معرفی و دانلود کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان

عکس جلد کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان

کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان، رمانی فانتزی و ترسناک به قلم نازنین جودت است. در این رمان که در چهارمین دوره‌ی جایزه ادبی افسانه‌ها، به‌عنوان بهترین داستان بلند در ژانر وحشت برگزیده شده، معلم جوانی به نام حوریا به روستای سرد و یخ‌زده‌ای به نام شوومان فرستاده می‌شود. او تصمیم به بازگشت می‌گیرد، اما این منطقه‌ی مرموز و اسرارآمیز پیوندی غریب با گذشته‌ی حوریا و خانواده‌اش دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان

نازنین جودت، داستان‌نویس و منتقد ادبی ایرانی‌ست که تاکنون چندین رمان و مجموعه داستان را منتشر کرده و برنده‌ی جوایز ادبی متعددی شده است. داستان‌های این نویسنده، فضایی بسیار بومی و ایرانی دارند و به همین علت، مخاطبین فارسی‌زبان بهتر می‌توانند خود را وارد جهان داستان کنند و با شخصیت‌ها هم‌ذات‌پنداری بیشتری دارند. رمان صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان، که دومین رمان منتشرشده توسط نازنین جودت و اولین قسمت از سه‌گانه‌ی نفرین‌شدگان ماه است، با الهام از افسانه‌ها و اساطیر ایران نوشته شده و فضایی فانتزی و تخیلی دارد.

در داستان صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان، ما با حوریا شمسیا آشنا می‌شویم که معلمی جوان در سال‌های اول خدمتش است. او به روستایی دورافتاده و سردسیر به نام شوومان فرستاده می‌شود تا به تدریس به کودکان روستا بپردازد. معلم قبلی این روستا، پس از ابتلا به بیماری ذات‌الریه مرده و حوریا به‌عنوان جایگزین او فرستاده شده است. حوریا پس از ورود به شوومان متوجه می‌شود اهالی این روستای سرد و کوهستانی، رفتاری عجیب‌وغریب دارند و انگار اتفاقات هولناکی در کمین اوست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان

حوریا در خانه‌ی یکی از اهالی روستا به نام شیخ بادزار ساکن می‌شود و شیخ برای اینکه از او در برابر سرما محافظت کند، گردن‌بندی را به حوریا می‌دهد. این گردن‌بند، نقش زیادی در کم کردن سرما دارد، ولی حوریا احساس می‌کند جادویی مخوف در گردن‌بند نهفته است. حوریا تصمیم می‌گیرد از شوومان بگریزد و به شهر بازگردد، ولی متوجه می‌شود گذشته‌ی او و خانواده‌اش با شوومان و اهالی آن گره خورده است.

نازنین جودت در کتاب صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان، خصوصیات روان‌شناختی شخصیت‌ها را با ویژگی‌های نمادین در هم می‌آمیزد و به داستان غیرعادی خود جنبه‌ای باورپذیر می‌دهد. ترس‌ها، دلهره‌ها و اضطراب‌های حوریا که ناشی از فضای تاریک و هراس‌انگیز شوومان است، اغلب به صورت نمادهایی در داستان ظاهر می‌شوند و او را دستخوش حالات خواب‌گونه‌ای می‌کنند.

کتاب نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان توسط انتشارات هوپا منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی لحن دیگر تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نفرین‌شدگان ماه

نازنین جودت کتاب «شوومان» را برای اولین‌بار در سال 1393 منتشر کرد. فضای ترسناک و وهم‌آلود این داستان و محبوبیت آن پس از انتشار، باعث شد این نویسنده دو دنباله برای این کتاب به نام‌های «عقرب باد» و «شیامان» بنویسد که در کنارِ هم سه‌گانه‌ی نفرین‌شدگان ماه را تشکیل می‌دهند. این سه داستان، شخصیت‌هایی تکرارشده دارند و در فضای یکسانی روایت می‌شوند.

در نکوداشت‌ کتاب نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان

  • نازنین جودت، هنرمندانه توانسته است واکنش هر شخصیت را در دل هر یک از حوادثِ تاریک و ترسناک، پیش‌بینی کند. او برای ساختن مناسب‌ترین شخصیت به‌دنبال ویژگی‌های خاص و دور از ذهنی نبوده و همین امر موجب القای بیشتر وحشت در وجود مخاطب گردیده است (وب‌سایت کتاب‌نیوز).

کتاب صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی و ترسناک و به‌طور ویژه داستان‌های ترسناکی که حال‌وهوایی ایرانی دارند، هستید، شنیدن کتاب صوتی نفرین‌شدگان ماه 1: شوومان به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان می‌شنویم

صبح که چشم باز می‌کنم چیزی از شب قبل یادم نمی‌آید. یادم است که سفیا شامم را آورد خوردم، کتاب‌هام را چیدم کنار پنجره، یکی را برداشتم و چند صفحه‌ای خواندم. بعد از آن چیزی یادم نمی‌آید. سر که می‌چرخانم، پاکت سفیدی را روی پاتختی می‌بینم. چیزی روش نوشته نشده. تو جام نیم‌خیز می‌شوم. بازش می‌کنم. دست‌خط خاله است. مثل خودم تلگرافی نوشته:

«خوشحالم که به سلامت به شوومان رسیدید. کارهایم را که انجام دهم می‌آیم. آنجا که هستید خیالم راحت است».

جمله‌ی آخر عصبانی‌ام می‌کند. نمی‌فهمم برای چه خیالش راحت است. به خاطر اینکه پدرش اهل شوومان بوده؟ خاله چه می‌داند در یکی دو روز گذشته چه اتفاقات عجیب‌وغریبی برای من افتاده؟ نکند خاله هم شوومانی بوده و همینجا بزرگ شده؟ چه دلیلی برای پنهان‌کاری دارد؟ یادم باشد از شیخ بادزار یا آمه بپرسم خاله و پدرش را می‌شناسند یا نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
1 دقیقه
متن پشت جلد
20 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
23 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
12 دقیقه
بخش پنجم
7 دقیقه
بخش ششم
13 دقیقه
بخش هفتم
4 دقیقه
بخش هشتم
30 دقیقه
بخش نهم
5 دقیقه
بخش دهم
7 دقیقه
بخش یازدهم
9 دقیقه
بخش دوازدهم
15 دقیقه
بخش سیزدهم
11 دقیقه
بخش چهاردهم
2 دقیقه
بخش پانزدهم
3 دقیقه
بخش شانزدهم
9 دقیقه
بخش هفدهم
7 دقیقه
بخش هجدهم
8 دقیقه
بخش نوزدهم
30 دقیقه
بخش بیستم
10 دقیقه
بخش بیست و یکم
10 دقیقه
بخش بیست و دوم
12 دقیقه
بخش بیست و سوم
4 دقیقه
بخش بیست و چهارم
27 دقیقه
بخش بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان
نویسنده
راویفرناز حداد
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان

محمد اسائیان
۱۴۰۲/۹/۲۱
درود و احترام
چارچوب داستان و حتی برخی از جزئیات، کپی شده و برگرفته از کتاب بچه‌ی رزماری اثر آیرا لوین است و نویسنده صرفا با اضافه نمودن شاخ و برگهای لوکالیزه و ایرانیزه شده و جابجایی برخی بخشهای داستان، این رمان را نگاشته است. پیرنگ داستان چندان قوی نیست و بخشهایی از کتاب کم مایه و آبکی است و و و
احساس میشود روند وقایع بصورت بداهه نامرتبط با بخشهای دیگر صرفا برای ایجاد اختلاف و تفاوت با رمان بچه‌ی رزماری نگاشته شده است.
خواننده به هیچ وجه نمیتواند با محیط، شرایط و شخصیتهای داستان ارتباط برقرار کند و احساس میشود وقایع در محیطی غیر انسانی و بدور از شرایط ملموس اتفاق می‌افتد که این ضعف بزرگ باعث کم شدن حس ترس و وحشت داستان شده است. اثر دارای هیچ پیامی نیست و صرفا در ژانر وحشت قرار میگیرد که در آن هم به دلیل ذکر شده موفق نبوده است. هر چه تلاش کردم به جز موردی چون پرداختن خوب به جزئیات صحنه‌ها، مورد قابل توجه و قوی دیگری در این اثر نیافتم. با تمام این اوصاف این اثر برای افرادی که صرفا برای گذران وقت و سرگرمی کتاب میخوانند مناسب و خوب است.
راوی اثر صدای دلنشینی داشت و کتاب را با احساس خواند از ایشان و کتابراه سپاسگزارم
Mostafa Ardestany
۱۴۰۳/۲/۲
داستان بسیار گیرا و قوی بود
اما لحن داستان زیادی ادبیه اینقدر که وقتی داستانو گوش میدی دقیق متوجه مطالب نمیشی در کل زبان محاوره‌ای خیلی بهتره
من نظرم مثبته و امیدوارم در ادامه شاهد پیشرفت نویسنده عزیزمان باشیم
مهدی
۱۴۰۲/۹/۲۷
این کتاب کمی نامفهوم و گنگ بود ولی در کل کتابی زیبا بود و به کسانی که به کتاب‌های فانتزی و تخیلی علاقه دارند پیشنهاد میکنم در صورتی که جایی برایتان گنگ بود ناراحت نباشید چون چیزی خاص را از دست نمیدهید
امیر مهدی ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۲
پیشنهاد میدم گوش کنید
میلاد غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
داستان خوب و گیرایی داره
علی گنجه ای
۱۴۰۳/۱/۲۷
زیبا و وهم انگیز.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان

برای دریافت کتاب صوتی نفرین شدگان ماه 1: شوومان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.