معرفی و دانلود کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم

عکس جلد کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم

رفتارهای یکهویی دربرگیرنده‌ی چه کنش‌ها و واکنش‌هایی هستند و چه عواقبی را با خود به همراه دارند؟ فردریک فانژه و شارل ادوارد رانگد در کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی می‌کوشند شما را با مفهومی تحت عنوان «تکانشگری»، پیامدها و همچنین راه‌های بهبود آن آشنا کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

«تکانشگری» معادلی است که در زبان فارسی برای کلمه‌ی Impulsivity به کار می‌رود و به عمل بر اساس انگیزه‌ها یا تمایلات فوری، بدون در نظر گرفتن پیامدهای بالقوه‌ی آن کنش اشاره دارد. این موقعیت تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهایی را در بر می‌گیرد که فرد در آن‌ها بدون تفکر کامل در مورد خطرات یا مزایای بالقوه‌ی عمل خود دست به انجام آن می‌زند. در کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی (Avec son impulsivite) نوشته‌ی فردریک فانژه و شارل ادوارد رانگد، برای این مفهوم از عبارت «رفتارهای یکهویی» استفاده می‌شود و نویسندگان می‌کوشند از خلال فصل‌های مختلف اثر به ابعاد گوناگون این رفتار بپردازند.

تکانشگری یا چنان که در این کتاب به آن اشاره می‌شود، رفتارهای یکهویی، خصیصه‌ای است که می‌تواند در جنبه‌های مختلف زندگی، مانند تصمیم‌گیری‌های اساسی یا روابط بین فردی ظاهر شود و چالش‌های کوچک و بزرگی را پدید آورد. اما مانند هر رفتار دیگری، می‌توان یاد گرفت که چگونه می‌توان آن را کنترل کرد و در راستای بهبود بخشیدن به آن گام برداشت. کتابی که اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن در اختیار شما قرار گرفته است، راهنمایی عملی و مؤثر در این زمینه است که با ترجمه‌ی محیا احمدی‌پور و به همت انتشارات شمعدونی تهیه و منتشر شده است.

اکنون ممکن است خود را با سؤالات بی‌شماری در این رابطه رویارو بیابید: تکانشگری هر چند وقت یک بار مشکل‌ساز است؟ چگونه می‌توان انواع مختلف آن مانند خشم را کنترل کرد؟ رفتارهای یکهویی تا چه اندازه می‌توانند تبدیل به بیماری شوند؟ نسبت این قبیل رفتارها با مدیریت احساسات باید چگونه باشد؟ و در کودکان به چه طریقی می‌توان تکانشگری طبیعی را مهار کرد؟ فردریک فانژه و شارل ادوارد رونگ در کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی می‌کوشند به پرسش‌های مهمی در این باره پاسخ دهند. این کتاب تمام اطلاعات لازم و کارآمد را برای درک مکانیسم تکانشگری، و همچنین توصیه‌های درمانی مفیدی را برای کنترل آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با چالش‌های ناشی از رفتارهای یکهویی یا تکانشی مواجه هستید، و همچنین در صورتی که به آثار حوزه‌ی خودسازی علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی را از دست ندهید.

با فردریک فانژه و شارل ادوارد رانگد بیشتر آشنا شویم

فردریک فانژه (Frédéric Fanget) روانپزشک، روان‌درمانگر و مدرس دانشگاه است. او در دانشگاه Lyon-I تدریس می‌کند و نویسنده‌ی آثار موفقی‌ست که در سراسر دنیا به افراد بسیاری کمک کرده است تا در راستای بهبود شرایط روانی خود گام بردارند. «درمان اعتماد‌به‌نفس»، «همیشه بهتر باش!»، «روانشناسی کمال‌گرایی» و «جرأت زندگی مشترک را داشته باشید» از دیگر آثاری است که به قلم فردریک فانژه نوشته شده است.

دکتر شارل ادوارد رانگد (Charles-Édouard Rengade) روانپزشک و یکی از نویسندگان کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی است. او در چندین دانشگاه به تدریس روان‌درمانی می‌پردازد و به گرایش درمان اعتیاد نیز علاقه‌مند است. شارل ادوارد رانگد اکنون بخش روانپزشکی بزرگسالان را در یک مرکز درمانی در سوئیس هدایت می‌کند.

در بخشی از کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم می‌خوانیم

تکرار تکانش‌گری، مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد. گاهی اوقات همه ما‌ هم در شرایط خاص، حرف‌های خود را به‌صورت تکانشی بیان می‌کنیم، در واقع می‌توان گفت رفتار ما مصداق این عبارت است: «ناگهان از کوره درمی‌رویم.»

ما درباره افرادی که گاهی چنین رفتارهای تکانشی از آن‌ها سرمی‌زند، از خصوصیات تکانش‌گ‌ری صحبت می‌کنیم.

کامیل وقتی احساس می‌کند که رها شده است، ناگهان کنترل خود را از دست می‌دهد و دوست دارد آنچه را در اطرافش قرار گرفته، خراب کند. وقتی تلفن را قطع می‌کند یا دوستش از منزل او می‌رود، جای خالی چیزی را احساس می‌کند. این خلأ تا آن حد در او رشد می‌کند که احساس سقوط به او دست می‌دهد. در این حالت، صحبت کردن برای او بسیار دشوار می‌شود، پس اشیا گران‌بهای اطرافش و بوم‌های نقاشی‌اش را می‌شکند تا احساس نکند که فقط خودش از درون شکسته است. می‌توان خصوصیات تکانش‌گری را در شخصیت او ملاحظه کرد.

در سایر شخصیت‌ها نیز همیشه شاهد رفتارهای تکانشی هستیم. نوع واکنش آن‌ها نسبت به محیط اطراف، این ویژگی را مشخص می‌کند. در واقع صحبت از عمل و عکس‌العمل است! چنین شخصیت‌هایی همواره در هر شرایطی یکسان عمل می‌کنند. اغلب این افراد دچار اختلال شخصیتی رایجی هستند که در گستره اختلال‌هایی است که فرد تحت‌تأثیر احساساتش قرار می‌گیرد. در حقیقت، این بیماران مبتلا به اختلال شخصیت جامعه‌گریزی، مرزی، نمایشی و خودشیفتگی هستند.

به‌نظر می‌رسد که این افراد همیشه یا فقط گاهی تحت‌تأثیر این رفتارهای تکانشی هستند: این نوع تکانش‌گری، حالت تکانش‌گری نام دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: رفتارهای شما تکانشی است یا ناخواسته و غیر ارادی؟
فصل 1: تکانش‌گری به چه معناست؟
فصل 2: عواقب تکانش‌گری چیست؟
بخش 2: درک تکانش‌گری
فصل 3: آیا شما همیشه فرد تکانش‌گری هستید یا فقط گاهی اوقات این‌گونه‌اید؟
فصل 4: تکانش‌گری در روانشناسی: آیا جنبه شخصیتی دارد؟
فصل 5: آیا تکانش‌گری یک بیماری است؟
فصل 6: فرزندم تکانش‌گر است
بخش 3: چگونه بر تکانش‌گری خود غلیه کنیم
فصل 7: یادبگیرید که عمل را به تعویق بیندازید
فصل 8: حرکات کوچک و بزرگ: مدیریت کنید!
فصل 9: مسیر آرامش
فصل 10: راحت باشید! زندگی را کمی راحت بگیرید!
فصل 11: اکنون بیندیشید
فصل 12: حرف خود را بزنید!
فصل 13: به تکانش‌گری خود اندکی کمال‌گرایی بیفزایید
فصل 14: کنترل کردن را بیاموزید!
فصل 15: کمک بخواهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
نویسنده،
مترجممحیا احمدی پور
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-600-99697-1-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

فاطمه مبهم
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
این کتاب خیلی خوب بود... مفهوم تکانش گری رو میگه... نحوه مدیریت رفتارهای تکانش گری رو میگه... مثال‌های زیادی داره... پیشنهاد میکنم بخونید حتما
.... تکانش‌گری مانند ماشه تفنگ است، ناگهان منجر به بروز رفتارهایی می‌شود که می‌توانند بسیار فراتر بروند. تکانش‌گری با نیاز ناگهانی همراه است. نیاز سریع فروکش می‌کند و ناپدید می‌شود، اما این رفتارها همچنان ادامه می‌یابند.
مهدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
تمامی اتفاقات گوناگون در زندگی اشخاص مختلف و همچنین در مکان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته شده که نشان دهنده این است که باید تحت هر شرایطی و یا موقعیتی خونسردی خود را حفظ کرد.
Morteza Seifi
۱۴۰۲/۱۰/۹
وقتی یه اتفاقی برات می‌افته و تو نمیتونی واکنش درست بهش بدی باید این کتاب رو بخونی، این کتاب برای کنترل روی رفتار و احساسات مناسبه
Hanie Bahmani
۱۴۰۳/۱/۱۴
به نظرم کتاب خوبیه مال افرادی که دچار رفتار‌هایی هستن که بعدش پشیمون میشن و کلا کلا خوبیه مال آموزش رفتار
Zar
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جالب بود و باعث آگاهی نسبت به رفتارامون میشه.
یکبار خوندنش توصیه میشه
Z Sh
۱۴۰۲/۸/۱۳
کتاب مناسب و کاربردی برای مدیریت هیجان
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

برای دریافت کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.