معرفی و دانلود کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح

عکس جلد کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح

کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح نقطه‌ی آغاز سفر به دل رازآلود‌ترین مدرسه‌ی دنیاست! جی. ای. وایت در قسمت اول مجموعه‌ی فانتزی و ترسناک خود، ما را به ماجراهای زندگی کوردلیا خواهد برد. او که به‌تازگی همراه خانواده‌اش راهی شهر جدیدی شده، خبر ندارد مدرسه‌‌ی تازه‌ای که قرار است به آن برود، محلی برای زندگی روح‌ها بوده. اکنون کوردلیا و دوستانش باید هر طور شده از راز ارواح سرگردان سر دربیاورند.

درباره‌‌ی کتاب مدرسه مردگان 1: تله ارواح

ماجرا و اتفاقات مدرسه همیشه‌ شیرین و جالب‌اند، اما هیچ‌کدام آن‌ها به پای ماجراهای جذابی که در مدرسه‌ی ارواح رخ می‌دهد نمی‌رسد! جی. ای. وایت (J. A. White) در قسمت اول مجموعه‌ی جذاب خود، یعنی کتاب مدرسه مردگان 1: تله ارواح (Archimancy) ما را به قعر راهرو‌های اسرارآمیز مدرسه‌‌‌‌ای مرموز خواهد برد.

کوردلیا لیو، دختربچه‌ی ماجرا، از خداحافظی با دوستان قدیمی‌اش ناراحت است. او به‌تازگی همراه با پدر و مادر خود به شهر جدیدی آمده. زمانی که کوردلیا برای دوری از مدرسه‌‌‌ی قدیمی‌اش غصه می‌خورد، اصلاً خبر ندارد چه اتفاقات عجیب‌و‌غریبی در این شهر انتظارش را می‌کشند. اوضاع خیلی زود برای رفتن به مدرسه‌ی جدید فراهم می‌شود؛ محلی به نام مدرسه‌ی مردگان!

همه‌چیز در همان ابتدای ورود به مدرسه‌ی جدید، غیرمعمول است. مدرسه‌ای بزرگ با دروازه‌های تاریک، دیوار‌های پیچک‌دار، راهروهای طولانی، نقاشی‌های قدیمی و از همه عجیب‌تر برجی با پنجره‌ای شبیه به یک چشم. انگار در این ساختمان خبرهایی وجود دارد؛ خبرهایی که تنها کوردلیا از آن سر درمی‌آورد. البته او خیلی زود متوجه می‌شود دوست جدیدش بنجی هم مثل او می‌تواند ارواح مدرسه را ببیند. ارواحی که در مدرسه حبس شده‌اند و نمی‌توانند راه خود را به دنیای پس از مرگ باز کنند. خیلی‌ها حرف آن‌ها را باور نمی‌کنند. البته اگنس که باهوش‌ترین دانش‌آموز مدرسه است، گفته‌هایشان را باور کرده و با آن‌ها همراه می‌شود، چرا که همگی باید از اسرار این مدرسه‌ی مرموز و ارواح داخل آن باخبر شوند. سه دوست ماجرای مدرسه مردگان، قصد دارند بفهمند چرا این ارواح در مدرسه گیر افتاده‌اند و اصلاً راهی برای خلاصی آن‌ها از این مخمصه وجود دارد؟ غافل از اینکه افراد شوم‌تری پشت پرده دست‌به‌کارند و رها کردن ارواح از بند این دام به همین راحتی‌ها هم امکان‌پذیر نیست.

کتاب مدرسه مردگان 1: تله ارواح نخستین بار در سال 2019 وارد بازار نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی شبنم حاتمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدرسه مردگان

مدرسه مردگان (Shadow School) یک مجموعه‌ی سه‌قسمتی در دسته‌ی ادبیات ترسناک نوجوان و به قلم نویسنده‌ی محبوب جی. ای. وایت است. کوردلیا لیو، شخصیت اصلی و قهرمان ماجراست. او به سبب شرایط خانواده‌اش راهی شهر جدیدی شده. در همان‌جاست که کوردلیا به مدرسه‌ی تازه و عجیب‌و‌غریبش وارد می‌شود. مدرسه‌ای که در همان ابتدا غیرعادی به‌ نظر می‌رسد. کوردلیا خیلی زود متوجه می‌شود در این مدرسه، ارواحی در رفت‌وآمدند. او می‌داند که در این راز تنها نیست و دو نفر از دوستانش نیز از وقایع این مدرسه خبر دارند. پس هر سه به دنبال کشف اسرار این ارواح حبس‌شده می‌روند. قسمت دوم و سوم این سری نیز با همان شخصیت‌های قبلی و در ادامه‌ی ماجراجویی‌های کوردلیا و دوستانش شکل می‌گیرد.

از این مجموعه‌، جلد اول با نام «تله ارواح» به فارسی ترجمه شده است.

نکوداشت‌های کتاب مدرسه مردگان 1: تله ارواح

  • ایده‌آل برای طرفداران پدیده‌های عجیب. (وب سایت آمازون)

  • ترکیبی لذت‌بخش از دوستی و تعلیق. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

  • ترکیب و تعادل مناسبی از طنز، رمزوراز و عنصر ترس برای مخاطبان کم‌سن‌وسال. یک اثر سرگرم‌کننده برای هواداران ژانر وحشت. خوانندگان مشتاق دیدن این سه شخصیت باهوش و جذاب در ماجراهای ترسناک بعدی خواهند بود. (نقد ادبی Kirkus)

  • داستان بین عناصر ترسناک با اتفاقات طنزآمیز و حتی سخت دوران مدرسه تعادل برقرار می‌کند. (مرکز کتاب کودک بولتن)

کتاب مدرسه مردگان 1: تله ارواح برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان جذاب و خواندنی به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی، فانتزی و ترسناک، همچنین عاشقان دنیا‌های اسرارآمیز پیشنهاد می‌شود. مطالعه‌ی کتاب حاضر، برای نوجوانان بالای چهارده‌سال انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

با جی. ای. وایت بیشتر آشنا شویم

جی. ای. وایت از نویسندگان محبوب ژانر وحشت و دنیای ادبیات کودک و نوجوانان است. او در طی سال‌های نویسندگی خود، نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده و همچنین موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین رمان‌نویس به انتخاب مخاطبان کودک شده. جی. ای. وایت متولد استاتن آیلندِ نیویورک بوده و اکنون در ایالت نیوجرسی زندگی می‌کند. از کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به «مدرسه مردگان» و «طبقه‌ی وحشت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح می‌خوانیم

غیر ممکن بود بشود بنجی نونیس را جایی گیر آورد و با او حرف زد. بنجی همیشه آخرین دانش‌آموزی بود که می‌رسید. معمولاً بعد از اینکه معلم درس را شروع کرده بود و اولین کسی هم بود که تا زنگ می‌خورد از صندلی‌اش می‌پرید و از کلاس بیرون می‌زد. کوردلیا نمی‌دانست بنجی ناهارش را کجا می‌خورد. زنگ‌های تفریح نمی‌توانست او را پیدا کند. این پسر استاد فاصله گرفتن از مردم بود. کوردلیا حتی سعی کرد از کلاسی به کلاس دیگر او را تعقیب کند تا ببیند علت دیر رسیدنش چیست و فهمید که بنجی از احمقانه‌ترین و پیچ در پیچ‌ترین راه ممکن تردد می‌کند که مسافت دو دقیقه‌ای را به ده دقیقه می‌رساند.

نمی‌شد از کار این پسر سر درآورد.

بنجی نونیس همچنان مثل یک راز باقی ماند اما کوردلیا کلی چیز جدید درباره اگنس فهمید. اینکه خانواده‌اش تابستان‌ها برای گشت‌وگذار به پارک‌های ملی می‌روند هیچوقت تا حالا فیلم‌های بالای ۱۷ سال ندیده و می‌خواهد وقتی بزرگ شد متخصص محیط‌زیست بشود. دو دختر رابطه‌ی دوستی بی‌دردسری شکل دادند. با اینکه نقاط مشترک زیادی بینشان نبود هر دو به یک دوست نیاز داشتند و گاهی وقت‌ها همین به تنهایی کفایت می‌کرد.

بالاخره کوردلیا یک روز از اگنس پرسید: «راستی این پسره بنجی فازش چیه؟»

اگنس لبخند معناداری زد و گفت تو باید بگی تویی که تمام روز چشم ازش برنمی‌داری.

کوردلیا گفت: نه بابا... من ازش خوشم نمیاد حتی به عنوان یه دوست. فقط کنجکاوم بدونم»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مردِ پشت پنجره
فصل 2: آقای دِرلِت و خانم اِکمَن
فصل 3: پسرِ زیر نیمکت‌ها
فصل 4: گوش ‌کن
فصل 5: فقط یک شوت
فصل 6: گشتی با ارواح
فصل 7: عینک
فصل 8: تأیید
فصل 9: کلید شادی‌گاه
فصل 10: ناهار
فصل 11: تشبیه اگنس
فصل 12: تله‌سازی
فصل 13: یادداشت‌ها
فصل 14: پشت این دیوارها
فصل 15: سفری غیرمنتظره
فصل 16: تحقیق
فصل 17: اتاق زیرشیروانی
فصل 18: تصمیم کوردلیا
فصل 19: متفاوت
فصل 20: کلاس 314
فصل 21: گلبرگ‌های گم‌شده
فصل 22: نگهبان
فصل 23: نقشه‌
فصل 24: شبی در مدرسه
فصل 25: سوت تاریکی
فصل 26: شبح
فصل 27: نقطه‌ی آغاز و پایان
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-274-051-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح

ف. م. م
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خیلی قشنگ و احساساتی بود زیاد ترسناک نبود ولی بهتون پیشنهاد می‌کنم خوب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح

برای دریافت کتاب مدرسه مردگان 1: تله‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.