معرفی و دانلود کتاب عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه

عکس جلد کتاب عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه
قیمت:
56000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت به اکنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت به اکنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه

کتاب عادت به اکنون یکی از آثار پرفروش نیل ای فیوری، نویسنده و روانشناس برجسته‌ی اهل آمریکاست. در این اثر مخاطب مجموعه‌ای از توصیه‌های سودمند و گرانبها خواهید بود که در صورت به کار بستن آن‌ها در زیستِ روزمره‌تان، در کمترین زمان ممکن، تحولاتی مثبت و سازنده را در شخصیت خود، و همچنین، در کیفیت زندگی خویش، مشاهده خواهید نمود.

درباره کتاب عادت به اکنون

فصل نخست کتاب عادت به اکنون (The Now Habit) با نقل قولی درخشان از جرج برنارد شاو، نمایشنامه‌نویس ایرلندی، آغاز می‌شود: «یک انسان سالم، مشتاق است تا در زندگی به فعالیت‌های مفید بپردازد و کیفیت زندگی خود را بهتر و بهتر کند.»

دکتر نیل ای. فیوری با نقلِ این جمله‌ی جالب توجه در ابتدای کتاب عادت به اکنون، به روشنی هرچه تمام‌تر، تعریف خاص خویش از سلامت فکر و روان را ارائه نموده است. مطابق این تعریف، انسان تا جایی سالم و طبیعی محسوب می‌شود که در خود یارای انجام فعالیت‌های ثمربخش را بیابد، و به قول معروف، از نیرو و زمان خویش به بهترین شکل ممکن استفاده کند. در غیر این صورت، حتماً مشکلی اساسی در میان است که باید هرچه سریع‌تر از میان برداشته شود. اما این مشکل اساسی می‌تواند ناشی از چه عواملی باشد؟ به عبارتی، چرا بسیاری از انسان‌ها (که مطابق تعریفِ ارائه‌شده در کتاب حاضر، ناسالم به شمار می‌روند) نمی‌توانند چنان‌که باید و شاید به انجام کارهایی که دوست دارند بپردازند، و این‌چنین، از احساس شیرین و رضایت‌بخش «مفید بودن» سرشار گردند؟ پاسخ این پرسش اساسی، به تفصیل در کتاب عادت به اکنون مورد بحث قرار گرفته است.

نیل ای. فیوری در این اثر، ابتدا در مقام تشخیص، از عواملی سخن می‌گوید که میل به طفره‌روی و اهمال‌کاری را در آدمی برمی‌انگیزند، و سپس، در مقام درمان و تجویز، از راه‌های غلبه بر این عوامل بحث می‌کند.

مثلاً یکی از مهم‌ترین عللِ عادت به تنبلی و طفره‌روی در افراد گوناگون، وجود گرایشات کمال‌طلبانه در آن‌هاست. بسیاری از ما، به این علت میلی به انجام فعالیت‌های دلخواه خود نشان نمی‌دهیم که پیشاپیش از نتیجه‌ی این فعالیت‌ها هراس داریم. چرا؟ زیرا در ذهن خود، فقط و فقط به بهترین نتیجه‌ی ممکن فکر می‌کنیم. اما به زعم نگارنده‌ی کتاب عادت به اکنون، واقعیت زندگی به ما می‌آموزد که چیزی تحت عنوان «بهترین نتیجه» وجود ندارد. در هر کاری می‌توان بهتر و بهتر بود. هر فعالیتی که به پایان رسیده، قطعاً به شیوه‌ای بهتر نیز قابل انجام بوده است. با این حال، اگر ما مدام به فکرهای کمال‌گرایانه‌ی این‌چنینی بچسبیم، هرگز هیچ کاری را آغاز نمی‌کنیم! پس باید یک بار برای همیشه این تمایل افراطی به کمال را از ذهن و ضمیر خود بزداییم.

البته کمال‌گرایی تنها یکی از بی‌شمار مرض‌های فکریِ مخرب و بازدارنده‌ای است که در این اثر مورد بحث قرار گرفته. چنان‌که خود به مطالعه‌ی کتاب بنشینید، خواهید دید که در هر فصلِ آن، یک عادت یا گرایش فکریِ ناپسند خاص مورد بحث قرار گرفته، و شیوه‌ی اجتناب از آن نیز، با زبانی ساده ارائه شده است. مخلص کلام این‌که در این کتاب، بناست با تمرین‌ها و آموزه‌هایی آشنا شوید که در نهایت، با هدف یاری رساندن به خواننده در جهت اعتلا در حیطه‌های گوناگون زندگی، نگاشته و عرضه شده‌اند.

کتاب عادت به اکنون نخستین بار در سال 1988 به انتشار رسید، و خیلی زود، به عنوان اثری مفید در حوزه‌ی روانشناسی عمومی، به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شد.

آمازون از کتاب عادت به اکنون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین عناوین حیطه‌ی خودیاری در سراسر جهان یاد نموده است. گفتنی است که ترجمه‌ی فارسی این اثر، به قلم ترانه طبری صورت گرفته و انتشار آن به همت نشر کلک آزادگان میسر گشته است.

نکوداشت‌های کتاب عادت به اکنون

- من کتاب عادت به اکنون از دکتر فیوری را منبعی درخشان و سودمند برای دانشجویان رشته‌ی روانشناسی می‌دانم. (دکتر اندرو کاندی)
- «عادت به اکنون» سودمندترین کتاب برای افرادی است که خواهان رهایی از بارِ سنگین گذشته، و بدل شدن به شخصی کارآمدند. (لیزا راتستین)
- همواره خواندن کتاب عادت به اکنون را به همکاران، دوستان و آشنایان خود، توصیه می‌کنم. زیرا این کتاب مملو از راهنمایی‌های روشن و ثمربخش برای زندگی عملی است. (دکتر لیزا کیل)

کتاب عادت به اکنون مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی خودسازی و خودپروری مخاطبین اصلی نیل ای. فیوری در کتاب عادت به اکنون‌اند.

با نیل ای. فیوری بیشتر آشنا شویم

نیل ای. فیوری (Neil Fiore) به سال 1941، در ایالات متحده‌ی آمریکا، دیده به جهان گشوده است. او دکتر روانشناس و سخنران انگیزشی است. آثار نوشتاری وی عمدتاً حول محور موضوعاتی چون اهمال‌کاری، کمال‌گرایی، برنامه‌ریزی، رشد شخصیتی و ... می‌گردند.

نیل ای. فیوری به عنوان روانشناس در کالج کالیفرنیا، و به عنوان مشاور و راهنما، در برخی از بهترین مراکز صنعتی ایالات متحده، مشغول به کار بوده است. او همچنین، مقالاتی در نشریات معتبر جهان، از جمله مجله‌ی علمی - پژوهشیِ «پزشکی نیوانگلند» و مجله‌ی تخصصی «ساینس دایجست»، به رشته‌ی تحریر درآورده است.

«عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه» و «قوی‌ترین بخش وجودتان را بیدار کنید» دو کتابِ ترجمه‌شده از نیل ای. فیوری به زبان فارسی‌اند.

در بخشی از کتاب عادت به اکنون می‌خوانیم

نخستین گامی که باید بردارید بسیار آسان است و تا کنون هیچ یک از کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده، از شما نخواسته است چنین کاری انجام دهید: یک هفتۀ دیگر نیز طبق روال معمول خود از انجام دادن کارهایتان طفره بروید. من به شما آموزش خواهم داد که آگاه باشید چگونه و در چه زمان‌هایی از انجام دادن کارهای خود طفره می‌روید. فقط به رفتارهای خود به طور عینی توجه داشته باشید و مانند یک پژوهشگر مردم‌شناس که به ثبت رفتار و مراسم یک فرهنگ بیگانه می‌پردازد و هیچ گونه قضاوتی در بارﮤ آن ندارد، رفتار کنید. در بارﮤ خودتان به قضاوت نپردازید و رفتارتان را مورد تحلیل قرار ندهید. اکنون فقط بر آگاه شدن از الگوهای رفتاری فعلی خود متمرکز باشید.

مشاهده کنید که چگونه وقتتان را می‌گذرانید. وقتی واقعاً کاری مفید انجام می‌دهید، چه کار می‌کنید؟ به این نکته توجه داشته باشید که آن اوقات چگونه با زمانی که مشغول هستید، ولی کاری مفید انجام نمی‌دهید، تفاوت دارند. دشواری برآورد مدت زمانی که صرف انجام یک پروژه، جا به جایی درون‌شهری یا رسیدن به موقع در یک قرار ملاقات می‌شود، اغلب بخشی از طفره‌روی به شمار می‌آید. مدیریت واقع‌بینانۀ زمان و ساختار تمرکز بر تعهدات، ابزارهایی ضروری هستند که رفتارهای شما را از طفره‌روی به انجام کار مفید تغییر می‌دهند. اگر شما همیشه دیر می‌رسید، غرق پرداختن به جزییات می‌شوید، نزدیک شدن به موعد پایان کار، غافل‌گیرتان می‌کند و از انجام ده‌ها پروژه طفره می‌روید و وقت کافی برای تفریح و روابط خود ندارید، دارای مشکل مدیریت زمان هستید.

نظریه‌های بسیاری در این زمینه که چرا انسان‌ها در مدیریت زمان مشکل دارند، وجود دارد. اما با وجود آن نظریه‌ها، این مشکلات برای بیش‌تر ما به صورت یک واقعیت باقی مانده است. ما نیاز به ساختاری داریم که ما را در رابطه با سپری شدن زمانمان و این که چگونه آن را صرف می‌کنیم، هوشیار نگه دارد.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسنده
پیش‌گفتاری بر ویرایش جدید
دیباچه
تبدیل یک طفره‌رو به انسانی کارامد
مفهوم جدید طفره‌روی
عادت به اکنون
انتظار تغییرات شگفت‌آوری را داشته باشید
1- چرا از انجام کارهای خود طفره می‌رویم
علایم هشداردهندﮤ طفره‌روی
دیدگاهی مثبت در بارۀ روان انسان
بدترین منتقد ما، خودمان هستیم
پاداش طفره‌روی
2- ما چگونه طفره‌روی می‌کنیم
آگاه شوید که چگونه وقت خود را سپری می‌کنید
گزارش روزانۀ طفره‌روی
ایجاد ایمنی: نخستین گام مهم برای رهایی از طفره‌روی
3- چگونه با خودتان صحبت کنید
پیام‌های ویرانگر
قدرت انتخاب
پنج گفت و گوی ذهنی برای مشخص کردن آدم‌های طفره‌رو از انسان‌های کارامد
4- تفریح بدون احساس گناه، انجام کار با کیفیت بالا
اهمیت تفریح
روش جذب: روشی برای انگیزه دادن به خود
نخست تفریح بدون احساس گناه، سپس کاری با کیفیت بالا
5- چیرگی بر موانع اقدام به کار
سه مانع مهم
ابزار شمارﮤ یک: تفکر سه‌بعدی و تقویم معکوس
ابزار شمارﮤ دو: کارکرد نگرانی
ابزار شمارﮤ سه: شروع مکرر
6- برنامه‌ریزی نکردن
حتی انسان‌های کارامد نیز نیاز به یک روش کاری دارند
روان‌شناسی معکوس
چگونه از روش کارهای برنامه‌ریزی نشده استفاده کنیم
تنظیم کارهای برنامه‌ریزی نشده
7- کار کردن در حالت روان بودن
استفادﮤ بیش‌تر از مغز
این فقط نخستین پیش‌نویس کار شماست
چگونه تمرکز کنیم؟
تمرین تمرکز
تمرین آسودگی
حالت روان بودن را در برنامۀ خود بگنجانید
8- ایجاد تغییرات جزیی در مسیر پیشرفت
موانع برنامه‌ریزی شده
بازگشت‌پذیری و توانمندی
تمرکز: کنترل پراکندگی افکار
تمرین و برنامه‌ریزی ذهنی
تعیین هدفی مؤثر
9- وجود آدم‌های طفره‌رو در زندگی شما
مدیریت کسانی که طفره‌روی می‌کنند
تعهد در برابر اطاعت
تمرکز بر آغاز کار در برابر اتمام کار
انتقاد کردن یا به نتیجه رسیدن
زندگی با یک طفره‌رونده
سخن پایانی
سپاس‌نامه
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه
نویسنده
مترجمترانه طبری
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-7996-02-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
56000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت به اکنون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عادت به اکنون

برای دریافت کتاب عادت به اکنون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.