معرفی و دانلود نمایش صوتی مکبث

عکس جلد نمایش صوتی مکبث
قیمت:
۳۱۰۰۰ 21700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی مکبث

نمایش صوتی مکبث کوتا‌ه‌ترین و پر طرفدارترین نمایشنامه‌ی تراژدی ویلیام شکسپیر، درباره‌ی قدرت طلبی و طمع انسانی به نام مکبث، اشراف‌زاده‌ی جسور و مورد اعتماد پادشاه اسکاتلند است.

مکبث (Macbeth) شاهکاری‌ مملو از زیبایی و موسیقی کلام و سحر شاعرانه است و در دل داستان شخصیت‌های بزرگ و برتری مانند هملت، شاه لیر، اتتلو، آنتونی و کلئوپاترا توفان را دربردارد. برخی از نویسندگان و منتقدین برجسته مکبث را از تمامی کتاب‌های دیگر ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) برتر می‌شمارند که برخی از بخش‌های آن به شعر هم تبدیل شده است. این نمایشنامه در سه قرن پیش به نگارش درآمده، اما تاکنون در عالم تراژدی بسیار برتر و بی‌همتا بوده و مملو از زندگی، دلهره و روشنایی است.

شخصیت اصلی این نمایشنامه بسیار مورد قبول پادشاه است، او که در طول زندگی خود مرد بسیار شریفی بود، از روی طمع مرتکب قتل پادشاه می‌شود، فرزندان پادشاه بعد از مرگش، احساس ناامنی می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند تا جان عزیز خود را نجات دهند. همین موضوع باعث می‌شود که مکبث اتهام قتل پادشاه را بر گردن فرزندان او بیاندازد. او حالا مجبور است، جایگاه قدرت خود را با ارتکاب چندین قتل دیگر به تثبیت برساند.

تراژدی مکبث بر پایه‌ی اتفاقات تاریخی و حیرت‌آور کشور اسکاتلند برگرفته شده است، اما شکسپیر براساس سلیقه و خوی هنری و ادبی خودش آن را کمی تغییر داده و رویدادهای جنگ‌های مختلف را با یکدیگر ادغام کرده است.

نمایشنامه صوتی مکبث به روایت جنگ‌های اسکاتلند می‌پردازد که با خیال‌پردازی شکسپیر ترکیب شده و شاهکاری حیرت‌آور را به وجود آورده است و به جز چند قسمت مختصر، بیشتر به‌ صورت کامل منظوم است. تمامی نمایشنامه‌های شکسپیر را نظم و نثر تشکیل داده‌اند. شکسپیر در نخستین نمایشی که از آن اجرا شده، ایفای نقش کرده است.

مکبث نخستین‌بار در سال 1623 در کتاب مجموعه آثار نمایشنامه‌ای کمدی، تاریخی و تراژدی شکسپیر، در دوران پادشاهی جیمز یکم در کشور انگلستان چاپ شد. شاه جیمز اول از طرفداران کتاب‌های شکسپیر بود و برخی از آثار نمایشنامه‌‌های شکسپیر در زمان پادشاهی او به نگارش درآمد، ولی اغلب نوشته‌های او در دوره سلطنت الیزابت اول تدوین و اجرا شده‌ است.

ویلیام شکسپیر را بیشتر بشناسیم:

ویلیام شکسپیر نویسنده‌ برجسته، شاعر درخشان و نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی است که او را به عنوان بزرگ‌ترین نویسنده و نمایشنامه‌نویس در طول تاریخ می‌شناسند، زیرا از حیث تاثیری که روی ادبیات انگلیسی گذاشت، بی‌همتا بود. سخن‌سرای آون یکی از القابی است که به خاطر زادگاهش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به او نسبت داده‌اند.

عنوان و آوازه‌ی شکسپیر به گوش همگان رسیده و کمتر کسی در سراسر جهان وجود دارد که اهل کتاب باشد و کتاب‌های او را نخوانده باشد. او در دوران زندگی پر بارش توانست 37 کتاب بنویسد و بین آن‌ها نمایشنامه‌های اتللو، مکبث، هملت و شاه لیر بسیار معروف هستند و در طول چهار قرن گذشته بارها اجرا شده‌اند. شعرها و نمایشنامه‌های شکسپیر موجب شد کلمات و اصطلاحات بسیاری به زبان انگلیسی اضافه شود. جالب است بدانید که او اشتیاقی به نگه داشتن آثارش نداشت و کلیه‌ی نمایشنامه و شعرهایش بعد از مرگ او چاپ و به انتشار درآمد.

در قسمتی از نمایش صوتی مکبث می‌شنویم:

صدای کوس از پشت صحنه به گوش می‌رسد. شاه دانکن، دونالبین، لناکس با همراهان وارد می‌شوند. به فرماندهی خون آلوده پیکر برمی خورند.

دانکن: این مرد خون آلوده پیکر کیست؟ آن گونه که از ظاهرش پیداست باید بتواند واپسین خبرهای شورش را به ما بدهد.

ملکم: این فرمانده، چون سربازی نیک و بی باک، برای رهایی من از بند اسارت جنگیده است. سلام، سلام، دوست دلیر من! هر چه درباره‌ی نبرد می‌دانی، تا آن هنگام که دست از آن کشیدی، به پادشاه بر گوی.

فرمانده کار نبرد نامعلوم بود: همچون سرنوشت دو شناگر طاقت رسیده که چنگ در یک دیگر زنند و نیروی هم دیگر را فلج کنند. ماکدونوالد Macdonvald سنگدل که باید هم نافرمان باشد، چه پستی‌های بی شمار طبعش چون گروهی حشره گرد او در جنب و جوشند و بدان سویش می‌کشانند گروهی سربازِ مزدور، از جزایر مغرب، به یاری گرفته و الهه‌ی بخت، لبخندزنان بر کارزار شوم وی، چون زنی روسپی، خود را به آغوش او افکنده بود. با این همه کارش زار بود. زیرا مکبث دلیر که به راستی درخور این نام است با خوار شمردن سرنوشت و شمشیری آخته و خون چکان از کشتار، همچون دست آموز شجاعت، راه خود بگشود تا با آن برده رویاروی شد. و پیش از آن که مجال درود و بدرود باشد، از ناف تا چانه‌اش را درید و سرش را بر کنگره‌های ما نهاد.

دانکن: آفرین بر تو‌ ای عمو زاده‌ی دلاور و‌ ای نیک مرد شایسته!

فرمانده همانگونه که چون خورشید درخشیدن آغاز کند، توفان‌های کشتی شکن و تندرهای سهمگین درمی‌گیرد، از منبعی که گفتی آسودگی از آن می‌رسد، آشفتگی پراکنده می‌شود. بنگرید، پادشاه اسکاتلند، بنگرید: تازه عدالت با سلاح دلیری، سربازان مزدور تیزتک را ناگزیر از گریز کرده بود، که فرمانده‌ی نروژی با دریافت سلاح‌های رخشان و نیروهای امدادی تازه نفس، در خود برتری دید و حمله‌ای تازه آغاز کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
36 دقیقه
پرده‌ی اول
25 دقیقه
پرده‌ی دوم
32 دقیقه
پرده‌ی سوم
37 دقیقه
پرده‌ی چهارم
27 دقیقه
پرده‌ی پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی مکبث
نویسنده
مترجمعبدالرحیم احمدی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۳۱۰۰۰ 21700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی مکبث

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۶/۲۷
🍁 نمایشنامه مکبث توی اولیل سالهای قرن هفدهم نوشته و اجرا شد؛ ظاهرا خود شکسپیر هم در اولین اجرا حضور داشته. طرح این قصه برگرفته از یک واقعه تاریخی است که چیزی حدود شش قرن پیش از نوشتن نمایشنامه، رخ داده بود. در آن سال، پادشاه دانکن که قانون جانشینی پادشاهی را تغییر داده و بر تخت سلطنت نشسته بود، هم توسط مکبث کشته می‌شود. شکسپیر در شاهکار خودش همین جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی رو نشانه گرفته. یکی از نشونه‌های مهم این اثر، همین شیوه بیان و روایت است؛ شکسپیر در این تراژدی از آرایه‌های استعاره و تشبیه بسیار زیاد بهره برده.
تعریف یک خطی و طرح کلی ماجرا، شرح جاه‌طلبی یکی از سپهسالاران پادشاه دانکن، مکبث و همین‌طور همسرش، لیدی مکبث هستش.
مکبث، یه سردار شجاع و غیور و دلیر هستش که در نبردی سخت با هجوم نروژی‌ها پیروز شده و به فرمانروای خود خدمت بزرگی کرده است؛ او با این کار مورد توجه و تقدیر ویژه پادشاه دانکن قرار می‌گیره و حکومت کادور به او داده می‌شه. پیش آمدن این موقعیت و به دست آوردن منسب تازه، و همین طور طوطئه‌های لیدی مکبث، قهرمان قصه رو وسوسه‌ می‌کند تا با از بین بردن پادشاه، خود بر تخت پادشاهی اسکاتلند بشینه؛ البته در این راه، همسرش به این وسوسه دامن می‌زنه و اون رو به عملی کردن این کار تشویق می‌کند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند در شبی که پادشاه مهمان خونه شون هست، نقشه شوم خود را اجرا کنند. اون رو میکشند و به جای اون پادشاهی میکنن! اما این عذاب وجدان و خون پادشاه هیچوقت اونا رو راحت نمیندازه، و در نهایت قصه، لیدی مکبث با شمشیر خودش رو در حالیکه دیوونه شده بود میکشه، و مکبث هم توی جنگ توسط مکداف سرش از تنش جدا میشه. سریال زخم مارس هم که بی نظیر بود برگرفته از همین داستان بی مثال بود.
مهدی صالح
۱۴۰۲/۱۰/۴
واقعا عالی
این کتاب برای من فقط یک داستان نیست بلکه یک تراژدی بسیار زیبا و هر وقت این کتاب را می‌خوانم کلی از خواندن آن لذت می‌برم.
این بار با جادوگرا کلی داستان داشتم.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۹
شکسپیر واقعا یکی از بهترینها است ولی من تا به حال نمایشنامه صوتی گوش نکرده بودم به نظرم این که همش میگفت وارد شدند پرده فلان و ایناش یه جوری بود خوشم نیومد
حانیه رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نمایشنامه صوتی رو برای رفرنس گویندگی گرفتم ولی خوب اجرایش واقعا قوی نبود
محمود علایی
۱۴۰۰/۵/۲
رودست شکسپیر نمایشنامه نویس نیومده
مژگان اسحاقیان
۱۴۰۱/۶/۳۱
نمایشنامه شاهکار شکسپیر ارزش شنیدن رو داشت خیلی خوب بود
mahshid sadri
۱۳۹۸/۱۲/۱۲
زیبا بود و اجرای جالبی داشت
Banoo Banoo
۱۴۰۲/۱۲/۹
نمایشنامه بسیار قوی با گویندگی عالی
Saeed Karimian khozani
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
سر درد. صدا گذاری افتضاح
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه نمایش صوتی مکبث

برای دریافت نمایش صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.