معرفی و دانلود کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

عکس جلد کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد که به قلم فردریک فانژه نوشته شده است، با بیانی ساده به مشکلات رایج میان زوج‌ها و چالش‌های زندگی مشترک می‌پردازد. این اثر برای کسانی که می‌خواهند نشاطی دوباره به زندگی مشترک خود ببخشند، بسیار کاربردی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

کتاب‌هایی که به موضوع خودیاری می‌پردازند و نوعی از روان‌شناسی کاربردی شناخته می‌شوند، امروزه طرفداران بسیاری دارند. کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد (Oser la vie a deux) نیز از این قاعده مستثنی نیست. فردریک فانژه در این کتاب به بررسی مشکلات عمده‌ی میان زن و شوهرها یا به عبارت دیگر هر زوجی می‌پردازد که زیر یک سقف زندگی می‌کنند. این کنار هم بودن طولانی‌مدت می‌تواند باعث ایجاد تنش‌هایی میان آنان شود که حل آن نیاز به زمان دارد و باید با آگاهی آن را به پیش برد.

فردریک فانژه معتقد است که پایه‌ی زندگی مشترک بر روی چند عنصر بنا شده است. تعهد، کیفیت ارتباط، ارزش‌های مشترک و روابط جنسی مسائلی هستند که یک زندگی زناشویی را می‌سازند و ایجاد خلل در هرکدام از این موارد می‌تواند تهدیدی برای نابودی یک رابطه باشد. او به خوانندگانش می‌آموزد که اولین راهی که می‌توانند با به‌کارگیری آن روابط خود را بهبود ببخشند، صحبت کردن است. او از مخاطبانش می‌خواهد که وقت زیادی را برای حرف زدن با یکدیگر در نظر بگیرند و درباره‌ی مسائل مختلف و هر چیزی که به نظرشان مشکل‌ساز است، گفت‌وگو کنند. فردریک فانژه تأکید می‌کند که این هنر گفت‌وگو است که می‌تواند نجات‌دهنده‌ی روابط باشد. کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد تا حد زیادی کمک گرفتن از این هنر ظریف را به ما می‌آموزد. با خواندن این کتاب است که متوجه می‌شویم به اندازه‌ی کافی از این فن بهره نگرفته‌ایم و بسیاری از مشکلاتمان به دلیل بی‌توجهی به مسئله‌ی گفت‌وگو است. فردریک فانژه به‌درستی اشاره می‌کند این توقع که هرکسی باید دیگری را کاملا درک کند، اشتباه است. انسان‌ها کتاب‌هایی باز نیستند و نمی‌توان آنان را تنها با یک نگاه شناخت. حرف زدن راهی برای ایجاد این شناخت است.

او می‌گوید با توجه به آنکه رفتن به جلسات مشاوره بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر هستند، بهتر است زوج‌ها قبل از اینکه تصمیم به مشاوره‌ گرفتن کنند، این کتاب را بخوانند و راهکارهای پیشنهادی‌اش را امتحان کنند. وی بر این حقیقت تأکید می‌کند که آنچه به یک رابطه‌ی سالم منجر می‌شود، یافتن تعادل و حفظ آن است. طرفین باید از جایگاهشان احساس رضایت داشته باشند و هیچ‌کدام برتری‌ای بر دیگری حس نکنند. نویسنده بر رعایت فضای شخصی در رابطه‌ی زناشویی تأکید دارد و آن را یکی از راه‌های یافتن تعادل و احساس رضایت می‌داند.

کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد در سال 1397 توسط محیا احمدی‌پور ترجمه شده و کار انتشار آن را نشر شمعدونی بر عهده داشته است.

کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد برای چه کسانی مناسب است

اگر از خوانندگان کتاب‌هایی هستید که به موضوع خودیاری و روانشناسی کاربردی می‌پردازد، کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

با فردریک فانژه بیشتر آشنا شویم

دکتر فردریک فانژه (Frédéric Fanget) به سال 1955 در شهر لیون به دنیا آمده است. تحصیلات او در حوزه‌ی عصب‌شناسی و روانشناسی است. فردریک فانژه فعالیت حرفه‌‌ای و رسمی‌‌اش را در سال 1922 با انتشار مقالات مختلف در روزنامه‌ها و مجلات بین‌المللی آغاز کرد. او تا کنون بیش از دویست جلسه و کنفرانس در این حوزه برگزار کرده است و در دنیا طرفداران خود را دارد. علاوه بر این‌ها فردریک فانژه در دانشگاه‌های مختلف فرانسه نیز به کار تدریس مشغول است و گاهی نیز به عنوان کارشناس تلوزیونی به برنامه‌های مختلف تلویزیون ملی فرانسه دعوت می‌شود. بر اساس آنچه درباره‌ی فردریک فانژه می‌گویند، راز موفقیت او سادگی در بیان و طرح مسئله است.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

  • رهایی از انتظارهای غیرواقعی، گام بزرگی است.
  • اگر پیروی از اسطوره‌ها یا ایده‌آل‌ها را کنار بگذارید، می‌توانید یک زندگی مشترک واقعی تشکیل دهید.
  • از این‌که بخواهید حرف خود را بیان کنید، تردیدی نداشته باشید. وقتی خود واقعی‌تان باشید، به طرف مقابلتان نیز کمک می‌کنید.
  • ما مجبور نیستیم که تمام مشکلات موجود در زندگی زناشویی را حل کنیم. زندگی مشترکتان را روی هیجان‌های منفی متمرکز نکنید.
  • جسارت‌ داشتن برای تشکیل زندگی مشترک، یعنی این‌که به خود، طرف مقابل و همچنین به زندگی زناشویی اعتمادی مؤثر داشته باشید.

در بخشی از کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد می‌خوانیم

وقتی کسی از خودش شناخت کافی دارد و به خود اطمینان دارد؛ بنابراین می‌تواند به طرف مقابلش نیز اعتماد ‌کند. در این صورت، اعتماد در زندگی زناشویی، فرصت می‌یابد که تا حدی افزایش پیدا کند.

ما ابتدا، واکنش‌های روان‌شناختی، رفتارها و هیجان‌های آنا را بررسی کردیم و در مرحله بعد رابطه‌ زناشویی او را ارزیابی کردیم.

دلیل عصبانیت آنا این است که کارها آن‌طور که او می‌خواهد، پیش نمی‌روند. او زنی بسیار کارآمد، اما پرتوقع است. او توقع زیادی دارد و از طرفی هم، بسیاری از چیزها را فراموش می‌کند، گم می‌کند، می‌شکند و عصبانی می‌شود. وقتی متوجه کارش می‌شود، می‌فهمد که یک بار دیگر، خودش را کنترل نکرده است و نتوانسته شرایط را اداره کند.

ترس از عدم‌موفقیت، نخستین هیجان آنا است. او با خودش می‌گوید: «باز هم یک تماس تلفنی را فراموش کردم.» سپس احساس الزام به انجام کاری در او شدت می‌گیرد: «حالا که ژولین شماره تلفن را به من داده است، باید تماس بگیرم، زیرا یکی از دوستان ژولین این شماره را به او داده است. نسبت به چنین دوستی احساس تعهد می‌کنم؛ هرچند که شاید فرصت تماس با او را نداشته باشم.» در نتیجه، یکی از ارزش‌های مهم برای آنا، یعنی تعهد، بی‌ارزش خواهد شد. آنا روی عدد 1 خود، روی خودش و ارزش‌هایش نیز کار می‌کند.

دومین هیجان آنا، احساس ناامیدی از خودش است: «بی‌شک من در آن جایگاهی که انتظار دارم، نیستم و توانایی مدیریت ندارم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمد: راهنمایی برای زندگی زناشویی خوشبخت و پایدار
فصل اول: حالت‌های مختلف رابطه‌ زناشویی
فصل دوم: نقش جنسیت در رابطه‌ زناشویی موفق
فصل سوم: در زندگی زناشویی ملایم باشید
فصل چهارم: تبادل مثبت در زندگی زناشویی
فصل پنجم: مشکلات حل‌شدنی (پیش‌فرض)
فصل ششم: مراقب باشید رابطه‌تان به ‌خطر نیفتد
فصل هفتم: پایداری عشق
فصل هشتم: جرأت کنید و خودتان را به‌عنوان زن و شوهر در محیط اطرافتان اثبات کنید
فصل نهم: جرأت داشته باشید و با یکدیگر آشنا شوید
فصل دهم: از ملاقات تا رابطه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد
نویسنده
مترجممحیا احمدی پور
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-99697-3-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

برای دریافت کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.