معرفی و دانلود کتاب صوتی کوکورو

عکس جلد کتاب صوتی کوکورو
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوکورو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوکورو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوکورو

کتاب صوتی کوکورو داستانی شنیدنی از ناتسومه سوسه کی، نویسنده‌ی فقید ژاپنی‌ست. این اثر که از آن به عنوان یکی از نخستین رمان‌های بزرگ ادبیات مدرن ژاپن یاد شده، حکایتی‌ست گیرا و پرکشش که در آن دو شخصیتِ کاریزماتیک ایفای نقش می‌کنند: یکی جوانی خام و کم‌تجربه، و دیگری، مردی مسن و جاافتاده، که به نوعی، مرشد مرد جوان به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که کتاب حاضر، یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبیات ژاپن به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی کوکورو

ناتسومه سوسه کی یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی ادبیات مدرن ژاپن است. این شاعر و نویسنده‌ی فقید، داستان‌نویسی را از اواخر سده‌ی نوزدهم و تحت تأثیر آثار نویسندگان کلاسیک انگلستان، آغاز کرد. سوسه کی خیلی زود با داستان‌های کوتاهِ خواندنی و رمان‌های درخشانی که نوشت، نام خود را به عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک بر سر زبان‌ها انداخت و برای خویش طرفدارانی پروپاقرص در میان قشر کتاب‌خوان جامعه‌ی ژاپن، پیدا کرد. البته محبوبیت آثار او منحصر به کشور ژاپن نیست. نوشته‌های داستانی سوسه کی از همان ابتدا به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شدند، و در سراسر جهان مورد تحسین و ستایش قرار گرفتند.

کتاب کوکورو (Kokoro) یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین آثار ناتسومه سوسه کی به شمار می‌رود. این رمان، دو سال پیش از مرگ نویسنده، در سال 1914 به انتشار رسید. در رمان کوکورو، سوسه کی اوج هنر خویش را به عنوان داستان‌نویسی آشنا به عناصر داستانی در معرض نمایش گذاشته است. او در این کتاب، در قامت نویسنده‌ای مدرنیست ظاهر شده، و روایتی گیرا و جذاب از جامعه‌ی مدرنِ در حالِ ظهور ژاپن در اوایل سده‌ی بیستم، به دست داده است.

کتاب صوتی کوکورو دو شخصیت اصلی دارد: نخستین شخصیت مردی جوان و خام است، و دومی، مردی مسن و جاافتاده. رمان، ماجرای آشنایی این دو مرد را با یکدیگر روایت می‌کند؛ آشنایی‌ای که بناست به تحولاتی اساسی در نهاد هر دو کاراکتر (خصوصاً مرد جوان) منجر شود. دو فصل ابتدایی کتاب کوکورو از زبان مرد جوان روایت می‌شود. او در این دو فصل ماجرای ملاقاتش با مردی به نام «سنسی» و سپس، برقراری رابطه‌ای دوستانه با او را شرح می‌دهد. فصل آخر اما نه از زبان مرد جوان، بلکه از قول خود سنسی روایت می‌شود. در این فصل، بسیاری از ابهاماتی که درباره‌ی شخصیت سنسی در دو فصل نخست مطرح شده بوده، روشن می‌گردد.

کتاب صوتی کوکورو، علاوه بر این‌که از حیث ادبی اثری شامخ و ارزشمند است، از جهاتی دیگر نیز عنوانی مهم و خواندنی به شمار می‌رود: سوسه کی در این کتاب مشکلاتی را شرح داده که مردمان جامعه‌ی ژاپن، در گذار به مدرنیته پشت سر گذاشتند؛ مشکلات و چالش‌هایی جدی که در قالب تنهاییِ مفرطِ کاراکترهای داستان، و احساس ازریشه‌بریدگی ایشان، بیان شده است.

کتاب کوکورو توسط انتشارات رادیو گوشه به نسخه‌ی صوتی پیش رو بدل شده است. برگردان این کتاب را قدرت‌الله ذاکری برعهده داشته و آن را با صدای جذاب نیما منصوریان می‌شنوید. نشر برج نسخه‌ی متنی اثر حاضر را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اقتباس از کتاب صوتی کوکورو

رمان کوکورو در سال 1955 به فیلمی سینمایی با عنوان «قلب» بدل شد. کارگردانی اثر مذکور بر عهده‌ی کن ایچی‌کاوا بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوکورو

  • یکی از نخستین رمان‌های بزرگ و اصیل ادبیات ژاپن. (نیویورک تایمز)
  • کتاب کوکورو اثری غنی از درک و بینش است. (نیویورکر)
  • تضاد بین عواطف، درونمایه‌ی اصلی رمان درخشان کوکورو است. (آمازون)
  • ناتسومه سوسه کی نماینده‌ی بی‌نظیر رمان‌نویسی ژاپن است. شخصیتی قوی و کاملا ملی. (هاروکی موراکامی)
  • رمان زیبای کوکورو کاملا حس ژاپن قدیم را به انسان می‌دهد. (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی کوکورو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانیِ کشور ژاپن و دوست‌داران رمان‌های کلاسیکِ مدرن، مخاطبان اصلی کتاب صوتی کوکورو به شمار می‌روند.

با ناتسومه سوسه کی بیشتر آشنا شویم

ناتسومه سوسه کی (Natsume Sōseki)، نویسنده‌ی شهیر و سرشناس ژاپنی، به سال 1867 دیده به جهان گشود و در سال 1916 از دنیا رفت. امروزه از او به عنوان یکی از پایه‌گذاران ادبیات مدرن ژاپن یاد می‌کنند. سوسه کی تحصیلات دوره‌ی ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش ژاپن، و تحصیلات دانشگاهی را در کشور انگلستان، پی گرفت. او در لندن ادبیات خواند و بر تمام ظرایف زبان انگلیسی مسلط شد و پس از پایان دانشگاه، با کوله‌باری از دانش و تجربه کار خویش را به عنوان داستان‌نویس آغاز کرد.

از میان آثار ناتسومه سوسه کی، عناوین پیش رو قابل ذکرند: «تجدد ژاپن امروز»، «باچان» و «کوکورو».

در بخشی از کتاب صوتی کوکورو می‌شنویم

اولین باری که سراغش رفتم، سنسی خانه نبود. یادم می‌آید دفعه‌ی دوم، یکشنبه‌ی بعد آن بود. باز هم نبود. در کاماکورا از دهان خود سنسی شنیدم که بیشتر وقت‌ها خانه است. در واقع گفته بود از بیرون رفتن نفرت دارد. با یادآوری آن حرف‌ها، دچار خشمی بی‌دلیل شدم. دو بار آمده بودم و هر دو بار نبود. ولی بلافاصله آن‌جا را ترک نکردم. کمی دم در این‌پا و آن‌پا کردم و به چهره‌ی خدمتکار زن دقیق شدم. انگار یادش آمده بود قبلاً هم آمده‌ام و کارتم را داده‌ام که به سنسی بدهد. گفت منتظر بمانم و رفت داخل خانه. بعد به جای او زن دیگری در چارچوب ظاهر شد که به نظر خانمِ خانه بود. خانم خانه زیبا بود.

خیلی مؤدبانه نشانی جایی را که سنسی رفته بود به من داد. ظاهراً سنسی رسم داشت که هر ماه در چنین روزی برای نثار گل به تندیس بودایی، به گورستان زوشی گایا برود. خانم دلسوزانه گفت: «تازه راه افتاده. احتمالاً بهش می‌رسی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
29 دقیقه
فصل اول: من و سنسی - قسمت اول
29 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
25 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
33 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم
32 دقیقه
فصل اول - قسمت ششم
24 دقیقه
فصل دوم: من و والدینم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
24 دقیقه
فصل سوم: سنسی و وصیت‌نامه - قسمت اول
28 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
15 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل سوم - قسمت پنجم
31 دقیقه
فصل سوم - قسمت ششم
27 دقیقه
فصل سوم - قسمت هفتم
29 دقیقه
فصل سوم - قسمت هشتم
28 دقیقه
فصل سوم - قسمت نهم
24 دقیقه
فصل سوم - قسمت دهم
29 دقیقه
فصل سوم - قسمت یازدهم
33 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوکورو
نویسنده
مترجمقدرت الله ذاکری
راوینیما منصوریان
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوکورو

مژگان برکوکرام
۱۴۰۲/۸/۲۴
غمگین و زیبا کلا از کتابهای فلسفی خوشم میاد
AminAj
۱۴۰۲/۳/۸
به دوستانی که به ادبیات ژاپن عشق میورزند پیشنهاد میشه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوکورو

برای دریافت کتاب صوتی کوکورو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.