معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان

عکس جلد کتاب مدیریت زمان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زمان

برای سروسامان دادن به امور و وظایفی که هرروزه به شما محول می‌شود، کتاب مدیریت زمان، راهنمایی جامع و عملی خواهد بود. اثری که با چند راهکار ساده، افزایش تمرکز، اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی هدف‌مند، پیش‌بینی مشکلات احتمالی و جلوگیری از انحراف از مسیر اصلی را به شما می‌آموزد. مدیران و رهبران سازمان‌ها با مطالعه‌ی کتاب حاضر به چیستی و اهمیت مدیریت زمانی پی خواهند برد و به دستورالعملی ارزشمند برای بهبود عملکرد خود در این زمینه دست پیدا خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب مدیریت زمان

در جهان رقابتی امروز که سرعت حرف اول را می‌زند، شاهد اهمیت بیش‌ازپیش مسئله‌ی زمان در ارائه‌ی خدمات، محصولات یا حتی در مدیریت سازمان‌ها و ارگان‌ها هستیم. باید بپذیریم که هر شغل و سمتی که داشته باشیم، با وظایف فراوان و البته زمان محدودی روبه‌روییم. سوال اینجاست که در بازه‌ی زمانی محدود، چطور وظایف و فعالیت‌های متنوع خود را سروسامان بدهیم؟ چطور تنها در بیست‌و‌چهار ساعت شبانه‌روز، استراحت و کار را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟ کتاب مدیریت زمان (Managing time)، منتشرشده از سوی انتشارات هاروارد، برای پاسخگویی به همین سؤالات نگاشته شده.

ساختار اصلی کتاب حاضر از شش بخش یا هدف کلی تشکیل شده. در بخش اول به اهمیت مدیریت زمان و کنترل آن پی خواهید برد. درست است که همگی از محدودیت‌های زمانی و نقش مهم آن در چینش و انجام فعالیت‌هایمان آگاهیم، اما کتاب حاضر فرصتی را به ما می‌دهد تا این مسئله را به‌گونه‌ی دیگری بازبینی کنیم.

برای اینکه بتوانیم برنامه‌ی زمانی کارآمدی را طراحی کنیم یا سطح توقعات خود را درمورد سرعت کارمان با توانایی‌هایمان مطابقت دهیم، ابتدا لازم است ارزیابی درستی از خودمان داشته باشیم. تنها از این طریق است که به مهارت‌ها و میزان کارآیی خود پی می‌بریم و در جهت مدیریت زمان فعالیت‌هایمان، رفتار منطقی‌تری خواهیم داشت.

پس از این مرحله است که می‌توانیم برنامه‌ای مطلوب را طراحی کنیم. البته طراحی یک برنامه‌ی منعطف و درعین‌حال دقیق، ظرایف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که نویسندگان کتاب مدیریت زمان تمامی آن‌ها را یک‌به‌یک به ما خواهند آموخت.

در مرحله‌ی چهارم، زمان اجرای برنامه‌ریزی فرا می‌رسد. نکته‌ی مهم این است که بتوانیم در بازه‌ی زمانی تعیین‌شده، وظایفی را که در برنامه گنجانده‌ایم به انجام برسانیم. در این بخش به‌خوبی می‌بینیم که آیا برنامه‌ی طراحی‌شده با واقعیت منطبق بوده یا صرفاً برنامه‌ای ایده‌آل و دور از واقع برای فعالیت‌هایمان چیده‌ایم.

شاید اگر از ما بپرسند، دشوارترین بخش برنامه‌ریزی، کدام قسمت آن است، همگی معتقد باشیم که طراحی برنامه از همه‌ی بخش‌های آن سخت‌تر است اما در واقع اوج کار ما، نه طراحی، بلکه پایبندی به برنامه خواهد بود. اینکه بتوانیم در طول زمان، به ترتیب و اولویت‌هایی که در برنامه‌ی کاری‌مان گنجانده‌ایم متعهد باشیم، از دشوارترین فعالیت‌های مدیریتی به حساب می‌آید. لازم است بیاموزیم که برای رسیدن به اهداف مورد نظرمان و انجام کارها در محدوده‌ی زمانی خودشان، در مسیر اجرای برنامه‌ها باید کمی استقامت و مداومت به خرج بدهیم.

گاهی در حین عمل به برنامه‌ها ممکن است دچار لغزش‌هایی بشویم که به‌خودی‌خود متوجه آن‌ها نخواهیم شد. یا اینکه پیروی از برنامه‌ریزی ما را متوجه نکاتی بکند که برای بازطراحی برنامه‌ها بدان نیاز داریم. در مرحله‌ی نهایی، باید مجدداً خود و عملکردمان را ارزیابی کنیم. با این روش، می‌بینیم که تا چه حد در رسیدن به خواسته‌ها و اهدافمان موفق بوده‌ایم و چه تغییراتی را باید اعمال کنیم.

کتاب مدیریت زمان، همان راهنمایی‌ست که برای تسریع عملکرد و بهبود بازده کاری خود نیاز داریم. نرگس شفیعی اثر حاضر را به فارسی برگردانده و نشر آموخته آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای، برای مدیران پرمشغله‌ای که مشتاق یادگیری و ارتقای دانش خود هستند اما وقت و فرصت چندانی برای حضور در کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی ندارند، انتخابی بی‌نظیر خواهد بود. مدیران شرکت‌های کوچک یا بزرگ، همچنین صاحبان کسب‌و‌کارها به کمک هر یک از مجلدهای این مجموعه، نکاتی سودمند و کاربردی را خواهند آموخت.

نشر هاروارد، از معتبرترین مراجع حوزه‌ی مدیریت و رهبری کسب‌و‌کارها، این سری کتاب‌ها را به چاپ رسانده و در ایران نیز، نسخه‌ی فارسی این مجموعه، با برگردان نرگس شفیعی، به کوشش نشر آموخته، در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

سرعت در آموزش و فشرده‌سازی مطالب، از ویژگی‌های بارز کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای به شمار می‌رود که تنها با توجه به عنوان مجموعه نیز به آن پی می‌بریم. سری کتاب‌های مورد بحث، شامل ده جلد هستند که همگی به جوانب گوناگون مدیریت و مهارت‌های این عرصه می‌پردازند. «مدیریت پروژه»، «بازخورد اثربخش»، «مدیریت زمان»، «برگزاری جلسات»، «تدوین طرح کسب‌و‌کار»، «کارسپاری»، «به انجام رساندن کارها»، «مدیرمداری»، «ارائه» و «مبانی مالی» عناوین آثار مجموعه‌ی حاضر هستند.

تقویت مهارت‌های رهبری و مدیریتی در کمترین زمان، هدف اصلی گردآورندگان و مؤلفان کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای بوده است.

کتاب مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

در هر موقعیت شغلی که هستید و هر پست و سمتی که دارید، برای کنترل بهتر امور و فعالیت‌هایتان، پیشنهاد می‌کنیم کتاب مدیریت زمان را از دست ندهید. کتابی که در مدتی بسیار اندک، نکاتی سودمند را به مدیران شرکت‌ها و کارآفرین‌ها و اداره‌کنندگان کسب‌و‌کارها آموزش خواهد داد.

جملات برگزیده کتاب مدیریت زمان

  • اولین گام به سوی مدیریت مؤثر زمان، خودآگاهی است.
  • چه در مسیر باشید و چه خارج از مسیر، نکته‌ی مهم این است که پیوسته یادگیری را ادامه دهید.
  • قله‌ها و موانع همواره در زندگی شغلی شما وجود دارند، و نمی‌توانید به طور کامل از آن‌ها اجتناب کنید.
  • همه‌ی ما کارها را به تعویق می‌اندازیم؛ و معمولاً بیشتر وقتی این کار را انجام می‌دهیم که از انجام کار خاصی، ترس بیشتری داشته باشیم.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان می‌خوانیم

فرض کنید هدف شما بهبود توانایی‌تان در مدیریت افراد است، اما اندازه‌گیری‌هایی که هنگام پیگیری زمان‌تان انجام داده‌اید نشان می‌دهند در هفته تنها 1 ساعت صرف کارهای مرتبط با مدیریت افراد کرده‌اید (که به هیچ وجه کافی نیست). برای دستیابی به هدف‌تان باید زمان، انرژی، و منابع بیشتری به آن اختصاص دهید. اما تا چه حد؟ 3 ساعت؟ 5 ساعت؟

در ابتدا، فکر کنید برای رسیدن به هدف‌تان چه کارهایی باید انجام دهید. احتمالاً مایل خواهید بود به میزان بیشتری با 8 زیردست مستقیم خود در تعامل باشید. یک روش برای انجام این کار، ترتیب دادن جلسات هفتگی نیم‌ساعته با هر یک از آن‌هاست که در مجموع به 4 ساعت می‌رسد. همچنین ممکن است بخواهید به صورت جدی‌تر به برنامه‌ریزیِ آموزشی برای آن‌ها فکر کنید (که احتمالاً باز هم به نیم ساعت زمان در هفته برای هر یک نیاز خواهید داشت).

سپس، فکر کنید این 3/5 ساعت زمان اضافی را چگونه باید به دست آورید. احتمالاً وقت آزاد چندانی در اختیار ندارید، بنابراین باید زمان کمتری صرف انجام موارد دیگر کنید. تشخیص اینکه زمان چه کاری را باید کاهش دهید می‌تواند مشکل باشد، چرا که می‌خواهید تعدیل‌های درستی انجام دهید. اگرچه هدف کلی شما صرف زمانی بیشتر برای مهم‌ترین فعالیت‌هایتان است، اما ممکن است تعداد زیادی کارهای کم‌ارزش که بتوان آن‌ها را کنار گذاشت نداشته باشید. مسلماً می‌توانید با کنار گذاشتن برخی عادات، ناکارآمدی‌ها، و اتلاف وقت‌هایی که با پیگیری زمان‌تان پیدا کرده‌اید قدری وقت آزاد به دست آورید؛ مواردی مانند 30 دقیقه‌ای که پس از جلسات صرف استراحت می‌کنید. اما برخی تصمیمات می‌توانند مشکل‌تر و مستلزم آن باشند که اگر زمان کافی پیدا نکنید، اهداف‌تان را فراموش یا بازبینی کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا باید زمان خود را مدیریت کنید؟
2. خود را ارزیابی کنید
3. برنامه‌ای طراحی کنید
4. برنامه‌ی خود را اجرا کنید: محدوده‌بندی زمان
5. خود را در مسیر برنامه حفظ کنید
6. خود را مجدداً ارزیابی کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زمان
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-11-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زمان

برای دریافت کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.