معرفی و دانلود کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر

عکس جلد کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر

داستانی از قتل‌های مهاجران خونخوار! هارولد شکتر در کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر از پشت پرده‌ی مهاجرت‌‌های گسترده‌ای نوشته است که در قرن‌های 18 و 19 میلادی به سوی قاره‌ی آمریکا سرازیر شده بود. این کتاب، داستان یکی از بی‌شمار جنایت‌های تاریخی این مهاجران را روایت می‌کند. کتاب سلاخ‌ خانه‌ی کوچک شهر جلد دوم از سری کتاب‌های مشاهیر مرگ است.

درباره‌ی کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر

کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر (Little Slaughterhouse on the Prairie) نوشته‌ی هارولد شکتر (Harold Schechter) روایتگر قتل‌های تاریخی خانواده «بندر» است. در صحنه‌ی پرتلاطم آمریکا، هنگامی که مدرنیته با سرعت سرسام‌آوری هر آنچه را که در مقابلش قرار داشته باشد، درهم می‌کوبد، شاهد قتل‌هایی هستیم که ریشه نژادپرستانه دارند. در سال 1873، کشف وحشتناکی مردم «لابت» را در حیرت فرومی‌برد: بقایای اجساد بی‌شماری که در کنار یک کابین در زیر باغی از درختان سیب مدفون شده بود. این کشف مردم بومی و روزنامه‌ها را شگفت‌زده کرد. اینکه خانواده‌‌ی به ظاهر محترمی ­_ یکی از هزاران نفری که پس از جنگ داخلی در جست‌وجوی زمین به غرب نقل مکان کرده‌اند _ بتوانند دست به چنین کشتاری بزنند، مردم را وحشت‌زده و متعجب کرد. اما واقعاً چرا آن‌ها دست به چنین کشتار وحشیانه‌ای زدند و آیا عدالت درمورد آن‌ها اجرا شد؟

سیل مهاجران در قرن‌های 18 و 19، به دنبال ثروت بیشتر و مزارع وسیع‌تر به قاره‌ی آمریکا روی آوردند. در نهایت تصمیم گرفتند برای تملک هر چه سریع‌تر این سرزمین دست به کشتار گسترده‌ی بومیان آمریکا بزنند. این کشتارها در ابتدا سرپوش قانونی داشت اما رفته‌رفته آن‌چنان گسترش پیدا کرد که برخی مهاجران تنها برای تفریح و لذت‌جویی به قتل‌های زنجیره‌ای روی آوردند. یکی از مشهورترین این قتل‌ها کشتاری است که خانواده‌ی بندر در دهه‌ی 1870 به راه انداختند؛ تا جایی که لقب «بندرهای خونخوار» را از آن خود کردند. هارولد شکتر در کتاب سلاخ‌ خانه‌ی کوچک شهر، ماجرای قتل، زمینه‌ی اجتماعی و زمانه‌ای که چنین قاتلانی را در خود پرورش داد، به دقت و با جزئیات ترسیم کرده است. نویسنده همچنین از توصیف روحیات و منش خانواده بندر و همچنین ویژگی‌های ظاهری آن‌ها غافل نبوده است. این کتاب مملو از مستندات تاریخی و نقل‌‎قول‌های معتبری است که هارولد شکتر، ماجرای قتل را بر مبنای آن‌ها بازسازی می‌کند.

هارولد شکتر به کمک تصاویر و عکس‌هایی که طی تحقیقات خود جمع‌آوری کرده است، می‌کوشد تصویر بهتری از زمان و مکان قتل به خواننده ارائه کند. کتاب سلاخ‌ خانه‌ی کوچک شهر، یک وقایع‌نگاری بسیار جذاب به‌شمار می‌رود که ابعاد اجتماعی و روانشناسی آن نیز درخور توجه است. نویسنده به شرح اتفاقات بسنده نمی‌کند، بلکه با توصیف دقیق قاتلان می‌کوشد تا تصویری واقع‌گرایانه از قاتلان به دست بدهد. گو اینکه قاتلان گروه متمایزی هستند با ظاهر و خلقیات مخصوص به خود که اگر آن‌ها را بشناسیم، در شناسایی قاتلان احتمالی موفق‌تر عمل خواهیم کرد. کتاب حاضر را بابک طهماسبی به فارسی برگردانده و انتشارات خوب به چاپ رسانده است.

درباره‌ مجموعه‌ی مشاهیر مرگ

مجموعه‌ی مشاهیر مرگ (Bloodlands collection)، شامل کتاب‎‌هایی است که هر کدام روایتگر یکی از قتل‌های زنجیره‌ای در آمریکا هستند. هارولد شکتر در این کتاب‌ها به کمک اسناد تاریخی، تحلیل‌های روانشناختی و جامعه‌شناختی، تصویری حقیقی از قتل‌های جنجالی آمریکا به مخاطب عرضه می‌کند؛ تصویری که فراتر از تیتر روزنامه‌ها و خبرهای داغ باشد! کتاب سلاخ‌ خانه‌ی کوچک شهر، جلد دوم از این مجموعه شش‌جلدی است که ماجرای قتل‌های خانواده بندر را در ایالت تگزاس آمریکا روایت می‌کند. جلد اول این مجموعه با نام «قتل روی عرشه» و جلد ششم آن نیز با عنوان «آدمکش شاعر» به فارسی ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سلاخ‌ خانه‌ی کوچک شهر برای علاقه‌مندان داستان‌ها و وقایع‌نگاری‌های جنایی مناسب است. اگر شما هم از دنبال‌کنندگان پرونده‌های جنایی و قتل‌های تاریخی هستید، این کتاب هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

با هارولد شکتر بیشتر آشنا شویم

هارولد شکتر، زاده‌ی سال 1948، نویسنده و استاد کالج کوئینز در دانشگاه ایالتی نیویورک بود. این نویسنده آمریکایی، در آثار خود از ماجراهای واقعی قتل‌های زنجیره‌ای می‌نوشت. هارولد شکتر همچنین در کلاس‌های خود به تدریس ادبیات آمریکا و نقد اسطوره‌شناختی می‌پرداخت. مقالات پژوهشی هارولد شکتر در نشریات متعددی از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز و اینترنشنال هرالد تریبون منتشر شده است. این نویسنده تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه‌ی ادگار بوده است. از دیگر آثار هارولد شکتر می‌توان به کتاب «مشاهیر مرگ: قتل روی عرشه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر می‌خوانیم

هفتم ژانویه‌ی 1872 باد و کولاکی شدید جنوب کانزاس را فرا گرفت. در گیرودار طوفان خانم لیروی دیک، همسر متولی شهرک اوسیج، از پنجره بیرون را نگاه کرد و در کمال شگفتی درشکه‌ای را دید که در آن برف‌وبوران با مشقت پیش می‌راند. دو مرد روی صندلی جلو کنار هم نشسته بودند. ناگهان درشکه متوقف شد. راننده افسار را به دست همراهش داد، پایین پرید و یراق یکی از اسب‌ها را تنظیم کرد. دوباره سوار شد و به راهشان ادامه دادند.

علی‌رغم برف شدیدی که می‌بارید، خانم دیک بندر پیر و پسرش جان را شناخت که در شش‌کیلومتری جنوب‌ شرقی منزل آن‌ها زندگی می‌کردند. ولی جالب اینکه آن‌ دو سمت خانه‌شان نمی‌راندند، بلکه در جهت مخالف و به‌سوی چمن‌زارها می‌رفتند. دقایقی بعد که آقای دیک کار دوشیدن گاو را تمام کرد و به خانه بازگشت، خانم دیک آنچه را دیده بود به او گفت و تعجبش را از اینکه در آن اوضاع بندرها مسیری مخالف خانه‌شان پیش گرفته بودند ابراز کرد. آقای دیک شانه بالا انداخت و گفت: «شاید در این برف‌وبوران که چشم چشم را نمی‌بیند، راهشان را گم کرده‌اند.»

یک ماه بعد، پس از گرمایی زود‌هنگام در میانه‌ی زمستان جسد دو مرد در چمن‌زار پیدا شد. در حالتی که به‌گفته‌ی یکی از وقایع‌نگاران «بی‌تشریفات رها» شده بودند. بااینکه این مکان از جایی که در ماه مه گذشته جسد ویلیام جونز را پیدا کرده بودند بیش از سی کیلومتر فاصله داشت، شیوه‌ی قتلشان یکسان بود: جمجمه‌های آن دو را در هم شکسته و گلویشان را گوش‌تاگوش بریده بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر
نویسنده
مترجمبابک طهماسبی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-7543-33-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر

برای دریافت کتاب مشاهیر مرگ: سلاخ‌ خانه کوچک شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.