معرفی و دانلود کتاب من از تو نمی‌ترسم: راهنمای اختلال پانیک و آگورافوبیا

عکس جلد کتاب من از تو نمی‌ترسم: راهنمای اختلال پانیک و آگورافوبیا
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من از تو نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من از تو نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من از تو نمی‌ترسم: راهنمای اختلال پانیک و آگورافوبیا

آیا وقت آن نرسیده بر ترس‌های بی‌موردمان غلبه کنیم؟ کتاب من از تو نمی‌ترسم نوشته‌ی آندره مارشاند، آندره لیترت و امیلی سییدا، مهم‌ترین فوبیاهایی که تاکنون انسان به آن‌ها دچار شده است را به‌طور جامع و کامل بررسی می‌کنند. این اثر شما را با جنبه‌های مختلف درمان آگورافوبیا و پانیک آشنا می‌سازد تا بتوانید متناسب با موقعیت خود از یکی از روش‌های درمانی موجود برای بهبود وضعیت‌تان کمک بگیرید.

درباره‌ی کتاب من از تو نمی‌ترسم

اصلی‌ترین هدفی که کتاب من از تو نمی‌ترسم (La Peur d'avoir peur) دنبال می‌کند، آگاهی‌بخشی درباره اختلال پانیک و آگورافوبیا است؛ چراکه هنوز هم روند تشخیص این اختلال‌ها بسیار طولانی است. به این ترتیب، با خواندن این اثر، افراد مبتلا به چنین اختلال‌هایی متوجه می‌شوند که تنها نیستند و می‌توانند از عهده‌ی مشکلات خود برآیند. از سوی دیگر، با راهکارهای مناسب و شیوه‌های درمانی نیز آشنا می‌شوند و خودشان می‌توانند برای روش درمانشان تصمیم بگیرند؛ حتی متخصصان بالینی نیز برای ارائه‌ی راهکاری کاربردی در حوزه‌ی درمان می‌توانند از این اثر بهره ببرند.

در طی بیست‌و‌پنج سال گذشته که این اثر منتشر شده، افراد بسیاری که به فوبیاهای گوناگون مبتلا بوده‌اند، با مطالعه‌ی آن درمان شده‌اند. برخی متخصصان بالینی نیز اذعان داشته‌اند که برای ارائه درمان‌های روان‌شناختی به کتاب من از تو نمی‌ترسم مراجعه کرده‌اند. آندره مارشاند (André Marchand)، آندره لیترت (Andrée Letarte) و امیلی سییدا (Amélie Seidah) نویسندگان کتاب پیش‌ رو، تلاش کرده‌اند تا ساختار اصلی کتاب را همچون اثری خوددرمانگر حفظ کنند. هدف از سه فصل نخست کتاب، آگاهی‌سازی در زمینه‌ی اختلال‌های اضطرابی است تا بتوانید به‌خوبی با ویژگی‌های اختلال پانیک و آگورافوبیا آشنا شوید.

به همین منظور در فصل اول به برخی از ویژگی‌های این اختلال‌ها اشاره شده است. در این کتاب، نخست به تفاوت میان ترس و فوبیا پرداخته می‌شود؛ سپس، دو دسته از فوبیاها بررسی می‌شوند؛ اضطراب عادی از اختلال اضطراب تمیز داده و تعریف مشخصی از اضطراب تشویشی و واکنش هشداردهنده ارائه می‌شود. علاوه بر این، درباره‌ی اختلال پانیک و آگورافوبیا نیز توضیح داده شده است. در پایان این فصل با مراجعه به «راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (DSM-5)» نیز معیارهای تشخیص انواع مختلف اختلال پانیک و آگورافوبیا معرفی خواهد شد. پیش از ورود به مرحله درمان، بیشتر بر شناخت اختلال‌ها تمرکز خواهد شد. از این رو، شما با سازوکارهای دسترسی به واکنش هشداردهنده آشنا می‌شوید.

فصل دوم با مثال‌هایی متعدد به چگونگی بروز این دو اختلال (پانیک و آگورافوبیا) می‌پردازد. شما در این فصل با افراد مبتلا، موارد تأثیرگذار در بروز اختلا‌ل‌ها، عوامل تحریک‌کننده در حمله‌های پانیک و سازوکارهایی که افراد به‌طور ناخودآگاه در طول درمانشان به‌کار گرفته‌اند، آشنا می‌شوید.

در فصل سوم کتاب من از تو نمی‌ترسم، نویسندگان راهکارهایی برای ارزیابی هر چه دقیق‌تر مشکلات به شما ارائه می‌دهند که می‌توانید با کمک آن‌ها اختلال اضطرابی خود را ارزیابی کنید. فراموش نکنید که هرکس به شیوه‌ی خودش با اختلال پانیک یا آگورافوبیا مقابله می‌کند و راهکارهای درمانی برای همه یکسان نیست. درست است که ماهیت اختلال‌ها تغییر نمی‌کند، اما هرکس مطابق پیشینه و نوع شخصیت خود با آن‌ها مواجه می‌شود. بنابراین، برای آن‌که خود را بهتر بشناسید و بتواند برای انتخاب الگوی درمان مناسب برنامه‌ریزی کنید، باید ارزیابی دقیقی از مشکلتان داشته باشید.

در فصل چهارم، نخست شما با پیامدهای جسمانی اختلالات نامبرده آشنا می‌شوید تا ببینید که هنگام بروز حمله‌ی پانیک چه اتفاقی در بدنتان رخ می‌دهد. در ادامه، راهکارهای عینی و ملموسی معرفی می‌شود تا با کمک آن‌ها از وخیم شدن حمله‌ی عصبی جلوگیری کنید. از این طریق، به خودتان کمک می‌کنید تا مکالمات درونی‌تان را اصلاح سازید و هنگام وقوع حمله بعدی به‌خوبی واکنش نشان دهید.

در فصل پنجم یاد می‌گیرید که چگونه احساسات و ادراکات جسمانی، فعالیت‌ها و موقعیت‌های ملتهب را رام کنید. همچنین یاد می‌گیرید که چگونه شیوه‌ی پاسخ به ترس را تغییر دهید؛ به این شکل می‌توانید به استقلال فردی دست ‌یابید. در فصل ششم سعی شده تا به تمام پرسش‌های احتمالی شما درباره‌ی درمان اختلالات اضطرابی از طریق دارو پاسخ داده شود. در فصل هفتم، برای افرادی که در به‌کارگیری شیوه‌های درمانی مطرح‌شده در فصل سوم و چهارم با مشکل مواجه شده‌اند، راهکارهایی تکمیلی و جایگزین ارائه خواهد شد. همچنین، بیشتر بر ناکارآمدی رفتارهای کنشی، هایپرونتیلیشن (بیماری تنفس سریع)، درمان‌های شناختی، نقش اطرافیان و میزان اهمیت درمان کامل تمرکز می‌شود.

سرانجام، فصل هشتم به‌منظور مدیریت استرس و حفظ زندگی سالم هنگام بروز اختلال پانیک و آگورافوبیا راهکارهایی کلی‌تر به شما ارائه می‌دهد. محیا احمدی‌پور کتاب من از تو نمی‌ترسم را ترجمه کرده و انتشارات شمعدونی آن را در اختیار شما قرار داده است.

کتاب من از تو نمی‌ترسم مناسب چه کسانی است؟

اگر ترس به معضلی بزرگ در زندگیتان تبدیل شده، مطالعه‌ی اثر حاضر به شما پیشنهاد می‌شود تا نقطه‌ی پایانی بر ترس‌های خود بگذارید. همچنین کتاب من از تو نمی‌ترسم برای متخصصان بالینی نیز کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب من از تو نمی‌ترسم: راهنمای اختلال پانیک و آگورافوبیا می‌خوانیم

شما برای کاهش واکنش‌های ناشی از ترستان هیچ چاره‌ای ندارید مگر مواجهه با موقعیت‌هایی که برایتان ترسناک است. اگر به آگورافوبیا مبتلا هستید، احتمالاً واکنش هشداردهنده متناسب با برخی موقعیت‌ها در شما بروز می‌کند. توجه داشته باشید که واکنش هشداردهنده در موقعیت‌های کاملاً امن آشکار می‌شود. بنابراین، باید این واکنش را در موقعیت‌هایی که مربوط به تداعی حواس جسمی هستند، خنثی کنید. اما به‌سادگی هم نمی‌توانیم با دور زدن یا فشار دادن دکمه‌ای به نتیجه دلخواه دست یابیم. به این ترتیب، بهترین شیوه همان مواجهه تدریجی و مستمر در برابر موقعیت‌های هراس‌آور است. با انجام این شیوه که «سنجش واقعیت» نام دارد، متوجه می‌شوید تمام این موقعیت‌ها را به‌اشتباه به‌عنوان عامل خطر در نظر گرفته‌اید. برای آن‌که سنجش واقعیت کاملاً مؤثر باشد، باید از موارد اطمینان‌بخش چشم‌پوشی کنید، چراکه همواره این باور را در شما تقویت می‌کنند که برای محافظت از خود به چیزی احتیاج دارید. به ‌یاد داشته باشید موارد اطمینان‌بخش همچون بطری آب یا جویدن آدامس این فکر را به شما القا می‌کنند که بدون آن‌ها در خطر هستید. وقتی موقعیتی خطرناک نیست، پس خطری هم تهدیدتان نمی‌کند و دیگر اهمیتی ندارد چه چیزی همراهتان داشته باشید. بنابراین، باید یاد بگیرید به‌جای متوسل‌ شدن به اشیای اطرافتان، به‌ خودتان اعتماد کنید.

اکنون این مراحل را گام به گام به شما آموزش می‌دهیم. ابتدا با موقعیتی شروع کنید که در برابر ترس، واکنشی خفیف و متوسط را بر می‌انگیزاند. به این ترتیب، یاد می‌گیرید بدون هیچ وحشتی بر اضطرابتان غلبه کنید، زیرا شدت احساسات بسیار ضعیف است. از طرفی، باید آن‌قدر در موقعیت بمانید تا اضطراب کاهش یابد و متوجه شوید که هیچ خطر وحشتناکی شما را تهدید نمی‌کند. همین موقعیت را تکرار ‌کنید تا جایی که دیگر نترسید و واکنشی نشان ندهید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
مقدمه
بخش اول: آشنایی
فصل 1: چه زمانی ترس تبدیل به فوبیا می شود
فصل 2: پیشرفت اختلال پانیک و آگورافوبیا
فصل 3: ارزیابی اختلال پانیک و آگورافوبیا
بخش دوم: تغییر
فصل 4: درمان: حمله پانیک و مدیریت آن
فصل 5: درمان: رام کردن احساسات و موقعیت های هراس آور
فصل 6: دارودرمانی
فصل 7: درمان: راهکارهای تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من از تو نمی‌ترسم: راهنمای اختلال پانیک و آگورافوبیا
نویسنده، ،
مترجممحیا احمدی پور
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-704424
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من از تو نمی‌ترسم

سیدعلی اصغر حسینی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اطلاعات خوب و مناسبی داره هم برای بیماران و هم برای روان درمانگران
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من از تو نمی‌ترسم

برای دریافت کتاب من از تو نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.