معرفی و دانلود کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم: سفری جدید به دل اضطراب

عکس جلد کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم: سفری جدید به دل اضطراب
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم: سفری جدید به دل اضطراب

سارا ویلسون در کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم به شما کمک می‌کند هیولای اضطرابتان را مهار کنید و با آگاهی از معایب و مزایای آن دلهره و نجوای درونی خود را به فرصت‌های طلایی تبدیل نمایید. این اثر راهنمایی مناسب برای پذیرش حس اضطراب و داشتن یک زندگی هدفمندانه و پردستاورد است که در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم

اضطراب حالتی درونی‌ست که می‌تواند یک‌باره و بدون آن که بتوانید پیش‌بینی‌اش کنید، به سراغتان بیاید. این حالت معمولاً ضربان قلب شما را بالا می‌برد و روی حالات جسمی و روابط روزمره‌تان تأثیر می‌گذارد. البته اضطراب بر خلاف برخی اختلالات دیگر مثل افسردگی می‌تواند هوشیاری فرد را افزایش دهد و بدن را نسبت به واکنش‌های مختلف به حالت آماده‌باش درمی‌آورد.

اگر افسردگی باعث می‌شود غرق در افسوس خوردن برای گذشته شوید، اضطراب دقیقاً عکس آن است و شما را به آینده مشغول می‌کند. بااین‌حال سارا ویلسون (Sarah Wilson)، نویسنده‌ی کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم (First, We Make the Beast Beautiful) می‌خواهد شما را به زمان حال بازگرداند. چون این تنها راهی‌ست که به کمک آن می‌توانید ذهنتان را از افکار مخرب رها کنید.

نویسنده‌ی کتاب نامبرده که خود در طول زندگی همواره با حس اضطراب و دلهره‌ی شدید مواجه بوده است، با نوشتن این کتاب و بیان تجربه‌های شخصی خود راه‌های تازه‌ای را برای درمان اثرات منفی اختلال‌ اضطراب کشف کرده است. سارا ویلسون با بررسی مفهوم اضطراب راه‌حلی را پیشنهاد می‌کند که بتوانید با استفاده از آن اضطراب خود را از هیولایی وحشتناک، به موجودی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل نمایید. این کار در نهایت حس ناخوشایند درونتان را تغییر می‌دهد و به مدد آن می‌توانید تجربیات بهتری را در زندگی خود رقم بزنید.

با همه‌ی این‌ها، رهنمودهای این کتاب به معنای محو شدن استرس از زندگی شما نیست؛ بلکه راهکارهای ارائه‌شده در آن کمکتان می‌کند اضطراب خود را تبدیل به دوست و همراهی دلسوز کنید که قرار نیست به شما آسیبی وارد کند، بلکه می‌تواند کاملاً تحت کنترل شما باشد. جالب این‌ که ویلسون خود در هنگام نوشتن این اثر بارها دچار افکار اضطراب‌آور می‌شد؛ افکاری که چه‌بسا وجودشان به نوشتن بهتر بخش‌های مختلف کتاب او کمک می‌کرد.

در نهایت، اگر گمان می‌کنید وجود اضطراب مانع پیشرفت و خوشبختی شماست، باید بگوییم اعتقاد نویسنده‌ی این کتاب کاملاً برخلاف تصورتان است. در حقیقت، او به این باور رسیده است که تشویش، محرکی برای سوق دادن شما به سوی مسیری عالی در زندگی‌تان است. در فصل‌های مختلف این اثر نقش اختلال‌های روانی، از جمله اختلال افسردگی و شیدایی را در شکل‌گیری اضطراب مشاهده می‌کنید و به اهمیت مراقبه کردن و ذهن‌آگاهی در رفع پیش‌داوری‌های ذهنی و افکار ناراحت‌کننده پی می‌برید. حتی می‌توانید به پیشنهاد نویسنده خطاب به اضطرابتان نامه‌ای صمیمانه بنویسید و هر ناگفته‌ای را که در دلتان دارید، در این نامه بیان کنید.

کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم ترجمه‌ی الهام صیفی کار است که از سوی نشر میلکان که در زمینه‌ی کتاب‌های روانشناسی فعالیت حرفه‌ای و گسترده‌ای دارد، منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی صنعت کتاب استرالیا (ABIA) برای آثار غیرداستانی عمومی در سال (2018)

نکوداشت‌های کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم

  • کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم احتمالاً بهترین کتابی است که تابه‌حال در مورد زندگی با وجود اضطراب خوانده‌ام. (مارک منسون - نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

  • مأموریت زندگی سارا این است که به همه‌ی ما کمک کند کمتر موقع داشتن دردها احساس تنهایی کنیم. این صفحات مملو از اصالت است و چگونگی بازگشت به حقیقت معنوی ما را نشان می‌دهد. (گابریل برنشتاین - نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

  • این کتاب سرگرم‌کننده، کاربردی و پر از جنبه‌های لذت‌بخش است که برای خوانندگان مستعد اضطراب جذاب خواهد بود. (پابلیشرز ویکلی)
  • این کتاب خاطره‌ای تأثیرگذار از مقابله با اضطراب در طول یک زندگی پرمشغله است. (کرکوس ریویو)

کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم مناسب چه کسانی است؟

اگر آدم مضطربی هستید و تابه‌حال برای درمان اضطرابتان راه مناسبی پیدا نکرده‌اید، این کتاب به شما راه حل‌های جالبی خواهد داد که احتمالاً هیچ‌کجا نخوانده‌اید.

با سارا ویلسون بیشتر آشنا شویم

سارا ویلسون نویسنده‌ و کارآفرینی موفق است که سابقه‌ی خبرنگاری پربیننده‌ترین برنامه‌های ایتالیا را داشته است. او علاوه بر این‌، مؤسس و مدیر وب‌سایت آی‌کوئیت‌شوگر دات کام و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش «I Quit Sugar (من قند را ترک می‌کنم)» و «This One Wild and Precious Life (این یکی زندگی وحشی و گران‌بها)» است.

سارا در وب‌سایتش راجع به فلسفه، اضطراب، مینیمالیسم و علیه مصرف‌گرایی می‌نویسد. او در سیدنی زندگی می‌کند، کوهنورد است و اغلب اوقات با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کند.

در بخشی از کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم: سفری جدید به دل اضطراب می‌خوانیم

اضطراب برای من شبیه به یک کلاف کاموا درونم است. فکرها و تعهدات و ملاحظات رقابتی در هم می‌پیچند و به هم گره می‌خورند و به آشفتگی تبدیل می‌شوند. تار و پود هر فکر در دیگران تنیده می‌شود و یک کلاف کاموای درهم، ریش‌ریش‌شده و گره‌خورده می‌شود که به‌ درد بافندگی نمی‌خورد. اخیراً متوجه شده‌ام فرانتس کافکا هم یک تئوری کلاف کاموا داشته است. از دیدگاه او اضطراب «حس داشتن یک کلاف کاموا در میانه‌ی بدنم است که سریعاً خودش را در هم می‌پیچد و نخ‌های بی‌شمارش را از سطح بدنم به‌سمت خودش می‌کشد» بود.

دانستن اینکه تمامی این گره‌ها از کجا شروع می‌شوند ممکن نیست. باوجوداین هنوز هم سعی می‌کنیم سر نخ را پیدا کنیم، باور داریم زمانی که پیدایش کنیم، می‌توانیم توضیحی منسجم برای همه‌چیز بیابیم، بعد می‌توانیم سر کلاف را بکشیم و کل کلاف را کاملاً مرتب باز کنیم. فکر می‌کنیم راه‌حل همین‌طور خطی است. آن فلسفه‌ی انگیزشی یا ارتباط موفق یا شغل عالی می‌تواند آشفتگی را مرتب کند. اما باید بگویم کلاف‌های کاموای سردرگم این‌طور باز نمی‌شوند. خیر. مداخله و کشش دستکش‌های کثیف ما گره‌ها را بیش‌ازپیش کور می‌کنند.

به‌جایش، تنها راه‌حل این است که کلاف را با هر دو دست بگیریم و به‌آرامی و کم‌کم باز کنیم. کلاف شروع به بازشدن و کشیده‌شدن می‌کند. هنوز هم گره دارد، اما دیگر سفت و کور نیستند. بعد از مدتی، تکه‌ای از کلاف باز می‌شود. و تکه‌ی دیگر. سپس پس از دقت فراوان، یک سر کلاف باز می‌شود. شاید باقی آن نیز باز شود. شاید هم نه. اما نکته اینجاست که کل کلاف سردرگم حالا شل شده است. فضا بیشتر شده است. اگر مضطربید، باید بدانید بخشی از سفر درمان بازکردن فضاست. تلطیف و گسترش‌دادن و عقب‌نشینی از این ایده که همه‌جا باید «پر» باشد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نخست هیولا را زیبا می‌کنیم
پنج نکته‌ای که باید راجع به این کتاب بدانید
اولین بخش
چون هیچ‌کس نمی‌داند...
بخش اول: آن چیز دیگر
آرام و کوچک
فقط مراقبه کن
آرام...
بخش دوم: آن چیز دیگر
دوقطبی؟
نزدیک‌تر
هیولا را زیبا کنید
درد مهم است
کار را انجام بده
تردید
بزن به چاک
فضا
مرزگذاری
متزلزل‌ترین میز کافه
کرامت
آخرین ذره
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم: سفری جدید به دل اضطراب
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات315
زبانفارسی
شابک978-622-254-481-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم

Danial RikhtehGaran
۱۴۰۲/۵/۱۸
تعجب میکنم هنوز هیچ نظری در مورد این کتاب ثبت نشده. اگر بخوام توضیحش بدم شما تصور کنید یک شخصی که دچار اختلال اضطراب هست شامل حملات اضطرابی. دچار وسواس فکری یا او سی دی هست. دچار بیماری خود ایمنی هست دوبار دست به خودکشی زده و کلکسیونی از مشکلات روانی و جسمی را داشته و این فرد خارج از کشور هست رفته ته موضوع اضطراب را درآورده با بهترین روان درمانگرهای دنیا در کشورهای متفاوت ملاقات کرده یعنی تمام چیزایی که شما فکر میکنید اگر دسترسی بهش داشتید چقدر خوب بود را ایشون داشته و رفته انجامش داده. هر راه و روش و تکنیکی که تو کل دنیا در رابطه با موضوع اضطراب وجود داره را رفته امتحان کرده و در این کتاب تمام تجربیاتشو در اختیار عموم گذشته. به لحاظ علمی همه فرآیند و اتفاقات را بررسی کرده. یعنی خلاصش هر کاری تو دنیا در رابطه با اضطراب یه نفر میتونسته انجام بده را این شخص به بهترین نحو انجام داده و خیال شما را بابت امتحان کردن و انجام دادنش راحت میکنه و خلاصه اینکه چی بدرد میخوره چی بدرد نمیخوره را تو این کتاب گفته. توصیه میکنم به کسانی که با این مشکلات مثل استرس، اضطراب، وسواس فکری جبری و... دست و پنجه نرم میکنند این کتاب را بخونند.
صبا نیکجو
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خود کناب خوب بود ولی ترجمه خوبی نداشت و کاملا انگار انگلیسی رو برگردانده بودند به فارسی مانند گوگل ترنسلیت.
محمد مهدی زاده
۱۴۰۲/۵/۲۱
می تونست ترجمه بهتر و روانتری داشته باشه ولی با این حال کتاب برای افراد مضطرب بسیار کمک کننده است
سارا باقری
۱۴۰۳/۱/۱۱
مفید و کاربردی بود و من را در مورد شناخت خودم و دیگران به فکر واداشت
آ کیانی
۱۴۰۲/۵/۱۸
ترجمه‌ی خیلی بدی داشت این کتاب
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم

برای دریافت کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.