معرفی و دانلود کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی

عکس جلد کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی

کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی، کتابی مرجع درباره‌ی هایپرتروفی عضلانی است که یکی از مشهورترین دانشمندان علوم ورزشی و ورزشکاران بدنساز جهان، برد شونفلد آن را نوشته است. این کتاب، همه‌چیز در این حوزه را کاملاً بررسی کرده است؛ از مطالعات علمی راجع به چگونگی ساخت عضلات در ورزش تا چگونگی طراحی برنامه‌ی ورزشی شخصی برای استفاده از نهایت توان ژنتیکی فرد در عضله‌سازی.

درباره‌ی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی

هایپرتروفی عضلانی به معنای افزایش اندازه‌ی عضلات اسکلتی است و در ورزش‌هایی مثل پرورش اندام و بدنسازی، یکی از کلیدی‌ترین واژه‌ها به حساب می‌آید. داشتن یک بدن تراشیده و عضلانی، خصوصاً برای مردان، بسیار جذاب است؛ به طوری که بسیاری از آن‌ها، هزینه‌ی زیادی را برای رفتن به باشگاه بدنسازی، خرید انواع مکمل‌ها و رعایت رژیم غذایی خاص صرف می‌کنند تا بدنی با عضله‌های حجیم و خوش‌ترکیب داشته باشند. به خاطر همین است که یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران و البته دانشمندان این حوزه، برد شونفلد (Brad J. Schoenfeld)، با نوشتن کتاب‌های متعدد در این زمینه، به کمک افراد می‌آید. کتاب‌های برد شونفلد، همه، درباره‌ی عضله‌سازی و هایپرتروفی عضلانی است؛ ولی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی (Science and Development of Muscle Hypertrophy)، کامل‌ترین کتابی است که در این حوزه‌ی تخصصی وجود دارد.

برد شونفلد که به خاطر تحقیقاتش در زمینه‌ی بدنسازی و تناسب اندام، تا به حال جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی دوایت دی. آیزنهاور را به دست آورده است، خود، یکی از قهرمانان رشته‌ی پرورش اندام و مربی بسیاری از قهرمانان این رشته نیز بوده. او تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی علوم ورزشی و به خصوص عضله‌سازی انجام داده است و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، بارها به عنوان مربی و متخصص حضور یافته. او، در مقدمه‌ی کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی، اظهار می‌کند که به خاطر نوشتن چنین کتاب کاربردی، جامع و کاملی درباره‌ی هایپرتروفی عضلانی، بسیار خوشحال است.

در کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی از موضوعات کاملاً علمی و آکادمیک در زمینه‌ی ساخته شدن عضله، تا موضوعات بسیار کاربردی مثل ارائه‌ی برنامه‌ی تغذیه و آموزش ورزش‌هایی برای عضله‌سازی، مطرح می‌شود. نویسنده در ابتدا، به موضوعات کلی مثل معرفی دستگاه عصبی-عضلانی می‌پردازد. در فصل دوم، سازوکارهای هایپرتروفی بررسی می‌شود. فصل سوم درباره‌ی سنجش هایپرتروفی عضلانی است. در فصل چهارم، همه‌ی متغیرهای تمرین مقاومتی که بر عضله‌سازی نقش دارند مثل حجم، بار، انتخاب تمرین و... و تأثیر هرکدام بر هایپرتروفی موردبحث قرار می‌گیرد. فصل پنجم به معرفی و بررسی روش‌های تمرینی پیشرفته اختصاص دارد. فصل ششم درباره‌ی نقش تمرین‌های هوازی در هایپرتروفی است. عوامل مهم در توسعه‌ی هایپرتروفی بیشینه، طراحی برنامه‌ی ویژ‌ه‌ی هایپرتروفی بیشینه و تغذیه‌ی ویژه‌ی هایپرتروفی از دیگر مباحثی است که در کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی به طور کامل بررسی می‌شود.

کتاب حاضر تمام رنگی است و با تصاویر، عکس‌های رنگی و جداول متعدد، یادگیری را بسیار آسان‌تر می‌کند. همین طور نکات کلیدی در کادرهایی ویژه نظر مخاطب را به خود جلب می‌دارد. در انتهای هر فصل نیز، نکات مهم آن فصل به صورت خلاصه آمده است. نکات تغذیه‌ای مفید، روش‌های اندازه‌گیری، طراحی برنامه‌ی اختصاصی و... این کتاب را برای همه‌ی علاقه‌مندان این حوزه، نه‌فقط محققان و دانشجویان، مناسب و کاربردی کرده است.

کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی را دکتر علی صمدی و دکتر جواد طلوعی‌آذر ترجمه کرده‌اند و انتشارات مبانی آن را به چاپ رسانده است.

کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی نه‌تنها می‌تواند یک مرجع برای دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی باشد، برای مربیان، ورزشکاران و حتی علاقه‌مندان به تناسب اندام و افزایش حجم عضله هم بسیار مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی می‌خوانیم

عضلات پشت از تمرین در همه سطوح حرکتی سود می‌برند. به ویژه سطوح فرونتال و سهمی برای به حد مطلوب رساندن رشد عضلانی باید مورداستفاده قرار گیرند. عضلات پشتی بزرگ زمانی که حرکت نزدیک شدن بازو در سطح فرونتال انجام می‌شود، در حد بیشینه فعال می‌شوند.

تمرین‌های بارفیکس و لت سیم‌کش با چرخش داخلی دست‌ها (دست‌ها رو به صورت) بهترین تمرین‌ها برای به‌کارگیری عضلات پشتی بزرگ‌اند (82 ،154) فاصله دست‌ها در این حرکات تفاوت اندکی در فعال شدن عضلات ایجاد می‌کند، اما تغییر وضعیت دست‌ها از عرض شانه به دو برابر عرض شانه می‌تواند به تحریک کامل این عضلات کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: پاسخ‌ها و سازگاری‌های وابسته به هایپرتروفی عضلانی به استرس فعالیت ورزشی
فصل 2: سازوکارهای هایپرتروفی
فصل 3: سنجش هایپرتروفی عضله
فصل 4: نقش متغیرهای تمرین مقاومتی در هایپرتروفی
فصل 5: روش‌های تمرینی پیشرفته
فصل 6: نقش تمرین هوازی در هایپرتروفی
فصل 7: عوامل مهم در توسعه‌های هایپرتروفی بیشینه
فصل 8: طراحی برنامه ویژه هایپرتروفی بیشینه
فصل 9: تغذیه ویژه هایپرتروفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی
نویسنده
مترجمعلی صمدی، جواد طلوعی آذر
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-622-6882-36-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی

برای دریافت کتاب علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.