معرفی و دانلود کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی!

برای دانلود قانونی کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی!

جیسون فرید و دیوید هاینمیر هانسن در کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی! این ایده را که پیشرفت افراد یا شرکت‌ها، به بیش‌ازاندازه کارکردن وابسته است، رد می‌کنند و نشان می‌دهند که برای رسیدن به توسعه، باید اثربخش‌بودن را جایگزین بهره‌وریِ بیش‌تر کرد. به باور آن‌ها، رمز موفقیت، نه ساعت‌های کاری و تولیدِ بیشتر، بلکه اتلاف کمترِ زمان، حواس‌پرتی و اضطراب است، زیرا باعث پیشگیری از استرس می‌شود.

درباره‌ی کتاب لازم نیست دیوانه‌ وار کار کنی!

احتمالاً تابه‌حال افراد زیادی را دیده‌اید که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، دیر به خانه می‌روند، آخر هفته و در روزهای تعطیل هم مشغول‌اند، اما همچنان کمبود وقت دارند. آن‌ها به این وضعیت افتخار می‌کنند و مدام می‌گویند وقت سر خاراندن ندارند. ازطرفی، این روزها اصطلاحی رایج شده که ظاهراً نشان‌دهنده‌ی میزان علاقه به کار است: «من دیوانه‌وار عاشق کارکردن هستم!» این افراد معمولاً کمبود خواب دارند، در جلسه‌های بی‌پایان و گاهی بی‌مورد شرکت می‌کنند، مشغله‌های ذهنی‌شان بسیار زیاد است و وقت کافی برای زندگی شخصی و خانواده‌ی خود اختصاص نمی‌دهند، اما اغلب آن‌ها با وجود کارِ بی‌وقفه، کم‌تر نتیجه می‌گیرند؛ چرا؟

جیسون فرید (Jason Fried) و دیوید هاینمیر هانسن (David Heinemeier Hansson) معتقدند در بسیاری موارد اگر کسی در هفته حدود چهل ساعت کار می‌کند و باز هم زمان کم می‌آورد، باید در انتخاب کارها یا شیوه‌ی انجام‌دادن آن‌ها تجدیدنظر کند. این دو فعال اقتصادی در کتاب لازم نیست دیوانه‌ وار کار کنی! (It Doesn't Have to Be Crazy at Work)، دو دلیل اصلی برای اعتیاد به کار را حواس‌پرتی‌های فیزیکی و مجازی، و وسواس بیمارگونه برای رشد عنوان می‌کنند؛ زیرا حواس‌پرتی موجب تکه‌تکه‌شدن روزِ کاری به لحظه‌های کاری کوچک و زودگذر می‌شود و وسواس نیز انتظارات بالا و غیرواقعی، و در نتیجه استرس ایجاد می‌کند. به باور این دو نویسنده، استرس از سازمان به کارمندها، از یک کارمند به کارمند دیگر و سپس از کارمندها به مشتری منتقل، و هرگز در یک نقطه از کار متوقف نمی‌شود؛ بلکه در زندگی شخصی جریان می‌یابد و به روابط شخصی با دوست‌ها، خانواده و فرزندها نیز سرایت می‌کند.

جیسون فرید و دیوید هاینمیر هانسن معتقدند آشفتگی و اضطراب در محیط کار نباید یک وضعیت طبیعی قلمداد شود و کارمندها باید آرامش داشته باشند. از نظر آن‌ها آرامش در محل کار به معنای حفظ زمان و توجه افراد، تقریباً چهل ساعت کار در هفته، داشتن انتظارات معقول، وقتِ استراحت فراوان، داشتن یک افق نمایان، جلسه‌ها را به‌عنوان آخرین راه‌حل درنظرگرفتن، ابتدا در قیدوبند زمان نبودن و بعد زمان‌سنج بودن، استقلال بیشتر و وابستگی کمتر، اقدامات پایدار در بلندمدت و سرانجام سودآوری بیشتر است. کتاب لازم نیست دیوانه‌ وار کار کنی! نوشته‌ی جیسون فرید و دیوید هاینمر هانسن را انتشارات برآیند با ترجمه‌ی سید محمد اعظمی‌نژاد و عزیز میردار منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب لازم نیست دیوانه‌ وار کار کنی!

  • مثل یک مکالمه‌ی فوری برای انجام کسب‌وکارها. (وال استریت ژورنال)
  • کتابی سرگرم‌کننده، بسیار خوب و نمادین. بدون تردید بهترین کتاب مدیریتی است که امسال منتشر شد. (اکونومیست)
  • مختصر و مفید؛ نویسنده‌های کتاب، شیوه‌ی اداره‌ی بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی را به چالش می‌کشند. (فایننشال تایمز)
  • هر فصل کتاب پُر از نکته‌هایی عمیق و کاربردی به نظر می‌رسد و تقریباً هر چیزی که توضیح می‌دهد، قابلیت اجرایی دارد. (800-CEO-READ)
  • هرکسی که کسب‌وکارهای کوچک، اما موفقی را اداره می‌کند، به‌ویژه آن‌ها که بیشتر به رفاه کارکنان اهمیت می‌دهند تا نتیجه‌ی نهایی، باید از توصیه‌های عملی و صریح جیسون فرید و دیوید هاینمیر هانسن قدردانی کنند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب لازم نیست دیوانه‌ وار کار کنی! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کارآفرین‌ها و صاحبان کسب‌وکار که به‌دنبال بازدهی منطقی و آرامش در محیط کارشان هستند، پیشنهاد می‌شود.

با جیسون فرید و دیوید هاینمیر هانسن بیشتر آشنا شویم

جیسون فرید و دیوید هاینمیر هانسن از سال 2003 به‌عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری شرکت بیس‌کمپ (Basecamp) را اداره می‌کنند. جیسون فرید 49‌ساله است و در دانشگاه آریزونا درس خوانده، دیوید هاینمیر هانسن نیز 43 سال دارد و دانش‌آموخته‌ی مدرسه‌ی اقتصاد کپنهاگن است. از بهترین کتاب‌هایی که این دو فعال اقتصادی نوشته‌اند می‌توان به کتاب‌های «بازنگری در کار»، «واقع‌بین باشید!»، «واقعیت‌های جدید در دنیای کسب‌وکار» و کتاب حاضر اشاره کرد. همه‌ی این کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت و رهبری کسب‌وکار نوشته و به فارسی نیز منتشر شده است.

در بخشی از کتاب لازم نیست دیوانه‌‌ وار کار کنی! می‌خوانیم

شما نمی‌توانید از کل دنیا بیشتر و سریع‌تر کار کنید. همیشه کسی وجود دارد که می‌خواهد مانند شما سخت کار کند؛ افراد برای کار کردن حریص‌اند یا حتی حریص‌تر.

تصور این‌که شما می‌توانید سخت‌تر و طولانی‌تر از شخص دیگری کار کنید، باعث می‌شود تا اعتبار بسیار زیادی به تلاش خودتان بدهید و اعتبار کافی برای تلاش دیگران قائل نباشید. اگر درخواست بدهید تا دربرابر 1000 ساعت کار‌ شخصی دیگر شما 1001 ساعت کار کنید، قرار نیست شرایط به‌نفع شما تغییر کند. ‌ ‌

یک وضعیت بدتر این است که مدیران معمولاً افراد خاصی را با این ‌عنوان ‌که «اخلاق کاریِ» عالی‌ای دارند، نگه می‌دارند، زیرا آن‌ها همیشه حاضرند، همیشه در دسترس‌اند و همیشه کار می‌کنند. این یک نمونۀ وحشتناک از اخلاقِ کاری و نمونه‌ای عالی از کسی است که بیش از حد کار می‌کند.

یک اخلاقِ کاری عالی، به‌معنی کار کردن در هر زمانی که از شما خواسته‌شده نیست، بلکه به‌معنی پایبند بودن به کاری است که گفته‌اید انجام می‌دهید؛ انجام کار روزانۀ منصفانه، احترام به کار، احترام به مشتری، احترام به همکاران، عدم‌اتلاف وقت، عدم‌ایجاد کار غیرضروری برای دیگران و سنگ نینداختن در کارها. اصولاً، اخلاقِ کاری یعنی فرد خوبی بودن، به‌طوری‌که دیگران بتوانند روی او حساب کنند و از کار کردن کنارش لذت ببرند. پس اگر کار کردنِ بیشتر از دیگران خوب نیست، افراد چگونه از هم پیشی بگیرند؟

افراد در کار از‌ هم پیشی می‌گیرند، چون با استعداد هستند؛ خوش‌شانس هستند؛ در زمان مناسب در جای مناسبی قرار دارند؛ می‌دانند چگونه با دیگران کار کنند؛ می‌دانند چگونه یک ایده را بفروشند؛ می‌دانند چه چیزی مردم را به حرکت درمی‌آورد؛ می‌توانند برای دیگران داستان بگویند؛ می‌دانند کدام جزئیات مهم‌اند و کدام نیستند؛ می‌توانند در هر موقعیتی تصاویر کوچک و بزرگ را ببینند؛ می‌دانند چگونه کاری را با یک فرصت انجام دهند و دلایل بسیار دیگر.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدمۀ مترجمان
متن اختصاصی نویسندگان کتاب برای خوانندگان فارسی‌زبان
فصل اول: نخست
فصل دوم: جاه‌طلبی خود را محدود کنید
فصل سوم: از زمان خود محافظت کنید
فصل چهارم: فرهنگتان را پرورش دهید
فصل پنجم: فرایند خود را موشکافی کنید
فصل ششم: مراقب کسب‌وکارتان باشید
فصل هفتم: واپسین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی!
نویسنده،
مترجمسید محمد اعظمی نژاد، عزیز میردار
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-6466-79-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی!

سید داوود موسوی نسب
۱۴۰۲/۹/۱۴
این کتاب برای افرادی مثل من که تراکتوری کار میکنند، آب روی آتیشه، توصیه میکنم شدید البته به شرط عمل!!!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی!

برای دریافت کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.