معرفی و دانلود کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

عکس جلد کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

کمربندهای خود را ببندید و آماده‌ی سفر به دنیای خطرخیز قصه‌های پریان شوید!... کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما، نوشته‌ی هالی بلک و تونی دیتر لیزی، رمانی فانتزی است که وقایع آن حول محور حوادثی عجیب و غریب می‌گردد که سه خواهر و برادر کوچک در خانه‌ای جادوزده، موسوم به خانه‌ی اسپایدرویک، تجربه می‌کنند. مجموعه رمان‌های ماجراهای اسپایدرویک از پرفروش‌ترین عناوین داستانی نیویورک تایمز به شمار می‌روند.

درباره کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

رمان ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما (The Field Guide) نخستین مجلد از مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک است که نخستین بار در سال 2003 به انتشار رسید. این اثر خواندنی، پس از انتشار اولیه خیلی زود توجه علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی را به خود جلب کرد؛ در شمارگان میلیونی به فروش رسید و اندکی بعد، به بیشتر زبان‌های مهم دنیا ترجمه شد. ریتم تند و نفسگیر، طنز شیرین و درخشان، شخصیت‌های ملموس و دوست‌داشتنی و وفاداری به مؤلفه‌های سنتی ژانر فانتزی، از جمله عواملی‌اند که محبوبیت فوق‌العاده‌ی رمان ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما را سبب شده‌اند.

حوادث این کتاب حول محور دو برادر دوقلو به نام‌های جارد و سیمون، و خواهر بزرگ‌ترشان، ملوری، به وقوع می‌پیوندد. آغاز ماجرای این سه قهرمان کوچکِ دوست‌داشتنی زمانی‌ست که آن‌ها، برای ادامه‌ی زندگی، به همراه مادرشان به خانه‌ای جنگلی، موسوم به خانه‌ی «اسپایدرویک» عزیمت می‌کنند. در همان روزهای اول اقامت در خانه‌ی اسپایدرویک اتفاقی می‌افتد که نشان از وجود عناصری جادویی در این منزل عجیب و غریب دارد. ماجرا از این قرار است که روزی از روزها، پسرها حین بازی و جست‌وخیز، به وجود کتابخانه‌ای سرّی در خانه پی می‌برند که جایی در پشت انباریِ ساختمان، مخفی شده است. در این کتابخانه، کتابی غریب و شگفت‌انگیز توجه وروجک‌های داستان ما را به خود جلب می‌کند؛ کتابی جادویی که در آن انواع و اقسام داستان‌های باورنکردنی درباره‌ی عالم سِحرانگیز پریان یافت می‌شود. پسرها به همراه خواهرشان، به مرور اطلاعات مهمِ زیادی را از دل این کتابِ به‌ظاهر خیالی بیرون می‌کشند، و این‌چنین، به وجود رازی بزرگ درباره‌ی خانه‌ای که در ساکن شده‌اند، پی می‌برند؛ رازی که پای دایی بزرگ آن‌ها، آرتور، را به ماجرا باز می‌کند...

ترجمه‌ی فارسی رمان ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما به قلم محمد قصاع فراهم آمده است. این اثر، چنان‌که گفتیم، نخستین مجلد از مجموعه‌ی پنج جلدیِ ماجراهای اسپایدرویک به شمار می‌رود. اگرچه شایان ذکر است که داستانِ اصلی کتاب حاضر در همین مجلد به فرجام خود می‌رسد.

درباره مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک

سری کتاب‌های ماجراهای اسپایدرویک (The Spiderwick Chronicles) دربردارنده‌ی رمان‌هایی فانتزی به قلم هالی بلک و تونی دیتر لیزی‌اند. تمام عناوینی که ذیل مجموعه‌ی نامبرده به انتشار رسیده‌اند، روایتگر داستان‌هایی خیال‌انگیزند که با محوریت اعضای کوچک خانواده‌ی گریس (برادران جارد و سیمون و خواهرشان، ملوری) رخ می‌دهند. مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک، از زمان انتشار اولیه در سال 2003، نقدهای مثبت فراوانی را برانگیخته و رکورد فروش خیره‌کننده‌ای را از خود به جا گذاشته است. ترجمه‌ی فارسی این مجموعه در ایران به همت انتشارات افق میسر گشته است. عناوین پنج‌گانه‌ی مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک به ترتیب از این قرار است:

ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما
ماجراهای اسپایدرویک: سنگ بیننده
ماجراهای اسپایدرویک: راز لوسیندا
ماجراهای اسپایدرویک: درخت چوب‌آهنی
ماجراهای اسپایدرویک: خشم مولگراث

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی ماجراهای اسپایدرویک

مارک واترز، کارگردان نام‌آشنای اهل آمریکا، در سال 2008 فیلمی تماشایی بر اساس مجموعه داستان‌های ماجراهای اسپایدرویک ساخت. این اثر جذاب ضمن برانگیختن تحسین مخاطبین عام و خاص، جوایزی چند را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورد. فیلم سینمایی ماجراهای اسپایدرویک از سایت آی. ام. دی. بی نمره‌ی 6.5 (از 10)، و از سایت روتن تومیتوز نمره‌ی 81 (از 100) را دریافت نموده است.

افتخارات کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

- حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی Flicker Tale (بخش ادبیات کودک)

نکوداشت‌های کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

- کتاب ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما داستانی سرشار از تعلیق، با شخصیت‌هایی بی‌اندازه جذاب است؛ اثری خواندنی که بی‌گمان مخاطبینش را مجذوب خود می‌سازد. (Publishers Weekly)

- مجموعه کتاب‌های ماجراهای اسپایدرویک با ماجراهای معمایی، شخصیت‌های گیرا و سبک گوتیکِ روایتشان، به شدت مورد توجه خوانندگان خود قرار خواهند گرفت. (New York Times Book Review)

- سری کتاب‌های ماجراهای اسپایدرویک بیش از آنچه می‌پندارید به دنیای افسانه‌ها و داستان‌های پریان شباهت دارند! (Amazon)

کتاب ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی، بی‌شک از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای اسپایدرویک: کتاب راهنما، اثر مشترک هالی بلک و تونی دیتر لیزی، لذت فراوانی خواهند برد.

با نویسندگان کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما بیشتر آشنا شویم

هالی بلک (Holly Black) متولد سال 1971 و اهل کشور آمریکاست. شهرت او بیش از همه مرهون عناوین ادبی‌ای است که برای مخاطبین کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است؛ آثاری خواندنی که عمدتاً ذیل ژانر فانتزی و ماجراجویی طبقه‌بندی می‌شوند. از میان افتحارات ادبیِ نسبتاً پرشمار هالی بلک می‌توان به توفیق وی در کسب جایزه‌ی «جان نیوبری»، جایزه‌ی «آندره نورتون» و سرانجام، جایزه‌ی «بهترین کتاب گودریدز در ژانر فانتزی» اشاره کرد.

تونی دیتر لیزی (Tony DiTerlizzi) زاده‌ی سال 1969 و اهل کالیفرنیای آمریکاست. او نیز همچون هالی بلک در زمینه‌ی داستان‌نویسی فعالیت دارد. اگرچه دیتر لیزی در دو حیطه‌ی تصویرسازی و بازی‌سازی نیز دستی بر آتش دارد.

از میان آثار مطرح هالی بلک و تونی دیتر لیزی، می‌توان به دو مجموعه رمان خواندنی با عناوین پیش رو اشاره نمود: «ماجراهای اسپایدرویک» و «مجیستریوم».

فهرست مطالب کتاب

1- بچه‌های خانواده‌ی گریس با خانه‌ی جدیدشان آشنا می‌شود
2- دو دیوار به شیوه‌های بسیار متفاوت جست‌وجو می‌شوند
3- معماهای زیادی وجود دارد
4- پاسخ‌هایی وجود دارد، هرچند که شاید نه برای پرسش‌های درست
5- جارد کتابی می‌خواند و تله‌ای می‌گذارد
6- آن‌ها چیزهای غیرمنتظره‌ای را در جعبه‌ی یخ پیدا کردند
7- سرنوشت موش‌ها کشف می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما
نویسنده،
مترجممحمد قصاع
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-369-425-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

shahrzad izadi
۱۴۰۱/۸/۱۳
کتابی خوب و سرگرم کننده برای نوجوانان زیر ۱۴ سال است. داستان جذابی داشت و کشش داستان در طی هر ۵ کتاب حفظ شد. اگر علاقمند داستان‌های فانتزی و نوجوانانه هستید از خواندن این مجموعه لذت خواهید برد. ترجمه خوبی داشت. تشکر از کتابراه عزیز.
Maede
۱۴۰۲/۳/۱۷
این کتاب واقعا جذاب بود و خیلی خوب دست نویسنده این کتاب درد نکنه
ماهک
۱۴۰۱/۹/۲۸
این اولی بود تموم شد آنقدر عالی بود که نگو
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما

برای دریافت کتاب ماجراهای اسپایدرویک 1: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.