معرفی و دانلود کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث

عکس جلد کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث

آخرین مجلد از مجموعه‌ی درخشان ماجراهای اسپایدرویک منتشر شد! هالی بلک و تونی دیتر لیزی در کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث سرانجامِ نزاعِ جارد، سیمون و ملوری با نیروهای شرورِ حاکم بر خانه‌ی اسپایدرویک را روایت کرده‌اند. داستان کتاب پیش رو، با ربوده شدن مادرِ قهرمانانِ اثر توسط گابلین‌های پلید آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک به عنوان یکی از رمان‌های سریالیِ پرفروش نیویورک تایمز شناخته می‌شود.

درباره کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5:‌ خشم مولگراث

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود، خانه‌ای بود به نام خانه‌ی «اسپایدرویک». در این خانه‌ی قدیمی، کتابخانه‌ای وجود داشت و در این کتابخانه، کتابی مرموز به چشم می‌خورد که صفحاتِ آن آکنده از اطلاعاتِ سرّی درباره‌ی انواع و اقسام موجودات جادویی بود. این کتاب که به عنوان «کتاب راهنما» شناخته می‌شد، روزی از روزها، از سر اتفاق، به دست سه عضو کوچک خانه‌ی اسپایدرویک افتاد. این سه عضو کوچک که جارد، سیمون و ملوری نام داشتند، با شوق و ذوقی وافر که اقتضای سن اندکشان بود، شروع به مطالعه‌ی کتاب راهنما و خیالبافی درباره‌ی ماجراهای شرح‌داده‌شده در آن کردند. غافل از آن‌که با این کار، دروازه‌ی شهری جادویی را به روی خود خواهند گشود. شهری که ساکنان آن نه آدمیان، بلکه پریان و اجنه‌ی خبیث‌اند. باری، پس از این، هیچ چیز مثل سابق نشد. آری، مطلقاً هیچ چیز...

مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک (The Spiderwick Chronicles) نیاز به معرفی ندارد. احتمالاً همه‌ی شما با این سریِ جذاب و خوشخوان فانتزی آشنا هستید و حالا، با بی‌صبری انتظار مطالعه‌ی کتاب ماجراهای اسپایدرویک:‌ خشم مولگراث (The Wrath of Mulgarath) را که آخرین مجلدِ مجموعه‌ی مورد اشاره است، می‌کشید. چرا که می‌دانید در این کتاب، بناست از سرانجام ساکنان شجاع خانه‌ی اسپایدرویک مطلع شوید. اما چیزی هست که احتمالاً نمی‌دانید؛ اینکه سرانجام قهرمانانِ مورد علاقه‌ی شما، یعنی جارد، سیمون و ملوری، آنقدر که امید دارید، خوب و خوش نخواهد بود!

داستانِ اثر پیش رو با بازگشت سه شخصیت اصلی کتاب به خانه‌ی اسپایدرویک، و آگاه شدنِ ایشان از ویران گشتنِ این خانه به دست گابلین‌های بدذات و بدشکل آغاز می‌شود. البته ویرانیِ خانه‌ی اسپایدرویک تنها واقعیت شومی نیست که قهرمانان رمان ماجراهای اسپایدرویک:‌ خشم مولگراث را شوکه می‌کند. نه؛ این ماجرا، در برابر خبرِ مبنی بر ربوده شدن مادرشان توسط دشمنانِ جادوگر، هیچ اهمیتی ندارد... واپسین مأموریت جارد، سیمون و ملوری، به نظر، سخت‌ترین مأموریت آن‌هاست. ایشان باید به سوی کاخ مولگراث که مقر دشمنان است بروند و به هر ترفندی که شده، جان مادر عزیز و بیچاره‌ی خود را نجات دهند. آیا این وظیفه، مصداق یک «مأموریت غیرممکن» نیست؟ شاید اینطور باشد. اما به هر حال، بچه‌ها چاره‌ای جز خطر کردن برای انجامِ این مأموریت ندارند.

کتاب ماجراهای اسپایدرویک:‌ خشم مولگراث به همت محمد قصاع به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر افق در اختیار نوجوانانِ علاقه‌مند به جهان‌های فانتزی قرار گرفته است.

درباره مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک

مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک از پنج رمان فانتزی دنباله‌دار به قلم هالی بلک و تونی دیتر لیزی تشکیل شده است. تمام عناوینی که ذیل مجموعه‌ی مورد بحث به انتشار رسیده‌اند، دربردارنده‌ی داستان‌هایی تخیلی و ماجراجویانه‌اند که شخصیت‌های اصلی‌شان اعضای کوچک خانواده‌ای به نام «گریس»اند. مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک، از زمان انتشار اولیه در سال 2003، نقدهای مثبت فراوانی را برانگیخته و رکورد فروش خیره‌کننده‌ای را از خود به جا گذاشته است. عناوین پنج‌گانه‌ی مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک به ترتیب از این قرار است:

ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما
ماجراهای اسپایدرویک: سنگ بیننده
ماجراهای اسپایدرویک: راز لوسیندا
ماجراهای اسپایدرویک: درخت چوب‌آهنی
ماجراهای اسپایدرویک: خشم مولگراث

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک

مارک واترز، کارگردان نام‌آشنای اهل آمریکا، در سال 2008 فیلمی تماشایی بر اساس مجموعه داستان‌های ماجراهای اسپایدرویک ساخت. این اثر جذاب ضمن برانگیختن تحسین مخاطبین عام و خاص، جوایزی چند را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورد. فیلم سینمایی ماجراهای اسپایدرویک از سایت آی. ام. دی. بی نمره‌ی 6.5 (از 10)، و از سایت روتن تومیتوز نمره‌ی 81 (از 100) را دریافت نموده است.

افتخارات مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک

- حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی Flicker Tale (بخش ادبیات کودک)

نکوداشت‌های کتاب ماجراهای اسپایدرویک:‌ خشم مولگراث

- مجموعه کتاب‌های ماجراهای اسپایدرویک با ماجراهای معمایی، شخصیت‌های گیرا و سبک گوتیکِ روایتشان، به شدت مورد توجه خوانندگان خود قرار خواهند گرفت. (New York Times Book Review)

- سری کتاب‌های ماجراهای اسپایدرویک بیش از آنچه می‌پندارید به دنیای افسانه‌ها و داستان‌های پریان شباهت دارند! (Amazon)

کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5:‌ خشم مولگراث مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ طرفدار داستان‌های فانتزی و دوست‌داران رمان‌های مهیج و ماجراجویانه، بی‌شک از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای اسپایدرویک:‌ خشم مولگراث، اثر مشترک هالی بلک و تونی دیتر لیزی، لذت فراوانی خواهند برد.

با نویسندگان کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5:‌ خشم مولگراث بیشتر آشنا شویم

هالی بلک (Holly Black) متولد سال 1971 و اهل کشور آمریکاست. شهرت او بیش از همه مرهون عناوین ادبی‌ای است که برای مخاطبین کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است؛ آثاری خواندنی که عمدتاً ذیل ژانر فانتزی و ماجراجویی طبقه‌بندی می‌شوند. از میان افتحارات ادبیِ نسبتاً پرشمار هالی بلک می‌توان به توفیق وی در کسب جایزه‌ی «جان نیوبری»، جایزه‌ی «آندره نورتون» و سرانجام، جایزه‌ی «بهترین کتاب گودریدز در ژانر فانتزی» اشاره کرد.

تونی دیتر لیزی (Tony DiTerlizzi) زاده‌ی سال 1969 و اهل کالیفرنیای آمریکاست. او نیز همچون هالی بلک در زمینه‌ی داستان‌نویسی فعالیت دارد. اگرچه دیتر لیزی در دو حیطه‌ی تصویرسازی و بازی‌سازی نیز دستی بر آتش دارد.

از میان آثار مطرح هالی بلک و تونی دیتر لیزی، می‌توان به دو مجموعه رمان خواندنی با عناوین پیش رو اشاره نمود: «ماجراهای اسپایدرویک» و «مجیستریوم».

در بخشی از کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث می‌خوانیم

جارد و سیمون هم دنبالش دویدند و از نزدیک دیدند که تمام پنجره‌های خانه‌ی قدیمی شکسته و در جلو فقط از یک لولا آویزان بود.

آن‌ها با سرعت به داخل دویدند و وارد اتاق ورودی شدند و روی کت‌های تکه‌پاره شده و کلیدهایی که روی زمین پخش شده بودند، راه رفتند. توی آشپزخانه شیر آب باز بود و آب از ظرف‌شویی پر از بشقاب‌های شکسته، روی زمین می‌ریخت، جایی که یخ غذاهای بیرون ریخته از یخچال فریزر واژگون شده آرام‌آرام آب می‌شد. چند جای دیوارهای چوبی شکسته شده بودند و مخلوطی از خاک و گچ و آرد گندم و غلات، روی اجاق گاز را پوشانده بود.

میز غذاخوری هنوز سرجایش بود، اما چند صندلی واژگون و پارچه‌های روی‌شان پاره شده بودند. یکی از تابلوهای دایی بزرگ‌شان با این‌که هنوز از دیوار آویزان بود، اما پارچه‌اش پاره و قابش شکسته شده بود.

وضع اتاق نشیمن بدتر بود: تلویزیون شکسته بود و دستگاه بازی رایانه‌ای‌شان توی شیشه‌ی آن فرو رفته بود. کاناپه پاره و مواد تویش مثل برف روی کف چوبی اتاق پخش شده بود. و آن‌جا، روی باقی‌مانده‌ی یک چهارپایه، تیمبل‌تاک نشسته بود.

وقتی جارد به جن خانگی کوچک نزدیک شد، دید که زخمی بزرگ و کم‌عمق روی شانه‌ی اوست و کلاهش هم روی سرش نیست. جن خانگی با چشم‌هایی سیاه و خیس به جارد نگاه کرد.

جارد پرسید: «مامان کجاست؟» داشت واقعاً می‌لرزید.

فهرست مطالب کتاب

دنیا زیر و رو می‌شود
دوستی قدیمی برمی‌گردد
جارد حقایقی را کشف می‌کند که دوست ندارد بداند
همه‌چیز داخل آتش فرو می‌رود
آن‌ها معنی «بگذارید اژدهاها وجود داشته باشند» را فهمیدند
بلوایی برپا می‌شود
داستان بچه‌های گریس به پایان می‌رسد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث
نویسنده،
مترجممحمد قصاع
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-369-429-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث

برای دریافت کتاب ماجراهای اسپایدرویک 5: خشم مولگراث و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.