معرفی و دانلود کتاب صوتی پول و شیطان

عکس جلد کتاب صوتی پول و شیطان
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پول و شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پول و شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پول و شیطان

کتاب صوتی پول و شیطان نوشته‌ی یکی از برترین داستان‌نویسان جهان، لئو تولستوی است که شامل دو داستان بلند با مضامین اخلاقی، اجتماعی و دینی می‌شود. این کتاب برگرفته از مجموعه‌ای به نام سونات کرویتزر است که دیدگاه‌هایی انتقادی به موضوعات مختلف فردی و اجتماعی دارد.

درباره کتاب صوتی پول و شیطان:

اگر از طرفداران لئو تولستوی نویسنده مشهور و بزرگ روسی باشید، به خوبی می‌دانید که او داستان‌ها بلند و کوتاه زیادی دارد که هر کدام اندیشه‌های فکری و اخلاقی این نویسنده را بازتاب می‌دهند. کتاب صوتی پول و شیطان (Money and The Devil) نیز شامل دو داستان بلند می‌شود که تولستوی در سال‌های پایانی عمر خود آن‌ها را نوشته است.

ویژگی اصلی این دو داستان وجود اندیشه‌های اخلاقی، فلسفی و دینی در بطن روایت است و می‌توانید با خواندن کتاب پول و شیطان، به دنیای قرن نوزدهم روسیه بروید و با اشراف زاده‌ها، دهقانان، روحانیون و بازرگانان آن دوران آشنا شوید.

داستان شیطان نیز درباره مردی زن‌دار است که به خاطر هوس و میل جنسی خود به زنی دیگر، دچار درگیری‌های فراوان شخصی می‌شود و نمی‌داند که چطور آن را کنترل کند. این اثر اولین بار در سال 1889 نوشته شد اما در سال 1909 به تصحیح نهایی رسید و سرانجام پس از مرگ لئو تولستوی در سال 1911 انتشار یافت.

داستان پول یا کوپن تقلبی درباره چند سند مهم مالی تزارهای روسی است که یک نوجوان معصوم به نام استفان، وسوسه می‌شود و آن‌ها را جعل می‌کند. پس از این اتفاق، او وارد ماجراهای دیگری می‌شود که خطاها و گناهان دیگری را برایش در پی دارد اما سرانجام در انتهای داستان باید انتخاب کند که می‌خواهد همچنان به مسیر غلط خود ادامه دهد یا پشیمان شده است.

لئو تولستوی را بیشتر بشناسیم:

ل‍ی‌ی‍ف‌ ن‍ی‍ک‍الای‍وی‍چ تولستوی معروف به لئو تولستوی (Leo Tolstoy) فعال اجتماعی و نویسنده مشهور روسی و خالق رمان‌های رئالیستی جنگ و صلح و آناکارنیناست که از او به عنوان یکی از برترین داستان‌نویسان جهان یاد می‌کنند.
او از سال 1902 تا 1906 هر ساله نامزد جایزه نوبل و در سال‌های 1901، 1902 و 1909 میلادی نامزد جایزه صلح نوبل شد که نتوانست هیچ‌کدام از آن‌ها را دریافت کند که باعث تعجب بسیاری از افراد شده و بحث‌های مختلفی پیرامون آن شکل گرفته است.

تولستوی شخصیتی متناقض و پیچیده داشت و پس از دهه 1870، دیدگاه‌های شدید اخلاقی و زاهدانه‌ای پیدا کرد که در آثار او نیز به خوبی مشهود است و به همین خاطر از او به عنوان متفکر اخلاق و اصلاح کننده اجتماعی یاد می‌کنند. او با داشتن عقایدی همچون مقاومت بدون خشونت که برگرفته از برخی تعالیم اخلاقی عیسی مسیح بود، توانست تاثیر عمیقی بر شخصیت‌های قرن بیستم همچون مهاتما گاندی بگذارد.

ل‍ی‌ی‍ف‌ ن‍ی‍ک‍الای‍وی‍چ در نهم سپتامبر 1828 در استان تولا روسیه به عنوان کوچک‌ترین فرزند خانواده متولد شد. اما دو سال بعد مادرش را از دست داد و پسر عموی پدرش سرپرستی تولستوی و برادرانش را برعهده گرفت و هفت سال پس از آن نیز پدرشان درگذشت و آن‌ها مجبور شدند که پیش عمه‌شان بروند. زندگی کودکی این نویسنده پرتلاطم و سخت بوده و همین خاطرات دست مایه نوشتن بسیاری از آثارش شده‌اند.

او در سال 1843 در دانشگاه کازان شروع به خواندن رشته زبان‌های شرقی کرد و پس از آن نیز به رشته حقوق تغییر رشته داد. اما سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان به روستای پدری خود بازگشت و مدتی در آنجا همراه با مزرعه‌داران و رعیت‌ها کشاورزی کرد. او در دوران جوانی خود همراه با برادرش به ارتش پیوست و در جنگ کریمه (1854 تا 1855) به عنوان سرباز جنگید.

تولستوی در ارتش، دست از نوشتن برنمی‌داشت و نویسندگی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. اتفاقات نادر و عجیبی که در جبهه‌های جنگ اتفاق می‌افتاد، سوژه‌های نابی در اختیارش می‌گذاشت و در همان شرایط بود که مجموعه حکایت‌های سواستوپل را نوشت که شامل سه داستان کوتاه درباره چهره خشن و زشت جنگ بود. او سرانجام ارتش را ترک کرد و به اروپا رفت.

در دورانی که لئو تولستوی به شهرت رسیده بود، کلیسای ارتدوکس و تزارهای روسیه با آثار و عقاید او به شدت مشکل داشتند و حتی برخی از کتاب‌هایش را توقیف کردند. سرانجام پس از چاپ کتاب رستاخیز، کلیسا حکم ارتداد این نویسنده را داد. در نهایت تولستوی در سال 1910 درگذشت و بدون مراسم خاصی و بامحدویت‌های پلیس به خاک سپرده شد.

این نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی زندگی پرتلاطمی را از سر گذرانده و به خاطر تحولات روحی و عقایدی که در میانسالی برایش رخ داد، به زندگی رعیت‌ها و دهقانان اهمیت فراوانی می‌داد و حتی سازمانی تشکیل داد تا از روستاییان و محصولات‌شان حمایت کند. از دیگر فعالیت‌های اجتماعی او، پشتیبانی از زندانیان سیاسی، دینی و سربازان فراری بود.

برخی از آثار این نویسنده روسی عبارتند از:

- جنگ و صلح (رمان)
- آناکارنینا (رمان)
- مرگ ایوان ایلیچ (رمان)
- رستاخیز (رمان)
- سرگیوس پیر (داستان کوتاه)
- بار دانش (نمایشنامه)
- هنر چیست؟ (کتاب تخصصی حوزه هنر و ادبیات)

برخی از سخنان ارزشمند لئو تولستوی:

- موسیقی خلاصه احساسات است.
- دو جنگجوی قدرتمند، صبر و وقت هستند.
- تنها معنای زندگی خدمت به بشریت است.
- زندگی واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که تغییرات جزئی رخ دهد.
- هنر یک کار دستی نیست، بلکه انتقال احساسی است که هنرمند تجربه کرده است.
- با یاد خداوند، لحظه‌ای صبر کنید، کار خود را متوقف کنید و اطرافتان را تماشا کنید.
- هرچه دولت بزرگتر باشد، نوع وطن پرستی آن اشتباه و بی رحمانه‌تر است، و رنجی که قدرت براساس آن بنا می‌شود، بیشتر است.

کتاب صوتی پول و شیطان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات روسی و داستان‌های بلند علاقه مند هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی پول و شیطان می‌شنویم:

در خانه معلم فرانسه که یک روس لهستانی الاصل بود، با چای و شیرینی از مهمانان پذیرایی می‌کردند. پس از صرف چای همه برای بازی بریچ، سر میزهای متعدد رفتند. زن فروشنده لوازم عکاسی نیز سر یکی از میزها رفت. میزبان و یک افسر و بیوه‌ی پیر ناشنوایی که شوهر مرحومش فروشنده آلات موسیقی بود، سر این میز بودند. بیوه زن اشتیاق مفرطی به بازی بریچ داشت و خوب هم بازی می‌کرد. به نظر می‌رسید که این بازی با میل زن فروشنده لوازم عکاسی پیش می‌رود؛ دوبار پشت سر هم برد. در پیش دستی‌اش یک خوشه انگور بود و یک گلابی. حسابی سرحال بود.

زن میزبان از سر میز دیگر پرسید: میخوالاویچ کجاست؟ قرار بود یار پنجم ما باشد. زن میخوالاویچ گفت: به گمانم هنوز دارد به حساب‌هایش می‌رسد؛ امروز روزی‌ست که معمولا حساب خوار و بار فروش و هیزم فروش را می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش یک
33 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش دو تا بخش پنج
30 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش شش تا بخش نه
25 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش ده تا بخش سیزده
34 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش جهارده تا بخش هفده
20 دقیقه
داستان اول: شیطان - بخش هجده تا بیست‌ و‌ یک
8 دقیقه
پایان دیگر داستان
18 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل اول- بخش یک تا بخش چهار
21 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل اول- بخش پنج تا بخش هشت
32 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل اول - بخش نه تا بخش سیزده
27 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل اول - بخش چهارده تا هجده
25 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل اول - بخش نوزده تا بیست‌ و‌ سه
28 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل دوم - بخش یک تا بخش پنج
20 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل دوم - بخش شش تا بخش ده
18 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل دوم - بخش یازده تا بخش شانزده
14 دقیقه
داستان دوم: پول - فصل دوم - بخش هفده تا بیست‌ و ‌یک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پول و شیطان
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پول و شیطان

Eti Atshani
۱۴۰۱/۶/۱
بازهم کتابی از تولستوی که نویسندگیش بسیار دلچسب است و این کتاب سعی میکند کندو کاوو درونی از انسانی به ظاهر معقول، داشته باشد وسوسه‌هایی که هر انسانی در زندگیش با ان رو برو میشود که خودش از ان متعجب میگردد وانتخابهایی که ما همچون قهرمان کتاب باید داشته باشیم و ان انتخابها است که قصه‌ها میسازد دوست ندارم واستان را تعریف کنم‌اما درک من از کتاب این است که ما بهسختی خود را مبشناسیم
Sanaz Nasiri
۱۴۰۲/۳/۲۵
این جناب لئو تولستوی فقط به زن، خیانت، مسیح، میپردازه یه خشکه مذهب که زنش رو هم فراری داد جالبه این دیدگاه که گویا تو روسیه هم خیلی رواج داشته حالا بعد گذشتن ۱۰۰ سال همه این حرف هاخندهدار و تعصبات مریضگونه معرفی میشه حس عذاب وجدان پاکدامنی هوس شیطان کل محور داستان خیانت و احساسات و نتایج رو در زمان قدیم گویاست
فائزه بوریایی
۱۴۰۱/۷/۵
اصلا صدای تمدنی برای راوی بودن دوست ندارم بی روح و خشک از خود راضی عین یک ادم اهنی کتاب میخواند دلم کباب شد برای اینکه کتاب صوتی را با صدای ایشان گوش کنم
رضا اکبری
۱۴۰۲/۸/۲۷
مگه میشه از تولستوی لذت نبرد اونم با این اجرای عالی. داستان دوم کاملا فضا سازی روسیه تزاری رو میاره جلو چشم آدم
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۵/۳
یکی دیگ از آثار جذاب لئو تولستوی نویسنده فقید روسیه، صدای آقای میلاد تمدن جذابیت کتاب چند برابر کرده
مریم همتی
۱۴۰۰/۶/۱۷
خیلی خوب بودولذت بردم
Mehdi Tehrani
۱۴۰۰/۱/۲۰
سخت ارتباط گرفتم شاید در شرایط مناسب روحی نبودم
اسحاق آراد
۱۴۰۱/۳/۵
اثری فوق العاده🌿🌿
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پول و شیطان

برای دریافت کتاب صوتی پول و شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.