معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد: توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی

عکس جلد کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد: توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد: توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی

پما چودرون در کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد از این می‌گوید که چطور به استقبال سختی‌ها و چالش‌های زندگی برویم و از این شرایط برای اعتلای معنوی و رشد فردی خود بهره ببریم. چودرون که از راهبان و معلمان بودائی تبتی است، در این کتاب بسیار پرفروش، از خرد و اندیشه‌ی بودیسم باستانی کمک می‌گیرد و به ما ایده‌ها و راهکارهایی می‌دهد تا از رنج و اندوه، به شادی و رستگاری برسیم.

درباره‌ی کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد

گاهی در زندگی اتفاقات دردناک زیادی را تجربه می‌کنیم؛ فقدان یا بیماری یکی از نزدیکان، از دست دادن کار یا شکست در رابطه. هرکدام از این اتفاقات می‌تواند انسان را در اندوه غرق کند و به ناامیدی برساند، اما همه‌ی این‌ها بخشی از زندگی است و راه گریزی نداریم. قطعاً این شرایطْ دشوار و ناامیدکننده است، اما باید دانست که این تونل روزی به انتها می‌رسد و این سیاهی پایان می‌یابد. تنها باید نور انتهای تونل را ببینیم و رو به جلو ادامه بدهیم. پما چودرون (Pema Chodron)، از معلمان معنوی و آموزگاران بودائی، عمیقاً معتقد است و اصرار دارد که همه‌ی ما هر چقدر هم که شرایط طاقت‌فرسا باشد، می‌توانیم آن را تاب بیاوریم و به رستگاری برسیم. او در کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد (When Things Fall Apart)، از ایده‌های بودیسم کمک می‌گیرد و سعی می‌کند راه‌حل‌هایی ساده، اما کاربردی پیش‌ پایمان بگذارد تا چالش‌های زندگی را بهتر تحمل کنیم و موفق‌تر باشیم.

شادی کجاست و راه آن از کدام مسیر می‌گذرد؟ شاید نظرات مختلفی در این زمینه وجود داشته باشد، اما احتمالاً بعیدترین ایده‌ی آن متعلق به پما چودرون است. او اعتقاد دارد شاید شادی را بتوان در سختی‌ها جست، اما سختی‌ها عموماً با رنج و ترس همراه هستند، آن‌ها را چه باید کرد؟ چودرون می‌گوید باید به استقبال ترس‌ها رفت. نباید از این احساس، شرم داشت و انکارش کرد. بلکه برعکس، باید سعی کنیم آن را درک کنیم. چراکه حقایق زیادی را درباره‌ی ما بازگو می‌کند و درس‌های بزرگی برایمان دارد. بنابراین وقتی ترس‌هایمان را بپذیریم، می‌توانیم راه‌حل‌ها را هم ببینیم و شرایط دشوارمان را تغییر دهیم. این درس اول چودرون در کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد است: هرچه بیشتر با چالش‌های زندگی و ترس‌هایمان مواجه شویم، ذهنیت شفاف‌تری پیدا می‌کنیم و با توان بیشتری به‌سوی رهایی خواهیم رفت.

پما چودرون در کتاب گویای وقتی همه چیز فرو می‌پاشد از موقعیتی می‌گوید که انسان هم‌زمان در بیم و امید است. در موقعیتی که از شکست می‌ترسد، اما همچنان امیدوار است. چودرون در مورد امید واهی به ما هشدار می‌دهد و می‌خواهد چندان به آن اتکا نکنیم؛ چون اگر شکست بخوریم، ناامیدی آن ضربه‌ی سختی خواهد بود. او اصرار داد هم ترس و هم امید بیهوده را کنار بگذاریم تا واقعیت را بهتر ببینیم. نمونه‌ی این موقعیت، مواجهه با مرگ است. هم ترس از مرگ بیهوده است و هم امید به اینکه همیشه زنده خواهیم بود واهی است. هرگاه بتوانیم هر دوی این‌ها را زیر سؤال ببریم، می‌توانیم حقیقت زندگی را بهتر لمس کنیم. چودرون با الهام از آموزه‌های کهن بودائی برای این مسیر معنوی ابزارها و ایده‌هایی ارائه می‌دهد تا بتوانیم از دل سختی‌ها و ترس‌ها گذر کنیم و به شادی و فراغت برسیم.

کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد با استقبال خیلی زیادی مواجه شد و مدت‌ها در رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در بخش کتاب‌های بودیسم بود. این اثر را نازنین مهرپناه ترجمه کرده، فرزانه فائزی روایت آن را بر عهده داشته و انتشارات شادن پژواک عهده‌دار انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد

  • چودرون نشان می‌دهد که دیدگاه بودائی تا چه‌ حد در نظم بخشیدن به زندگی‌های بی‌نظم می‌تواند مؤثر باشد. (پابلیشرز ویکلی)

  • پما چودرون از آن دست معلم‌های معنوی است که برای پیروزی‌ها و تلخی‌های زندگی روزمره‌مان از خرد باستانی کمک می‌گیرند... کتابی بسیار خردمندانه و به‌شدت کاربردی. (Spirituality & Health)

  • کتاب وقتی همه چیز فرو می‌پاشد کتابی است که در تمام زندگی می‌تواند به کمکتان بیاید. (Natural Health)

  • شاید آنچه باعث شده پیام پما چودرون چنین در میان مردم طنین‌انداز شود، فارغ از اینکه چه مذهبی دارند و چه مسیر معنوی‌ای را طی می‌کنند، جامعیت و همگانی بودن آن است. (مجله‌ی اپرا)

کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان بودیسم توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید رازهای موفقیت و پیروزی بر مشکلات را از زبان یکی از معلمین بودائی بشنوید، به این کتاب گویا گوش بدهید.

با پما چودرون بیشتر آشنا شویم

پما چودرون (متولد 1936) نویسنده , راهب بودائی است. او در آمریکا زاده شده و در رشته‌ی آموزش ابتدایی از دانشگاه برکلی فارغ‌التحصیل شده است. چودرون در دهه‌ی 1970 با بودیسم آشنا شد و در آن آموزش دید. در ابتدای دهه‌ی 1980 به مقام راهبگی رسید و چند سال بعد تدریس و آموزش آن را آغاز کرد. او هم‌اکنون معلم یکی از صومعه‌های بودائی تبتی در آمریکا است. پما چودرون بیشتر از سی کتاب تألیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «چگونه مراقبه کنیم» و «موقعیت‌های ترسناک» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد: توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی می‌شنویم

از بدترین آدم‌های دنیا نامه‌های زیادی دریافت کردم. بعضا این آدم بد پیر شده و احساس می‌کنه زندگی‌اش تلف شده. گاهی نوجوانی قصد خودکشی داشته و به دنیال کمک. افراد در هر سن، شکل و رنگی ممکنه به خودشون سختی بدن. نقطه‌ی مشترکشون اینه که هیچکدوم با خودشون مهربان نیستن. اخیرا با مردی صحبت کردم که مدت‌هاست اونو می‌شناسم. همیشه خجالتی و خوش‌قلب بود و خیلی به دیگران کمک می‌کرد. روزی دیدم کاملا مأیوس و ناامیده. به شوخی بهش گفتم: فکر می‌کنی تو این دنیا آدمی بدتر از تو هم هست؟ با صداقت و قلبی شکسته گفت: نه. واقعاً احساس می‌کنم آدمی بدتر از من وجود نداره. اون باعث شد به کارتون گلی لارسون که قبلاً دیده بودم فکر کنم، که دو زن درو قفل کرده و از پنجره به هیولایی که در آستانه‌ی در ایستاده بود نگاه می‌کردن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی و مقدمه
12 دقیقه
فصل اول - صمیمی شدن با ترس
13 دقیقه
فصل دوم - وقتی همه‌چیز فرومی‌پاشد
15 دقیقه
فصل سوم - لحظه‌ی حال می‌تواند همچون معلمی فرهیخته ما را راهنمایی نماید
14 دقیقه
فصل چهارم - سعی کنید با هر اتفاقی که می‌افتد آرامشتان را حفظ کنید
14 دقیقه
فصل پنجم - هیچوقت دیر نیست
14 دقیقه
فصل ششم - به چیزی یا کسی آسیب نزنید
16 دقیقه
فصل هفتم - ناامیدی و مرگ
15 دقیقه
فصل هشتم - 8 دارمای دنیوی
15 دقیقه
فصل نهم - 6 نوع تنهایی
11 دقیقه
فصل دهم - کنجکاوی درمورد موجودیت
19 دقیقه
فصل یازدهم - عدم پرخاشگری و 4 مارا یا مانع
9 دقیقه
فصل دوازدهم - بزرگ شدن
16 دقیقه
فصل سیزدهم - گسترش دایره‌ی مهرورزی
14 دقیقه
فصل چهاردهم - عشقی که نمی‌میرد
10 دقیقه
فصل پانزدهم - خلاف جریان آب شنا کنید
24 دقیقه
فصل شانزدهم - خادمان صلح
11 دقیقه
فصل هفدهم - عقاید
14 دقیقه
فصل هجدهم - دستورالعمل‌های شفای پنهانی
16 دقیقه
فصل نوزدهم - 3 روش برای کار در بی‌نظمی کامل
18 دقیقه
فصل بیستم - ترفند انتخاب نکردن
12 دقیقه
فصل بیست‌ویکم - معکوس کردن چرخ سامسارا
24 دقیقه
فصل بیست‌ودوم - مسیر همان هدف است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد: توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی
نویسنده
مترجمنازنین مهرپناه
راویفرزانه فائزی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد

نشمین باقری
۱۴۰۲/۲/۱۸
نمی‌دونم من تو شرایط خاصی هستم یا واقعا کتاب با همه سادگی خیلی پیچیده به نظرم میاد، این کتاب رو دوست دارم و خوندنش طولانی شده برام چون چند بار هر تکه رو گوش میدهم، خرید هر چیزی سلیقه‌ای هست منم از خرید این کتاب کاملا راضیم تا حالا هر کتابی خوندم موثر بوده حتما این کتاب هم نکته‌هایی برام داره قسمت ناامیدی کتاب رو دوست داشتم
zahra sajed
۱۴۰۲/۸/۱۳
من کتاب‌های صوتی زیاد گوش دارم، هم در زمینه خودشناسی هم در زمینه رشد شخصی و موفقیت، این کتاب هم خوانش خوبی داره هم تجربیات کاربردی رو می‌گه، خود من مشکل کنترل خشم دارم، باید کلی ساکت باشم و رو خودم کار کنم که بتونم جواب سربع احمقانه ندم، و اینکه راه‌هایی که برای مدیتیشن می‌گه تجربیاتش درباره ترس همه عالی هست
Mahsa Parsae
۱۴۰۲/۴/۲۰
من زیاد دوسش نداشتم
میکس موسیقی هیچ تناسبی با موضوع کتاب نداره
و به نظرم با وجود کتابخوان خوب و مسلط و خوش صداست برای کتاب مناسب نبود شاید هم مطالب برام جالب نبود که اینجور به نظر امد
پریسا فرهنگ
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب خوب و مفیدی بود. تکنیک‌های خوبی را آموزش داد، به نظرمن موسیقی به کار رفته در آن تناسبی با موضوع نداشت. کاش از موسیقی‌های شرق دور استفاده می‌شد. ممنون کتابراه
حمیده ذبیحی
۱۴۰۲/۴/۱۳
به جواب خیلی از سوالام رسیدم
ارزش مطالعه داشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد

برای دریافت کتاب صوتی وقتی همه چیز فرو می‌پاشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.