معرفی و دانلود کتاب ملاقات با مرگ

عکس جلد کتاب ملاقات با مرگ
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات با مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات با مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملاقات با مرگ

فرصتی بیست‌و‌چهارساعته برای حل کردن معمای قتلی مرموز! کتاب ملاقات با مرگ، داستان هیجان‌انگیز دیگری است از آگاتا کریستی که در مورد قتل رازآلود خانم «بوینتون» با تزریق ماده‌ای سمی نوشته شده. نکته‌ی جالب اینجاست که هرکول پوآرو، این کارآگاه زیرک بلژیکی، تنها بیست‌و‌چهار ساعت برای افشای راز این قتل و شناسایی قاتل فرصت دارد. برای پی بردن به پشت‌پرده‌ی این جنایت، تا انتها با این داستان معمایی-جنایی همراه باشید.

درباره‌ی کتاب ملاقات با مرگ

خانم بوینتون، زن منفوری است که نه در خانواده و نه میان اطرافیانش هیچ هواخواهی ندارد. بااین‌حال وقتی جسد او با سوراخ کوچکی بر روی مچ دستش پیدا می‌شود، هم اطرافیان و هم خانواده‌اش در بهت و وحشت فرومی‌روند. به نظر می‌رسد او با ماده‌ای سمی که به دستش تزریق شده به قتل رسیده باشد، اما چه کسی انگیزه‌ی کافی را برای ارتکاب این جنایت داشته است؟ پاسخ این است که همه‌ی اطرافیان، خانواده و آشنایانش! از آن‌جایی که خانم بوینتون برای دیگران شخصیت آزاردهنده‌ای بوده، به نظر می‌رسد تمامی اطرافیانش می‌توانستند قاتل او باشند. اگرچه پرونده‌ی این قتل در ظاهر دشوار و پیچیده است اما هرکول پوآرو سر می‌رسد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرده از راز این جنایت بردارد.

آگاتا کریستی (Agatha Christie) در کتاب ملاقات با مرگ (Appointment with Death) مانند سایر آثار خود، از جنبه‌های روان‌شناختی شخصیت‌های کتابش، همین‌طور واکنش طبیعی آن‌ها به کوچک‌ترین رفتارهای روزمره کمک می‌گیرد تا در صفحات پایانی کتاب هم مخاطبانش را غافل‌گیر کند و هم نشان دهد که توجه به جزئی‌ترین رخدادها و پدیده‌ها تا چه حد می‌تواند در رازگشایی از معماها اثربخش باشد. در این کتاب نیز همانند بسیاری از رمان‌های کریستی، حضور پررنگ آثار و بناهای تاریخی را در بافت و تصویرپردازی‌های داستان می‌بینیم. جالب است بدانید که همسر آگاتا کریستی باستان‌شناس بوده و این نویسنده نیز در برخی از حفاری‌ها و کاوش‌های باستان‌شناختی در کنارش حضور داشته. خب، بااین‌اوصاف، می‌بینیم که اطلاعات بالای آگاتا کریستی در مورد آثار باستانی و دقت وی در بازنمایی این آثار در داستان‌هایش، ریشه در تجربیات حقیقی او دارند.

هرکول پوآرو که به خانواده و آشنایان خانم بوینتون قول داده، ظرف بیست‌و‌چهار ساعت قاتل را معرفی کند، پس از پایان تحقیقات خود آن‌ها را دور هم جمع کرده و یکی‌یکی شواهد و مستندات خود را برای رد مظنونین احتمالی و در نهایت، شناسایی قاتل اصلی ارائه می‌کند. اگر شما هم از مطالعه‌ی داستان‌های جنایی، مهیج، غافل‌گیرکننده و سرگرم‌کننده لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم همین‌ حالا، مطالعه‌ی کتاب ملاقات با مرگ را آغاز نمایید. این کتاب نفس‌گیر را رویا سعیدی به فارسی برگردانده و نشر کتاب هرمس آن را در ذیل مجموعه کتاب‌های کارآگاه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کارآگاه

«کتاب‌های کارآگاه» عنوان مجموعه‌ای است از برترین آثار معمایی جهان که نشر کتاب هرمس چاپ و انتشار آن‌ها را به زبان فارسی، به عهده داشته. البته این مجموعه، خود زیرمجموعه‌های دیگری از جمله شرلوک هولمز، آگاتا کریستی، مگره و… را نیز دربرمی‌گیرد. بااین‌حال، وجه مشترک تمامی آثار سری کتاب کارآگاه، ژانر معمایی-جنایی آن‌هاست. کتاب‌های این مجموعه بهترین گزینه برای مخاطبانی هستند که به مطالعه‌ی آثار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز بسیار علاقه دارند. از میان آثاری که در ذیل کتاب‌های کارآگاه قرار می‌گیرند می‌توان به «نخستین پرونده‌های پوآرو»، «مگره و مرد نیمکت‌نشین»، «برق نقره‌ای» و «رویا» اشاره نمود.

نکوداشت‌های کتاب ملاقات با مرگ

  • زبردستی آگاتا کریستی و ریتم تند وقایع کتاب، برای مخاطب بسیار فریبنده هستند. (وال مک‌درمید، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • بسیار درخشان‌تر از آثار قبلی نویسنده که آن‌ها نیز به‌نوبه‌ی خود رمان‌های درخشانی بوده‌اند. (The Observer)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ملاقات با مرگ

  • فیلمی با هنرپیشگی پیتر اوستینوف در نقش پوآرو، محصول سال 1988.
  • یکی از قسمت‌های فصل یازدهم سریال پوآرو که گای اندروز نگارش فیلم‌نامه‌ی آن را به عهده داشت.
  • یکی از اپیزودهای مجموعه‌ی تلویزیونی فرانسوی Les Petits Meurtres d'Agatha Christie که با اقتباس از رمان ملاقات با مرگ تهیه شده بود.
  • نمایشی رادیویی برای رادیو بی‌بی‌سی، با هنرنمایی جان موفات در نقش پوآرو و به کارگردانی مایکل باکول.

کتاب ملاقات با مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های جنایی، رمان‌های رمزآلود و معمایی، همچنین شیفتگان سبک و سیاق داستان‌نویسی آگاتا کریستی، مجذوب کتاب ملاقات با مرگ خواهند شد.

با آگاتا کریستی بیشتر آشنا شویم

آگاتا کریستی (1890 تا 1976) بانوی نویسنده‌ی انگلیسی است که از شاخص‌ترین چهر‌ه‌های ژانر جنایی محسوب می‌شود. شخصیت‌های دوست‌داشتنی «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» ابتدا از دل رمان‌های وی پا به دنیای ادبیات نهادند و سپس به کمک اقتباس‌هایی که از آثار کریستی صورت گرفت، به جهان سینما نیز وارد شدند. به این سبب که آگاتا کریستی از تأثیرگذارترین نویسندگان داستان‌های جنایی و معمایی به شمار می‌رود، صاحب‌نظران عرصه‌ی داستان و رمان او را با لقب «ملکه‌ی جنایت» می‌شناسند.

این نویسنده‌ی محبوب که توانسته نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین داستان‌نویس تاریخ در کتاب رکوردهای گینش ثبت نماید، نخستین نویسنده‌ای بوده که جایزه‌ی استاد اعظم را از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا اخذ نموده. کسب جایزه‌ی ادگارد از دیگر افتخارات اوست. علاوه‌بر کتابی که پیش رو دارید، آگاتا کریستی آثار خواندنی دیگری را نیز به نگارش در آورده که از میان آن‌ها می‌توان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «قتل راجر آکروید»، «قتل در خانه‌ی کشیش» و «قتل در کرانه‌ی نیل» را نام برد.

در بخشی از کتاب ملاقات با مرگ می‌خوانیم

دوستت دارم ... از همان لحظه‌اى که توى قطار دیدمت ... باید به تو بگویم که آن رفتار بى‌ادبانه از من نبود. من آن وقت خودم نبودم. باور کن دستِ خودم نبود. حتى حالا هم نمى‌فهمم چه‌کارى مى‌کنم و چه مى‌گویم. در هر حال باید کارى بکنم! شاید تو به من اعتنا نکنى؛ شاید دیگر هرگز همدیگر را نبینیم. ولى مى‌خواهم این را بدانى که آن رفتار از من نبود؛ من مسئول آن رفتار نیستم. اعصاب من ضعیف است. به خودم اعتماد ندارم. وقتى آن پیرزن مى‌گوید فلان کار را بکنم، بى‌اختیار به دستورش عمل مى‌کنم! نمى‌خواهم، ولى مى‌کنم. نمى‌دانم وضع مرا درک مى‌کنى؟ شاید هم از من متنفرى ...

سارا حرف او را قطع کرد و با لحنى ملایم و دوست‌داشتنى گفت:

من هرگز از تو متنفر نیستم.

فرقى نمى‌کند. من خودم از خودم بیزارم. نمى‌دانم چرا نمى‌توانم مثل یک مرد رفتار کنم.

سارا گفت:

از این به بعد مى‌توانى.

این پاسخ سارا دو دلیل داشت. از یک طرف، انعکاسى از توصیه دکتر ژرار بود؛ اما از طرف دیگر، به خود سارا مربوط مى‌شد. در پشت این پاسخ و صداى دلنشین سارا امید وجود داشت، امید به اِعمال نفوذ بر ریموند.

ریموند با لحنى پر امید گفت:

واقعا مى‌توانم؟ شاید ...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملاقات با مرگ
نویسنده
مترجمرویا سعیدی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات259
زبانفارسی
شابک978-964-7100-51-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملاقات با مرگ

یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
سلام.
به نظرم اونقدر که قبلا فکر میکردم مجموعه هرکول پوآرو جالب نیست،
خیلی بی سر و ته تمام میشه و توضیحات حوصله سربر هم خیلی زیاد داره.
البته ترجمه‌ی ضعیف هم در این بی علاقگی تاثیر زیادی داشته.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ملاقات با مرگ

برای دریافت کتاب ملاقات با مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.