معرفی و دانلود کتاب طنزیمات رولت روسی

عکس جلد کتاب طنزیمات رولت روسی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طنزیمات رولت روسی

خواندن اتفاقات تاریخی، آن هم از زبان نویسنده‌ای که هم تسلط خوبی بر تاریخ دارد و هم طنز در کلامش موج می‌زند، تجربه‌ای شیرین خواهد بود. این دقیقاً سبک‌وسیاقی‌ست که در کتاب طنزیمات رولت روسی، نوشته‌ی فریور خراباتی شاهدش خواهید بود. به بیان دیگر، نویسنده در این اثر با بیان غیرجدی و کنایه‌آمیز تناقض‌های تاریخی، لبخندی تلخ و شیرین بر لب شما می‌نشاند.

درباره‌ی کتاب طنزیمات رولت روسی

کتاب طنزیمات رولت روسی روایتی طنزآمیز از روسیه‌ی قرن نهم میلادی تا اواخر قرن بیستم است که به شکل جستارهایی کوتاه همراه با لحنی شیطنت‌آمیز بیان شده است. ناگفته پیداست در این کتاب اصلاً خبری از لفاظی‌ها و بیان رسمی و اغراق‌آمیز حقایق تاریخی نیست؛ بلکه قرار است از زوایایی تازه و خنده‌دار به موقعیت‌های تاریخی روسیه پرداخته شود.

از دیگر موضوعات کتاب طنزیمات رولت روسی، نوشته‌ی فریور خراباتی، می‌توان به بیان تأثیرات روسیه بر ایران و مسائل سیاسی پیرامون آن اشاره کرد که در برخی بزنگاه‌های تاریخی قابل‌مشاهده است. بیان بی‌پروای نویسنده در برخی از بخش‌های این کتاب در ایجاد آگاهی‌بخشی تاریخی در خوانندگان تأثیرگذار است و می‌تواند به تعمق و اندیشیدن در پشت پرده‌های ایدئولوژی‌های کشور روسیه منجر شود.

این کتاب دارای زبانی ساده، روان و قابل‌فهم است که سبب می‌شود خوانندگانی که اطلاعات تاریخی و سیاسی چندانی ندارند، از خواندن آن لذت ببرند. از جمله مباحثی که در این کتاب می‌خوانید می‌توان به حضور قوم وارگ در روسیه، حمله‌ی مغول، حکومت ایوان چهارم (ایوان مخوف)، قدرت گرفتن رومانوف‌ها، حکومت پتر کبیر و تزارها، جنگ‌های ایران و روسیه، جنگ‌جهانی اول، انقلاب کبیر، کمونیسم و... اشاره کرد.

از جذابیت‌های دیگر کتاب حاضر وجود عنوان‌های خلاقانه و خنده‌دار برای هر فصل است، عناوینی چون «استالین، کم بُکُش، همیشه بُکُش!»، «لنین؛ کچل پرحاشیه!»، «عمو کشورفروش؟ بله!»، «تفلیس... سفلیس... دو نفر... حرکت!» که در عین خنده‌دار بودن نمایانگر انتقاد از سیاست‌مدراران مختلف‌اند.

همچنین در پایان این اثر برخی اصطلاحات سیاسی و کلیدواژه‌های کمونیسم بیان شده که برای آن دسته از مخاطبانی که مایل‌اند اطلاعات سیاسی بیشتری دریافت کنند، جالب توجه خواهد بود. کتاب طنزیمات رولت روسی را انتشارات کتاب کوچه منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های طنز و تاریخی قرار داده است.

کتاب طنزیمات رولت روسی مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید مختصری از تاریخ روسیه در چند قرن گذشته را با چاشنی طنز و تحلیل بخوانید، این کتاب دقیقاً همان چیزی‌ست که انتظارش را می‌کشید.

با فریور خراباتی بیشتر آشنا شویم

فریور خراباتی، متولد 1356، روزنامه‌نگار، نویسنده و طنزپرداز اهل اصفهان است. او در زمینه‌ی طنز با نشریاتی چون ماهنامه‌ی «خط‌خطی» و روزنامه‌ی «بی‌قانون» همکاری داشته و از دیگر فعالیت‌هایش باید به همکاری در تولید برخی برنامه‌های تلویزیونی مانند «یک فنجان سلامت»، «ویتامین سه»، «فرمول یک» و «شکرستان عروسکی»اشاره کرد. «عجایب الاتفاقات» و «جفت‌پا وسط تاریخ» از دیگر آثار این نویسنده هستند که در آن‌ها از دریچه‌ی طنز به مسائل تاریخی توجه نشان داده است.

در بخشی از کتاب طنزیمات رولت روسی می‌خوانیم

پتر کبیر همسری داشت به نام «مارتا اسکافرونسکایا» که خدمتکار دوستش به نام ژنرال منچیکوف بود. او را در خانه کاترین صدا می‌زدند که هیچ ربطی هم به اسمش نداشت. کاترین زمانی که همسر دوم پتر شد خیلی خوشحال بود چون می‌دانست پتر بالاخره یک روز می‌میرد و او شاید بتواند جایش را بگیرد اما پتر چون سیگاری نبود و طبیعی هم بود چون آن زمان سیگار هنوز اختراع نشده بود، تمایلی به مردن نشان نمی‌داد اما بالاخره یک روز مُرد یا مُردانده شد. حتی زمانی که پتر یکم مُرد، چند نفر شائبه‌هایی مبنی بر به قتل رسیدن او مطرح کردند که کاترین به آنها گفت: «اگه از یه زن توی جمع خجالت نمی‌کشید لااقل از سیبیل‌ها و شمشیرهای تیز و تبرهای کلفت و نیزه‌های دراز این جلادها خجالت بکشید!» آن چند نفر خاله‌شائبک را هم کشتند و به مردم گفتند که آنها به روستاهایشان بازگشته‌اند‌.

البته از این نکته هم غافل نشوید که کاترین نه تنها خودش بسیار باهوش بود، بلکه مشاورینی داشت که آنقدر از آنها خوب مشاوره می‌گرفت حتی فرزندانش هم شبیه آنها می‌شدند. یعنی خیلی نزدیک با آن‌ها مشاوره می‌کرد و خب نزدیکی در چنین مواردی طبیعی هم است. کاترین خیلی زود فهمید سیاست چقدر بی‌پدر و مادر است! چون پتر مثل بچه‌هایی که کتک می‌خوردند، اصرار داشت کاترین را با خودش به جنگ ببرد. حتی در پی شکست روسیه در جنگ با عثمانی، چیزی نمانده بود که عثمانیان تزار را به اسارت ببرند اما کاترین با مذاکره‌ی هوشمندانه به ژنرال عثمانی گفت: «آخه این تاپاله به چه دردتون می‌خوره؟» و با بخشیدن جواهرات گران‌بهایش عملا امپراتور را از چنگ عثمانی‌ها درآورد. پادشاه عثمانی پس از شنیدن این خبر گفت: «خوبه! هم جواهرات گیرمون اومد، هم سیصد قسمت به حریم سلطان اضافه شد! خدا بده برکت!» سپس پانصد نفر را بی‌دلیل اعدام کرد! پس از خبر‌ مرگ پتر کبیر، کاترین با کمک نظامی ژنرال مِنچیکوف (همان که زمانی خدمتکارش بود) که سلطان منچِ روسیه بود، قدرت را در دست گرفت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه:
وارگ‌ها گرگ‌وار فُر وار می‌آیند
من مغولم! می‌غُلَم تو غُلِت!
ایوان موزِر! ایوان ژیلت! ایوان مخوف با طعم کچاپ
رومانوف‌ها؛ ما گوسفند نیستیم لعنتی‌ها!
پتر کبیر باش نه پتر کله کبیر!
امپراطریسی با کمک جلادهای مهربان!
کاترین کبیر و طرح چند همسری
پاول یکم؛ گودبای ایران!
عمو کشورفروش؟ بله!
تفلیس... سفلیس... دو نفر... حرکت!
الکساندر دوم و گاهی مردم گناه هم دارند!
گرجستانم را پس بده!
السکاندر دوم؛ نون توی خرید و فروش ملکه سرورم!
الکساندر سوم، کمی آهسته‌تر زیبا! کمی آهسته‌تر بد شو!
نیکلای دوم؛ گرگم و گله می‌برم!
ماجرای تزاروویچ و دردسر والدین!
پیش‌درآمد انقلاب 1905
پیش‌درآمد انقلاب 1905 (بخش دوم)
جنگ جهانی اول؛ توی عصبانیت تصمیم نگیر گُلَم!
نیکلای جونم ببخشید! دیگه باید بلند شید!
رو رو راسپوتین!
دولت کرانسکی و پیش‌درآمد انقلاب اکتبر
لنین؛ کچل پر حاشیه!
تروتسکی، در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند داداش!
استالین، کم بُکُش، همیشه بُکُش!
خروشچف؛ صدای شبیه خوردن بیسکوییت!
برژنف؛ فساد کن! تو فساد کردنت زیباست!
گورباچف؛ بای بای ما رفتیم!
برخی از اصطلاحات و کلیدواژه‌های کمونیسم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طنزیمات رولت روسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-7390-20-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طنزیمات رولت روسی

Mahboubeh
۱۴۰۲/۴/۲۳
داستان جالب و خنده داری بود البته بیان نویسنده خلاق کشورمون خنده دارش کرده بود. از خوندنش لذت بردم. در عین ناراحتی و عصبانیت به دلیل اتفاقاتی که تعریف میشد، بازم نمیتونستم از طنز کلام نویسنده فرار کنم و نخندم. خصوصا عنوان‌هایی که برای هر فصل انتخاب کرده بود. مثل برژنف تو فساد کن فساد کردنت زیباست و یا گورباچف بای بای ما رفتیم. واقعا به اونچه که قرار بود بخونی، می‌خورد. من نمیدونستم که گورباچف از یک خانواده روستایی کشاورز اوکراینی روسی متولد بزرگ شده و اونوقت چه اتفاقاتی رو سر مردمش آوار نکرده. جالب بود برام هر چند کوتاه ولی کمی اطلاعاتم بیشتر بشه در مورد تاریخ روسیه و اون قسمت‌هایی که پای ایران هم می‌اومد وسط! اما هرچند اون فصل با عنوان نیکولای جونم ببخشید دیگه باید پاشید، به صورت طنز بود ولی واقعا دلم سوخت به حال اون همه جوونی که سر طمع و سیاست کشته شدند آخه یک میلیون نفر!؟ کم نیستند و این فاجعه جنگ رو به تصویر می‌کشه! طفلی خانواده هاشون، طفلی خانواده‌های مردم که کشورشون اسیر جنگ می‌شه شاید اگر طنز نبود، نمیخوندم چون واقعا در حال حاضر توانایی شنیدن وقایع تلخ رو ندارم. ممنون از کتابراه ممنون از نویس خوبمون ممنون از ناشر
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب به شدت جذاب و پر از تیکه‌های طنز هست.
به نویسنده بابت این سبک نگارش تاریخ تبریک میگم. البته باید برای فهمیدن کتاب باید در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده باشید تا معنی تیکه‌ها رو بفهمید و لذت ببرید و همچنین چیزهایی از تاریخ خودمون رو هم بهش ربط میداد، خیلی عالی بود مثل هاداد عادلف
نگارش داستان
خوب و روان بود اما چند اشتباه املایی و نگارشی داشت.
اوکریان، نفشه، گورجستان (البته این یکی شاید برای طنز اینجوری گفته شده)
بلشویک گاهی به صورت بالشویک اوره شده.
جملات هم، دست در دست هم دانند (دادند)
بعد از شکست ژاپن (بابد گفته میشد شکست از ژاپن)
ما که بیمار نیستیم از بچگی هر کس و ناکسی را بررسی کنیم. (از زیادی بود)
در کل خواندن کتاب رو به علاقمندان تاریخ و علاقمندان طنز (حتی اگر تاریخ دوست ندارند) توصیه میکنم
سمیرا خلیفه
۱۴۰۳/۱/۲
کتابی در مورد تاریخ روسیه که گهگداری با تاریخ ایران به خاطر برخی وقایع اشتراک پیدا میکنه، روایت طنزگونه اون بقدری شیرین و دلنشین هست که در نهایت باورتون نمیشه که تونستید وقایع تاریخی رو به این راحتی بخاطر بسپرید! البته نیمه اول کتاب به نظر من خنده دار تر از نیمه دوم اون هست، شاید بخاطر جنگ جهانی و اول دوم که در نیمه دوم بهش اشاره کرده احساس کردم طنز ماجرا کم شده ولی چیزی که جالب بود اینه که به پوتین نپرداخته و آخرین نفر گورباچف بوده، نمیدونم سانسور شده یا چون سیاستش اشتراکات زیادی با ایران داشته حذف شده، البته که هر ذهن سیاسی می‌تونه از این کتاب برداشت‌های جالبی داشته باشه، خوندنش رو به همه توصیه میکنم خیلی دوس دارم راجع بهش با همه صحبت کنم🤭
پونه
۱۴۰۲/۵/۱۴
چگونه می‌توان از این تاریخ خونبار و تعرض به به تاریخ و تغییر دل به خواه آن گذشت؟ در طول تاریخ در همه کشورها و همه دوران‌ها چنین ددمنشی‌هایی بوده و هست، می‌گویند تاریخ تکرار می‌شود یعنی همین، ما تاریخ را فراموش می‌کنیم درسی که پیش روی‌مان اشت را فراموش می‌کنیم و آنگاه باز همان کار را می‌کنیم آدمی در فراموشکار است، این کتاب به زبان طنز به بیان نکات تلخ تاریخ روسیه پرداخته که آدم نمی‌داند بخندد یا وحشت کند، مورد دیگر این که مثل رولت روسی که همه یک شلیک توی سرشان می‌کنند و اگر شلیک موفق بود و مردند که هیچ و اگر گلوله‌ای در کار نبود و زنده بمانند صاحب ثروت می‌شوند بود، تشبیه کاملا دقیق و به جا.
M R
۱۴۰۲/۵/۲۷
کتاب خلاصه‌ای از تاریخ روسیه از ابتدا تا زمان گورباچف بود البته با قلم طنز. شاید نقطه قوت نوشتار کتاب بیان تاریخ سخت و طولانی روسیه همراه با نکته و عبارت‌های طنز امروزیه که برای مخاطب فارسی زبان آشنا و جذابه. هرچند گاهی عبارات طنز از قالب طنز معمولی وحتی دایره ادب خارج میشه درحالیکه میتونست طنز با رعایت حدود ادب اجتماعی پیش ببره. گذشته از این گاهی داستان تاریخی به دلیل ورود طنز و تغییر موقعیت ناتمام و در ابهام باقی میمونه. در واقع برای مخاطب صرف کتب تاریخی شاید راضی کننده نباشد اما برای علاقه مندان به طنز و تاریخ بطور توامان تجربه جالبی خواهد بود.
فائقه
۱۴۰۲/۴/۲۶
یه کتاب طنز فارسی هست که در مورد تاثیرات روسیه بر ایران ومسائل سیاسی آن صحبت میکنه ونگاهی گذرا در مورد تاریخ پر فراز ونشیب شوری سابق (روسیه) داره وکتابی که روسیه رو متفاوت معرفی میکنه و زنی در داستان دو اسم داره که اسمش مارتا هست وهمه اون رو کاترین صدا میکنن و این دو اسم هیچ ارتباطی انگار با هم بگم ندارن وباید بیشتر مردم ایران هم دو اسم دارن یکی اسم شناسنامه‌ای و دیگری اسم مستعار شاید این دو اسم بودن هم اونجا عادی باشه
Mz
۱۴۰۲/۶/۲۴
از این کتاب انتظار تاریخ روسیه و طنز داشتم.
از لحاظ تاریخی به نظرم اطلاعات خوبی میداد اما نه در حدی که انتظار داشتم. از لحاظ طنز من این نوع طنز رو نمی‌پسندم، به نظرم طنزی خوبه که مودبانه و تمیز باشه وگرنه صرف خندوندن به هر وسیله‌ای به نظرم هنر نیستش. اوایل کتاب رو دوست داشتم. اما از اواسط ش فقط به خاطر اطلاعات تاریخیش ادامه دادم که هر چند به نظرم حق مطلب رو ادا نمی‌کرد.
سیدعلی محروقی
۱۴۰۲/۶/۲۲
من همیشه عاشق خوندن تاریخ بودم اما وقتی فریور خراباتی عزیز اون رو با طعم طنز سرو کرده باشه دیگه اصلا نمی‌شه نخوندش. من که واقعا از خوندن کتاب لذت بردم با اینکه فکر نمی‌کردم اصلا خوندن تاریخ روسیه برام لطفی داشته باشه اما واقعا از مطالعه این کتاب حظ وافی رو بردم. از کتابراه به خاطر سلیقه خوبش ممنونم و امیدوارم شما هم به اندازه من از این گنجینه ادبی و طنز لذت ببرین.
علیرضا
۱۴۰۲/۵/۱۳
واقعا کتاب قشنگی بود. به نظرم پنج تا ستاره هم براش کمه. درسته ایراداتی داشت و بعضی جاها آدم گیج می‌شد که دقیقا چی شد یا بعضی جاها حس میکردی که بیش از حد از طنز استفاده شده، ولی باید این هم در نظر بگیرید که بیان طنز و شوخی ساختن از هرچیزی واقعا سخته و مطالعه طنز گونه یک موضوع موجب میشه که اون موضوع خیلی بیشتر توی ذهن باقی بماند. با تشکر از کتابراه.
زینب نظری
۱۴۰۲/۵/۲
اگه خوندن تاریخ براتون دشوار هست و علاقه مند هستید تا با تاریخ یه کشوری به صورت خلاصه و مفید آشنا بشید گزینه خوبیه ولی اگه بیشتر لز این بخوایم روش حساب کنیم نه! سطح طنز کتاب بدک نیست یه جاهایی یکم خنک و مبتذل میشه و انگار نویسنده حال نداشته بیشتر در مورد تاریخ روسیه تو جنگ‌های جهانی و.... توضیح بده در کل خوندنش برای گرفتن اطلاعات اولیه بدک نیست.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۴/۲۶
بسیار بسیار عالی اگر کسی دوست داره که تاریخ را مطالعه کنه ولی � کتاب‌های تاریخی زیاد خوشش نمیاد من این کتاب رو � درباره تاریخ روسیه هست بهش معرفی می‌کنم وسفارش می‌کنم که حتماً این کتاب را بخوله
تاریخشوروی تا زمان از هم گسیختگی به صورت کاملاً طنز به نگارش در اومده که واقعاً جای تشکر و تقدیر از نویسنده رو داره خیلی عالی بود
Am Sn
۱۴۰۲/۶/۱۳
اگر اهل مطالعه کتاب تاریخی هستید این کتاب رو اصلا توصیه نمیکنم چون فقط تیتر وار و شتابزده وقایعی از تاریخ روسیه رو لیست کرده و تقریبا در همه موارد روایت تاریخی قربانی ادبیات طنز متن شده، اون هم طنزی که خیلی فاخر و خاص نیست. بیشتر یک تاریخ خوانی سریع و ناقصه با ادبیات محاوره‌ای روزمره
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۱
از این نظر که کتابی تاریخی با حال و هوای طنزگونه بیان می‌شود بسیار قابل تحسین است ولی اینکه صرفا یک اثر هنری در ژانر کمدی باشد و کمی از خسته کننده بودن فضا بکاهد ایا معیارمناسبی برای سنجش آن هست؟ بنظر میاد که ریتم داستان از روند واحدی پیروی نمیکنه و مطالب با پراکندگی بیان شدند.
Mhbb H
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خیلی کتاب قشنگیه
هم اطلاعات تاریخی من رفت بالا
هم کلی خندیدم....
حقیقتا اطلاعات خیلی پایینی داشتم در مورد تاریخ🙄
با خوندن این کتاب، مثلا می‌فهمید که چطور استالین بر مسند قدرت نشسته،
کیا بهش کمک کردن...
و در آخر عاقبتشون چطور شد
این طنز زیبا رو حتما مطالعه کنید
H_ Aliakbari
۱۴۰۲/۵/۲۱
این کتاب تاریخ روسیه است که به زبان طنز نویسنده بیان میشه. کتابی جالب و خوندنیه.
بیان نویسنده در این کتاب به طوریه که تاریخ رو با شیوه دیگری و با زبان طنز روایت میکنه و باعث میشه از خوندنش خسته نشید و در حالی که مطالبی می‌آموزید از کتاب خوندن لذت ببرید.
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب طنزیمات رولت روسی

برای دریافت کتاب طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.