معرفی و دانلود کتاب موش کوچولو

عکس جلد کتاب موش کوچولو
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موش کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موش کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موش کوچولو

کتاب موش کوچولو نوشته‌ی کیت دی‌ کامیلو، داستان موشی کتاب‌خوان به نام دسپرا است که عاشق شاهزاده خانم زیبای قلعه‌اش می‌شود و می‌خواهد جانش را از خطر نجات دهد. این رمان نوجوان مدال نیوبری را بدست آورده و یک انیمیشن و بازی ویدئویی از روی آن ساخته شده. مجله‌ی اِسکول لایبرری ژورنال این اثر را به عنوان یکی از 100 کتاب کودک برتر تمام تاریخ انتخاب کرده است.

درباره‌ی کتاب موش کوچولو

دسپرا تیلینگ از همان بدو تولد با بقیه‌ی خواهرها و برادرهایش فرق داشت. او ریزجثه است، گوش‌های درازی دارد و عاشق نور و موسیقی‌ای است که همیشه در قلعه طنین‌انداز می‌شود. یک‌بار که همراه خواهر و برادرهایش به کتابخانه قلعه می‌رود تا کتاب‌های آن‌جا را بخورند، دسپرا متوجه می‌شود که می‌تواند صفحات آن را بخواند. و به‌جای خوردن، شروع به خواندن کتاب می‌کند. کتاب، قصه‌ی شاهزاده خانمی را می‌گفت که شوالیه‌ای شجاع جانش را نجات می‌داد. دسپرا عاشق این قصه می‌شود و هر روز به کتابخانه می‌آید تا آن را بخواند. یک‌روز که در کتابخانه است، دوباره نوای موسیقی را می‌شوند. این بار جرئت می‌کند و در پی صدا می‌رود و به اتاق شاهزاده خانمی واقعی پی می‌رسد! دسپرا او را شبیه شاهزاده‌ی قصه‌اش می‌بیند و عاشقش می‌شود. اما در جامعه‌ی موش‌ها، ارتباط با انسان ناپذیرفتنی است. دسپرا را به شورای موش‌ها می‌سپارند تا محاکمه شود. شورا حکم می‌دهد که او را به سیاه‌چال مخوف ببرند تا تنبه شود. جایی که پر از موش‌های بزرگ و خطرناک است. دسپرا در این سیاه‌چال می‌فهمد که موش بزرگ شروری قصد جان شاهزاده خانمش را دارد...

داستان موش کوچولو (The Tale of Despereaux) داستان هیجان‌انگیز موجودی کوچک و بیماری را می‌گوید که برای نجات جان کسی که دوستش دارد مجبور است تن به خطر دهد. کیت دی‌ کامیلو (Kate DiCamillo) سبکی شبیه ادبیات دوران ویکتوریایی دارد. درون‌مایه‌ی این داستان هم مثل اکثر آثار او در مورد غربت و امید است و موجودی را نشان می‌دهد که باید به‌تنهایی و بدون کمک والدین، خود را نجات دهد. درون‌مایه‌ی داستان‌های او اگرچه ممکن است غم‌انگیز باشند، اما در نهایت امیدوارکننده هستند.

کتاب موش کوچولو موفقیت زیادی به دست آورده و جوایز معتبری را دریافت کرده. این اثر را یکی از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان چند دهه‌ی اخیر دنیا می‌دانند. این داستان را حسین ابراهیمی (اِلوند) به زبان فارسی ترجمه و نشر افق به انتشار رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب موش کوچولو

سال 2008 انیمیشنی با همین نام از کتاب اقتباس شد. سَم فِل کارگردان این فیلم بود و داستین هافمن، اِما واتسون، کوین کلاین، متیو برودریک و سیگورنی ویوِر در آن صداپیشگی می‌کردند. این محصول در جشنواره‌های سینمایی شیکاگو و سَتِلایت نامزد بهترین فیلم انیمیشن شده بود.

در همان سال یک بازی ویدئوی هم از روی این داستان ساخته شد. این بازی برای ابتدا کنسول‌های نینتندو و پلی‌استیشن 2 بود ولی بعدتر نسخه کامیپوتری آن هم ارائه شد.

سال 2018 کمپانی پیگ‌پِن تئاتر، نمایشی موزیکال از این داستان اقتباس کرد. کارگردانی این اثر را مارک برونی (برنده‌ی جایزه‌های گرمی، تونی و اولویه) بر عهده داشت.

جوایز و افتخارات کتاب موش کوچولو

  • برنده‌ی مدال نیوبری در سال 2004
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان ماساچوست
  • بهترین کتاب سال 2004 به انتخاب مجله‌ی چایلد
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین (Parents’ Choice)
  • بهترین کتاب کودک سال 2004 به انتخاب پابلیشرز ویکلی
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب موش کوچولو

  • مهیج و جذاب. (بوک‌لیست)
  • به این کتاب بالاترین امتیاز را می‌دهم: پنج از پنج. (نیوزدِی)
  • دی‌کامیلو در کتاب موش کوچولو زمینه‌ی نبرد نیروهای خیر و شر را فراهم می‌آورد. کتاب نمایشی ماهرانه و فوق‌العاده است. (نیویورک‌ تایمز بوک ریویو)
  • کتاب ظاهراً برای سرگرمی است، اما جنبه‌های تاریک‌تر و عمیق‌تر روابط بین والدین و فرزندان را هم نشان می‌دهد؛ مثل خیانت، بخشش و قدرت عشق. (هیوستون کرونیکل)

کتاب موش کوچولو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانانی که به داستان‌های هیجان‌انگیز علاقه دارند توصیه می‌شود.

با کیت دی‌ کامیلو بیشتر آشنا شویم

کاترینا الیزابت دی کامیلو (متولد 1964)، یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان کتاب‌های کودک در فیلادلفیای آمریکا به دنیا آمد. او لیسانس زبان انگلیسی دارد و از سال 1998 نوشتن را آغاز کرده. در طی این سال‌ها 25 کتاب داستان برای بچه‌ها نوشته که بیشتر از 37 میلیون جلد در دنیا فروش داشته‌اند. دی کامیلو تاکنون دو بار برنده‌ی مدال نیوبری شده و جزو شش نویسنده‌ای محسوب می‌شود که به این افتخار نائل‌آمده‌اند. او همین‌طور جوایز دیگری همچون «ژوزت فرانک» و «مارک تواین» را نیز دریافت کرده. این نویسنده دو بار نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب ملی بوده. «راه خانه‌ی لوئیزیانا»، «فلورا و اولیس»،«بزرگ‌کردن ببر» و «فیل بزرگ» تعدادی از کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب موش کوچولو می‌خوانیم

موش رئیس بسیار محترم با صدایی یکنواخت گفت: «پسرت یک چیزیش می‌شود. حالش خوب نیست. هر چه هست، به تب‌های او، گوش‌های بزرگش و رشد نکردنش مربوط است. عمیقاً آشفته است. رفتار او همه‌ی ما را به خطر می‌اندازد. انسان‌ها قابل اعتماد نیستند. ما این نکته را حقیقتی بی‌چون و چرا می‌دانیم. موشی که با انسان‌ها همنشین شود، موشی که درست جلوی پای یک انسان بنشیند، موشی که اجازه دهد یک انسان او را لمس کند...» در این هنگام، تمام اعضای شورا از نفرت به خود لرزیدند «قابل اعتماد نیست. راه و رسم دنیا، دنیای ما، چنین است. رفقای موشم، بزرگ‌ترین آرزوی من این است که دسپرا با این آدم‌ها حرف نزده باشد. اما بدیهی است که ما نمی‌توانیم وانمود کنیم چیزی نشده است. الان وقت عمل است، نه وقت تعجب و حیرت.»

لستر سرش را به نشانه‌ی موافقت تکان داد. دوازده عضو دیگر شورای موش‌ها هم سرهایشان را تکان دادند.

رئیس موش‌ها گفت: «چاره‌ی دیگری نداریم. باید او را به سیاهچال بفرستیم.»

سپس با پنجه‌ی گره‌کرده روی میز کوبید و ادامه داد: «باید او را پیش موش‌های بزرگ بفرستیم. همین حالا. اعضای شورا، اکنون از شما می‌خواهم که رأی بدهید. آن‌ها که موافق فرستادن دسپرا به سیاهچال هستند، بگویند آری.»

صدای هماهنگ و اندوهبار "آری"ها به هوا رفت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
شرح حال نویسنده به شیوه‌ی خود
گفت‌وگوی کوتاهی با نویسنده
کتاب نخست: تولد یک موش
1: آخرین موش
2: مایه‌ی تأسف
3: یکی بود یکی نبود
4: "پی" وارد می‌شود
5: آنچه فرلاف دید
6: این طبل
7: موش عاشق
8: به سوی موش‌های سیاهچال
9: پرسش درست
10: دلایل منطقی
11: نَخبان از راه می‌رسد
12: آدیو
13: جفای بی‌حد
14: تاریکی
15: روشنایی
کتاب دوم: کیاروسکورو
16: روشنایی خیره‌کننده
17: مایه‌ی دلخوشی
18: اعترافات
19: روشنایی، همه جا روشنایی
20: منظره‌ای از بالای چلچراغ
21: آخرین حرف‌های شهربانو
22: دوباره دل و جرئت می‌یابد
23: پیامدها
کتاب سوم: وا! حکایت میگری‌ساو
24: یک مشت سیگار، یک رومیزی قرمز و یک مرغ
25: دورِ باطل
26: شهریاری
27: آرزو
28: به سوی قلعه
29: با تعظیم شروع کن و با نخ تمام
30: به سوی سیاهچال
31: ترانه‌ای در تاریکی
32: مواظب موش‌های سیاهچال باش
33: موش سیاهچالی که نام میگ را می‌داند
کتاب چهارم: بازگشت به روشنایی
34: آن‌ها را بکش، حتی اگر مرده باشند
35: شوالیه‌ای در زره پرزرق و برق
36: آنچه میگ با خود حمل می‌کرد
37: مزه‌ی زیر دندان
38: به سوی سیاهچال
39: گمشده!
40: بخشش
41: اشک‌های شهریار
42: بقیه‌ی نخ
43: آنچه آشپز به هم می‌زد
44: آن‌ها گوش‌های کی‌اند؟
45: کمی سوپ
46: خون موش خانگی، آری
47: چاره‌ای نیست
48: به دنبال دم موش سیاهچال
49: میگری‌ساو، تو چه می‌خواهی؟
50: اندر حکایت صدا زدن شاهدخت نام او را
51: این بوی چیست؟
52: پس از آن به شادی زندگی کردند
53: کودا
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موش کوچولو
نویسنده
مترجمحسین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-353-258-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موش کوچولو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موش کوچولو

برای دریافت کتاب موش کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.