معرفی و دانلود کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی

عکس جلد کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی

کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی تألیف برد شونفلد، یکی از جامع‌ترین منابع دنیا در مورد شیوه‌های افزایش حجم عضلات است و می‌کوشد به شکلی علمی و عملی آن را آموزش دهد. شونفلد که دکترای فیزیولوژی دارد و از مشهورترین مربیان تناسب‌اندام آمریکاست، در این کتاب برنامه‌ای کاربردی برای تمرین بدنی و راهنمایی علمی جهت تغذیه‌ی مناسب ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند در زمانی کوتاه ماهیچه‌هایی حجیم و بدنی تراشیده داشته باشید.

درباره‌ی کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی

هایپرتروفی عضلانی به معنای حجیم‌تر کردن اندازه‌ی ماهیچه‌ها و عضلات بدن است. در این فرآیند تلاش می‌شود سلول‌های مؤثر عضلات تغییر اندازه دهند و بزرگ‌تر شوند. محققان از دو شیوه‌ی عمده برای هایپرتروفی نام می‌برند؛ در روش اول که برای ورزش‌های مقاومتی و طولانی ایده‌آل است، ذخیره‌ی گلیکوژن ماهیچه‌ها بیشتر می‌شود (سارکوپلاسمی). ولی در روش دوم که مناسب ورزش‌های قدرتی و سرعتی است، بخش‌های انقباضی ماهیچه‌ها یا اندازه‌ی میوفیبریل‌ها افزایش می‌یابند (میوفیبریلار). انتخاب هر یک از این روش‌ها به نوع ورزش حرفه‌ای یا میزان تناسب‌اندام یا حتی زمان بستگی دارد. برای مثال برای یک وزنه‌بردار روش دوم یا میوفیبریلار بسیار مؤثر خواهد بود در حالیکه برای یک فوتبالیست روش سارکوپلاسمی کارایی بیشتری خواهد داشت. اما هایپرتروفی صرفاً با ورزش به دست نمی‌آید بلکه ترکیبی از تغذیه، رژیم و تمرین است. بنابراین برای تحقق آن باید به علم پزشکی و تغذیه هم توجه داشت. کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی (Science and Development of Muscle Hypertrophy) تألیف برد شونفلد (Brad Schoenfeld) یکی از کامل‌ترین منابع علمی موجود در مورد این شیوه است. نویسنده با شناخت کامل فیزیولوژی بدن انسان و علم روز، تمرین‌ها و شیوه‌ی تغذیه‌ای را پیشنهاد می‌دهد که برای افزایش عضلات بسیار مؤثر هستند.

برد شونفلد در رشته‌ی بدن‌سازی هم چهره‌ای آکادمیک و هم حرفه‌ای محسوب می‌شود. او استاد دانشگاه و کارشناس هایپرتروفی است و از سوی دیگر مربی خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای بوده. او با درک مناسب فیزیولوژی و پتانسیل بدن انسان، در نوشتن برنامه‌های تمرینی حرفه‌ای کاملاً متبحر است. شونفلد در کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی به مفاهیم کلی این فرآیند می‌پردازد و می‌کوشد با ترکیب کردن علم و تجربه، ابزارهای آن را توسعه دهد. او کتابش را در هفت فصل تدوین کرده است:

برد شونفلد در فصل اول کتابش در مورد رابطه‌ی ورزش و هایپرتروفی بحث می‌کند و به همه‌ی عواملی می‌پردازد که می‌توانند باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شوند. در فصل بعدی که به سازوکارهای هایپرتروفی اختصاص دارد، او رفتارهای سلولی، مولکولی و ژنتیکی را در این فرآیند بررسی می‌کند. متخصصان تمرین‌های هایپرتروفی را به دو بخش کلی تقسیم می‌کنند: مقاومتی و هوازی. نویسنده در فصل سوم بحث تمرین‌های مقاومتی را پیش می‌کشد و نقش آن‌ها را در بزرگ شدن عضلات بیان می‌نماید. او در این قسمت مطالعات تمرینی خود را ارائه می‌دهد و همه‌ی عناصر موجود در تمرینات مقاومتی را تحلیل می‌کند. در فصل بعدی هم به ورزش‌های هوازی می‌پردازد و از تأثیر آن‌ها می‌گوید. شونفلد در فصل پنجم کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی به عوامل ژنتیکی مؤثر بر آن اشاره کرده و کم‌وکیف این موضوع را بررسی می‌کند. در بخش بعدی برنامه‌ی تمرینی طراحی‌شده‌ی خود را ارائه می‌دهد و درنهایت در بخش آخر برنامه‌ای ویژه برای تغذیه پیشنهاد می‌کند.

کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی حسام‌الدین اکبری و عباسعلی گایینی منتشر کرده است.

کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران و علاقه‌مندان به رشته‌های تناسب‌اندام و زیبایی‌اندام می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند. این راهنما برای همه‌ی آن‌هایی است که می‌خواهد بدنی حجیم‌تر و عضلانی‌تر داشته باشد.

با برد شونفلد بیشتر آشنا شویم

برد جی. شونفلد، مربی ورزشی، سخنران و مؤلف آمریکایی و یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های پرورش اندام این کشور محسوب می‌شود. او از دانشگاه راکی مانتِین دکترای فیزیولوژی گرفته و هم‌اکنون استاد علوم ورزشی دانشگاه لمان در نیویورک است. شونفلد مربی اختصاصی خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان آمریکایی بوده. او علاوه‌بر کار عملی در زمینه‌ی پژوهشی هم فعالیت‌های زیادی داشته و تاکنون بیش از 250 مقاله در زمینه‌های تمرینات و تغذیه‌ی ورزشی ارائه داده است. برد شونفلد در سال 2016 برنده‌ی جایزه‌ی تناسب‌اندام دوایت آیزنهاور شده و در سال 2018 جایزه‌ی سال انجمن NSCA آمریکا را به دست آورد. برد شونفلد چند کتاب تخصصی پرفروش هم نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب «قوی و تراشیده» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی می‌خوانیم

هرچند به نظر می‌رسد شواهد نشان می‌دهند تمرین هوازی می‌تواند به رشد عضلانی افراد بی‌تحرک منجر شود، اما افزایش هایپرتروفی کل عضله لزوماٌ انعکاس‌دهنده‌ی آن چیزی نیست که در سطح تار عضلانی رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد تغییرات هایپروتروفیایی تمرین‌های هوازی -همسو با ماهیت استقامتی آنها- ویژه‌ی تارهای نوع I باشد. هاربر و همکارانش دریافته‌اند سطح مقطع تارهای نوع I پس از 12 هفته تمرین با چرخ کارسنج در گروهی از زنان سالمند غیرورزیده تقریباٌ 16 درصد افزایش یافته و تغییری در تارهای نوع IIa دیده نشده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: پاسخ‌ها و سازگاری‌های وابسته به هایپرتروفی به فشار فعالیت ورزشی
قصل 2: سازوکارهای هایپرتروفی
فصل 3: ‌ نقش متغیرهای تمرین مقاومتی در هایپرتروفی
فصل 4: نقش متغیرهای تمرین مقاومتی در هایپرتروفی
فصل 5: عوامل مؤثر بر حداکثر گسترش هایپرتروفی
فصل 6: طراحی برنامه‌ی ویژه‌ی هایپرتروفی بیشینه
فصل 7: تغذیه ویژه‌ی هایپرتروفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی
نویسنده
مترجمحسام الدین اکبری، عباسعلی گایینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-600-355-328-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی

برای دریافت کتاب مبانی علمی هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.