معرفی و دانلود کتاب فصل‌های زندگی

عکس جلد کتاب فصل‌های زندگی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فصل‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فصل‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فصل‌های زندگی

کتاب فصل‌های زندگی خلاصه‌ای از ایده‌ها، مشاهدات و نظرات جیم ران است که در طول چهار دهه از زندگی خودش به دست آورده و سعی دارد تا چشم‌اندازی از اتفاقات، فرصت‌ها و چالش‌های زندگی را به تصویر بکشد.

این کتاب به عنوان منبعی جهت یاد دادن دستورالعمل‌هایی برای چگونه موفق شدن یا شکست نخوردن نوشته نشده است. اگر زندگی قادر بود که پاسخ‌هایی مشخص به چنین پرسش‌های قدیمی و کهنه بدهد، هم اکنون هر کدام از ما در حال لذت بردن از موفقیت‌هایمان بودیم. در واقع آن چیزی که برای شخصی راهی برای رسیدن به موفقیت است امکان دارد شخص دیگری را به بدبختی بکشاند. قطعا خداوند هرکدام از ما را منحصر به فرد آفریده بنابراین هرکدام از ما پاسخی منحصر به فرد هم در مقابل چالش‌های زندگی خواهیم داشت.

جیم ران در کتاب بسیار خواندنی و کاربردی فصل‌های زندگی (The seasons of life‬)، زندگی را به فصل‌های متغیر سال تشبیه کرده است؛ فصل‌ها به شکلی همیشگی و بدون توقف در حال تغییر هستند و ما انسان‌ها باید بیاموزیم که چگونه از این تغییرات به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

هدف جیم ران از نوشتن کتاب «فصل‌های زندگی» این است که برای شما منظره و چشم‌اندازی از رویدادهای زندگی ترسیم کند که برای انسان پیش می‌آید؛ فرصت‌هایی که به صورت اتفاقی در اختیار انسان قرار می‌گیرد؛ تصمیماتی که انسان در لحظه‌ها و حالات مختلف روحی باید بگیرد و در کل به چالش کشیدن و زیر سؤال بردن زندگی.

در واقع این کتاب به عنوان یک رساله کاربردی و جامع است که از رویدادهای مختلف در زندگی تشکیل شده و راه‌حل‌های مقابله با آن‌ها، راه و روش‌های موفق شدن در کار و زندگی و جلوگیری از شکست و تسلیم نشدن در برابر آن‌ها را در بردارد و برای شما بسیار کاربردی و مفید است.

جیم ران را بیشتر بشناسیم:

اِمانوئِل جیمز ران یا به اختصار جیم ران در شهر واشنگتن در سال 1309 چشم به جهان گشود. افرادی همانند جیم ران (Jim Rohn) با کلام نافذشان می‌توانند کیفیت زندگی افراد بسیاری را بهبود بخشند. سمینارهای جیم ران در آمریکا و سراسر دنیا، انگیزه بخش هزاران نفر در دنیا شده است.

جیم ران مربی و استادی چیره‌دست در زمینه‌ی رشدِ شخصی بوده است؛ به طوری که در زمان حیاتش بیشتر از 5 میلیون نفر در سراسر دنیا در سمینارهای او شرکت کرده بودند و میلیون‌ها نفر هنوز هم آثار و آموزه‌های او را مطالعه می‌کنند.

جملات برگزیده‌ی کتاب فصل‌های زندگی:

- من برای شما زندگی‌ای پر از ثروت، سلامتی و شادی آرزو می‌کنم، زندگی‌ای که مملو از صبر، خرد و دانش است و در آن از تأثیر ایمان برای دست‌یابی به آنچه در رویا دارید، غافل نمی‌شوید. (جیم ران)
- ما قادر به تغییر شرایط و فصل‌ها نیستیم، اما می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. (جیم ران)
- بهار زندگی مجالی است برای بهره بردن از فرصت‌ها، دوستی‌ها، عشق و ایده‌ها.
- تابستان زندگانی مجالی است برای مراقبت و پرورش.
- پاییز زمدگانی مجالی است برای برداشت میوه و محصول تلاش‌های بهار

در بخشی از کتاب فصل‌های زندگی می‌خوانیم:

زمستان همانندِ بهار، فصلی است که می‌تواند در میانه‌ی فصل‌های دیگر، چند روزی نمایان شود و بگذرد و قدرت بی‌مثال خود را به رخ کشد. در چله‌ی تابستان، هنگامی که همه‌ی حواس ما جمع مراقبت از محصولات‌مان است، زمستان می‌تواند به صورت گذرا بر سرمان خراب شود و این تهدیدی برای از بین رفتنِ میوه‌های تلاش‌ها و کوشش‌های‌مان است. زمستان می‌تواند چهره‌ی تهدیدآمیز خود را در فصل فرصت‌ها یعنی بهار به رخ ما بکشد.

و اگر ما نتوانیم پاسخی سریع به آن بدهیم، می‌تواند تنها با یک توفان عواقب فاجعه‌باری ایجاد کند و فصل فرصت‌ها بی‌حاصل شود به طوری که مجبور شویم برای یافتن فرصت‌های جدید یک سال دیگر صبر کنیم. زمستان می‌تواند در فصل دروی محصول یعنی پاییز، پیش از موقع مُقَرَر از راه برسد و درست در همان زمانی که خود را آماده‌ی برداشت پاداش‌های تلاش‌ها و کوشش‌های‌مان می‌کردیم، برای‌مان محصولات و نتایجی کم‌ارزش باقی گذارد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجمان
درباره‌ی جیم ران
1: چرخه‌ها و فصل‌های زندگی
2: تأثیر محیط بر شرایط
3: ارزش منش
4: الگوی تغییر قابل پیش‌بینی و ثابت
5: بهار
6: تابستان
7: پاییز
8: زمستان
9: شکست: بهترین شروع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فصل‌های زندگی
نویسنده
مترجمامیررضا هاشمی، توحید فریدونی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-118-211-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فصل‌های زندگی

امیرحسین خالداری
۱۴۰۱/۱۰/۶
جیم ران یکی از بهترین و موقق‌ترین مربی‌های موفقت در جهان بود
فلسفه زندگی و دانش ایشون واقعا زیبا و تاثیر گذاره
بهتون پیشنهاد میکنم کنات دوازده ستون موفقیت رو هم حتما بخونین اگه به چنین نوشته‌هایی علاقه دارین
مریم جعفری
۱۴۰۰/۶/۱۳
سلام بنظرم ترجمه روانی نداشت جملات با پیچ وتاب نوشته شده جوری که منظور نویسنده زیاد واضح نیست واحتیاج به تامل داره تافهم بشه
nadiya roodaki
۱۳۹۹/۸/۴
کتاب مفید و کاربردی بود واقعا عالیی
جواد قربانی
۱۴۰۲/۱/۱۹
بسیااااار جالب و آموزنده کاش زودتر با جیم ران آشنا میشدم
عفت مرادی
۱۴۰۰/۶/۲۶
خیلی قشنگ و زیبا واقعیتها را بیان کرده.
تشکر از کتابراه
Amir H
۱۳۹۹/۸/۲
کتابی بی نظیر برای همه، در هر سنی
سعدی علی خانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عالی بود باید 10 بار خوند
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب فصل‌های زندگی

برای دریافت کتاب فصل‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.