معرفی و دانلود کتاب مگره و شاهدان گریزان

عکس جلد کتاب مگره و شاهدان گریزان
قیمت:
۱۶,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگره و شاهدان گریزان

ژرژ سیمنون در ادامه‌ی سری کتاب‌های کارآگاه مگره، بازهم قرار است شما را با این سربازرس جسور و زیرک همراه کند تا در کتاب مگره و شاهدان گریزان به ماجرای یک قتل مرموز پی ببرید؛ قتلی که در حضور اهالی خانه و با شلیک گلوله به وقوع پیوسته، بدون این‌که حتی یک نفر متوجه نشانه‌ای از ورود قاتل شده باشد. اثر حاضر رمانی است پرهیجان که از نمونه‌های درخشان ادبیات جنایی و داستان‌های کلاسیک پلیسی به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب مگره و شاهدان گریزان

در یکی از روزهای نسبتاً سرد پاییزی، وقتی کارآگاه مگره مطابق روال معمول، در اداره‌ی پلیس شهر پاریس حاضر می‌شود، هرگز فکرش را هم نمی‌کند که قرار است در همان روز با چه پرونده‌ی پیچیده‌ای روبه‌رو شود. ابتدا کارش را با بازجویی از کشیشی که ظاهراً به دزدی روی آورده بود آغاز می‌کند اما چند دقیقه بیشتر نمی‌گذرد که با تماس تلفنی، خبر یک قتل مرموز را به او می‌دهند! این یعنی کارآگاه مگره باید تمامی کارهایش را موقتاً تعطیل کند و به دنبال قاتلی برود که آزادانه در شهر می‌چرخد. ژرژ سیمنون (Georges Simenon) مخاطبانش را زیاد منتظر نمی‌گذارد و از همان صفحات ابتدایی کتاب مگره و شاهدان گریزان (Maigret and the Reluctant Witnesses) آن‌ها را با ماجرای یک قتل پیچیده و معمایی رازآلود مواجه می‌کند.

مگره به‌سرعت خود را به محل وقوع قتل می‌رساند. مقتول در خانه‌ی خودش، روی تختی که هر شب از آن استفاده می‌کرده به قتل رسیده؛ در ساعت دو شب و با شلیک یک گلوله به قلبش، بدون این‌که کسی صدایی شنیده باشد! همین موضوع ماجرای این قتل را مرموزتر جلوه می‌دهد. چطور در خانه‌ای که علاوه‌بر مقتول، برادر، والدین و فرزندان او هم حضور داشته‌اند، در دل سکوت شب، قاتل توانسته به خانه وارد شود، به اتاق قربانی برود و بدون تولید کوچک‌ترین صدایی، او را به قتل برساند. افزون‌بر این، یک کیف و مقداری پول نقد را هم بدزدد. موضوع دیگری که از همان ابتدا توجه کارآگاه مگره را به خود جلب می‌کند، بی‌تفاوت بودن اهالی خانه به قتل یکی از اعضای خانواده است. از ساعت دو شب تا هشت و چهل‌و‌پنج دقیقه هیچ‌کس متوجه نشانه‌ای مبنی بر وقوع قتل در خانه نشده و آن‌قدر همه‌چیز عادی بوده که فرزند مقتول هنگام رفتن به مدرسه در ساعت هشت صبح، به مورد مشکوکی برنخورده‌، بعد از آن هم خانواده‌ی قربانی به‌جای این‌که عزادار باشند و اثرات سوگواری را در چهره‌شان نشان بدهند، بیشتر تمایل دارند سکوت کرده و اظهار بی‌اطلاعی کنند.

معرفی و دانلود کتاب مگره و شاهدان گریزان

رمانی که پیش رو دارید، از آن‌دست داستانی‌هایی محسوب می‌شود که امکان ندارد بتوانید پیش از رسیدن به جمله‌ی پایانی، آن را زمین بگذارید. داستانی نفس‌گیر، پرهیجان و خواندنی که با قلم بی‌نظیر و هنرنمایی‌های ژرژ سیمنون در عرصه‌ی داستان‌نویسی پدید آمده‌. اگرچه نوعی اثر کلاسیک به شمار می‌رود اما هنوز هم جذابیت خود را برای مخاطبان امروزی حفظ کرده است. ناگفته نماند، نویسنده در توصیف شخصیت‌های کتاب مگره و شاهدان گریزان بسیار موفق بوده و این امکان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا بتوانند به لایه‌های درونی و انگیزه‌های اصلی‌شان پی ببرند.

مگره مثل همیشه پس از بازدید از محل ارتکاب جرم، تحقیقات خود را آغاز می‌کند. این بار قرار است به دنبال قاتلی باشد که می‌تواند بدون ایجاد هیچ سوءظنی هم جان یک انسان را بگیرد و هم اموال او را به سرقت ببرد. این کارآگاه کارکشته همچنان از همان روشی استفاده می‌کند که برای حل پرونده‌های قبلی هم به کار برده بود: شناخت نیت‌ اصلی مجرم و نفوذ به جهان درونی او!

کتاب مگره و شاهدان گریزان علاوه‌بر این‌که توانسته توجه مخاطبان بی‌شماری را به خود جلب کند، مورد اقتباس سینمایی هم قرار گرفته و بینندگان تلویزیون را نیز مجذوب خود کرده است. این داستان پلیسی و رمان مهیج جنایی با برگردان فائزه اسکندری، از سوی نشر کتاب هرمس، به شما ارائه می‌شود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره

سری کتاب‌های «کارآگاه مگره» به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مجموعه کتاب‌های کارآگاهی و پلیسی شناخته می‌شوند که توانسته‌اند در کنار مجموعه‌های پرطرفداری چون «شرلوک هلمز» و «هرکول پوآرو» بدرخشند. قهرمان اصلی کتاب‌های ژرژ سیمنون با کارآگاه‌هایی که در سایر کتاب‌های جنایی دیده‌اید، تفاوت‌های عمده‌ای دارد. این کمیسر که در بخش جنایی اداره‌ی پلیس شهر پاریس فعالیت می‌کند، بیش از این‌که به دنبال سرنخ باشد، می‌کوشد تا به نظام فکری جنایتکارها پی ببرد. این کارآگاه را که «ژولز مگره» نام دارد، می‌توان از برترین کاراگاه‌های اخلاقی در ادبیات جنایی قرن بیستم به شمار آورد.

نخستین مجلد مجموعه کتاب‌های مگره، اولین بار در سال 1931 وارد بازار کتاب شده و از آن زمان تاکنون، توانسته گروه قابل‌توجهی از مخاطبان را به خود جذب کند. علاوه‌بر این‌که طی سال‌های 1931 تا 1972، بیشتر از هفتاد مجلد از این مجموعه در اختیار علاقه‌مندان ژانر پلیسی قرار گرفته، تعداد زیادی از داستان‌های کوتاه کارآگاه مگره هم در برخی از نشریات کشور فرانسه به چاپ رسیده‌اند. در ادامه، عنوان برخی از آثار این مجموعه را می‌بینید:

«مگره و مرد تنها»، «مگره و دیوار سنگی»، «مگره و یک‌صد چوبه‌ی دار» و... .

اقتباس سینمایی و هنری از کتاب مگره و شاهدان گریزان

در سال 1962، یک مجموعه‌ی تلویزیونی به نمایش درآمد که یکی از اپیزودهای آن اقتباسی بود از ماجراهای کتاب مگره و شاهدان گریزان. کارگرانی این سریال را جرارد گلیستر به عهده داشت و هنرمندانی چون روپرت دیویس، ایون سولون و ژان کادل در آن به ایفای نقش پرداختند.

کتاب مگره و شاهدان گریزان برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های معمایی، مشتاقان ژانر جنایی و علاقه‌مندان داستان‌های رازآلود و هیجان‌انگیز، بهتر است حتماً در اولین فرصت سری به کتاب مگره و شاهدان گریزان بزنند.

در بخشی از کتاب مگره و شاهدان گریزان می‌خوانیم

خودت خوب مى‌دانى، موسیو مگره. در غیر این صورت دستگیرم نمى‌کردى. بازرس (به لاپوآنت نگاه کرد) داخل خانه بود. روى پله‌ها. قبل از اینکه من برسم. حدس مى‌زنم یکى از آدم‌هایش را هم گذاشته بود بیرون توى خیابان. درست است؟ درست است.

لاپوآنت نه یک شب بلکه دو شب را روى پله‌هاى خانه‌اى در پَسى در آپارتمان شخصى به اسم موسیو الوار گذرانده بود. صاحبخانه دو هفته رفته بود لندن. روزنامه‌ها خبر سفرش را منتشر کرده بودند چون ربطى به یک فیلم و ستاره‌اى مشهور داشت. نمى‌دانى چقدر دلم برایت تنگ شده بود، بازرس. خوب، این هم شد درسى براى من... زنگ زد؟

مگره سرش را به علامت نفى تکان داد. نامه نوشت؟

مگره با سر تأیید کرد. گمان کنم نمى‌توانید نامه را نشانم دهید؟ حتما خطش را عوض کرده؟

حتى این کار را هم نکرده بود. گرچه دلیلى براى گفتنش نبود. فکر مى‌کردم روزى چنین اتفاقى بیفتد. هر چند نمى‌خواستم باور کنم. زن هرزه. ببخشید که بى‌ادبى کردم، ولى نمى‌توانم جلو خودم را بگیرم... به هرحال هر چه نباشد ما دو سال با هم بودیم و اوقات خوشى داشتیم...

سال‌ها هیچ زنى در زندگى‌اش نبود. بعضی‌ها سر این موضوع دستش مى‌انداختند و موضوع را به قیافه‌اش ربط مى‌دادند. خودش مى‌گفت دلیل خوبى براى رفتار زاهدانه‌اش دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگره و شاهدان گریزان
نویسنده
مترجمفائزه اسکندری
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-964-363-859-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مگره و شاهدان گریزان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مگره و شاهدان گریزان

برای دریافت کتاب مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.