معرفی و دانلود کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی: رهایی از قید و بندها و قدرت پذیرش تغییر

عکس جلد کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی: رهایی از قید و بندها و قدرت پذیرش تغییر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی: رهایی از قید و بندها و قدرت پذیرش تغییر

سوزان دیوید روانشناس و استاد دانشکده پزشکی هاروارد بعد از بیست سال تحقیق و مشاوره، تجربیات خود را در کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی گرد آورده است. نویسنده‌ی این کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال معتقد است که انعطاف‌پذیری هیجانی باعث می‌شود خود را از اسارت الگوهای مخرب رها کنیم و با ایجاد عادت‌ها و رفتارهای بهتر، به موفقیت برسیم.

درباره‌ی کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی

در چند دهه‌ی اخیر کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی و مثبت‌نگری پرفروش شده‌اند. آن‌ها به شما می‌گویند که همیشه لبخند بزنید و ذهن شما را پر از جملات انگیزشی می‌کنند. اما وقتی بعد از خواندن این کتاب‌ها به محیط اطرافمان نگاه می‌کنیم، واقعیت جلوه‌ای دیگر دارد. دنیای اطراف ما آن‌طور که در این کتاب‌ها توصیف می‌شوند، بدون غم و رنج نیست. درواقع این‌ کتاب‌ها مانند مسکّن‌های موقت، فقط مدتی درد ما را آرام می‌کنند. اما اگر بخواهیم واقعاً در زندگی خودمان تغییری ایجاد کنیم، باید به سراغ کتاب‌هایی برویم که روانشناسان و متخصصان آن را تأیید کرده‌اند. کتاب انعطاف پذیری هیجانی (Emotional Agility) یکی از همین کتاب‌هاست.

سوزان دیوید (Susan David) بعد از نوشتن چند مقاله‌ی موفق در هاروارد بیزینس ریویو و سخنرانی‌های تدتاک در زمینه‌ی انعطاف‌پذیری هیجانی، تصمیم گرفت که نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق و تجربه‌ی خود را در یک کتاب بنویسد. کتاب انعطاف پذیری هیجانی حاصل بیست سال تحقیق و فعالیت نویسنده در حوزه‌ی روانشناسی است و در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد. اگر از نشخوارهای ذهنی زیاد خوابتان نمی‌برد و ساعت 2 شب به این فکر می‌کنید که چرا شریک عاطفی‌تان شما را ترک کرده یا هزار فکر دیگر، احتمالاً باید با پدیده‌ای به نام انعطاف‌پذیری هیجانی بیشتر آشنا شوید.

انعطاف‌پذیری هیجانی یعنی افکار و احساسات خود را نادیده نگیرید و با آن‌ها نجنگید. اگر عقیده دارید که باید ذهنتان را خالی از فکرهای بیهوده کنید،‌ در اشتباه هستید. اتفاقاً باید احساساتی را که دارید بپذیرید و شجاعانه و دلسوزانه با آن‌ها کنار بیاید. شما با این کار در لحظه زندگی می‌کنید. افرادی که با اصطلاحات روانشناسی آشنا هستند، احتمالاً با خود فکر می‌کنند که «ذهن‌آگاهی» نیز همین رویکرد را دارد. این مفهوم در دو رویکرد روان‌شناختی مبتنی بر پذیرش و تعهد شناختی – رفتاری نقش مهمی دارد. اما سوزان دیوید از اصطلاحات خاص خود در کتاب انعطاف پذیری هیجانی استفاده می‌کند. او برای ساده کردن مباحث روانشناختی برای مخاطب عام، مثال‌های زیادی در کتاب ذکر می‌کند (حتی مثال‌هایی از زندگی شخصی‌اش) و توصیه‌هایی ساده برای پیاده کردن مفهوم انعطاف‌پذیری هیجانی در زندگی شخصی ارائه می‌دهد.

نویسنده در ابتدای هر فصل نموداری رسم کرده است که چهار بخش دارد و مفهوم حرکت از انعطاف‌ناپذیری به انعطاف‌پذیری یا همان حرکت از اسارت به رشد را به‌خوبی بیان می‌کند. برای طی کردن این مسیر،‌ باید چهار مرحله‌ی رویارویی، فاصله گرفتن، دنبال کردن ارزش‌های خود و پیش رفتن را پشت سر بگذارید. بیشتر کتاب نیز در مورد این چهار مرحله است. سوزان دیوید دو فصل انعطاف‌پذیری هیجانی در محل کار و پرورش فرزندانی با انعطاف‌پذیری هیجانی را نیز برای تکمیل بحث اصلی به کتاب اضافه کرده. اگر به چنین مباحثی علاقه دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم که کتاب انعطاف پذیری هیجانی را بخوانید. همچنین اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی انعطاف‌پذیری هیجانی بدانید، سری به سایت خانم سوزان دیوید بزنید. اثر پیش رو با ترجمه‌ی سوما فتحی در اختیار علاقه‌مندان به کتب روانشناسی قرار گرفته و انتشارات میلکان، آن را روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی

  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای‌تودی
  • بهترین کتاب سال آمازون
  • کتاب پیشنهادی فوربز برای رهبران کسب‌وکارها
  • برنده‌ی جایزه‌ی Books for a Better Life
  • برنده‌ی جایزه‌ی مؤسسه‌ی کسب‌وکار Axiom

نکوداشت‌های کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی

  • در زمانه‌ای که ساکت کردن سروصداهای مزاحم ذهنمان بیش از پیش دشوار شده، کتاب انعطاف پذیری هیجانی به کمکمان می‌آید تا با نگاه کردن به درونمان، آرام شویم. سوزان دیوید ما را دعوت می‌کند که به‌جای شورش علیه احساساتمان، مشاهده‌شان کنیم و با آن‌ها دوست شویم. (آریانا هافینگتن، نویسنده‌ی کتاب «انقلاب خواب»)

  • سوزان دیوید در کتاب انعطاف پذیری هیجانی به ما می‌آموزد که زبان احساسات خود را درک کنیم و با برقراری ارتباط با احساس خود،‌ زندگی بهتری داشته باشیم. سوزان یکی از محققان برجسته در زمینه‌ی احساسات، شفقت و بینش به خود است. همه باید این کتاب را بخوانند. (سوزان کین، نویسنده‌ی کتاب «قدرت سکوت»)

  • احساس کردن یک چیز است و کنترل بر آن چیز دیگری است. سوزان دیوید به ما نشان می‌دهد که چگونه احساسات زندگی ما را تسخیر نمی‌کنند. این کتاب خودیاری واقعاً به بهبود حال شما کمک می‌کند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب «دوباره فکر کن»)

  • کتابی علمی، پر از استدلال، الهام‌بخش و نو که به ما می‌گوید چگونه بهترین خودمان باشیم. سوزان دیوید در کتاب انعطاف پذیری هیجانی علم و عمل را با یکدیگر ترکیب کرده و اثری خواندنی پدید آورده است. (پت میشل، نویسنده‌ی کتاب «تبدیل شدن به یک زن خطرناک»)

  • کتابی که عمل به توصیه‌های آن راحت است و هر خواننده‌ای می‌تواند آن را بخواند. (دانیل گلمن، نویسنده‌ی کتاب «هوش هیجانی»)

کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر حل چالش‌ها و مشکلات زندگی برای شما دشوار است و فکر می‌کنید که از پس احساسات و افکار خود برنمی‌آیید، کتاب انعطاف پذیری هیجانی را بخوانید. البته متخصصان علم روانشناسی (مخصوصاً روان‌شناسانی که در دو رویکرد شناختی - رفتاری و پذیرش مبتنی بر تعهد فعالیت دارند) توصیه می‌کنند همه‌ی افراد این کتاب را بخوانند.

با سوزان دیوید بیشتر آشنا شویم

سوزان دیوید متولد آفریقای جنوبی است و هم‌اکنون با خانواده‌اش در بوستون زندگی می‌کند. وی فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی و پست‌دکترای تحقیقات احساسات از دانشگاه ییل و همچنین استاد روانشناسی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و مدیر مؤسسه‌ی کوچینگ بیمارستان مک‌لین است. این نویسنده مدیریت گروه‌ مشاوره‌ی کسب‌وکار روانشناسی مبتنی بر شواهد (Evidenc Based Psychology) را هم برعهده دارد که مشتریان بسیاری مانند سازمان ملل و مجمع جهانی اقتصاد در سراسر جهان به آن جذب شده‌اند. مقالات و تحقیقات وی در هاروارد بیزینس ریویو،‌ تایم و وال‌استریت ژورنال منتشر می‌شوند. سوزان دیوید برنده‌ی جایزه‌ روانشناس برتر دانشکده پزشکی هاروارد است و بر مبحث انعطاف‌پذیری هیجانی در خانواده،‌ محل کار و جامعه تمرکز دارد.

در بخشی از کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی: رهایی از قید و بندها و قدرت پذیرش تغییر می‌خوانیم

واکنش‌های نامنعطف ممکن است ناشی از باور به داستانی قدیمی و خود‌ویرانگر باشد که میلیون‌ها بار به خودتان گفته‌اید:«من بازنده‌م.» یا «همیشه حرف اشتباهی می‌زنم.» یا «همیشه موقعی که باید برای چیزی که لایقش هستم بجنگم، کوتاه می‌آم.» انعطاف‌ناپذیری ممکن است نشئت گرفته از عادت کاملاً طبیعیِ استفاده از میان‌بُر‌های ذهنی و پذیرفتن فرضیه‌ها و قوانین تجربی‌ای باشد که ممکن است زمانی به درد شما خورده باشند در کودکی، در ازدواج اول، در مراحل اولیه‌ی شغلتان اما حالا به دردتان نمی‌خورند: «نمی‌شه به آدم‌ها اعتماد کرد.»، «آسیب می‌بینم.»

تعداد زیادی از تحقیقات نشان می‌دهند که انعطاف‌نا‌پذیری هیجانی اسیر‌شدن به‌وسیله‌ی افکار، احساسات و رفتار‌هایی که به دردمان نمی‌خورند با گستره‌ای از بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است. درحالی‌که انعطاف‌پذیری هیجانی انعطاف‌پذیربودن در برابر افکار و احساسات، به‌طوری که بتوانید واکنش مناسبی به موقعیت‌های روزمره داشته باشید کلید سلامتی و موفقیت است.

بااین‌حال، انعطاف‌پذیری هیجانی این نیست که افکار‌تان را کنترل کنید یا خودتان را مجبور کنید افکار مثبت‌تری داشته باشید. زیرا تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که تلاش برای وادار‌کردن افراد به تغییر افکارشان از به‌اصطلاح منفی («این ارائه رو گند می‌زنم.») به مثبت («حالا می‌بینی، می‌ترکونم.») معمولاً جواب نمی‌دهد و در واقع ممکن است نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. انعطاف‌پذیری هیجانی درباره‌ی رهاکردن، آرام‌شدن و هدفمندانه‌تر زندگی‌کردن است؛ درباره‌ی انتخاب نحوه‌ی واکنش به سیستم هشدار هیجانی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: از ‌انعطاف‌ناپذیری به انعطاف‌پذیری
فصل دوم: اسیر
فصل سوم: رهایی از اسارت
فصل چهارم: رویارویی
فصل پنجم: فاصله‌گرفتن
فصل ششم: شناسایی و دنبال‌کردن ارزش‌های خود
فصل هفتم: پیش‌رفتن؛ اصل تغییرات کوچک
فصل هشتم: پیش‌رفتن؛ اصل الاکلنگ
فصل نهم: انعطاف‌پذیری هیجانی در محل کار
فصل دهم: پرورش فرزندانی با انعطاف‌پذیری هیجانی
فصل یازدهم: جمع‌بندی
سپاسگزاری
یادداشت‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی: رهایی از قید و بندها و قدرت پذیرش تغییر
نویسنده
مترجمسوما فتحی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-254-409-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی

الهام دائی زاده
۱۴۰۲/۶/۵
کتاب بسیار عالی خواندن آن را توصیه میکنم. با کمک آن می توانید فراز و نشیب های زندگی و ناکامی ها را با خویشتن پذیری، بصیرت و ذهن باز پشت سر بگذارید. روش جدیدی از عملکرد را پیش پایتان میگذارد تا به تمامی پتانسیال هایتان برسید. کتابی قدرتمند، در مورد دربر گرفتن ارزش های درونی، مصمم تر بودن و ایجاد تغییرات معنا دار.
محمد زرگران
۱۴۰۳/۲/۱
نمیدونم چجوری از اثرگذاری این کتاب روی اضطرابم صحبت کنم. مثل آب روی آتیش بود با خوندنش احساس نمیکنین که فقط خودتون دچار مشکل شدین و احساسات ما همه یکسانه. اصلا روانشناسی زرد نیست و از طریق پذیرش و خود آگاهی بهتون کمک میکنه
ماریا عدالت
۱۴۰۲/۱۲/۱
عادت به عادت، قدم به قدم. جمله‌ای که از این کتاب به یادگار در ذهنم باقی خواهد ماند. کتاب بسیار آموزنده با ترجمه‌ی بسیار روان و خوب است البته به شرطی که در وجودمان آمادگی تغییر و کمی ذهن اگاهی وجود داشته باشد
سمیه قاسمی
۱۴۰۲/۸/۶
تجربه‌ای که از مطالعه‌ی این کتاب دارم به کلمه نمیاد، انگار اون قدر این تجربه به قلبم و روحم نشسته که اگر با کلمه عالی بود، مفید بود یا... توصیف کنم، به اون تجربه‌ام خیانت کردم.
Shamim__24
۱۴۰۳/۲/۳
خیلی خیلی عااالی بود، امیدوارم بتونم توصیه‌های خوبش رو توی زندگیم عملی کنم، مطمئنم که زندگیم رو از این رو به اون رو میکنه.
Roghayyeh Abbasi
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
کتاب بسیار خوبی هست خیلی خوب رها شدن از افکار منفی رو توضیح داده و راه حل و تمرین‌های بسیار مفیدی داره
سمانه خادمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بسیااار خوب بود خیلی از اتفاقات گذشته خودم رو تونستم حلاجی کنم. ترجمه بسیار روانی داشت.
مجتبی مصطفوی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب بسیار مفید و کاربردیه ارزش صرف زمان و مطالعه رو داره.
داریوش
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خوبی بود. علمی. خواندنش را توصیه میکنم
مریم عمرانیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شدیدا توصیه میکنم. از هر جهت عالی....
جمیله جانشین
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتابی بسیار قدرتمند و بی نظیر
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی

برای دریافت کتاب انعطاف‌ پذیری هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.