معرفی و دانلود کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم: هنر عاقل ماندن در دنیای دیوانه

عکس جلد کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم: هنر عاقل ماندن در دنیای دیوانه
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم: هنر عاقل ماندن در دنیای دیوانه

کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم نوشته‌ی فلیپا پری، راهنمایی برای مواجهه با بحران و مدیریت آن به روشی عاقلانه است. پری در این کتاب به دور از توصیه‌های اخلاقی جامع که دردی از مخاطب دوا نمی‌کنند، به او آموزش می‌دهد که چطور آرامشش را حفظ کند، با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند و همواره از سلامت روانی خود محافظت کند. این اثر توسط نشریه‌ی اکونومیست به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شده.

درباره‌ی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم

فلیپا پری (Philippa Perry) نویسنده‌ی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم (How to Stay Sane) سال‌های زیادی را به کار در حوزه‌ی سلامت روان اختصاص داده. از او آثار بسیاری در قالب‌های مختلف منتشر شده؛ کتاب، مستند و حتی یک مجموعه‌ی کارتونی، قالب‌هایی هستند که پری برای توضیح و معرفی موضوعات مرتبط با سلامت روان از آن‌ها بهره گرفته است.

کتابی که پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم، یکی دیگر از آثار پری در رابطه با حفظ بهداشت روانی است. او در این کتاب بر این موضوع تأکید دارد که همان‌طور که سلامت جسمی برای ما یک اولویت و ضرورت است، سلامت روانی هم باید به همان اندازه در نظرمان حائز اهمیت باشد. همه با کسی که دچار آسیب فیزیکی شده و مثلاً دست یا پایش شکسته هم‌دردی می‌کنند و درد او را معتبر می‌شناسند، حال آنکه درد روانی قابل دیدن نیست و تنها با بالا رفتن آموزش در این حوزه می‌توان آن را شناسایی و به برطرف شدنش کمک کرد. این کتاب یکی از منابعی است که برای شناخت آسیب‌های روانی در خودتان و دیگران و همچنین کمک برای رفع آن‌ها، مفید واقع می‌شود.

ما انسان‌ها در عین شباهت‌های فراوانی که به یکدیگر داریم، تفاوت‌‌های زیادی هم با هم داریم. ما محصول کدهای ژنتیکی هستیم که در هر کداممان به شکلی منحصربه‌فرد وجود دارند و به همین دلیل ویژگی‌های جسمی و ذهنی‌مان نیز با وابسته بودن به آن‌ها، گوناگون است. این تفاوت و تنوع سبب می‌شود که توصیه‌های جامع مرتبط با سلامت روان، برای همه کاربردی و درست نباشند. به همین دلیل کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم به شما توصیه‌هایی در قالب «باید و نباید» ارائه نمی‌کند، بلکه مسیر را مشخص کرده و از شما می‌خواهد تا طبق مشخصه‌های ذهنی خودتان، راه درست‌تر را پیدا کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم

در زندگی همه‌ی ما لحظات به اصطلاح «بحرانی»ای وجود دارد که تحت فشار استرس و افکار منفی فراوانی قرار می‌گیریم، تا جایی که حس می‌کنیم دیگر کشش تحمل این وضعیت را نداریم و به زودی عقلمان را از دست خواهیم داد! فلیپا پری قصد داشته تا در این کتاب صوتی، به دنبال راهکاری برای مواجهه با چنین وضعیتی باشد. او به شما ترفندها و استراتژی‌هایی برای بروز و مدیریت احساساتتان در این شرایط ارائه می‌دهد تا به شکلی سالم و درست، بحران را مدیریت کرده و آن را پشت سر بگذارید.

کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم اثری از فلیپا پری است که توسط علی رسولی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی رادیو مثبت ناشر این کتاب بوده و شما آن را با صدای نگین خواجه نصیر می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب چطور عاقل بمانیم

  • یک کتاب خودیاری برای همه‌ی ما. (The New York Times)
  • فیلیپا پری در این کتاب عالی نشان می‌دهد که سلامت روان به عادی بودن نیست، بلکه به حفظ یک حالت انعطاف‌پذیر بین محکم بودن و نبودن است. (The Economist)
  • پری برای بیان نکات خود، از تجربیات درمانی‌اش کمک گرفته. (Kirkus Reviews)
  • پری راهنمایی‌هایی ارائه می‌دهد که هم مرتبط و هم کاربردی است. (Booklist)

کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در دسته‌ی آثار خودسازی و توسعه‌ی فردی قرار دارد و برای هر کسی که بخواهد با آموزش خود، بهداشت روانی بالاتری را تجربه کند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم: هنر عاقل ماندن در دنیای دیوانه می‌شنویم

برای ارتباط برقرار کردن با دیگران مسائل ناگفته و ناخودآگاه زیادی وجود داره که تنها راه پی بردن به اون‌ها برقراری ارتباط با دیگرانه. شاید اولین مراقبان ما نتونسته باشن ذهن‌خوانی رو به ما یاد بدن، اما بااین‌حال مغز شکل‌پذیره و ما می‌تونیم اون رو در طول زندگی به کمک روان‌درمانگر یا در روابط صمیمیمون با دیگران یاد بگیریم. زمانی که پی می‌بریم عمیقاً درک شدن چه حسی داره، اون وقت می‌تونیم دیگران رو درک کنیم و روابط رضایت‌بخشی داشته باشیم. زمانی که روان‌درمانی تازه شروع شده بود پزشک به صحبت‌های بیمار گوش می‌داد و اون‌ها رو تفسیر می‌کرد تا بیمار به روان خودش آگاهی پیدا کنه. اما حالا می‌دونیم که بخش اصلی روان‌درمانی خود رابطه است. ظاهراً هیچ ربطی هم به این نداره که تحلیلگر رفتار متقابل باشه یا مربی زندگی یا اصلاً متعلق به یه مکتب ترکیبی باشه. اونچه اهمیت داره کیفیت رابطه است و اینکه پزشک به روش خودش اعتقاد داشته باشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
قسمت یک
17 دقیقه
قسمت دو
16 دقیقه
قسمت سه
15 دقیقه
قسمت چهار
17 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
19 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
16 دقیقه
قسمت نه
17 دقیقه
قسمت ده
13 دقیقه
قسمت یازده
7 دقیقه
قسمت دوازه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چطور عاقل بمانیم: هنر عاقل ماندن در دنیای دیوانه
نویسنده
مترجمعلی رسولی
راوینگین خواجه نصیر
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم

برای دریافت کتاب صوتی چطور عاقل بمانیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.