معرفی و دانلود کتاب صوتی باچان

عکس جلد کتاب صوتی باچان
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باچان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باچان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باچان

کتاب صوتی باچان، اثری از ناتسومه سوسه کی، نویسنده‌ی پرآوازه و برجسته‌ی ژاپنی است. سوسه کی در این داستان، راوی زندگیِ معلمی تازه‌کار است که برای تدریس به یک جزیره‌ی کوچک و متروکه در ژاپن اعزام شده و ناگزیر است به شرایط جدید و آدم‌های تازه خو کند. گفتنی‌ست که این کتاب در سال 2006 جایزه‌ی کمیسیون دوستی ژاپن و ایالات متحده را در بخش ترجمه‌ی ادبیات ژاپنی از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی باچان

کتاب صوتی باچان (Botchan) اثر ناتسومه سوسه کی (Natsume Soseki) داستان زندگی مردی جوان به نام باچان را روایت می‌کند. باچان که به تازگی فارغ‌التحصیل شده، برای تدریس به شهری دورافتاده فرستاده می‌شود. او از نعمت داشتن پدر و مادری پشتیبان و مهربان محروم است و تنها خدمتکار وفادارش او را همراهی می‌کند؛ خدمتکار سالخورده‌ای که او را باچان به‌معنی «اربابِ کوچک» صدا می‌زند. باچان با این شغل جدید هیچ هم‌خوانی ندارد. او که از شهری بزرگ و مدرن به این شهرک دورافتاده آمده، آداب و رسوم و فرهنگ این منطقه را درک نمی‌کند اما ناچار است با دانش‌آموزان گستاخ، آموزگاران دورو و کم‌مایه و شرایط نامساعد زندگی کنار بیاید. باچان در میانه‌ی مواجهه‌اش با این واقعیت‌هاست که درمی‌یابد شناختِ او از جهان محدود، ناپخته‌ و ناکافی است و هنوز درایت لازم را برای زندگی در آن شهر ندارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی باچان

داستانِ کتاب صوتی باچان در جنوب ژاپن اتفاق می‌افتد که نویسنده سال‌ها در آنجا، در دبیرستانی پسرانه به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده است. ناتسومه سوسه کی، نویسنده‌ای اخلاق‌گراست. او با زبانی آمیخته به کنایه و طنز، به نکوهش رذالت‌های اخلاقی می‌پردازد. در لابه‌لای سطور این داستان، تجاربی را که نویسنده از تدریس و کار در جنوب ژاپن کسب کرده است، می‌توان مشاهده کرد. سوسه کی با به‌کارگیری آنچه از تضادهای فرهنگی و اجتماعی و تعارض میان سنت و مدرنیته در شهرهای بزرگ و کوچک تجربه کرده، شخصیتی ماندگار و متفاوت خلق کرده است؛ اربابِ کوچکی که قصد ندارد در برابر سازوکار تبعیض‌آمیز، ناعدالتی و ارزش‌های محافظه‌کارانه‌ای که به آن‌ها معترض است، سر تعظیم فرود بیاورد. ناتسومه سوسه کی زمانی به نگارش این اثر دست زده که ژاپن در میانه‌ی بحرانِ گذار از سنت به مدرنیته بود. او با چشم خود می‌دید که ارزش‌ها و شیوه‌ی زندگی سنتیِ ژاپنی در اغلب شهرهای بزرگ جای خود را به سبک‌ و سیاقی برای زندگی می‌دهند که برای او و بسیاری از هم‌نسل‌هایش ناشناخته بود.

کتاب صوتی باچان توسط پویان حسن‌آبادی به فارسی برگردان شده است و نشر صوتی رادیو گوشه، آن را با خوانش نیما منصوریان در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده. نسخه‌ی متنی این اثر را نشر برج چاپ و منتشر کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی باچان

از کتاب‌ باچان اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری انجام شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به فیلم‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌های فیلم‌سازی توکیو ایگا، و شوچیکو در سال‌های 1958، 1966 و 1977 اشاره کرد. چندین نسخه‌ی تلویزیونی از این اثر توسط شرکت TMS ساخته شده است. نسخه‌ی انیمیشن متحرکی نیز در سال 1986 در قالب دو قسمت از مجموعه انیمیشن‌های کلاسیک ژاپنی توسط شرکت Central Park Media در آمریکای شمالی از این کتاب تولید شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی باچان

  • کتاب باچان، احتمالاً از جمله پرخواننده‌ترین رمان‌های ژاپن مدرن به شمار می‌رود. (دونالد کین، نویسنده، منتقد و تاریخ‌نگار ژاپنی-آمریکایی)
  • این کتاب برای دانش‌آموزان و معلمان به یک اندازه جذاب خواهد بود! (تایمز)
  • خواندن کتاب باچان بسیار سرگرم‌کننده است. (الیور استاتلر)

کتاب صوتی باچان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی باچان برای علاقه‌مندان به ادبیات شرق، به‌ویژه طرفداران داستان‌های ژاپنی شنیدنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی باچان می‌شنویم

نمی‌توانستم چاپلوس را تحمل کنم. اگر او را به سنگی بزرگ می‌بستند و به اقیانوس می‌انداختند، به ژاپن خدمت کرده بودند. صدای قرمز پوش حالم را بد می‌کرد. نازکی صدایش فقط به‌خاطر این بود که به‌جای صدای طبیعی‌اش با فیس‌ و افاده حرف می‌زد. البته این پرافاده حرف زدنش بعید بود به غیر از اغوای آن مدونایش به دردی بخورد، وگرنه با آن قیافه، راه به جایی نمی‌برد. به هر حال، از آنجایی که معاون بود، تعجبی نداشت که فهم حرف‌هایش سخت‌تر از حرف‌های چاپلوس باشد. وقتی به خانه رفتم و خوب فکر کردم، متوجه شدم که ممکن است چیزی پشت آن حرف‌ها باشد چون زیاد واضح همه چیز را نگفت، درست مطمئن نبودم منظورش چیست اما به نظر، جانِ کلامش این بود که جوجه‌تیغی آدم بدی است و بهتر است مواظب کارهایش باشد. اگر این‌طور بود باید مثل یک مرد می‌آمد و همین را می‌گفت و اگر جوجه‌تیغی واقعاً چنان معلم بدی بود، باید بدون معطلی اخراجش می‌کرد. این چه جور درس‌خوانده‌ی دانشگاهی بود که این‌قدر دل نازک بود؟ این که حتی پشتِ سر دیگران جرأت نداشت از آن‌ها اسم ببرد، از ضعیفگی‌اش بود. معمولاً آدم‌های ضعیفه مهربان می‌شوند پس عجیب نبود که قرمز پوش هم با آن حالت زنانه‌اش دل‌رحم باشد. البته مهربانی و صدا دو بحث مجزاست و من گرچه از صدایش خوشم نمی‌آمد، متوجه مهربانی‌اش بودم. فکرش را که می‌کنی، دنیا جای عجیبی‌ست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
فصل اول
26 دقیقه
فصل دوم
25 دقیقه
فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم
31 دقیقه
فصل پنجم
41 دقیقه
فص ششم
24 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل نهم
33 دقیقه
فصل دهم
41 دقیقه
فصل یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باچان
نویسنده
مترجمپویان حسن آبادی
راوینیما منصوریان
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باچان

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۹/۱۹
کتاب جالب و جذابی بود بخصوص با روایت عالیه جناب آقای نیما منصوریان.
باچان از کودکی سر پرشوری داشت و خیلی اهل دعوا و تلافی کردن بود و خانواده‌اش معتقد بودند که او چیزی نمیشود اما پس از طی دوران تحصیل در شهر کوچکی مشغول تدریس میشود و موضوعی که برایم جالب بود این بود که حقوق معلمی در ژاپن هم مثل ما
کشور اندک و ناچیز است و معلم از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و خیلی زیر ذره بین است و دانش آموزان به صورتهای مختلف سعی میکنند این معلم تازه کار را اذیت کنند و برای او دردسر درست کنند و مدیر و معاون مدرسه هم هیچ حمایتی از او نمیکنند ولی باچان هم کوتاه نمیاید و در موقعیتهای مختلف در مقابل دانش آموزان می‌ایستد.
نکته جالب تر این بود که همکاران باچان هم همیشه حرفها و کارهای مدیر و معاون مدرسه را تایید میکنند و فقط به حفظ موقعیت و منافع خود فکر میکنند و این نکته هم برایم جالب بود چون تصورم از ژاپن خیلی متفاوت با مطالب این کتاب بود.
شنیدن این کتاب را بخصوص به معلمان محترم و دانش آموزان پیشنهاد میکنم. با تشکر از کتابراه
مانا
۱۴۰۲/۹/۷
کتاب صوتی باچان را با صدای اقای منصوریان دوست داشتم متن نسبتا خوبی داشت ولی راوی ان واقعا عالی بود این کتاب قسمتی از زندگی خود نویسنده هست که در ان با خصوصیات اخلاقی و ناسازگاری و شیطنت نویسنده اشنا میشویم به حدی که خانواده‌اش هم از دستش به تنگ می‌ایند و پدرش همیشه به او میگوید تو اخر چیزی نمیشوی و تنها مستخدمه پیر خانه ان هست که او را فوق العاده دوست دارد در ادامه می‌بینیم این پسر در محل کارش هم بخاطر رفتار سرکشش هم بخاطر اشتباهات همکاران و شاگردانش دچار مشکل میشود که گاها با برخوردهای درست یا اشتباه این مشکلات را از سر میگذراند در کل این کتاب در سطح متوسطی بود اما چون راوی قدرتمندی داشت شنیدنش خالی از لطف نیست. ممنون
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۸/۲۷
داستان در مورد پسر جوانی است که بی هدف شغل تدریس رو انتخاب کرده و در شهری دورتر از توکیو محل خدمتش هست.
روحیه پسر با اون شهر کوچیک و شخصیت همکاراش ناسازگار هستش و همین مشکلاتی براس به وجود میاره.
میثم زری باف
۱۴۰۲/۸/۲۰
توصیه نمیکنم
بنظرم هر کدوم از معلمها نماد یکی از فرهنگ‌های ژاپن بود و داستان انتقادی رو بصورت نمادین روایت کرد
صدای راوی عالی بود ازش ممنونم ولی داستان کشش خاصی نداشت برام.
فاطمه اسلامی
۱۴۰۲/۸/۲۱
من با کتابهای نویسنده‌های مطرح ایرانی خیلی بهتر ارتباط برقرارمی کنم این کتاب بد نبود
مها پویان
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب خیلی جالبی هست و کتاب صوتی درهرلحظه میشه ازش استفاده کنید
علی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
واقعا پسندیدم و صدای گوینده واقعا خوب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باچان

برای دریافت کتاب صوتی باچان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.