معرفی و دانلود کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

عکس جلد کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

خلاقیت استعدادی نیست که برخوردار بودن از آن محدود به تعداد خاصی از انسان‌ها باشد. ریک روبین در کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی، خلاقیت را از عناصر سازنده و بنیادی هستی یک انسان می‌داند. شاید فکر کنید خلاقیت، یک توانایی فوق‌العاده و دور از دسترس شماست، اما نویسنده‌ی این کتاب پرفروش ساندی تایمز که خود سال‌ها تجربه‌ی همکاری با خلاق‌ترین هنرمندان را داشته است به شما می‌گوید که فقط باید یاد بگیرید که چگونه خلاقیت را در خود تقویت کنید. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

عادت آزاردهنده‌ی ذهن ما این است که همیشه به دنبال فرمول‌بندی و دسته‌بندی امور مختلف است و میل دارد در مورد هر مسئله‌ای قانون‌های حاکم بر آن را کشف کند. درحالی‌که واقعیت این فرایند، محدود کردن نگاهمان به جهان و امکانات مختلف و فراوان آن است. به باور ریک روبین در کتاب عمل خلاقانه، ترس‌هایمان ما را وادار می‌کنند برداشت‌های محدودی را برای خود برگزینیم و از حصار همان‌ها به جهان نگاه کنیم. اما این فرایند رایجی که ذهن ما طی می‌کند، مانع بزرگی بر سر راه خلاقیت است.

کتاب عمل خلاقانه (The Creative Act) از ریک روبین (Rick Rubin) تکه‌ها و فشرده‌هایی از سال‌ها تجربه‌ی او و درک و دریافتش از هنر و چگونگی خلق اثر هنری است. او قصد دارد در این کتاب نکات راهگشایی را در اختیار ما بگذارد که به کمک آن‌ها ذهنمان و خلاقیتی که در درون هر کدام از ما هست را آزاد کنیم. ریک روبین در ابتدای کتاب خود اذعان می‌کند که این تکه‌ها فقط ایده‌های او هستند که هیچ‌کدام به اثبات نرسیده‌اند. او خوانندگان کتاب خود را دعوت می‌کند تا خودشان درباره‌ی مطالب کتاب قضاوت کنند. نکات مفید آن را جدا کنند و چیزهایی که قبول ندارند را کنار بگذارند.

برای خلاق بودن و دریافت الهام حتماً لازم نیست با پدیده‌ای عجیب روبه‌رو شویم. خلاقیت به نوع نگاه ما و زاویه‌ی دید ما به معمولی‌ترین امور دور و اطرافمان احتیاج دارد. خلاقیت در متن هستی تک‌تک ما جریان دارد، تنها باید بتوانیم آن را به چنگ آوریم. ریک روبین فکر می‌کند نباید از تجربه بترسیم و باید هر امکانی که پیش روی ماست را امتحان کنیم. خیلی اوقات میان چیزی که فکر می‌کنیم و چیزی که در واقعیت تحقق پیدا می‌کند فاصله و تفاوت زیادی وجود دارد. اگر نترسیم و پای خود را وسط دریای تجربه بگذاریم، درهای خلاقیت هم به روی ما باز می‌شوند.

کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی را نشر میلکان با ترجمه‌ی آراز بارسقیان به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

  • اثری شگفت‌انگیز و الهام‌بخش درباره‌ی خلق هنر، خلاقیت و کار هنرمند. کتاب عمل خلاقه، تمام هنرمندان و نویسندگان را قلباً خوشحال خواهد کرد و کمکشان می‌کند تا با احساسی تازه و جهت‌یابی نو کار خودشان را ادامه دهند. این کتاب یک اثر هنری درخشان است. (ان لموت)

  • ریک روبین در کتاب عمل خلاقانه، جوهره‌ی تجربیات و آموزه‌هایش از چند دهه تهیه و ضبط موفق موسیقی را جمع‌آوری کرده و اثری الهام‌بخش خلق کرده است. (گاردین)

  • برای ریک روبین هنر، شکل نهایی تحقق بخشیدن به خود است؛ نجوای پرشکوهی که روح را تعالی می‌بخشد. با این وصف یک هنرمند چطور می‌تواند از ایده به خلق آن برسد؟ ریک روبین در کتاب عمل خلاقانه برای دست‌یابی به این هدف فرایند روش‌مند و ترکیبی از جسارت، الهام و نکات کاربردی را پیشنهاد می‌کند. (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عمل خلاقانه ایده‌هایی الهام‌بخش و مفید را در اختیار نویسندگان، هنرمندان و تمام کسانی می‌گذارد که سهم و قدر ارزشمند خلاقیت را در زندگی خود می‌شناسند.

با ریک روبین بیشتر آشنا شویم

فردریک جی روبین (Frederick Jay Rubin) مشهور به ریک روبین، تهیه‌کننده‌ی مشهور صنعت موسیقی آمریکایی است. در شهرت او همین بس که تابه‌حال نامش در مجله‌ی تایم به‌عنوان یکی از صد نفر قدرتمند و صاحب‌نفوذ در جهان و در شبکه‌ی ام‌تی‌وی (MTV) به‌عنوان مهم‌ترین تهیه‌کننده‌ی بیست سال گذشته آورده شده است.

ریک روبین در سال 1963 در نیویورک متولد شد. او از بنیانگذاران و مدیران کمپانی‌های موسیقی مشهوری مثل کلمبیا رکوردز (Columbia Records) و آمریکن رکوردینگز (American Recordings) بوده و با هنرمندان سرشناس زیادی در سطح جهانی همکاری کرده است. در لیست این هنرمندان و گروه‌های هنری کسانی مثل لانا دل ری (Lana Del Rey)، اَدل (Adele)، متالیکا (Metallica)، اِمینم (Eminem)، لینکین پارک (Linkin Park) و نصرت فاتح علی خان (Nusrat Fateh Ali Khan) هم حضور دارند.

در بخشی از کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی می‌خوانیم

برای هنرمند، این عمل غیرارادی ممکن است حکم مانع را داشته باشد. بزرگ‌کردن میدان دید اجازه‌ی ایجاد لحظات بهتری برای توجه و تجمیع را می‌دهد و باعث ساختِ گنجینه‌ای از مصالحی برای برداشت‌های بعدتر می‌شود. رسم، تجسم برخورد ما با یک مفهوم است. این ممکن است برای رسیدن به وضعیت ذهنی مدنظر خودمان به کار آید. وقتی دست به تکرار تمرین گشودن حواس خودمان به جهان بیرون می‌زنیم، به یک موقعیت گشوده‌ی مداوم‌تر زنده نزدیک می‌شویم. ما عادت می‌سازیم، عادتی که در آن توسعه‌دادن هوشیاری منشِ معمولِ حضور ما در عالم هستی محسوب می‌شود. عمیق‌تر‌کردن این رسم یعنی همانا سوار‌شدن بر روابطی عمیق‌تر با منشأ. در حالی ‌که مشغول درک‌کردن دخالت صافی‌مان هستیم، بهتر از قبل می‌توانیم ضرب‌آهنگ و جریان اطرافمان را متوجه شویم. همین اجازه می‌دهد به‌طرزی هماهنگ‌تر با آن‌ها همراه شویم.

وقتی به چرخه‌های کره‌ی زمین دقت می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم با توجه به فصل‌های آن زندگی کنیم، اتفاق چشمگیری می‌افتد: ارتباط برقرار می‌کنیم. ما خود را بخشی از یک کل بزرگ‌تر می‌دانیم، بخشی که به‌طور مداوم خود را باززایی می‌کند. بعد شاید آن‌وقت باشد که بتوانیم از نیروی همه‌جا حاضرِ قَدرقُدرت استفاده ببریم و بر موج خلاقیتش سوار شویم. برای اینکه بتوانیم از رسم خود پشتیبانی کنیم، شاید لازم است برنامه‌ای روزانه بریزیم و خود را درگیر آیین خاصی در زمان‌هایی خاصی از روز یا هفته بکنیم. اشاراتی که داریم، نیاز نیست بزرگ و پرطمطراق باشد. آیین‌های کوچک هم تغییرات بزرگ ایجاد می‌کند. می‌توانیم تصمیم بگیریم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، سه نفس عمیق بکشیم. همین عمل کوچک باعث می‌شود روز را درست، سر جا و در لحظه شروع کنیم. شاید وعده‌های غذایی خود را با تمرکز بخوریم، هر تکه را آرام و با لذتی وافر. روزانه در طبیعت راه برویم و به هرچیزی که وارد دیدگان ما می‌شود، به دیده‌ی حق‌شناسی و ارتباط‌برقرار‌کردن بنگریم. پیش از خواب لحظه‌ای برای حس‌کردن اِعجاز احساسی که ضربان قلب ما می‌دهد، کنار بگذاریم، برای حرکت خون از طریق رگ‌ها.

فهرست مطالب کتاب

همه خالق‌اند
با دقت گوش‌دادن
منشأ خلاقیت
هوشیاری
ظرف و صافی
امر نادیدنی
به‌دنبال سرنخ‌ها
ساختن رسم
غوطه‌ور‌شدن؛ آثار هنری بزرگ
طبیعت در حکم معلم
هیچ‌چیز ثابت نیست
نگاه به باطن
خاطرات و نیمه‌خودآگاه
همیشه آنجاست
زمینه
شکِ به خود
جورش کنید
عامل حواس‌پرتی
همکاری
نیت
قواعد
خلافش صادق است
شنیدن
صبر
ذهنیت مبتدی
الهام‌گرفتن
عادت‌ها
بذرها
تجربه‌کردن
همه‌چیز را امتحان کنید
ساخت‌وساز
شتاب
زاویه‌دید
گذر از یکنواختی
تکمیل‌کردن
ذهنیت سرشار
تجربه‌گرا و تمام‌کننده
قواعد موقتی
بزرگی
موفقیت
جداییِ متصل؛ ایجاد امکان
سرمستی
وجه مشترک
غیررقابتی
جوهره
ملحقات
بی‌توجهی‌کردن؛ نشنیده‌گرفتن صداها
خودآگاهی
درست در مقابل دیدگان ما
زمزمه‌ی نابهنگام
منتظر غافل‌گیری باشید
انتظارات زیاد
گشودگی‌
در مجاورتِ رعدوبرق
بیست‌وچهار ساعتِ روز، هفت روزِ هفته؛ ماندن در وضعیت
خودانگیختگی؛ لحظات خاص
چطور انتخاب کنیم؟
سایه‌ها و درجه‌ها
دلالت‌ها؛ هدف
آزادی‌
تسخیرشده
چه‌چیزی به شما جواب می‌دهد؟ باورداشتن
اقتباس
ترجمه
شروعی ترو‌تازه
متنِ اثر
انرژی در اثر هنری
پایان‌دادن برای شروعی تازه؛ باززایی
بازی
عادت هنر؛ سَنگا
منشورِ خود
به حال خود رهایش کن
تعاون
دوراهی خلوص
نگهبان دروازه
چرا هنر بسازیم؟
هارمونی
آنچه به خود می‌گوییم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی
نویسنده
مترجمآراز بارسقیان
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-254-479-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی

برای دریافت کتاب عمل خلاقه: شیوه‌ای برای هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.