معرفی و دانلود کتاب مقصد نامعلوم

عکس جلد کتاب مقصد نامعلوم
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقصد نامعلوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقصد نامعلوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقصد نامعلوم

کتاب مقصد نامعلوم رمانی در ژانر جاسوسی و معمایی به قلم آگاتا کریستی است. در این رمان، زنی در آستانه‌ی خودکشی، مأموریت می‌یابد تا در نقش همسر یک دانشمند هسته‌ای، وارد عملیاتی خطرناک شود و سرنخی از دانشمندانِ گم‌شده بیابد. هیلاری کراون این مأموریت را می‌پذیرد و مردنش را به‌تعویق می‌اندازد. او با آدم‌های جدیدی هم‌سفر می‌شود و برای کشف اسرار این پرونده به دل رشته‌کوه‌هاى اطلس می‌رسد.

درباره‌ی کتاب مقصد نامعلوم

کتاب مقصد نامعلوم (Destination Unknown) داستان ناپدید شدن دانشمندان برجسته را روایت می‌کند. نگرانی عمومی در پی این حادثه افزایش می‌یابد و تصمیمی جدید برای حل این معما گرفته می‌شود: اعزام مأموران مخفی به مرکز تحقیقاتی که دانشمندان پس از ورود به آنجا غیبشان می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب مقصد نامعلوم

در مراکش زنی به نام هیلاری کراون در هتلی قصد جان خودش را کرده؛ او ازدواج ناموفقی را از سر گذرانده و حالا آماده است زندگی‌اش را به پایان برد. در این اثناء با مردی مواجه می‌شود که راهی کاملاً هیجان‌انگیز برای مردن به او پیشنهاد می‌کند. آگاتا کریستی (Agatha Christie) به سیاق دیگر رمان‌های جنایی و معمایی‌اش، از عنصر غافلگیری و تعلیق استفاده می‌کند و دسیسه و فریب را چاشنی داستان جاسوسی‌اش می‌کند. حالا هیلاری مأمور می‌شود تا خود را همسر تامس چارلز بترتون، یکی از دانشمندان گم‌شده جا بزند و به سفری مخاطره‌آمیز پا بنهد.

اطلاعاتی اندک از زندگی تامس چارلز بترتون در دست است. تامس دستیار پروفسوری به نام مانهایم بوده که از آلمان گریخته است. او با دختر مانهایم ازدواج می‌کند و بعد از مرگ مانهایم کارش را به‌طور مستقل ادامه می‌دهد. تامس با شکافت ZE به شهرت می‌رسد و وارد دنیایى سراسر نبوغ و درخشش می‌شود. ولى همسرش مدتى بعد از ازدواجشان فوت می‌کند و بترتون از آن موقع به انگلستان می‌آید. حالا او شش ماه است که دوباره ازدواج کرده. این‌ها اطلاعاتی است که کلنل وارتون در اختیار دارد تا با کمک آن‌ها بتواند هیلاری را جای الیو، همسر تامس قرار دهد و رد تامس و دیگر دانشمندان را بزند.

درحالی‌که الیو، همسر واقعی بترتون، در یک سانحه‌ی هوایی دچار ضربه مغزی شده و جان خود را از دست می‌دهد، هیلاری با مدارک او راهی سفری به جست‌وجوی شوهرِ تازه‌اش می‌شود. در این سفر، اندرو پیترز نیز او راه همراهی می‌کند؛ کسی که بعداً مشخص می‌شود مأمور مخفی و پسرعموی همسر اول تامس بترتون است. مقصد این سفر نقطه‌ی دورافتاده‌اى در دل رشته‌کوه‌هاى اطلس، یعنی محل نگهداری جذامی‌هاست. در این جای عجیب و ترسناک، هیلاری و پیترز موظفند سرنخ‌هایی را پیدا کنند و به کلنل انتقال دهند. دانشمندان اجازه‌ی خروج از این مرکز را ندارند و هر زمان که مقامات دولتی و سایر افراد خارجی از اینجا بازدید می‌کنند، دانشمندان در مناطق مخفی در اعماق کوه محبوس می‌شوند. حال باید دید در انتهای این سفر چه بر سر تامس می‌آید و آیا هیلاری هنوز درصدد است خود را بکشد یا نقشه‌ی دیگری برای زندگی می‌یابد؟

نشر هرمس کتاب مقصد نامعلوم را با ترجمه‌ی مجتبى عبداللّه‌نژاد منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مقصد نامعلوم

  • در داستان‌های آگاتا کریستی، هیچ چیز را نباید بدیهی انگاشت. (Spectator)
  • یک تریلر درجه یک. (Birmingham Post)

کتاب مقصد نامعلوم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب مقصد نامعلوم برای طرفدران رمان‌های معمایی و جاسوسی، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب مقصد نامعلوم می‌خوانیم

سفرى رویایى. ظاهرش این‌طور بود و هر روز حالت رویایى‌اش بیشتر مى‌شد. هیلارى این‌طور خیال مى‌کرد. انگار همه‌ی عمر با این پنج نفرى که به طرز عجیبى با هم عجین شده بودند در سفر بوده. از کوره‌راه‌هاى پاخورده و کوبیده وارد خلأ شده بودند. سفر آن‌ها از جهتى فرار محسوب نمى‌شد. هیلارى خیال مى‌کرد همه آزادند. آزادند که راهشان را انتخاب کنند. تا جایى که مى‌دانست هیچ‌یک جرمى مرتکب نشده بودند. تحت تعقیب پلیس نبودند. ولى به هر درى مى‌زدند که ردى از خودشان به جا نگذارند. تعجب مى‌کرد که چرا این‌طور است. چون فرارى نبودند. ولى انگار سعى مى‌کردند از خود به درآیند و به قالب کس دیگرى فرو روند.

این البته درمورد خود او درست بود. در آغاز ترک انگلستان هیلارى کراون بود و بعد هویت دیگرى یافته و به اُلیو بترتون تبدیل شده بود. شاید این حس غریبى که داشت با این موضوع بى‌ارتباط نبود. هر روز شعارهاى سیاسى توخالى آسان‌تر بر زبانش جارى مى‌شد. خودش مى‌دید که هر روز جدى‌تر مى‌شود و بیشتر تحت تأثیر همراهانش قرار مى‌گیرد.

حالا دیگر مى‌دانست که از آن‌ها مى‌ترسد. قبلاً هرگز پیش نیامده بود که این همه وقت با اشخاصى که در زمینه‌هاى مختلف نبوغ زیادى داشتند، ارتباط نزدیک داشته باشد. هر یک از آن‌ها در زمینه‌اى نبوغ داشت و ویژگى نبوغ این است که چیزى فراتر از هنجارهاى معمول دارد و به افرادى که افکار و احساسات معمولى دارند فشار زیادى وارد مى‌کند. این پنج نفر با هم فرق داشتند، ولى ویژگى مشترکى هم داشتند. ویژگى مشترکشان این بود که هر کس به طرزى آرمان‌خواه بود. براى دکتر بارون زندگى میل شدیدى به حضور دوباره در آزمایشگاه بود. میل شدیدى به کار با امکانات بى‌حساب و منابع مالى نامحدود. ولى کار براى چه؟ شک داشت که خود دکتر بارون هرگز این را از خودش پرسیده باشد. یک بار براى او از قدرت ویرانگرى عظیمى صحبت کرده بود که مى‌تواند قاره‌ی بزرگى را به نابودى بکشاند. قدرتى که شاید بتوان آن را در بطرى کوچکى حاوى مواد شیمیایى گنجاند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقصد نامعلوم
نویسنده
مترجممجتبی عبدالله نژاد
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-964-363-895-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقصد نامعلوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقصد نامعلوم

برای دریافت کتاب مقصد نامعلوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.