معرفی و دانلود کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار

عکس جلد کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار
قیمت:
۱۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار

ژرژ سیمنون در کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار داستان ژول مگره، کمیسر برجسته‌ی اهل پاریس را پی می‌گیرد که در پی آشنایی با یک مرد عجیب در ایستگاه قطار، با سلسله ماجراهایی مرموز همراه می‌شود. ماجراهایی که می‌تواند به قیمت جانِ او تمام شود. اما کارآگاه زبده‌ی داستان ما به این راحتی‌ها دست‌بردار نخواهد بود. گفتنی است این اثر ذیل مجموعه‌ کتاب‌های «کارآگاه» به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب مگره و یکصد چوبه‌ی دار

اثری که پیش روی شماست، با نام مگره و یکصد چوبه‌ی دار (Maigret and the Hundred Gibbets)، رمانی کارآگاهی معمایی نوشته‌ی ژرژ سیمنون (Georges Simenon) است. این کتاب نخستین بار در سال 1931 و با عنوان فرانسوی Le Pendu de Saint-Pholien به انتشار رسید. اثر نامبرده بعدها با دوعنوانِ Maigret and the Hundred Gibbets و The Hanged Man of Saint-Pholien به زبان انگلیسی ترجمه شد. گفتنی است کتاب نامبرده از نخستین کتاب‌های ژرژ سیمنون است که شخصیت کارآگاه مگره در آن حضور دارد.

داستان از زمانی شروع شد که کارآگاه مگره، افسر پلیس کارکشته‌ی فرانسوی، در قطار، هنگام سفر به بروکسل، به مرد عجیبی برخورد کرد. مرد حدوداً سی‌ساله بود، با موی پریشان، لباس‌هایی نخ‌نما و صورتی رنگ‌پریده که سرسری اصلاح شده بود. کلاهی شل و واررفته به سر داشت که رنگ آن خاکستری بود. چهره‌ و حالات صورت مرد چنان عجیب می‌نمود که گویی همین حالا از یک سفر طولانی به دور اروپا بازگشته است.

ماجرای کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار از آن جا عجیب‌تر شد که مردِ خسته و عصبانی تصمیم گرفت چند دقیقه‌ای صندلی‌اش را ترک کند و به دستشویی برود. در این فرصت، مسافر دیگری که کنار او نشسته بود -بدون آنکه که کوچک‌ترین زحمتی به خود وارد کند و حتی بدون آنکه به جلو خم شود- پایش را دراز کرد، چمدان مرد ژولیده را به سمت خود کشید و به جای آن، چمدان دیگری گذاشت که ابداً با چمدان اصلی مو نمی‌زد.

معرفی و دانلود کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار

زمانی که مرد به مقصد رسید، از قطار پیاده شد و به هتل ارزان‌قیمتی که اتاقی در آن اجاره کرده بود، رفت، تازه متوجه شد که چمدانش عوض شده است. رنگ از صورتش پرید؛ چیزی را که می‌دید باور نمی‌کرد و دست‌هایش شروع به لرزیدن کردند. مسافر بارها و بارها چمدانش رو زیر و رو کرد، اما آنچه را که در پی آن بود نیافت و چمدانش از دست رفته بود. عاقبت، مرد مطمئن شد که دیگر دستش به چمدانش نمی‌رسد. همین پایان کار بود. مرد عجیب و غریب هفت‌تیری از جیبش بیرون کشید، دهانش را باز کرد و با همه‌ی قوا ماشه را چکاند!

از همان لحظه که کارآگاه مگره به مرد مسافر برخورد کرده بود، چیزی درونش به غلیان آمد. توگویی شمّ کارآگاهی‌اش او را وا می‌داشت که چشم از مرد بر ندارد. همین شد که به تعقیب مرد پرداخته و تا آلمان با او همسفر شده بود؛ بعد که مگره با پیکر بی‌جان او در اتاق هتل مواجه شد، احساس کرد که مرده‎‌ی مَرد جوان حتی از زنده‌اش نیز رقت‌انگیزتر است. با این حال، همچنان نمی‌توانست از دنبال کردن این خودکشی عجیب دست بکشد‌.

در اداره‌ی مرکزی پلیس، مگره همکاران آلمانی‌اش را مجاب کرد که به او اجازه دهند در این پرونده با آن‌ها همکاری کند. فکر مَرد مرده یک لحظه دست از سر کارآگاه مگره برنمی‌داشت. مرد مسافر حقیقتاً‌ چه کسی بود؟ یک کلاهبردار بین‌المللی؟ از آن تبهکارهایی که به قصد پشت‌ پا زدن به رئیسش سفری در پیش گرفته بود؟ شاید هم کلاهبرداری خرده‌پا و خودش رئیس خودش بود. مگره فعلاً هیچ نمی‌دانست...

کتاب مگره و یکصد چوبه‌ی دار را شهریار وقفی‌پور برای نشر کتاب هرمس منتشر کرده است. گفتنی است نسخه‌ی صوتی این کتاب نیز در سایت و اپلیکیشن کتابراه موجود است و در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی صوتی آن را که به همت نشر صوتی رادیو گوشه منتشر شده، مطالعه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره

کتاب‌های کارآگاه مگره در کنار مجموعه‌هایی مانند شرلوک هلمز و هرکول پوآرو به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین مجموعه کتاب‌های کارآگاهی شناخته می‌شوند. شخصیتی که ژرژ سیمنون خلق کرده است تفاوت چشمگیری با دیگر کارآگاه‌های ادبیات جنایی دارد. ژولز مگره (Jules Maigret) شخصیت خیالی این داستان‌ها کمیسری از تیپ جنایی پاریس است که سعی می‌کند نظام فکری جنایت‌کارها را درک کند. او یکی از بزرگ‌ترین کارآگاه‌های اخلاقی ادبیات قرن بیستم است. کمیسر مگره پدری کشاورز دارد و خودش به پاریس آمده تا در رشته‌ی پزشکی تحصیل کند، اما به‌جای تحصیل در این رشته، به خدمت نیروی پلیس درمی‌آید و در نهایت، به مقام سربازرسی می‌رسد. او زنی مهربان به نام لوئیز دارد. آن دو ساکن آپارتمانی در بلوار ریشار لوار هستند و لوئیز در حل و فصل بسیاری از پرونده‌ها به او کمک می‌کند.

ژرژ سیمنون از سال 1931 دوست‌داران ادبیات رازآلود را با داستان‌های کارآگاه مگره سرگرم می‌کند. «مگره و مرد اسرارآمیز»، «مگره و دیوار سنگی»، «مگره و مرد تنها» و «مگره و یک‌صد چوبه‌ی دار» بخشی از رمان‌های ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه‌شده‌اند. تاکنون بیش از هفتاد جلد رمان از ماجراهای کارآگاه مگره بین سال‌های 1931 و 1972 منتشر شده است. علاوه بر این رمان‌ها داستان‌های کوتاه کارآگاه مگره نیز در نشریات مختلف فرانسوی به انتشار می‌رسیدند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، شخصیت ژول مگره در هفتاد‌وپنج رمان و بیست‌وهشت داستان کوتاه حضور پیدا کرده است. نخستین رمان، «مسافری که با ستاره‌ی شمال آمد» نام داشت که در سال 1931 به انتشار رسید و نام آخرین رمان، «مگره و مسیو چارلز» بود که در سال 1972 منتشر شد. برونو کرمر (Bruno Cremer)، ‌هنرمند مشهور فرانسوی، بازیگری بود که نقش کارآگاه مگره را در سریال تلویزیونی‌ای که با اقتباس از رمان‌های ژرژ سیمنون ساخته شده بود، ایفا می‌کرد.

نکوداشت‌های کتاب مگره و یکصد چوبه‌ی دار

  • یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم. ژرژ سیمنون ما را به درون‌نگری وادار می‌کند و در این امر نیز بی‌نظیر است. (نشریه‌ی گاردین)
  • کتاب‌های کارآگاه مگره به اندازه‌ی خود پاریس جاودانه و بی‌زمان هستند. (نشریه‌ی واشنگتن پست)
  • کارآگاه مگره به همراه شرلوک هلمز و هرکول پوآرو مثلث جاودانه‌ی کارآگاه‌های تخیلی را تشکیل می‌دهند. (نشریه‌ی پیپل)
  • من عاشق مطالعه‌ی آثار ژرژ سیمنون هستم. باعث می‌شود به یاد چخوف بیفتم. (ویلیام فاکنر، رمان‌نویس آمریکایی و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات)
  • کتاب‌های ژرژ سیمنون به شکل عجیبی به خوانندگان آرامش می‌بخشد. (مارگارت اتوود)
  • ژرژ سیمنون در آشکار ساختن اسرار و جنایات رخ‌داده در کتابش، قدرتی همچون یک درمانگر، فیلسوف و اعتراف‌کننده دارد. (تایمز، لندن)
  • ژرژ سیمنون عظیم‌ترین و اصیل‌ترین رمان‌نویسی است که تاریخ ادبیات تاکنون به خود دیده. (آندره ژید، نویسنده‌ی فرانسوی و برنده‌ی جایزه‌ی ادبی نوبل)
  • سیمنون نه فقط نویسنده‌ای اعتیادآور، که داستان‌سرایی بی‌نظیر است. (نشریه‌ی آبزِروِر)
  • متقاعدکننده و درخشان است. (جان گری، مؤلف و نویسنده‌ی اهل ایالات متحده‌ی آمریکا، نویسنده‌ی کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی)
  • هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند همچون ژرژ سیمنون چنین صحنه‌هایی را بیافریند. (نشریه‌ی فایننشال تایمز)
  • ژرژ سیمنون به عنوان یک رمان‌نویس، چنان به دنیایی که آفریده وارد می‌شود، گویی واقعاً بخشی از آن است. (پیتر آکروید،‌ رمان‌نویس، منتقد، زندگی‌نامه‌نویس و پژوهشگر بریتانیایی)
  • نویسنده‌ای برتر. فراموش‌نشدنی. (نشریه‌ی ایندیپندنت، لندن)
  • شاهکاری فوق‌العاده از قرن بیستم. (جان بانویل،‌ نویسنده‌ی بریتانیایی، برنده‌ی جایزه‌ی ادبی من بوکر)

کتاب مگره و یکصد چوبه‌ی دار برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی، جنایی و کارآگاهی از مطالعه‌ی کتاب مگره و یکصد چوبه‌ی دار لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار می‌خوانیم

حالا مرد مرده بود. هیچ چیزِ مشکوکى با خودش نداشت و هیچ چیزى نبود که نشانگر آن باشد که قرار است به کار خلافى دست بزند، مگر هفت‌تیرى عادى از معمول‌ترین مدلى که در اروپا ساخته مى‌شود.

گویا صرفا به این دلیل خودش را کشته که یکى چمدانش را دزدیده بود. وگرنه، چرا توى ایستگاه ساندویچ خریده بود، اما به آن‌ها لب نزده بود؟ و چرا آن روزش را به سفرى از بروکسل گذرانده بود، در حالى که همان جا هم راحت مى‌توانست مغزش را متلاشى کند و تا این هتل آلمانى نیاید؟

مى‌ماند چمدانش که شاید کلیدى بود براى حلّ این معما. به همین دلیل بود که وقتى جسد را پیچیده در محلفه‌اى بیرون بردند و سوار ون پلیس کردند و بعد از آنکه از نوک پا تا فرق سرش را بررسى کردند و ازش عکس برداشتند، بازرس هنوز خودش را در اتاقش حبس نگه داشته بود.

لب و لوچه‌اش آویزان بود. اگرچه مثل همیشه، با سنبه شست، پیپش را پر کرده بود، فقط و فقط قصدش این بود که به خودش بقبولاند که آرام است.

چهره دردمندِ مرد یک لحظه رهایش نمى‌کرد. تمام مدت، این صحنه جلو چشمش تکرار مى‌شد که مرد بشکنى مى‌زند و بعد بى‌مقدمه دهانش را باز مى‌کند و گلوله‌اى در آن مى‌چکاند. این حسّ تألم، که بیشتر حاکى از افسوس بود، آن قدر قوى بود که دستش حتى به لمس کردن چمدان هم نمى‌رفت.

با این حال، چمدان حتما چیزى داشت که توجیهى براى کار مرد در اختیارش بگذارد. شاید توى چمدان مدرکى مى‌یافت که اثبات مى‌کرد این مرد، که مگره از روى ضعفش براى او دل مى‌سوزاند، کلاهبردار یا مجرمى خطرناک، و حتى شاید قاتلى بی‌رحم بوده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بازرس مگره دست به جنایت مى‌زند
فصل دوم: مسیو واندام
فصل سوم: مغازه عطارى خیابان پیکپوس
فصل چهارم: مهمان ناخوانده
فصل پنجم: فروپاشى در لوزانسى
فصل ششم: اعدامی‌ها
فصل هفتم: گروه سه‌نفره
فصل هشتم: امیل کلِنِ کوچک
فصل نهم: یاران آخرالزمان
فصل دهم: شب کریسمس در خیابان پوتونوآر
فصل یازدهم: شمعِ سوخته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-964-363-630-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار

برای دریافت کتاب مگره و یکصد چوبه‌‌ی دار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.