معرفی و دانلود کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

عکس جلد کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

فریور خراباتی در کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی با شوخی‌های دوپهلو و طنز انتقادی به سراغ تاریخ روسیه رفته است. طنز روایی او در کنار صدای امیرحسین رستمی به‌عنوان راوی این کتاب صوتی باعث جذاب شدن تاریخ برای مخاطب‌های متنوعی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

تاریخ روسیه از مسائل جذابی است که همیشه توجه خوانندگان و شنوندگان ایرانی را به خود جلب کرده است. فریور خراباتی در کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی با رویکردی طنز، تاریخ همسایه‌ی شمالی ایران را برای ما روایت می‌کند. اهمیت تاریخ معاصر روسیه بر جنبش‌ها و اتفاقات داخل ایران بسیار چشم‌گیر است و تحولات سیاسی و اقتصادی روسیه همیشه تاثیر مستقیمی بر تاریخ ایران داشته است. از انقلاب اکتبر گرفته تا جنگ سرد و پیش‌تر از آن جنگ‌های روسیه و ایران هرکدام باعث افزایش ضرورت آشنایی با تاریخ روسیه شده اما خشک بودن متن‌های تاریخی باعث نادیده گرفتن چنین ضرورتی بوده است. فریور خراباتی از یک سو این مشکل را برای خوانندگان و شنوندگانی که حوصله‌ی متن‌های سخت تاریخی را نداند حل کرده و از سوی دیگر تجربه‌ی جدیدی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی ایجاد کرده است.

روایت طنز فریور خراباتی باعث می‌شود که گوش دادن به تاریخ یک کشور خارجی به تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده تبدیل شود. او با استفاده از مشخصه‌های فرهنگی روسیه و ادغام آن با طنز امروزی فارسی لحظات جالبی را برای شنوندگان کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی ایجاد کرده است. اهمیت ادبیات روسیه برای خوانندگان و شنوندگان فارسی باعث آشنایی فراوان ایرانی‌ها با فرهنگ و سنت‌های روسی بوده است. فریور خراباتی از این آشنایی برای به سخره گرفتن شکست‌ها و پیروزی‌های تاریخی هردو کشور استفاده می‌کند و باعث می‌شود تا هم‌زمان که از تراژدی‌های تاریخی خودمان و دیگران درس می‌گیریم به شباهت اشتباهات مضحک پادشاهان و حاکمان بخندیم. فریور خراباتی باوجود شوخی‌های فراوان، تلاش می‌کند جنبه‌ی تاریخی روایت خود را حفظ کند. او با استفاده از مستندات تاریخی، شناخت خوبی از اتفاقات مهم تاریخی روسیه ایجاد می‌کند و اصطلاحات سیاسی مورد استفاده در بحث‌های تاریخی مربوط به روسیه را برای شنوندگان خود شرح می‌دهد.

فریور خراباتی برای روایت تاریخ روسیه تا قرن نهم میلادی به عقب می‌رود. فصل اول کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی با مهاجرت گروهی از وایکینگ‌ها، وارگ‌ها، آغاز می‌شود. او لحظات مهم تاریخ روسیه را با طنزی جذاب برای ما نقل می‌کند؛ چگونگی به حکومت رسیدن «یاروسلاو خردمند»، حمله‌ی مغول‌ها به روسیه، زندگی ایوان سوم معروف به ایوان کبیر، حکومت ایوان مخوف، به قدرت رسیدن رومانوف‌ها و انقلاب کمونیستی در اوایل قرن بیستم گوشه‌ای از جنبه‌های تاریخی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی است که با طنز و شوخی‌های فراوان همراه شده است. فریور خراباتی تلاش می‌کند طنز این اثر، مستندات تاریخی مطرح شده را زیر سؤال نبرد و با این کار باعث جذاب شدن مطالعه‌ی تاریخ برای افراد مختلف شده است. از نام فصل‌های کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی می‌توان به نوع و شیوه‌ی طنزپردازی فریور خراباتی در این کتاب صوتی پی برد؛ «نیکلای جونم ببخشید! دیگه باید بلند شید!»، «الکساندر دوم و گاهی مردم گناه هم دارند!»، «کاترین کبیر و طرح چندهمسری» و «پترکبیر باش نه پتر کله‌کبیر» بعضی از این سرفصل‌ها هستند. این کتاب صوتی با فروپاشی شوروی و حکومت گورباچف به پایان می‌رسد و در انتهای کتاب کلیدواژه‌ها و اصطلاحت مهم و پرکاربردی مانند «پلوتاریا»، «بورژوازی» و «جنگ سرد» شرح داده شده‌اند.

کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی با صدای امیرحسین رستمی و توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا تهیه و تولید شده است. لحن امیرحسین رستمی در این اثر صوتی متفاوت با چیزی است که معمولاً از او سراغ داشته‌ایم. او به‌عنوان یکی از بازیگران طنز مطرح در سینمای ایران، این بار با حفظ لحنی جدی باعث ایجاد تناقضی جالب بین شکل و موضوع روایت شده است. نسخه‌ی متنی این کتاب با همت کتاب کوچه انتشار یافته است.

کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ روسیه به‌طور خاص و علاقه‌مندان به تاریخ و سیاسیت جذاب خواهد بود. دوستداران کتاب‌های طنز از گوش دادن به این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

با فریور خراباتی بیشتر آشنا شویم

فریور خراباتی (Farivar Kharabati) روزنامه‌نگار، نویسنده و طنزپرداز اصفهانی است که در سال 1365 به دنیا آمده است. او علاوه بر نوشتن در ماهنامه‌ی «خط‌خطی» و روزنامه‌ی «بی‌قانون» در تولید برنامه‌های تلویزیونی «یک فنجان سلامت»، «ویتامین سه»، «یک‌یک»، «فرمول یک» و «شکرستان عروسکی» همکاری داشته است. «عجایب الاتفاقات» و «جفت‌پا وسط تاریخ» کتاب‌های دیگر فریور خراباتی هستند که درون‌مایه‌ی طنز و تاریخی جالبی در مورد دیگر کشورها دارند.

در بخشی از کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی می‌شنویم

نیکلای در ماه می 1868 متولد شد و زمانی که انقلاب 1905 روسیه اتفاق افتاد نیکلای دوم تزار روسیه بود. تا الآن دیگر باید متوجه شده باشید که تزار یک چیزی هست شبیه سزار؛ درواقع تزار همان سزار است. چون به مدت دو سه هزار سال مردم اروپا به دلایل نامعلومی زبانشان می‌گرفت؛ «سین» و «ز» را «تز» تلفظ می‌کردند. مثل همین برج پیزا که ایتالیایی‌ها آنقدر زبانشان می‌گرفت و به آن پیتزا می‌گفتند که آخرش هم برج پیزا همان پیتزای کج از کار درآمد و حتی همین پیتزای پپرونی که قرار بود پیزا باشد معروف به پیتزای پپرونی شد. البته این قانون درباره‌ی پیتزای قورمه‌سبزی هم صدق می‌کرد. یا مثلاً همین نیچه که اسم اصلی‌اش نیتزچشه بود که دو سه حرف آن را به‌زور حذف کردند و آخرش هم نیچه‌ای شد که گریست. کلاً کار سزارها و تزارها در همه‌ی کشورها یک کاری بود شبیه داعش که هر وقت مشغول غذا خوردن و بچه درست کردن نبودند سر همدیگر را می‌بریدند.

آخرین تزار روسیه فرزند الکساندر سوم بود که برخلاف بقیه‌ی روس‌ها نامش لئون و ولادیمیر نبود. اجداد الکساندر هم تعدادی الکساندر اول و دوم، تعداد فئودور اول تا دهم، تعدادی نیکلای اول و دوم و شاهزادگان آن‌ها هم سی چهل‌تا آناستازیا و کاترینا بود. خاطرتان هست که نیکلای اول در سال 1894 تزار روسیه شد؟ او جزو معدود تزارهایی بود که وقتی روی کار آمد سر کسی را نبرید و کسی را وسط درخت دو شقه نکرد و به همین دلیل ده سالی که از روی کار آمدنش گذشت همه پر رو شدند و به فکر انقلاب کردن افتادند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
وارگ‌ها گرگ‌وار فور وار می‌آیند
9 دقیقه
من مغولم، میغولم تو قولت
7 دقیقه
ایوان مضر، ایوان ژیلت، ایوان مخوف با طعم کچاپ
7 دقیقه
رومانوف‌ها، ما گوسفند نیستیم لعنتی‌ها
13 دقیقه
پتر کبیر باش نه پتر کله‌کبیر
8 دقیقه
امپراتریسی با کمک جلاد‌های مهربان
13 دقیقه
کاترین کبیر و طرح چندهمسری
2 دقیقه
پاول یکم؛ گودبای ایران
7 دقیقه
عمو کشور فروش بله
10 دقیقه
تفلیس، سفلیس دو نفر حرکت
4 دقیقه
الکساندر دوم و گاهی مردم گناه هم دارند
9 دقیقه
گرجستانم را پس بده
5 دقیقه
الکساندر دوم؛ نون تو خریدوفروش ملکه سرورم
3 دقیقه
الکساندر سوم؛ کمی آهسته‌تر زیبا
17 دقیقه
نیکلای دوم؛ گرگم و گله می‌برم
6 دقیقه
ماجرای تزارویچ و دردسر والدین
9 دقیقه
پیش‌درآمد انقلاب 1905 - بخش اول
7 دقیقه
پیش‌درآمد انقلاب 1905 - بخش دوم
8 دقیقه
جنگ جهانی اول
12 دقیقه
نیکولای جونم ببخشید دیگه باید بلند شید
9 دقیقه
رو رو راسپوتین
4 دقیقه
دولت کرانسکی و پیش‌درآمد انقلاب اکتبر
8 دقیقه
لنین؛ کچل پرحاشیه
7 دقیقه
تورتسکی در کوی نیک‌نامان ما را گذر ندادند
6 دقیقه
استلاین کم بکش همیشه بکش
3 دقیقه
خروشچف؛ صدایی شبیه خوردن بیسکوئیت
3 دقیقه
برژنف فساد کن، تو فساد کردنت زیباست
3 دقیقه
گورباچف بای‌بای
6 دقیقه
برخی از اصطلاحات و کلیدواژه‌های کمونیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طنزیمات رولت روسی
نویسنده
راویامیرحسین رستمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

Erfan amiri
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام و وقت بخیر میخواستم تبریک بگم به کتابراه و به امیرحسین رستمی عزیز و فریور خراباتی بابت این شگفت انگیزه دوست داشتنی این کتاب عاشق کننده واقعا محشره واقعا مثه یه معشوق زیبا و با مزه و کیوت انسان رو محو و جلب و جذب خودش میکنه و واقعا با تمام سادگی و رو راستی کاملا تاریخ روسیه رو شرح می‌دهد واقعا باید تبریک و دست مریزاد گفت
Masoume
۱۴۰۲/۳/۲۵
عالی بود😍 فریور خراباتی واقعا نویسنده توانا و طنازی هست. ترکیب نگارش عااااالی فریور خراباتی و خوانش امیرحسین رستمی خیلی خوب بود و به نظرم صدا و خوانش ایشون با نوع طنز کتاب هماهنگ بود. با این کتاب هم تاریخ روسیه رو مرور میکنی و هم از طنز خاص و فوق العادش لذت می‌بری.
Faeghe Aghili
۱۴۰۲/۶/۱۳
روایتی واقعی از تاریخ روسیه با لحن جوانان این روزگار؛ طنازی یبپروا و کمی حتی بی ادبانه مثل تئاترهای بهزاد محمدی
Sima Khodaei
۱۴۰۲/۸/۲
خود داستان جالب بود. بد نبود ولی من با خوانش آثای رستمی ارتباط نگرفتم
زهرا بیدارمنش
۱۴۰۲/۳/۲۱
عالی عالی عالی ممنون از آقای خراباتی بابت قلم طنازشون و خوانش محشر آقای رستمی
محمد مکرم
۱۴۰۲/۱۰/۵
بنظرم کتاب تاریخی بهتره هجو نباشه
مریم
۱۴۰۲/۹/۲۵
شنیدن واقعیت با بیان طنز بسیار جالب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

برای دریافت کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.