معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زن

عکس جلد کتاب صوتی یک زن
قیمت:
53000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک زن

کتاب صوتی یک زن نوشته سیبیلا آلرامو، به بررسی و روایت صادقانه‌ی رنج، تنهایی‌ و مشقت‌های زنان در جامعه‌ی ایتالیا می‌پردازد و ما را با قسمتی از این تبعیض‌ها آشنا می‌کند.

کتاب صوتی یک زن (A Woman) فقط درباره‌ی یک زن نیست؛ بلکه حکایت زندگی کلیه زنان است، زنانی که با درد آکنده شده‌اند. این کتاب گره‌های کور روابط مرد و زنی را که با بدذاتی، خود را پشت عنوان خانواده مخفی کرده‌‌اند، نشان می‌دهد و رسوایی آن‌ها را روایت می‌کند.

کتاب صوتی یک زن اثری است که در جامعه‌ی کنونی می‌تواند در پیش‌برد مبارزه هواداری از حقوق زنان مثل مبارزه‌ای انقلابی تاثیرگذار باشد. کتاب سیبیلا آلرامو (Sibilla Aleramo) را شاید بیشتر بتوان رسوایی و بازگویی ریا و حیله بسیاری از اشخاص جامعه، حتی نیروهای چپ‌گرا در برابر نهضت هواداری از حقوق زنان به حساب آورد. کتابی است که نه به سال‌های 1800 بلکه به واقعیت‌های موجود در جامعه‌ی امروزی مربوط می‌شود.

آیا شخصیت‌های اصلی داستان مثل زنان خاموش جنوب ایتالیا، زنان کارگر نیستند که با آن‌ها آشنا هستیم؟ و آیا همین زنان جنوبی، توسعه‌دهنده فعلی اجتماع مصرفی ایتالیا نیستند که آلرامو از آن‌ها و راجع به آن‌ها صحبت می‌کند؟

سیبیلا آلرامو درباره‌ی نگارش این کتاب می‌گوید:

«در سالن خانه‌ام، در دهکده جنوبی مردان سیگار می‌کشیدند، می‌نوشیدند و بعضی اوقات وجودم را نادیده می‌انگاشتند و به طریقی تند و زننده سخن می‌گفتند. اغلب بدگویی و غیبت‌های زنان و وراجی احمقانه آن‌ها با بحث‌های پرسروصدا و جنجال‌های مردان در هم می‌آمیخت. زمانی که بحث آن‌ها بر سر مسائل سیاسی درمی‌گرفت، با احساس به اینکه جرئتی یافته‌ام، در بحث آن‌ها شرکت می‌کردم و آن هنگام بود که نگاه‌های بی‌تفاوت مردان را که حاکی از عدم اطمینان و احترام آن‌ها بود، بر خود می‌دیدم و خاطرات عجیب زمانی‌که دختربچه‌ای بودم برایم زنده می‌شد»

در قسمتی از کتاب صوتی یک زن می‌شنویم:

مدتی طولانی، در دوران تاریک زندگی‌ام، به زمان کودکی خود همچون قسمتی کامل، بی‌نقص و شادی حقیقی، نگریستم. حالا با چشمانی که قدری آرامش بدان‌ها راه یافته است، سایه‌ای مبهم را که بر آن دوره از زندگی‌ام نقش بسته بود، تشخیص می‌دهم و آن را باز می‌شناسم و احساس می‌کنم که حتی از همان کودکی نباید هرگز خود را کاملاً خوشبخت می‌دانستم، البته بدبخت هم نبودم زیرا که کودک بزرگ‌تر خانواده بودم و بدون واهمه و ترس، پیوسته زورگویی خود را بر دو خواهر و تنها برادرم تحمیل می‌کردم؛ لیکن با این همه باید می‌فهمیدم که آزاد و قوی هم نیستم. پدرم چنان وانمود می‌کرد که مرا به فرزندان دیگرش ترجیح می‌دهد و دلیل آن نیز سعی فراوانی بود که در به وجود آوردن بهترین شرایط به منظور رشد و پرورش من داشت. دیگران می‌گفتند که کودکی سالم، ملیح، باهوش و صاحب اسباب‌بازی‌های بسیار و کتاب‌های مختلفی بودم. قسمتی از باغچه خانه نیز به من اختصاص داشت. مادرم پیوسته تسلیم خواسته‌هایم بود حتی بر دوستانم نیز اثری همانند داشتم و آن‌ها را تسلیم خواسته‌های خود می‌کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
قسمت اول - بخش اول
25 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم
23 دقیقه
بخش پنجم
22 دقیقه
بخش ششم
15 دقیقه
بخش هفتم
30 دقیقه
بخش هشتم
25 دقیقه
بخش نهم
22 دقیقه
قسمت دوم - بخش دهم
25 دقیقه
بخش یازدهم
22 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
17 دقیقه
بخش چهاردهم
16 دقیقه
بخش پانزدهم
24 دقیقه
بخش شانزدهم
25 دقیقه
بخش هفدهم
28 دقیقه
بخش هجدهم
25 دقیقه
بخش نوزدهم
38 دقیقه
بخش بیستم
42 دقیقه
بخش بیست و یکم
14 دقیقه
بخش بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک زن
نویسنده
مترجمهما رامشگ
راویالیزا اورامی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
53000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک زن

Vahide Sarfaraz
۱۴۰۱/۸/۲۱
صدای گوینده بینظیر و کتاب را دلپذیر می‌کند
فرشته مطاعی
۱۴۰۰/۱/۸
پیشنهاد گوش دادن میدم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک زن

برای دریافت کتاب صوتی یک زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.