معرفی و دانلود کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

عکس جلد کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

داستانی هیجان‌انگیز از قتل‌هایی زنجیره‌ای که همگی به یک روش انجام می‌شدند! کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری، از ماجراهای قتل‌هایی در دهه‌ی 1930 می‌گوید که طی سه سال متوالی رخ دادند. هارولد شکتر در این کتاب، سلسله‌ای از قتل‌های فجیع در شیکاگو و لس‌آنجلسِ دهه‌ی سی را روایت می‌کند و با جزئیات پرونده‌های مربوط به این جنایت‌ها را برای ما شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

در سال‌های 1936 تا 1938 قتل‌های سریالی مهیبی در شیکاگو و لس‌آنجلس به وقوع پیوستند. طبق روایات، پای قاتلی سیاه‌پوست در این ماجراها در میان بوده! اگر به دنبال اطلاع یافتن از جزئیات این ماجرای هیجان‌انگیز هستید، کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری (The Brick Slayer: Bloodlands Collection) را بخوانید. هارولد شکتر (Harold Schechter) در این اثر داستان را به شکلی روایت کرده که تا پایان مطالعه‌ی آن، کتاب را زمین نخواهید گذاشت! او در این کتاب به سراغ ماجرای قتل‌هایی رفته که همگی وجه مشترکی دارند: قاتل به سادگی وارد خانه‌ی قربانی‌ها می‌شود و فقط با یک آجر، قصه را پایان می‌دهد! این روال در تمام این قتل‌های زنجیره‌ای تکرار می‌شود. در این کتاب به شیوه‌ای ژورنالیستی و با قلمی گیرا، ماجرای قتل‌هایی زنجیره‌ای در آمریکا را می‌خوانیم که سه سال متوالی به شیوه‌ای یکسان تکرار می‌شدند.

اولین قربانی قاتل آجری در سال 1936 در شیکاگو و آخرین قربانی او در سال 1938 در لس‌آنجلس گرفته شد. شباهت تمام این قتل‌ها با یکدیگر، قربانیانی که همگی زن بودند، ورود ناگهانی قاتل به منزل قربانی و وجود یک آجر خونی در محل جرم، پلیس را قانع کرده بود که آن‌ها را زنجیره‌ای بخواند، اما اثری از قاتل یافت نمی‌شد. با این وجود ادعاهای شاهدان اندکی که صحنه‌ی وقوع این حوادث را تا حدودی دیده بودند، حاکی از این بود که قاتل، باید یک مرد جوان سیاه‌پوست باشد. ظن پلیس و بررسی‌ها تا جایی پیش می‌رود که نوجوانی را با مشخصات نسبتاً مشابه دستگیر می‌کنند. نوجوان سیاه‌پوستی که باید برای محاکمه پیش روی هیئت منصفه‌ای سفیدپوست حاضر شود.

معرفی و دانلود کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

اطلاع از افکار و اعتقادات نژادپرستانه‌ی اهالی آمریکا در آن سال‌ها، باعث می‌شود بتوانیم روند داستان را تا حدودی پیش‌بینی کنیم. اما آیا این پیش‌بینی‌ها درست از آب در می‌آیند؟ این فاجعه‌ی بزرگ و این تعداد قتل، همگی فقط کار یک نوجوان بوده‌اند؟ جزئیات دقیقی که هارولد شکتر از بررسی‌ مستندات این ماجراها به دست آورده، در کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری، با بیانی پرکشش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. نویسنده با توصیف دقیق وقایع، مخاطب را به خوبی با مسیر داستان همراه کرده است. این کتاب در لیست کتاب‌های پرفروش آمازون در زمینه‌ی ادبیات واقع‌گرای جنایی نوشته شده‌اند، قرار دارد.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های مشاهیر مرگ، توسط بابک طهماسبی ترجمه شده و انتشارات خوب آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مشاهیر مرگ

در هر جلد از کتاب‌های مجموعه‌ی مشاهیر مرگ (Bloodlands Collection)، ماجراهای قتل‌هایی را می‌خوانیم به صورت جداگانه مربوط به یک دوره‌ی زمانی خاص هستند. قاتلانی که در عناوین متعلق به این مجموعه معرفی می‌شوند، هر کدام هدف و شیوه‌ی کشتار متفاوتی دارند. هارولد شکتر در این مجموعه کتاب، این دست حوادث را در قرن‌های 19 و 20 آمریکا بررسی می‌کند و با توصیفی دقیق، مخاطبین این ژانر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مجموعه در 6 جلد با عناوین پیش رو به انتشار رسیده است: «قتل روی عرشه»، «سلاخ‌خانه‌ی کوچک شهر»، «آدم‌کش شاعر»، «بچه‌کشی»، «قاتل آجری» و «پیاده‌روی مرگ».

کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان خواندن پرونده‌های حوادث واقعی و دوست‌داران ژانر پلیسی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری می‌خوانیم

پلیس که صدای وحشت‌زده صاحب‌خانه را پشت تلفن شنید، سه کارآگاه را به صحنه جرم فرستاد؛ هیل، کورسینی و آندِروود. کارآگاهان آلت قتل را در سطل‌زباله زیر ظرف‌شویی آشپزخانه پیدا کردند: آجری خون‌آلود. معلوم شد مهاجم آن را از ضایعات رهاشده در کوچه پشت ساختمان برداشته بوده، خودش را از پنجره آشپزخانه بالا کشیده و وارد خانه شده است. کشوهای میز آرایش اتاق‌خواب زیرورو شده بودند، ولی معلوم نبود چه وسایلی به سرقت رفته بود. شک کارآگاهان نخست سمت آقای والدز رفت، ولی او در زمان وقوع قتل در محل‌ کارش بود و از ماجرا خبر نداشت تا اینکه پلیس به او اطلاع داد. چند نفر از همسایگان به پلیس گفتند صبح روز جنایت، آفریقایی‌آمریکایی غریبه‌ای را دیده‌اند که آن حوالی پرسه می‌زده است.

رئیس‌پلیس منطقه، برت والیس، بالافاصله دستوری صادر کرد مبنی‌بر «جمع‌آوری تمام سیاهانی که با آزادی مشروط از زندان آزاد شده‌اند»، یا به‌ عبارتی، دستگیری تمام آفریقایی‌آمریکایی‌های لس‌آنجلس که اخیراً از زندان آزاد شده‌اند. در همان روز نخست حداقل پنج مظنون را برای بررسی‌های تکمیلی به مرکز پلیس بردند، اثر انگشتشان را ثبت و سپس آزادشان کردند. والیس در نشستی مطبوعاتی گفت: «مطمئنم قاتل را دستگیر می‌کنیم. دیر و زود دارد ولی سوخت‌وسوز نه. تا آن‌ موقع همه مظنون‌ها را دستگیر می‌کنیم و بیشتر و دقیق‌تر ازشان بازجویی می‌کنیم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری
نویسنده
مترجمبابک طهماسبی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-7543-32-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری

برای دریافت کتاب مشاهیر مرگ: قاتل آجری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.