معرفی و دانلود کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

عکس جلد کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

کارآگاه مگره در کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان به سراغ یک پرونده‌ی جنایی پیچیده می‌رود. ژرژ سیمنون در این کتاب داستان مردی را روایت می‌کند که رئیس یک تجارت خانوادگی پاریسی است و در رخت‌خواب خود به قتل می‌رسد. مگره باید به مغز سیاه‌ترین رازهای خانواده دست یابد تا بتواند حقیقت این قتل را کشف کند.

درباره‌ی کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

مگره، افسر پلیس کارکشته‌ی فرانسوی و شخصیت اصلی کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان (Maigret and the Reluctant Witnesses) به خانه‌ی خانواده‌ای مشهور فراخوانده می‌شود. جایی که پسر بزرگ خانواده به ضرب گلوله کشته شده است. اما به محض ورود او، تمامی اعضای خانواده یک‌رأی و یک‌صدا ادعا می‌کنند که در زمان وقوع قتل چیزی نه شنیده‌اند و نه دیده‌اند.

مگره رفتار خانواده‌ی مقتول را غیرعادی می‌بیند. به نظر می‌رسد هیچ‌کس واقعاً غمگین نیست و برخلاف آنچه مگره معمولاً در دیگر پرونده‌ها تجربه می‌کند، خانواده دور هم جمع نشده‌اند تا از یکدیگر حمایت کنند. در عوض به نظر می‌رسد همه‌ی آن‌ها به دنبال طرفه‌ی خود هستند. در ظاهر به نظر می‌رسد که تیراندازی ممکن است نتیجه‌ی یک سرقت اشتباه بوده باشد، اما کارآگاه مگره از همان ابتدا در مورد این نظریه تردید دارد. او می‌خواهد بازپرسی مفصل‌تر و عمیق‌تری با خانواده داشته باشد اما وکیل خانواده سنگ‌اندازی می‌کند.

مگره باید حقیقت را از خلال دروغ‌ها، پرده‌پوشی‌ها و فریبکاری‌های خانواده‌ی مقتول پیدا کند، او اکنون سال‌های میان‌سالی خود را سپری می‌کند و دیر نیست که دهه‌اش به پایان برسد و از رده‌ی کارآگاهان خارج شود. حالا نوبت نیروهای جوان و تازه‌نفس است که بیایند و میدان را دست بگیرند. مگره در این کتاب صوتی، ضمن کاوش و جست‌وجو برای حل پرونده‌ی قتل، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با پذیرش ازکارافتادگی و بازنشستگی خود است.

در این میان مگره گمان می‌کند که ورونیک، یکی از اعضای خانواده‌ی مقتول ممکن است بتواند در کشف حقیقت این پرونده‌ی پیچیده به او کمک کند. او تحقیقات خود را ادامه می‌دهد اما پرونده‌ی این قتل پیچیده‌تر از چیزی‌ست که به نظر می‌رسد. نشر صوتی رادیو گوشه ترجمه‌ی فائزه اسکندری را از این کتاب ژرژ سیمنون انتخاب، و آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

در سال 1962 ماجرای این کتاب صوتی در یکی از قسمت‌های سریال «مگره» به کارگردانی جرارد گلیستر در تلویزیون به نمایش درآمد.

کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های کارآگاهی-جنایی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان را از دست ندهید.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی بلژیکی بیشتر بابت خلق شخصیت ژول مگره شناخته می‌شود. مگره شخصیت ثابت تعدادی از آثار جنایی و کارآگاهی ژرژ سیمنون (Georges Simenon) است. نخستین بار در رمان «مسافری که با ستاره‌ی شمال آمد» بود که سیمنون این شخصیت را خلق کرد. این افسر پلیس خیالی را می‌توان پس از شرلوک هلمز، مشهورترین و محبوب‌ترین کارآگاه جهان ادبیات معاصر دانست. از میان حدود 500 اثری که از سیمنون منتشر شده است، در 103 اثر شامل رمان‌ها و داستان‌های کوتاه، این کاراکتر محبوب حضور دارد.

«دلواپسی‌های مگره»، «تردید مگره»، «مگره و یکصد چوبه‌ی دار»، «شکیبایی مگره»، «مگره از خود دفاع می‌کند»، «کارآگاه در کاباره»، «شبی در چهارراه»، «دیوانه‌ای در شهر»، «مسافری که با ستاره‌ی شمال آمد»، «مشتری شنبه‌ها» و «نامزدی آقای ایر» از جمله آثار ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان می‌شنویم

موضوع مهم‌تری پیش آمده بود که قضیه‌ی کشیش در مقایسه با آن اهمیتی نداشت. انگار خودش هم فهمیده بود. بدون این که چیزی بگوید بلند شد. «فکر کنم کارهای دیگه‌ای به‌جز دیدن من داری.» مگره برگشت سمت لاپوئنت. «ببرش بازداشتگاه. بعدم برو بخواب.» در کمد را باز کرد تا پالتو و لباسش را بردارد. بعد فکری کرد و دستش را دراز کرد سمت مرد چاق لپ‌صورتی. «تقصیر ما نیست پیرمرد.» می‌دونم. شال‌گردن را برنداشت. رفت به اتاق بازرس‌ها و خاویر را که تازه رسیده بود و هنوز مشغول کار نشده بود انتخاب کرد.

- تو با من بیا.

- بله رئیس.

- لوکا! زنگ بزن دفتر دادستان. مردی با شلیک گلوله تو قلبش کشته شده. تو بارانداز لاگاره‌ایوری. اسمش لاشومه. بیسکوییت لاشوم.

این کلمه خاطراتی را از دوران کودکی به ذهنش آورد. آن روزها در هر سبزی‌فروشی قراضه‌ای که کنار سبزی خشک، کفش چوبی و نخ کتانی هم می‌فروخت، آدم می‌توانست بسته‌های سلفون‌پیچ‌شده‌ای پیدا کند که برچسب خورده بود: «بیسکوییت لاشوم.» لاشوم بیسکوییت پتی‌بور و ویفر داشت که هردو بیشتر مزه‌ی مقوا می‌داد. از آن زمان به بعد دیگر این اسم به گوشش نخورده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
15 دقیقه
فصل اول - بخش یک
21 دقیقه
فصل اول - بخش دو
15 دقیقه
فصل دوم - بخش یک
17 دقیقه
فصل دوم - بخش دو
16 دقیقه
فصل سوم - بخش یک
18 دقیقه
فصل سوم - بخش دو
18 دقیقه
فصل چهارم - بخش یک
16 دقیقه
فصل چهارم - بخش دو
19 دقیقه
فصل پنجم - بخش یک
17 دقیقه
فصل پنجم - بخش دو
16 دقیقه
فصل ششم - بخش یک
17 دقیقه
فصل ششم - بخش دو
16 دقیقه
فصل هفتم - بخش یک
19 دقیقه
فصل هفتم - بخش دو
16 دقیقه
فصل هشتم - بخش یک
18 دقیقه
فصل هشتم - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان
نویسنده
مترجمفائزه اسکندری
راویمحمدرضا رجبی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۸/۲۹
از روزی که کتابراه رو نصب کردم در کتب صوتی پلیسی معمایی این اثر از همه اونایی که من گوش دادم بهتر بوده، توصیه میکنم علاقمندان این ژانر حتماً مگره را گوش دهند. /ر
HR
۱۴۰۲/۲/۱۴
رمان پلیسی معمولی اما اجرای خوب و حرفه ای
Faran Kamali
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب خوبیست، پیشنهاد میکنم بخوانید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان

برای دریافت کتاب صوتی مگره و شاهدان گریزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.