرانسه، چرا ملت؟ - قسمت اول
19 دقیقه
بخش دوم: چرا فرانسه، چرا ملت؟ - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش سوم: بی‌نظمی‌های روانکاوی - قسمت اول
21 دقیقه
بخش سوم: بی‌نظمی‌های روانکاوی - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش چهارم: حق عصیان - قسمت اول
14 دقیقه
بخش چهارم: حق عصیان - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش پنجم: سرپیچی و انقلاب: سیاست و روانکاوی
11 دقیقه
بخش ششم: سرپیچی و انقلاب: امری مقدس
10 دقیقه
بخش هفتم: آیا ممکن است سرپیچی بدون بازنمایی وجود داشته باشد؟: قدرت‌های سرپیچی
21 دقیقه
بخش هشتم: آیا ممکن است سرپیچی بدون بازنمایی وجود داشته باشد؟: محدودیت‌های عصیان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی
نویسنده
مترجممهرداد پارسا
راویمتین بختی
ناشر چاپینشر شوند
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی علیه افسردگی ملی

کامبیز رفیع
۱۴۰۲/۷/۲۳
مقاله‌ها، و از هر اندیشه شمیمی. دیدگاه‌ها خوب و جالب هست، برای من نگاه‌های تازست، ولی نیاز به ادامه‌های زیاد داره. فکر بکریه ولی دوست داشتم مجموعه وسیع تری بود.
محمد مهدی کمالی
۱۴۰۲/۷/۲۵
شاید اگه سطح دانش کافی در مورد موضوع این کتاب داشتم دقیق و منصفانه می‌تونستم نظر بدم
Sahar
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ای کاش کتاب های دیگر کریستوا رو هم به کتاب صوتی تبدیل کنید، بسیار مفید بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی علیه افسردگی ملی

برای دریافت کتاب صوتی علیه افسردگی ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.