معرفی و دانلود کتاب صوتی کوری

عکس جلد کتاب صوتی کوری
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوری

می‌توانید زندگی در شهر نابینایان را تصور کنید؟ ژوزه ساراماگو، برنده‌ی نوبل ادبیات در کتاب صوتی کوری یک بیماری مرموز را روایت می‌کند که بینایی مردم را از بین می‌برد و بحرانی اخلاقی به وجود می‌آورد. این کتاب از جمله آثار پرفروش نیویورک‌تایمز به شمار می‌آید و در سال 2008 نیز مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی کوری

هنگامی که پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا را از نظر می‌گذرانیم شباهت‌های آشکاری می‌بینیم. از کتب مقدس گرفته تا رمان‌هایی که بعد از گذشت چند قرن خوانندگان خود را حفظ کرده‌اند، همگی به شکل غیرقابل انکاری بر اخلاقیات تمرکز دارند. گویی با وجود تمام پیشرفت‌های علمی که مایه‌ی افتخار بشر امروز است او هنوز نتوانسته پاسخی برای «چه کاری صحیح است؟» بیابد. کتاب صوتی کوری (Blindness) نوشته‌ی ژوزه ساراماگو مثالی بی‌نقص برای داستان‌هایی است که از آن‌ها حرف می‌زنیم.

در این اثر برجسته که انتشار آن مهری نهایی برای کسب نوبل ادبیات توسط ساراماگو بود، بلایی عجیب شهری بی‌نام را درگیر می‌کند. تعدادی از مردم ناگهان به یک کوری غیرقابل توضیح دچار می‌شوند و هیچ چیز نمی‌بینند. تمام زیبایی‌ها و زشتی‌های دنیا با یک رنگ سفید جایگزین شده و افرادی که تا دیروز مشغول زندگی عادی خود بودند، حالا به معضلی برای جامعه‌شان تبدیل شده‌اند.

مردمی عاجز از دیدن، ناتوان در انجام کارهای شخصی و رسما از کار افتاده که حتی دیدنشان ترس به جان دیگر شهروندان می‌اندازد حالا تهدیدی برای قدرت حاکمیت هستند. مسئولین برای جلوگیری از گسترش بیماری دست به اقداماتی سرکوبگرانه می‌زنند که بیش از پیش تولید وحشت می‌کند و به اسم حمایت، نابینایان را مجبور به اقامت در یک تیمارستان متروک می‌سازند. شهر رسما در دورانی آخرالزمانی به سر می‌برد، اما اوضاع برای بیماران نیز چندان بهتر نیست.

کتاب صوتی کوری، فروپاشی اخلاقی جامعه‌ی داستانش را با روایت ماجرای گروهی از مبتلایان دنبال می‌کند. آن‌ها که پیش از همه بینایی‌شان را از دست داده‌اند به‌طور تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند. محرومیت از تغذیه مناسب، وضعیت بهداشتی آلوده، آزار جنسی و توهین‌های بی‌شمار زندگی را به کامشان تلخ ساخته؛ چون مسئولین گرفتار ترس‌ و طمع از اعمال هیچ ظلمی خودداری نمی‌کنند. همزمان با وخیم شدن شرایط تیمارستان، هر روز تعداد بیشتری از ساکنین شهر نابینا شده و آشفتگی به اوج می‌رسد. در این میان مبتلایان محبوس به دنبال راهی برای فرار می‌گردند و تنها امیدشان زنی است که کوری هنوز به سراغ او نیامده...

فیلم سینمایی اقتباس‌شده از کتاب کوری

در سال 2008، فرناندو مریلس، کارگردان برجسته‌ی برزیلی، با اقتباس از کتاب کوری فیلمی تماشایی با همین عنوان (کوری) ساخت. این اثر اولین بار در افتتاحیه‌ی شصت و یکمین جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد و با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد. فیلم نامبرده در اغلب سایت‌های ارزیابی آثار سینمایی، نمرات بالایی را دریافت داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب کوری

- بهترین کتاب سال لس‌آنجلس تایمز
- کتاب برجسته‌ی سال به انتخاب نیویورک‌تایمز
- نامزد جایزه‌ی ادبی بین‌المللی دوبلین
- برنده‌ی‌ جایزه سان کلمنته
و...

نکوداشت‌های کتاب کوری

- این کتاب اثری تأثیرگذار از یکی از استادان بی‌بدیل ادبیات است. (بوستون گلوب)
- شاهکاری دیگر... این رمان در زمانه خودش انقلابی برپا کرد؛ همانند رمان طاعون. (Kirkus Reviews)
- کوری، یک کتاب مهم است. کتابی که از مواجهه با وحشت‌های قرن حاضر نمی‌ترسد. (واشنگتن پست)
- تمثیل سورئال ساراماگو به ما نشان می‌دهد که روحیه و وجدان انسانی در غیرعادلانه‌ترین شرایط چه شکلی به خود می‌گیرد. (نیویورکر)

کتاب صوتی کوری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی از شنیدن کتاب صوتی کوری لذت خواهند برد. طرفداران کتاب‌های تمثیلی و رمان‌های سیاسی نیز، می‌توانند در زمره‌ی مخاطبین این رمان قرار گیرند.

با ژوزه ساراماگو بیشتر آشنا شویم

ژوزه دی سوزا ساراماگو (José Saramago) به سال 1922 چشم به جهان گشود و در سال 2010 رخت از جهان بربست. این ادیب پرتقالی عمده‌ی شهرت خود را مرهون نگارش رمان کوری‌ست. ساراماگو علاوه بر این رمان، آثار دیگری را نیز به نگارش درآورده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «بینایی»، «مرد تکثیرشده»، «در ستایش مرگ»، «همه‌ی نام‌ها» و «بالتازار و بلموندا» اشاره کرد. گفتنی‌ است که آثار نامبرده جملگی به زبان فارسی برگردانده شده‌اند.

افتخارات ژوزه ساراماگو

- برنده‌ی جایزه‌ی Camões کشور پرتغال در سال 1995
- برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات سائوپائولو در سال 2009
- برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 1998
- برنده‌ی جایزه‌ی آمریکا در سال 2004
و...

در بخشی از کتاب صوتی کوری می‌شنویم

پلیسی دزد ماشین را به خانه برد. هرگز به ذهن نماینده‌ی محتاط و مشفق قانون نمی‌رسید که زیر بغل مجرم سنگ‌دلی را گرفته است، نه برای این که مانع فرارش شود که در موقعیتی دیگر شاید چنین می‌بود. بلکه به قصد جلوگیری از لغزش و زمین خوردن مرد بینوا. در عوض به‌راحتی می‌شود گفت زن دزد چه حالی داشت وقتی که در را باز کرد و خود را با پلیسی یونیفرم‌پوش روبه‌رو دید که انگار زندانی مسکین را یدک می‌کشد که از وضع فلاکت‌بارش می‌شد حدس زد بلای جانسوزتری از دستگیری ساده سرش آمده.

اولین فکر زن این بود که شوهرش هنگام دزدی دستگیر شده و پلیس آمده تا خانه را بگردد. از سوی دیگر این فکر هرچند که متناقض به نظر برسد به او قوت قلب می‌داد چون شوهرش فقط اتوموبیل می‌دزدید و با توجه به اندازه‌ی آن قاعدتا نمی‌شود زیر تخت پنهانش کرد. اما تردیدش چندان نپایید. پلیس به او گفت: «این مرد کور است. مواظبش باش.» و زن عوض اینکه خیالش راحت شود که پلیس شوهرش را به خانه رسیده وقتی او گریان خود را به آغوشش انداخت و آنچه را می‌دانیم برایش گفت، تازه فهمید به چه مصیبتی گرفتار شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
کوری - بخش اول
36 دقیقه
کوری - بخش دوم
21 دقیقه
کوری - بخش سوم
23 دقیقه
کوری - بخش چهارم
43 دقیقه
کوری - بخش پنجم
51 دقیقه
کوری - بخش ششم
39 دقیقه
کوری - بخش هفتم
47 دقیقه
کوری - بخش هشتم
40 دقیقه
کوری - بخش نهم
46 دقیقه
کوری - بخش دهم
24 دقیقه
کوری - بخش یازدهم
62 دقیقه
کوری - بخش دوازدهم
74 دقیقه
کوری - بخش سیزدهم
52 دقیقه
کوری - بخش چهاردهم
66 دقیقه
کوری - بخش پانزدهم
60 دقیقه
کوری - بخش شانزدهم
34 دقیقه
کوری - بخش هفدهم
48 دقیقه
کوری - بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوری
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوری

امیر ذبیحی
۱۴۰۲/۶/۱۸
شرمنده که انقد نظرم تنده ولی به نظرم این کتاب حاصل ذهنی دارای عقده‌های جنسی و نگاهی بینهایت سیاه به ذات بشرهیکی از جذابیت‌ها و زیبایی‌های این ژانر اینه که در کنار رخ دادن اتفاقی غیرمنتظره و بدیع، جنبه‌های دیده نشده‌ای از رفتار انسان رو پیشبینی کنه و داستان یک سیر منطقی و ممکن رو طی کنهاما برعکس این کتاب هیچ ربطی به واقعیات ممکن نداشت حداقل حالا که کرونا رو دیدیم می‌دونیم که مسیر این داستان کاملا دور بود از واقعیت علاوه بر اون داستان کلی هم سوراخ داشت که هیچ توجهی به این سوتی‌ها نشده بوداینطور بگم که من کاملا بهت زده‌ام که اگه اشتباه نکنم نوبل ادبیات به این کتاب تعلق گرفته! به نظرم با وجود اینهمه کتاب درجه یک پولتونو بابت این یکی دور نریزیدضمن اینکه با اینکه بعضی‌ها در نهایت تعجب از گوینده محترم تعریف کردن، خوانش این کتاب لبریز از ایراد و اشتباه واضح و مشهود هست طوری که گاهی هر پاراگراف یک بار و در سایر موارد صفحه‌ای یک بار شاهد اشتباه در خوانش خواهید بود البته ایشون لحن صدای بسیار خوبی داشتن و می‌تونست خوانش خیلی خوبی از آب در بیاد
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این کتاب بلحاظ محتوا بسیار تلخ بود اما به جرأت می‌توانم بگویم که یک شاهکار بود. داستان پردازی فوق العاده بود و نکته بسیار جالب و حائز اهمیت این بود که نویسنده در کنار پرداختن به داستان و تشریح و اوضاع و احوال موجود در آن بحران گاها به مباحث روانشناختی و جامعه شناختی می‌پرداخت.
رمان بسیار متفاوتی
بود
اگرچه در خلال داستان بعضا به موضوعات تهوع آوری پرداخته میشد که مشمئز کننده بود اما بدلیل توانایی نویسنده در خلق این اثر متفاوت واقعا از شنید آن بسیار لذت بردم.
در کل خیلی حرف برای گفتن داشت و خواننده یا شنونده را به فکر وادار می‌کرد.
از راوی داستان هم تشکر میکنم که بسیار مسلط و هنرمندانه این اثر را ارائه کردند
و با تشکر ویژه از کتابراه
Neda D
۱۴۰۲/۷/۲۴
درسته کتاب پیام اخلاقی فراوانی داشت اما بسیار فضای تاریک و کثیفی هم داشت که برای کسانی مثل من با روحیه ضعیف اصلا مناسب نبود
بخشی که زنان به خاطر غذا مجبور به تن دادن شدند چنان تاثیر بدی در من گذاشت که باقی کتاب و اصلا دوست نداشتم بخونم اما تموم کردم
عباس
۱۴۰۱/۸/۲۴
یک تغییر کوچک و همگانی.... فروپاشی بسیاری از نظام‌های خودساخته موجود. صدای آقای ستاری به نحو شگرفی فضای داستان را جذاب تر کرده است، گوینده در واقع به گستره بیکران و سفیدی که ساراماگو خلق کرده، عمق در خور ستایشی داده است.
کاربر م
۱۴۰۲/۱/۶
خیلی وقت پیشش کوری رو گوش داده بودم بازم گرفتم گوش دادم خوشم میاد ازش، ‌ی جورایی از تعهد از یکپارچگی از حرکت کردن و قدم برداشتن با وجود ترس صحبت میکنه و میتونه نگرشت نسبت ب سختی‌ها رو کمی تغییر بدهد
Bipzo
۱۴۰۱/۹/۱۸
کتاب خوبیه ولی باید خیلی با دقت گوش بدید من فکر می‌کردم چون داستانیه می‌تونم موقع خواب گوش بدم ولی دیدم نمیشه. چون در دل داستان به موضوعات عمیقی پرداخته شده.
mehran ahmadi
۱۴۰۱/۸/۲۷
عالی‌ علاوه بر شاهکار ادبی متن و فایل صوتی بی نظیر و نقص میباشد و صدای هنرمندانه‌ی راوی صوت کتاب را به فیلمی مبدل می‌کند.
عصمت اندایش
۱۴۰۲/۱۰/۲
کتاب خوبی بود به مطالعه‌اش توصیه میکنم. این که انسان تا چه حد تو موقعیت‌های مختلف وقتی کسی نباشه میتونه پست باشه برام واقعا جالب بود
دانیال
۱۴۰۱/۱۰/۵
داستان جالبیه کم کم اوج میگیره
بهتره بخش اول رمان که گوینده
درباره رمان توضیح میدن رو گوش ندین
داستان رو کمی شفاف میکنن
الهام Parhizkar
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عالی بود، قطعا همه‌ی ما نیاز داریم که بدونیم در مواقع لازم چگونه باید مثل یک انسان واقعی رفتار کنیم....
نفیس
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتابی پر از معناست که باید با دقت گوش داده بشه نه فقط به عنوان داستان. کاش نکات آموزنده شو یادداشت میکردم.
زهره یعقوبی
۱۴۰۱/۸/۱۳
صدای گویندگان و لحن بیان داستان و متن داستان باهم تناسب داشتن و از یکنواختی شنونده را خارج میکردن.
R R
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب خوبی بود زیبا و دلنشبن
برای گوش دادن مورد خوبیه خوانش و گویندگی خوبی هم داشت پیشنهاد میشه
Nehru gh
۱۴۰۱/۸/۱۶
خب واسه یه تجربه کتاب برام متفاوت بود دوس داشتم بیشتر حالت داستانی بود
محمد طاهر محمدی
۱۴۰۱/۹/۱۶
دارم گوش میدم تا اینجا که خوب بوده
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوری

برای دریافت کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.