معرفی و دانلود کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر

عکس جلد کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر

داستانی از قتل و خشونت! کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر، اثر هارولد شکتر، ماجرای زندگی یک قاتل سریالی دهه‌‌ی 50 و 60 میلادی است که در جامعه‌ی خشونت‌بار آمریکا پرورش می‌یابد تا با قتل دختران بی‌گناه، یکی از سلسله قتل‌های تاریخی آمریکا را رقم بزند.

درباره‌ی کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر

کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر (The Pied Piper)، نوشته‌ی داستان‌نویس آمریکایی، هارولد شکتر (Harold Schechter) و ترجمه‌ی امیر مرزبان، روایت ماجرای نوجوانان و جوانانی است که در کارخانه‌ی جنایت‌سازی آمریکا، در دهه‌‌ی 50 و 60 پا به عرصه ظهور می‌گذارند. در شرایطی که جنگ جهانی دوم به تازگی، به پایان رسیده، سیاست‌های آمریکا همچنان به رفتارهای خشونت‌بار خود در کره، ویتنام، افغانستان و... ادامه می‌دهد، وضعیت جامعه، جوانان را به سمت‌و‌سویی هدایت می‌کند که به انجام کارهای ناخوشایند، ازجمله قتل روی می‌آورند. «چالز اشمیت» که پیروانش او را اسمیتی صدا می‌زنند یکی از همین جوانان است.

هارولد شکتر در کتاب مشاهیر مرگ: آدم‌کش شاعر، داستان واقعی زندگی اسمیتی را روایت می‌کند. داستانی که از تولد او در سال 1942 آغاز می‌شود و پس از گذران کودکی در پرورشگاه، با جامعه‌ستیزی او در بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند. اسمیتی اگرچه در کودکی مانند سایر کودکان در مدرسه آرام و مؤدب بوده اما در بزرگسالی به قتل نوجوانان و کودکان بی‌گناه روی آورد. چارلز اشمیت که آرزو داشت چهره‌ی مرد رویایی دهه‌ی 50 را داشته باشد، با آرایش ظاهر خود سعی می‌کرد چهره‌ای مانند الویس پریسلی برای خودش بسازد. او به شخصیت جذابی تبدیل شده بود که با جذب دختران نوجوان، آن‌ها را به خود نزدیک کرده و به کام مرگ می‌فرستاد.

با مطالعه‌ی این کتاب و به کمک مستندات تاریخی آن، نه‌تنها با وقایع زندگی یکی از قاتلان بزرگ زنجیره‌ای آشنا می‌شوید، بلکه جامعه‌ای را خواهید شناخت که زمینه را برای پرورش چنین جنایت‌ها و جنایتکارانی فراهم می‌کند.

هارولد شکتر همچنین با موشکافی دقیق شخصیت اسمیتی و مقایسه‌ی او با سایر قاتلان، تلاش می‌کند تا چشم‌اندازی کلی از ویژگی‌های روانشناختی قاتلان زنجیره‌ای در اختیار مخاطب قرار دهد. از ویژگی‌های قابل‌توجه این کتاب می‌توان به تصاویر و عکس‌هایی اشاره کرد که خواننده با بهره‌گیری از آن‌ها به شناخت بهتر زندگی و زمانه‌ی چارلز اشمیت دست پیدا می‌کند. انتشارات خوب کتاب حاضر را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مشاهیر مرگ

مجموعه‌ی مشاهیر مرگ (Bloodlands Collection)، شامل کتاب‎‌هایی است که هر کدام روایتگر یکی از قتل‌های زنجیره‌ای در آمریکا هستند. هارولد شکتر در این کتاب‌ها به کمک اسناد تاریخی، تحلیل‌های روانشناختی و جامعه‌شناختی، تصویری حقیقی از قتل‌های جنجالی آمریکا به مخاطب عرضه می‌کند؛ تصویری که فراتر از تیتر روزنامه‌ها و خبرهای داغ باشد! کتاب مشاهیر مرگ: آدم‌کش شاعر، جلد ششم از این مجموعه شش‌جلدی است که ماجرای زندگی و قتل‌های چارلز اشمیت را روایت می‌کند. جلد اول این مجموعه نیز کتاب «قتل روی عرشه» است که به فارسی ترجمه و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب ممشاهیر مرگ: آدم کش شاعر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مخاطبان داستان‌ها و رمان‌های جنایی مناسب است. مطالعه‌ی این کتاب به تمامی دنبال‌کنندگان‌ وقایع‌نگاری‌های جنایی پیشنهاد می‌شود. اگر به سرگذشت واقعی جنایتکاران جنجالی همراه با واکاوی شخصیت آن‌ها علاقمند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با هارولد شکتر بیشتر آشنا شویم

هارولد شکتر، زاده‌ی سال 1948، نویسنده و استاد کالج کوئینز در دانشگاه ایالتی نیویورک بود. این نویسنده آمریکایی، در آثار خود از ماجراهای واقعی قتل‌های زنجیره‌ای می‌نوشت. هارولد شکتر همچنین در کلاس‌های خود به تدریس ادبیات امریکا و نقد اسطوره‌شناختی می‌پرداخت. مقالات پژوهشی هارولد شکتر در نشریات متعددی از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز و اینترنشنال هرالد تریبون منتشر شده است. این نویسنده تاکنون دوبار نامزد دریافت جایزه‌ی ادگار بوده است. از دیگر آثار هارولد شکتر می‌توان به کتاب «مشاهیر مرگ: قتل روی عرشه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر می‌خوانیم

خانم رُو هیچ تردیدی نداشت دخترش مرده است و «دیگر برنمی‌گردد.» همسر سابقش هم همین نظر را داشت. او که مدتی در کلرادو نگهبان زندان بود و اکنون در آرلینگتون در تگزاس زندگی می‌کرد، تلفن زد و گفت «خواب دیده الین به قتل رسیده است»، احتمالاً کار یکی از زندانی‌های محل کار سابقش است که مدت‌ها بود «او و خانواده‌اش را تهدید می‌کرد. اما خانم رُو همچنان به اسمیتی «بی‌سروپای عوضی کوتوله» و رفقای بدکارش مظنون بود.

تحقیقات پلیس ادامه یافت ولی نتیجه‌ای نداشت. یک ماه پس از ناپدید شدن رُو، روزنامه‌ی توسان دِیلی سیتیزن به‌نقل از کارآگاهی به ‌نام گروهبان رابرت ویلهِلم، رئیس بخش نوجوانان، نوشت افرادش برای پیدا کردن دختر گمشده از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

ویلهلم گفت: «نه دلیلی برای فرارش از خانه پیدا کردیم، نه مدرکی دال بر جنایت. امیدواریم کسی در توسان پیدا شود که از مکانش اطلاعی داشته باشد و سرنخ تازه‌ای در اختیارمان بگذارد.»

خانم رُو ناامید از تلاش‌های به عقیده‌اش ناکافی پلیس، به دادستان کل ایالت شکایت کرد، با اف‌بی‌آی تماس گرفت، خودش چند کارآگاه خصوصی استخدام کرد، با غیب‌گویی از نیوجرسی مشورت کرد و سرانجام تحقیقاتش را «با پرس‌وجو از دوستان الین آغاز کرد، همه‌جا سرک کشید، یافته‌هایش را روی نوار ضبط ‌کرد» و حتی پا را از گلیمش فراتر گذاشت و «شب‌ها با ماشین خودش اسمیتی را تعقیب ‌می‌کرد و از ترس لو رفتن، نزدیک بود قالب‌ تهی کند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر
نویسنده
مترجمامیر مرزبان
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7543-54-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر

مانا پورعبودی
۱۴۰۱/۹/۹
این دیگه چه جونوری بوده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر

برای دریافت کتاب مشاهیر مرگ: آدم کش شاعر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.