معرفی و دانلود کتاب مسافرخانه سرخ

عکس جلد کتاب مسافرخانه سرخ
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسافرخانه سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسافرخانه سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسافرخانه سرخ

کتاب مسافرخانه سرخ داستانی کوتاه اثر انوره دو بالزاک، نویسنده‌ی شهیر فرانسوی است. او در این کتاب داستان یک مهمانی اشرافی را روایت می‌کند که مردی جوان به همراه دختر مورد علاقه‌اش در آن شرکت دارند. در همین مهمانی، یک مرد آلمانی ماجرای جناییِ دو دوست را شرح می‌دهد که پی بردن به راز آن، زندگی مرد جوان را زیر و رو می‌کند.

درباره‌ی کتاب مسافرخانه سرخ

کتاب مسافرخانه سرخ (The Red Inn) اثر استاد رمان‌نویسی، انوره دو بالزاک (Honore De Balzac) است. او در این کتاب با تیزبینی و طنز ظریف مخصوصش از یک جنایت و قضاوت‌های اخلاقی پیرامون آن می‌گوید. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی کمدی انسانی بالزاک است و به صورت داستان در داستان، با نثری پرکشش و دیدگاهی رئالیستی به بررسی ارتباط میان عشق، گذشته و جنایت می‌پردازد.

در یک مهمانی اشرافی، ثروتمندان فرانسوی پس از صرف غذا دور میز شام نشسته‌اند و به قصه‌ی مردی آلمانی گوش می‌کنند. در میان این جمعیت، مرد جوانی حضور دارد. این مرد برای معاشرتِ هر چه بیشتر با دختر مورد علاقه‌اش، که دختر مردی سرمایه‌دار است، قدم به آن محفل گذاشته. مرد آلمانی داستان دو دوست صمیمی را بیان می‌کند که در سال‌های دور، یک شب را در مسافرخانه‌ای به نام مسافرخانه‌ی سرخ گذرانند. در آن شبِ شوم جنایتی در آن مسافرخانه اتفاق می‌افتد. مرد جوان داستان کتاب مسافرخانه سرخ، به ارتباط میان آن جنایت و گذشته‌ی دختر مورد علاقه‌اش پی می‌برد و درگیر قضاوت‌های اخلاقی پیرامون این مسئله می‌شود. از نظر مرد جوان آن جنایت آنقدر هولناک و جدی است که نمی‌توان از قضاوت اخلاقی پیرامون آن صرف نظر کرد.

معرفی و دانلود کتاب مسافرخانه سرخ

کتاب مسافرخانه سرخ مانند تمامی آثار دیگر بالزاک، درونمایه‌ای اخلاقی و اجتماعی دارد، اما از این جهت که ماجرا حول محور یک جنایت می‌گردد، نسبتاً متفاوت با دیگر قصه‌های کوتاه و بلند او محسوب می‌شود. گفتنی است که بالزاک داستان این کتاب را با الهام از خاطره‌ی یک پزشک سابق ارتش به رشته‌ی تحریر درآورده است. داستان از زاویه دید اول شخص و از زبان همان مرد جوان و بی‌نامی روایت می شود که به دختر سرمایه‌دار علاقه دارد. بالزاک حتی در این کتابِ مختصر نیز از توصیف دقیق جزئیات دست نمی‌کشد. برای مثال مسافرخانه‌ی قصه‌ی مرد آلمانی را آن‌قدر دقیق و باجزئیات توصیف می‌کند که به وضوح می‌توانید آن را متصور شوید.

کتاب مسافرخانه سرخ با ترجمه‌ی روان محمد نجابتی به فارسی برگردانده و به همت گروه انتشاراتی ققنوس در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا کردن مخاطب فارسی زبان با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

اقتباس سینمایی از کتاب مسافرخانه سرخ

در سال 1923 فیلمی با الهام از کتاب مسافرخانه سرخ توسط ژان اپستاین (Jean Epstein) کارگردان مشهور فرانسوی کارگردانی شد.

کتاب مسافرخانه سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، به ویژه دوست‌داران ادبیات قرن نوزدهم فرانسه مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند. همچنین اگر قصد ورود به دنیای داستان‌های بالزاک را دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این کتاب انتخاب خوبی برای شروع مواجهه با آثار این نویسنده‌ی بزرگ خواهد بود.

در بخشی از کتاب مسافرخانه سرخ می‌خوانیم

موقع صرف دسر، دختر جوان بور و موبلوندی که احتمالاً داستان‌های هافمن یا رمان‌های والتر اسکات را خوانده بود گفت: «آقای هرمان، خواهش می‌کنم پیش از رفتن باز هم برای ما قصه‌ای آلمانی بگویید که از شنیدنش هیجان‌زده شویم.» او دختر دُردانۀ بانکدار بود، دختری زیبا که تحصیلش در ژیمناز رو به اتمام بود و به نمایش‌هایی که آن‌جا اجرا می‌شدند عشق می‌ورزید. در آن لحظات مهمانان در رخوت و سکوت لذت‌بخشی فرو رفته بودند که پس از صرف غذایی لذیذ و اعتماد بیش از حد به قوّۀ هاضمه دست می‌دهد. همه به صندلی‌هایشان تکیه داده و بی‌حال دست‌هایشان را روی میز گذاشته بودند و بی‌حوصله با تیغۀ طلایی چاقویشان بازی می‌کردند. وقتی مراسم شام به این لحظات کلافگی می‌رسد، عده‌ای با هسته‌های گلابی بازی می‌کنند، عده‌ای دیگر خمیر نان را بین انگشت شست و سبابه‌شان می‌چرخانند، عاشق‌ها با ته‌ماندۀ میوه حروفی نامشخص می‌کشند، افراد مال‌اندوز هستۀ میوه‌ها را می‌شمارند و آن‌ها را طوری در بشقابشان ردیف می‌کنند که کارگردانان تئاتر سیاهی‌لشکرها را ته صحنه می‌چینند. این‌ها همه از مختصر خوشی‌های خورد و خوراک‌اند که بْریا  ساوارن نویسندۀ نکته‌سنج, در کتابش بهشان اشاره‌ای نکرده. خدمتکارها غیبشان زده بود. دسر شبیه گُردانی پس از نبرد متلاشی و غارت شده بود. دیس‌های غذا روی میز سرگردان بودند و تلاش خانم خانه برای مرتب کردنشان بیهوده بود. عده‌ای تصویرهایی از سویس را تماشا می‌کردند که متقارن روی دیوارهای خاکستری سالن غذاخوری نصب شده بودند. کسی از آن وضع ناراضی نبود. هیچ‌کس موقع هضم شامی خوش‌طعم ناراحت نیست. همه دوست داریم در نمی‌دانم چه‌جور آرامشی، درست در مرز بین رؤیای انسان و آرامش خاطر حیوان نشخوارکننده بمانیم؛ شاید باید آن را «افسون جسمانی خوراک» نامید. به‌یکباره همۀ مهمانان سمت آلمانی خوش‌مشرب برگشتند، ذوق‌زده از این‌که قرار بود کسی برایشان قصه‌ای، هرچند بی‌جذابیت، تعریف کند. در این وقفۀ شیرین صدای یک قصه‌گو همیشه خوشایندِ حواس کرخ‌شدۀ ماست و از آن، شادیِ رو به زوال ما جان دوباره می‌گیرد. گرم دیدن اطرافم از چهرۀ مهمانان سرمست شده بودم، چهرۀ خندان همه از عیش‌ونوش گل انداخته و با نور شمع روشن شده بود. در نور شمعدان و میان سبدهای چینی و ظرف‌های کریستال و سینی‌های پر از میوه تماشای رفتار حاضرین خوشایند بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسافرخانه سرخ
نویسنده
مترجممحمد نجابتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-278-379-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسافرخانه سرخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مسافرخانه سرخ

برای دریافت کتاب مسافرخانه سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.