معرفی و دانلود کتاب مثل یک راهب فکر کن: تربیت ذهن برای آرامش و زندگی هدفمند

عکس جلد کتاب مثل یک راهب فکر کن: تربیت ذهن برای آرامش و زندگی هدفمند
قیمت:
59500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک راهب فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک راهب فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل یک راهب فکر کن: تربیت ذهن برای آرامش و زندگی هدفمند

یک راهب چه توصیه‌هایی می‌تواند برای زندگی بهتر داشته باشد؟ جی شتی در کتاب مثل یک راهب فکر کن، به ما نشان می‌دهد که فردای‌مان چه اندازه می‌تواند از امروز بهتر باشد و چگونه با به‌کارگرفتن تعالیمی که ریشه در فرهنگ کهن شرق دارند، می‌توانیم به آرامش‌ درونی و خوشبختی دست پیدا کنیم. کتاب تأثیرگذار و پرفروش شتی بهترین راهنما برای وارد کردن بصیرت بودایی به زندگی مدرن ما است.

درباره‌ی کتاب مثل یک راهب فکر کن

در دنیای پرآشوب و شلوغ امروز، رسیدن به آرامش آرزوی دور از دسترس بسیاری از انسان‌ها است؛ اما کتاب مثل یک راهب فکر کن (Think Like a Monk: Train Your Mind for Peace and Purpose Every Day) به شما می‌آموزد که چگونه با انجام تمریناتی مشخص می‌توانید چون یک راهب، به دور از قیل‌وقال جهان پیرامون، آرامش را در درون و ذهن خود بیابید.

جی شتی که خود مدتی تجربه‌ی زندگی در هند به عنوان یک راهب را داشته است، در این اثر جذاب و مفید، گره از راز زندگی آسوده و شاد باز می‌کند. ایده‌ی اصلی کتاب مثل یک راهب فکر کن، این اصل اساسی و مهم است که چگونه خودمان باید زندگی خود را بسازیم. جی شتی، این جمله‌ی تأثیرگذار را با صراحت بیان می‌کند: معمار زندگی خودت باش! این جمله، پیش از هر چیز، به ما می‌گوید که خود را از قید و بندهای معمول رها کنید، بار دیگر به معنای زندگی بیندیشید و زندگی خود را از نو بنا بسازید.

در فصل‌های مختلف این کتاب، توصیه‌های گوناگونی برای از نو ساختن زندگی طرح شده است، که اگرچه ممکن است در ظاهر با هم تفاوت داشته باشند؛ اما در آخر، همه ریشه در تعالیم و بصیرت بودایی دارند. ارزش جادویی بخشش، نتایج حیرت‌انگیز مراقبه و تنفس، اهمیت روابط و دوستی‌ها و سایر موضوعات مطرح‌شده، در نهایت، راه و رسم زندگی را به شما می‌آموزند و نشان می‌دهند که چگونه در جهان مدرن، می‌توانید زندگی سعادتمندی داشته باشید.

جوایز و افتخارات کتاب مثل یک راهب فکر کن

- در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز
- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب مثل یک راهب فکر کن

- جی شتی گام‌به‌گام به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید قدرت‌تان را بسازید و خود را تغییر دهید. این کتاب شما را از هیپنوتیزم جامعه خلاص می‌کند و به شما یاری می‌رساند تا معمار زندگی خود شوید. (Deepak Chopra)

- این کتاب را بگیرید، یک صندلی راحت پیدا کنید و اجازه دهید جی شتی شما را به یک سفر تغییردهنده ببرد. جی شما را با گرمی و وضوح در مسیری به سوی شادی و هدف بیشتر راهنمایی می‌کند و خردی را ارائه می‌دهد که هم‌اکنون می‌تواند عملی شود. این کتاب شما را وادار می‌کند تا آن را با هر کسی که دوستش دارید به اشتراک بگذارید. (Robert J. Waldinger)

- با تلفیق خرد باستانی و اقتضائات دنیای امروز، فکر می‌کنم مثل یک راهب فکر کن، راهنمایی اساسی برای سفر در یک مسیر متعادل برای موفقیت فراهم می‌کند. (Ray Dalio)

کتاب مثل یک راهب فکر کن مناسب چه کسانی است؟

اگر تمایل دارید زندگی‌ای شاد و پر از آرامش داشته باشید و بر افکار منفی پیرامون خود غلبه کنید، کتاب مثل یک راهب فکر کن بهترین راهنما برای شما محسوب می‌شود.

جی شتی را بیشتر بشناسیم

جی شتی (Jay Shetty)، عموماً با فعالیت‌هایش در دنیای رسانه شناخته می‌شود؛ او همچنین نویسنده‌‌ی کتاب و مشاور مهم‌ترین شرکت‌های دنیا است. او در سال 2017، از سوی مجله‌ی فوربز، به عنوان یکی از شخصیت‌های رسانه‌ای موثر در دنیا شناخته شد. به علاوه، شتی، میزبان پادکست معروف «از روی قصد» است و ویدئوهای او نیز در فضای وب، عموما با استقبال و بازدیدهای میلیاردی مواجه می‌شوند. جی شتی، همچنین به پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک‌تایمز نیز تبدیل شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب مثل یک راهب فکر کن

- ترس از مرگ جلوگیری نمی‌کند، بلکه جلوی زندگی را می‌گیرد. (بودا)
- محال است بتوان خوشحالی خود را بر ناراحتی دیگران بنا کرد. (دایساکو ایکدا)
- سرنوشت خود را ناقص ‌زندگی کردن بهتر است از تقلید بی‌نقص از زندگی دیگری است. (بهاگاواد گیتا)
- وقتی میان ذهن، قلب و اراده هماهنگی وجود داشته باشد، غیرممکنی وجود ندارد. ‌(ریگ ودا)

در بخشی از کتاب مثل یک راهب فکر کن می‌خوانیم

انگیزۀ دوم آرزوست، یعنی زمانی‌ که به‌دنبالِ رضایت از خود هستیم. مسیر ما به‌سمت ماجراها، لذت‌ها و آرامش اغلب به‌شکل هدف‌های مادی درمی‌آید. دلمان خانه‌ای میلیون‌دلاری، استقلال مالی یا عروسی مجلل می‌خواهد. هنگامی که از مردم می‌خواهم هدف‌های خود را بنویسند، اغلب پاسخ‌هایی می‌دهند که بیشتر شبیه موفقیت است.

فکر می‌کنیم موفقیت برابر با خوشبختی است، اما این ایده توهمی بیش نیست. واژۀ سانسکریت برای توهم، مایا است، به معنای اعتقاد به آنچه نیست. وقتی اجازه می‌دهیم دستاوردهای مادی و موفقیت‌ها مسیرمان را تعیین کنند، در این توهم زندگی می‌کنیم که خوشبختی ناشی از موفقیت‌های بیرونی است، اما اغلب اوقات می‌فهمیم که وقتی به آنچه می‌خواهیم می‌رسیم، وقتی موفقیت را می‌یابیم، منجر به خوشبختی نمی‌شود.

جیم کَری یک‌بار گفت: «فکر می‌کنم همۀ انسان‌ها باید ثروتمند و مشهور شوند و هر کاری را که آرزو کرده‌اند انجام دهند تا متوجه شوند این جوابی نیست که می‌خواستند.»

توهم موفقیت نه‌تنها با درآمد و تحصیل ارتباط دارد، بلکه به دستاوردهایی مانند پزشک شدن یا ارتقای درجه یا حفظ کردنِ کتاب مقدس نیز وابسته است. خواستۀ من در داستان بالا اینکه بتوانم تمام آیات کتاب مقدس را حفظ باشم نسخۀ تمایلات مادی یک راهب است. مانند هریک از این «خواسته‌ها»، جاه‌طلبی‌ام حول نتیجه‌ای بیرونی متمرکز شده بود اینکه مثل آن راهب چشمگیر باشم.

روشنفکر معنوی آمریکایی به نام تارا براچ، بنیانگذار انجمن مراقبۀ بینش واشنگتن، می‌نویسد: «تا زمانی که خوشبختی خود را به وقایع بیرونی زندگی پیوند دهیم که همواره در حالِ تغییر هستند، همیشه منتظر آن خواهیم ماند.»

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
یادداشت نویسنده
مقدمه
بخش اول: رها کن
1. هویت
2. منفی‌گرایی
3. ترس
4. نیّت
مراقبه: نفس کشیدن
بخش دوم: رشد
5. هدف
6. روزمرگی
7. ذهن
8. نَفس
مراقبه: تجسم کردن
بخش سوم: بخشیدن
9. قدردانی
10. روابط
11. خدمت‌رسانی
مراقبه: مناجات
نتیجه‌گیری
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل یک راهب فکر کن: تربیت ذهن برای آرامش و زندگی هدفمند
نویسنده
مترجمحسین گازر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-461-445-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
59500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثل یک راهب فکر کن

یه کی
۱۴۰۱/۸/۱۱
به نظرم کتاب هنر ظریف بیخیالی و همه چیز به فنا رفته رو بخونید بهتره
این کتاب اونجوری که فکر میکردم خوب نبود
سارا معیری
۱۴۰۱/۹/۱۷
یه کتاب خیلی خوب که یک دوست بهم معرفی کرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مثل یک راهب فکر کن

برای دریافت کتاب مثل یک راهب فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.